Schofthoogte veulens 2016

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 08:26

Pinda's kontje is op 2 weken tijd zichtbaar de lucht in geschoten. Helaas de voorkant niet meegegaan :+ Ze was redelijk horizontaal en is nu weer terug overbouwd. Ik schat haar nu op zo'n 1.64m :)

Gimme_Joy

Re: Schofthoogte veulens 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 08:32

Ik heb Joy al een tijd niet gemeten, maar ik kan zo ook wel zien dat ze nog steeds (voor quarterbegrippen) goed aan de maat is. Ik in de breedte overigens :')

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 08:55

Hier is er 1cm bij gekomen, maar kan goed zijn dat die er met bekappen weer af is gegaan. _O-

[naam] is nu 1.72m aan de voorkant en was 1.76m aan de achterkant, ik denk nu weer 1.75m.

Afbeelding

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 09:01

Ik heb Duke zijn leren halster in maat full nog eens getest omdat zijn cob halster van eskadron nu toch wel echt te klein werd, zelfs na aanpassingen (ik vond hem zo mooi := ). Maar nu blijkt hij dus gewoon een maat over te slaan want die full is ook op het grootste gaatje maar nipt. Dat stuk onder het hoofd is steeds te kort :+
Nu moet ik wel zeggen dat hij die eskadron gedragen heeft van nét na maat pony tot dus maat full, die vallen ontzettend ruim. Dexter past die ook in full 8)7

Maar ik merk aan Duke dat hij op alle vlakken nu bijtrekt, zijn hoofd is ineens een stuk groter (met die lekker ramsneus LOVE IT <3 ) maar zijn nek krijgt opeens hele andere proporties :') Heb hem altijd zo'n iel kippennekje vinden hebben maar dat gaat dus niet meer op haha.

In oktober of november gaat er wel de schaar in want het wordt echt een vent nu :P Stiekem kan ik er nog wel om lachen haha, maar het is goed nu. Hij ziet er superknap uit en hij is nog lekker aanhankelijk dus ik hoop dat hij dat wel houdt. Dexter heeft dat namelijk totaal niet en dat vind ik best jammer :D Maar die heeft andere kwaliteiten ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 09:05

Ooh, is dat dat halster met het naamplaatje? :oo

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 10:06

JA stom hé :P
Maar als hij er uit groeit ga ik hem denk ik recyclen als bloempothouder ofzoiets, pinterest heeft genoeg voorbeelden :)

Of bewaren voor een eventuele-misschien-ooit-later volgende _O-

Lily_Fee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 10:31

Lily-Fee doet het super. 20 juni werd ze twee en dat moest even op de foto worden vastgelegd. Toen ook gemeten op 1,64 m. Best een groot paard vind ik zelf, ook best wel breed. Wordt geen slank poppetje. Nog wel iets overbouwd. Ik verwacht nog steeds dat er wel vijf centimeter bij komt misschien meer, want ze groeit heel regelmatig elke maand nog steeds bijna een centimeter. Ik verwacht dus dat dat vanaf de winter echt terugloopt naar een 0,5 centimeter per maand en dat ze met drie jaar iets kleiner is dan 1,70 m. Formule zei een jaar geleden tussen de 1,64 m en de 1,67 m. Ik denk dat ze daar overheen gaat. Formule zegt nu: tussen de 1,67 m en de 1,70 m. Dit is ook de laatste keer dat ik de formule toepas, want hij loopt maar tot 24 maanden.

Nu de foto’s: nog iets overbouwd

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 10:52

Hoe is die formule ook weer? :)

Dan zijn Lily-Fee en Pinda even groot :j Pinda steekt wel een stukkie boven de rest uit dus het lijkt me dan bovengemiddeld voor een warmbloed. Lily-Fee ziet er wel al een stuk meer "af" uit dan Pinda, dat is nog steeds een slungel met allerlei onderdelen die nog niet bij elkaar passen :D

Ik verwacht dat Pinda toch wel die 1.70m (ruim) voorbij gaat, die groeit nog zo hard en Miep haar andere veulens zijn daarnaast ook nog lang doorgegroeid begreep ik.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 11:06

Duke is nu even groot als mij :') we hebben de waterpas van zijn schoft naar mijn hoofd gelegd en dat was echt zowat gelijk, dus hij meet nu 1m68 :D

edit: ahhh de foto's stonden er net niet, wat een leukerd is het <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 11:16

Leuk idee, Anoek!
Dat is hier ook wel een optie.

