[HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

salatiga1995

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 13:06

Libelle is drachtig!!! *\o/* *\o/* *\o/*

Dat “iets” wat ze zagen vorige week dat nogeneens een cm was, is dit keer gegroeid tot bijna 3 cm! Dus heb groen licht gekregen, ze is echt drachtig <3

Nog nooit gehoord van een bloedei, wel goed om te weten. Duidelijke uitleg ook Vulina!

Wat balen zeg baudyh! Wel fijn dat je nu gelijk op tijd bent, hopen dat het nu wel pakt

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 13:13

salatiga1995 schreef:
Libelle is drachtig!!! *\o/* *\o/* *\o/*

Dat “iets” wat ze zagen vorige week dat nogeneens een cm was, is dit keer gegroeid tot bijna 3 cm! Dus heb groen licht gekregen, ze is echt drachtig <3

Nog nooit gehoord van een bloedei, wel goed om te weten. Duidelijke uitleg ook Vulina!

Wat balen zeg baudyh! Wel fijn dat je nu gelijk op tijd bent, hopen dat het nu wel pakt

Gefeliciteerd! *\o/*

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 13:22

Gefeliciteerd!!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 13:23

Jeeee salatiga gefeliciteerd. :D

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 13:31

Gefeliciteerd salatiga!

Merries die ik drachtig wil hebben zet ik uit voorzorg niet bij een ruin. In de natuur lopen ze natuurlijk bij dezelfde hengst als waar ze drachtig van zijn en de theorie is juist dat ze verwerpen als het een andere hengst betreft.
Wij hebben hier wel ruinen gehad die ook echt nog hengst waren volgens zichzelf. Daar reageerden de merries ook wel echt op.
Bij verwerpen of niet drachtig worden kun je natuurlijk niet altijd achterhalen wat de reden is geweest, dus dan zal ook niet altijd die link gelegd worden.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 13:46

Gefeli salatiga

Balen baudy op naar volgende ronde

Ja is waar wat faline zegt maar komt eerder als de merrie verstoten wordt door de hengst. Ik heb eens gehad met men merrie die drachtig was en er kwam ponyhengstje bij amai hij zou ze bont en blauw geklopt hebben en hij kon er twee keer in. Die had dat direct geroken dat ze drachtig was. Door die afstoting zou merrie wel eens kunnen verwerpen als ze verliefd zou zijn op de nieuwe hengst en door de stress. Men merrie was er duidelijk geen fan van. :j :')

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 14:13

Gefeliciteerd Salatiga, geweldig nieuws!!!

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 14:28

Faline schreef:
Gefeliciteerd salatiga!

Merries die ik drachtig wil hebben zet ik uit voorzorg niet bij een ruin. In de natuur lopen ze natuurlijk bij dezelfde hengst als waar ze drachtig van zijn en de theorie is juist dat ze verwerpen als het een andere hengst betreft.
Wij hebben hier wel ruinen gehad die ook echt nog hengst waren volgens zichzelf. Daar reageerden de merries ook wel echt op.
Bij verwerpen of niet drachtig worden kun je natuurlijk niet altijd achterhalen wat de reden is geweest, dus dan zal ook niet altijd die link gelegd worden.

Hier doe ik het ook zo inderdaad.
Het is nogal makkelijk gezegd” bij mij nog nooit gebeurd dus het is niet waar”
Ik zit sowieso niet te wachten op een ruin die echt dekt.
Wij hebben een gemengde groep met wat manse ruinen vinden ze zelf.
Toevallig 1 van mijzelf die erop durft te kruipen en dat gezeur wil je gewoon niet.

Of ernaast op stal etc ook risico geeft weet ik niet maar bij een gemengde groep gaat of de ruin of de merrie eruit tot ik zekerheid heb dat ze drachtig is.

Gelukkig doet hij het echt alleen als ze giga hengstig zijn dus eenmaal drachtig vind hij ze niet meer interessant :Y)
Laatst bijgewerkt door ajesca123 op 15-05-19 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

ZonnetjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 14:28

Salatiga Gefeliciteerd! Wat een goed nieuws, weer eentje erbij op de lijst! *\o/*

Sinds mijn merrie terug is van de hengstenhouder gedraagt ze zich 'anders'. Dag nadat ze terugkwam een hap in mijn hand door onrust in de kudde, ze staat meer in de schuilstal/in het zonnetje te dutten i.p.v. hooi eten, en met buitenritje van zondag en wederom vandaag was ze energieker dan ooit.
Ben ik nou gek dat ik hier verband tussen zie en is het gewoon het mooie weer o.i.d. of kan het wel degelijk een teken zijn van dracht, zo snel al (nu dag 7 na inseminatie)? Probeer niet teveel te hopen want dan ben ik bang dat de teleurstelling te groot is.
Ondertussen wacht ik (on)geduldig op het wachtbankje...

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 14:32

Gefeliciteerd! :D

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 14:34

Jeah! Gefeliciteerd Salatiga, hoe blij kun je zijn met een rondje van 3 cm hahaha.

