Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mijnlieverd schreef:Spannend Tinne!
Ja zijn nu als nog de volgende dag zaad gaan halen, maar als t verzonden kan worden dan heb ik dat liever, is toch iets van 3,5 uur heen en 3,5 uur terug rijden..dat schiet gewoon niet op, je krijgt zo'n dag ook dan verder gewoon bijna niks gedaan..is zonde van de tijd.
xLaraaj schreef:Hoe werkt dis juist ivm dekbewijs ?
Murosch schreef:Ik denk dat ik haar gewoon daar laat staan vanaf deze ronde tot en met de volgende ronde. Ik kan er zelf naartoe gaan om te kijken, maar ze worden niet specifiek in de gaten gehouden op hengstigheid (er is wel dagelijks toezicht trouwens, maar dat is meer gewoon voeren en even de boel even controleren). Ik weet nu dat er 1 eitje zit en niet 2, dus kans op tweeling is er nu niet. Mocht ze deze ronde pakken en niet meer hengstig worden dan haal ik haar weer op. Mocht ze nog wel weer hengstig worden, dan staat ze daar prima en kan ze meteen weer mee. Als ik haar ophaal, dan laat ik haar scannen, zodat we zeker weten hoe of wat. Ik kan, omdat ik haar cyclus nu wel weet, wel ongeveer in de gaten houden wanneer ze uitgerekend zou zijn als ze drachtig wordt.
Kelszz_ schreef:Hier niet al te best nieuws. Onze merrie blijkt meerdere cysten in de baarmoeder te hebben. Iemand hier ervaring mee? Met oog op de dracht? De dierenarts zei gewoon proberen en kijken of het lukt. Maar ben benieuwd naar mensen met ervaringen hiermee