Het zijn echt allemaal al echte paarden, bijna helemaal baby-af. :j
Van [naam] schat ik in dat hij 1.78m wordt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-06-18 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 11:16

Neo lijkt alleen qua hoofd te groeien.

Afbeelding
Als hij meeloopt op een rit als handpaard lijkt hij flink aan de maat maar met het meetlint gemeten is hij niet hoger. Aan.zijn halsters en kaptoom merk ik dan wel weer dat zijn hoofd gegroeid is.
Vol met puberstreken momenteel :o

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 11:17

Anoniem schreef:
Leuk idee, Anoek!

Van Beer schat ik in dat hij 1.78m wordt.

whuuuut?? niet groter? Die is hij nu toch al bijna? Dexter is 1m78 :D Ik zeg voor Beer 2m09 _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 11:23

Hahaha, als ik de grote-paarden-groeicurve volg, zegt hij 1.78m.
[naam] is voor maar 1.72m en denk op zich niet dat nog heel hard gaat groeien.
Hij heeft echt al flinke groeispurten gehad.

Met 1 jaar zat hij op 1.58m en er stond bij dat hij dan 91-93% van zijn eindhoogte had bereikt.
Dat betekent dat hij tussen de 1.69,8m en 1.73,6m uit had moeten komen. :+

Vandaar dat ik denk dat hij het meeste nu wel gehad heeft en vooral nog de breedte in gaat.

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 11:42

Grappig om te zien dat bij veel paardjes het echte 'puppy' er wel af is, het worden hele paarden nu!

Castello heb ik al even niet meer gemeten, paar maanden terug was hij 1.68. Volgende week mag hij mee naar de keuring, leuk!

Afbeelding

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 11:49

Oh wauw dat is net zo'n plastic paardenbeeld, helemaal blinkend en de manen perfect gedaan haha!
Is ook geen puppy meer hé :D

Duke zijn leeftijdsgenootje mag in december ook naar de keuring.. Is de eerste hengst die ik als veulen geboren heb zien worden en zien opgroeien tot de keuring etc, best wel bijzonder!
Is ook de eerste hengst hier die mag blijven als hij afgekeurd wordt. Dan wordt hij geruind en beleerd, het is zo'n schatje.
Duke zou ook naar de keuring mogen nu, als hij geen halfje was. Gaat toch snel allemaal hé

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 11:56

Anoniem schreef:
Leuk idee, Anoek!

Van Beer schat ik in dat hij 1.78m wordt.

Neeeeeeee, Beer wordt veel groter!

1.92m :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 12:00

Het is dat je nog een beetje ziet dat hij wat uit moet zwaren, maar hij is ook echt al een echt paard. :wow:
Dat komt vast goed op de keuring. :j

Haha nee, dat wil ik niet. _O-

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 12:10

Granoek schreef:
Oh wauw dat is net zo'n plastic paardenbeeld, helemaal blinkend en de manen perfect gedaan haha!
Is ook geen puppy meer hé :D

Duke zijn leeftijdsgenootje mag in december ook naar de keuring.. Is de eerste hengst die ik als veulen geboren heb zien worden en zien opgroeien tot de keuring etc, best wel bijzonder!
Is ook de eerste hengst hier die mag blijven als hij afgekeurd wordt. Dan wordt hij geruind en beleerd, het is zo'n schatje.
Duke zou ook naar de keuring mogen nu, als hij geen halfje was. Gaat toch snel allemaal hé

_O- _O- _O- een plastic paardenbeeld, ja nu je het zegt, zoeen uit de ruitersportzaak.

Nou, dit is ook al een halfje hoor, maar hij mag mee ter promotie van de papa. Evengoed kan hij zelf een premie ontvangen, geloof ik, Maar we gaan puur voor de lol en de ervaring mee.

En ja, de tijd gaat inderdaad snel!

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 16:27

Wow Castello, en wat heeft hij ook al een mooie gespierde achterhand en dikke staart. Neo en Lily-fee ook! En Beer en Joy vast ook, staat niet op de recentste fotos, maar ga er 100% vanuit. :D

Heb werkelijk geen idee hoe groot Parisa gaat worden.
Vader = 1.74m, Moeder = 1.66m. Is moeders eerste veulen.
Ze meet nu 1.60m, en is 2 jaar en 1 maand.
Elke groeicurve geeft weer iets anders. Maar het lijkt me dat ze niet echt groot wordt. Iemand een inzicht/idee/schatting?