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 14:43

Gefeliciteerd Salatiga! *\o/*

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 15:10

Haha Zonnetje hier ook allerlei opvallendheden sinds de inseminatie maar t kan er ook van komen dat ik merrie enorm aan het observeren ben nu en ieder detail valt me dan op. Nee, gewoon op je handen zitten en braaf wachten. Niet mijn sterkste kwaliteit geloof ik _O-

Mijn eerste fokproduct staat vandaag in het verenigingsblad van ons stamboek, dat is wel een leuke afleiding +:)+
Afbeelding

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 15:52

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 16:05

Gefeliciteerd salatiga.

Am horses succes morgen.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 16:08

Ooooo Kitty, die hengst!!! Die A-hengstjes zijn allemaal zo gaaf!! Daar is veel meer keus in dan in de Cobs.

Daisy is ook een pismerrie, nu nog nu ze bijna 24 is.
Bij Fi zie je het wel, maar ze is niet zo vervelend als d'r moeder. Die gaat gewoon voor ieder paard dat ze ziet (merrie, ruin, hengst, geit) stil staan en zeiken.

Cowgirl83 schreef:
Cynthia : eigenlijk lijkt me dat ook de fijnste manier om het zo natuurlijk mogelijk te laten lopen. Heerlijk leventje zo voor Fi! Hopelijk is ze meteen drachtig! Je hebt altijd zo'n knappe veulens :-)

Dankjewel :o
Hier nooit problemen gehad met drachtige merries in de wei bij ruinen hoor. Dat gaat prima.
Mijn hengstenhouder heeft ook eigen merries en vier hengsten staan en die merries krijgen gewoon ieder jaar braaf hun veulens, terwijl ze op stal ook tegenover elkaar staan.

Ik duim nog steeds, Evelien!

salatiga1995, gefeliciteeeeeeeeeeeeerd!!!! *\o/* *\o/*

Mijn hengstenhouder stuurde vanmorgen dit:
'Was weer romantiek ten top! Maanlicht, kaarslicht (lamp) en Lewis (hun hondje) die op de achtergrond een serenade zong.'
:') _O-

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 16:15

Salatiga gefeliciteerd *\o/*

Cynthia geweldig! _O-

ZonnetjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 16:20

Interessant die verschillende verhalen over drachtige merrie's bij hengsten/ruinen. Niet teveel zorgen over maken dus want in de meeste gevallen gaat het prima, maar wel in de gaten houden lijkt me.

Murosch Fijn dat ik niet de enige ben haha! En gaaf dat artikel!

AM_horses Succes morgen! Hopelijk wel snel hengstig

Cynthia Prachtig dat bericht van de hengstenhouder _/-\o_ _O-

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 17:32

Gefeliciteerd salatiga.

Wat een leuke hengstenhouder Cynthia

Volgens mij begint Sita hengstig te worden morgen scannen ben benieuwd

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 20:25

Dank jullie wel allemaal voor de leuke reacties! <3 bizar inderdaad hoe blij je kan zijn met een stip van 3 cm.. :')

Zonnetje, ik heb niet echt hele spannende veranderingen gemerkt aan mijn merrie maar kan ook zijn omdat ik er gewoon niet al te goed op gelet heb (om mezelf vooral niet te veel hoop te geven haha)

Gaaf Murosch! Snap dat dat best een trots momentje is

Succes morgen AMH!

Hahaha Cynthia, geweldig bericht _O-

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 20:26

Evelien!!!! Hoe was het???

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 21:04

Gefeliciteerd Salatiga!

Fflur heeft nog nooit met een ruin of hengst gestaan. Nu voor het eerst anders dan merrie :+

Kreeg vanmiddag appje dat Fflur hengstig was en gedekt is geworden. *\o/*

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 21:14

Het mooie weer geeft weer mooie eitjes zo te lezen, veel aan het dekken!

Wij hebben vanmiddag de 3 drachtige gecheckt, en die zaten er alle 3 nog in. De Don Cremello is nog steeds een beetje onduidelijk, die heeft nu ineens 2 cystes en waarschijnlijk 1 dracht. Of toch een tweeling? Of 3 cystes?? Begin van de week scannen op kloppend hartje, hopelijk 1..

marije1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 21:20

Baudhy. Wat balen maar inderdaad gelukkig optijd voor de volgende ronde.

Salatiga. Gefeliciteerd!!!

Muroch. Mooi dier hoor!!!!

Evelien. Al uitslag van de scan? (Of lees ik daar nu overheen? )

Zonnetje. Bij mijn Dolce zie ik eigenijk direct dat ze drachtig is omdat ze direct rustiger word! Echt jaar gedrag veranderd elke keer enorm. Wie weet bij die van jou dus ook een goed teken!

Kitty. Welkom op het wachtbankje

Hier hebben wij 1 ruin die de dames scherp houd... hij is ongeveer 60 centimeter groot en 18 jaar oud

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 21:28

Ik meld me hier vast! Ik lees graag met jullie mee.

Wij zijn net begonnen met een friese merrie. Bij de eerste scan meteen een ei van 5.2 dus direct gestart met insemineren. Morgen 2e inseminatie omdat het ei niet weg is. Vind het maar weer spannend allemaal hoor :P