Doe verder niets actiefs met haar voor spierontwikkeling, ze staat gewoon 24/7 buiten in een grote gemengde kudde.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 16:37

Wat een prachtige kleur heeft ze. <3

Ik denk dat je er ook niet altijd iets over kunt zeggen.
Het is per paard echt verschillend.
[naam] heeft met name de eerste anderhalf jaar enorme groeispurten gehad.
Nu staat hij al een paar maanden bijna stil qua hoogte.
Maar onze IJslandermerrie is juist enorm gaan groeien tussen haar 2de en 3de.
Daarvoor juist iets minder.

Volgens de groeicurve die ik gebruik, zou ze ongeveer 1.66m moeten worden, maar dat is toch maar een gemiddelde.
Denk dat jouw paard dat zeker wel gaat halen.

Dunkeedoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 16:49

Ik kom ook even binnenvallen. Mijn zelfgefokte merrie is ook van 2016 en ik heb haar altijd een kleintje gevonden. Nu zegt mijn hoefsmid dat ze volgens hem toch over de 165 heen gaat, ik verwacht zelf tussen de 160 en 165.
Toen ze terug het land op ging was ze ong 158 en bijna 2. Zowel mams als paps zijn rond/over de 170 en haar halfbroertje is een stuk groter.
Wat denken jullie?
Gaat om het volgende paard:
Maandje voor ze de wei in ging
Afbeelding
Afgelopen winter
Afbeelding

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 18:35

Rivano schreef:
Wow Castello, en wat heeft hij ook al een mooie gespierde achterhand en dikke staart. Neo en Lily-fee ook! En Beer en Joy vast ook, staat niet op de recentste fotos, maar ga er 100% vanuit. :D

Heb werkelijk geen idee hoe groot Parisa gaat worden.
Vader = 1.74m, Moeder = 1.66m. Is moeders eerste veulen.
Ze meet nu 1.60m, en is 2 jaar en 1 maand.
Elke groeicurve geeft weer iets anders. Maar het lijkt me dat ze niet echt groot wordt. Iemand een inzicht/idee/schatting?

Doe verder niets actiefs met haar voor spierontwikkeling, ze staat gewoon 24/7 buiten in een grote gemengde kudde.

[ [url=m/gtqnNQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/xtSN9w.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ZKKYRL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik denk dat ze dan 167 gaat worden als je de groeicurve voor 160-175 aanhoudt.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 21:12

Ik krijg gelijk weer zin om mijn Lollipopje te gaan meten!
Ze lijkt echt flink gegroeid, dr kont dan iig.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 04:19

Anoniem schreef:
Maar onze IJslandermerrie is juist enorm gaan groeien tussen haar 2de en 3de.

Dank je. Fijn te weten. Ze heeft net als Beer na de eerste anderhalf jaar maanden stilgestaan.

Anoniem schreef:
Volgens de groeicurve die ik gebruik, zou ze ongeveer 1.66m moeten worden

Gebaseert op dat ze met deze leeftijd 1.60 is?
1.66 zou een fijne stokmaat zijn.

Daphara schreef:
Ik denk dat ze dan 167 gaat worden als je de groeicurve voor 160-175 aanhoudt.

Nog 7cm erbij. Zou dat lukken voor een 2 jarige? Zou wel mooi zijn.

ambre schreef:
Ik krijg gelijk weer zin om mijn Lollipopje te gaan meten!

Doen!! Hou je het ook bij in een tabel?

Dunkeedoo schreef:
Nu zegt mijn hoefsmid dat ze volgens hem toch over de 165 heen gaat, ik verwacht zelf tussen de 160 en 165.
Toen ze terug het land op ging was ze ong 158 en bijna 2. Zowel mams als paps zijn rond/over de 170 en haar halfbroertje is een stuk groter.

Die van mij is maandenlang 158 geweest in de tijd voordat ze 2 was. Maar zoals beschreven door vhGoedeLeven en Daphara zou ze dan ook inderdaad 165 of groter kunnen halen.
Hoeveel cm hoogteverschil zit er tussen schoft en kont?

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 17:01

La Fidele is ook weer een stukje de lucht in geschoten.

Gister gemeten op 1.73
Ze is nu 2jaar en 1 maand.
Ze begint nu aardig uit te zwaren dus ben erg benieuwd hoe ze uiteindelijk gaat worden.
Afbeelding
Afbeelding