[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Silly1972

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 14:02

he balen DL hoeveel dagen zou ze nu zijn geweest en wanneer was ze drachtig gescand?

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 14:11

Hè wat balen rowan!

Heb misschien ook 2 2017 combi's. Als muis goed door de bevalling komt en ze doet het super als moeder mag ze gaan date'en. Heb een stille voorkeur voor een hengst, staat dichtbij. Zou wel pas begin juni zijn dat ze zou gaan dan.

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 14:17

Jeetje wat gaat het hard hier hahaha

IceCrystal....Wat fijn dat ondanks de operatie je merrie toch nog drachtig is! Zo te horen was het extra spannend omdat het zo veel moeite heeft gekost haar drachtig te krijgen.
Silly.....Gefeliciteerd! Op naar een knap bont veulentje!!
Fotsy....Interessant dat je nog laat scannen op 105 dagen, heb dat nog niet veel gehoord. Scan je dan echt puur alleen om te kijken of ze kunnen zien wat het geslacht is?
Setteli....jeetje wat lijkt me dat slopend inderdaad!
Linda.....jeetje dat meen je niet.....lastig hoor
Dustinlover....Wat balen joh!

Ik wil bij mijn merrie wel een alarm omdoen, woon zelf zo een 7 minuten van stal af en vertrouw mijn staleigenaar ermee. Krijg zodra het zover is een dubbele boks dus dat is erg fijn.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 15:40

Ah jammer DL.

Sperma invriezen, hihi :D Alhoewel, ik werd overlaatst een KI-installatie aangeboden :))

Linda: haha die hengst moet wel iets heel speciaals kunnen :+

Ik ga dit weekend een poging doen om zelf mijn dekbonnen te bestellen in Spanje. (als ik ze zelf bestel zijn ze gratis en anders 10 EUR/bon :+ ).
Gelukkig is mijn Spaans er sinds ik PRE's heb enorm op vooruit gegaan :D

En intussen wachten we nog altijd op veulen 2... dag 349 and counting. Ik denk dat ze sowieso niet gaat bevallen voor 6 mei :')

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 15:40

Jeetje dat is balen dustinlover!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 16:41

Crines :') haha die onzekere dodo? :') haha!!
Ahh 349... Medelijden!

Sara, ben benieuwd; wat heb je op het oog vooor muis?

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 16:49

DL wat vervelend zeg!

IceCrystal, fijn dat je merrie drachtig is gebleven!

Setelli, heel vervelnd dat je nog niks weet zeg!

Crines, succes, lijkt me niet makkelijk. Verstaan lukt me nog redelijk, maar spreken of schrijven.. not so much.

Liby is vanmiddag gescant. Over 5 dagen nogmaals en als het goed is kan ze dan vrijdag geinsemineerd worden. Helaaa zit aan de rechterkant de baarmoeder vrij vol met cystes. Geen idee of dit twee jaar geleden ook al zo was. Maar we gaan het proberen. Twee jaar geleden is ze in een keer drachtig geworden, dus ik heb goede hoop. En zo niet, dan niet, maakt niet uit.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 16:51

Myrthee_ schreef:
Crines, succes, lijkt me niet makkelijk. Verstaan lukt me nog redelijk, maar spreken of schrijven.. not so much.

Ik hoef het gelukkig ook niet te spreken. Alles kan besteld worden via een webapplicatie blijkbaar :D Ik hoef het dus enkel maar te verstaan :Y)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 18:21

Momenteel heb ik lichte voorkeur voor alec. Hij vult haar mooi aan en komt nog eens heel dicht te staan. Woon maar 5 minuten van zijn nieuwe adres.
Had ravenwood the one to remember ook op staan maar die is echt te duur

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 19:11

Bijleespost! :D

Linda, hoe is het met Sloerie1 en Sloerie2?
Edit; op de een na laatste pagina je laatste update. SLOERIES met hoofdletters dus...
Is het geen optie om te stoppen en dan te kijken wat er gebeurt en eventueel opnieuw te beginnen tijdens een volgende hengstigheid mocht het niet gepakt hebben? Je hoort wel eens dat merries vroeg in het jaar, of als het koud is, geen mooie hengstigheden (raar woord) hebben.

WTF, Hinte, want een knap beest die Zegmar!! :wow: Maar niet alleen valk zo aan zijn aalstreep te zien.
(edit: O, ML zegt het ook al, en de rest ook :) )

Gefeliciteerd met je drachtige merrie, Liaan!! *\o/*

Mooney, wat leuk dat je dit jaar officieel mee komt doen!

Liaan schreef:
Dat bijgelovige ken ik ook. Pfff die goktopics daar krijg ik nou de kriebels van...

Ik ook ;) Hoewel mijn topic bij Merries Kijken al loopt sinds Daisy naar de hengst ging (meer dan een jaar geleden), dus daar heb ik er geen last van. Maar in mijn onderschrift hou ik de dagen bij. Echt niet dat ik ervoor kies om een dagje verder te noteren als ik hem pas 's avonds laat aanpas :+

Icecrystal schreef:
Cynthia: Nogmaals van harte gefeliciteerd met Fiore :D Ik ben benieuwd of ze gelijk hengstig wordt als ze de hengst ziet.

Thanks! Ik ook, we gaan het over twee dagen zien :D
Wat fijn dat Ice gewoon nog steeds drachtig is! 70 dagen alweer!! Gaat hard!

AnniekSlijk, aftellen! :)

Silly, gefeliciteerd, meid!! *\o/* *\o/* Ik ben heel benieuwd wat daar uitkomt!

Mooney, ik scan op dag 18 en 42, verder niet.

Jeetje, Setteli, weet je het nu nóg niet? -O-

Myrthee_, waarschijnlijk over een weekje insemineren dus. Spannend hoor!

Over vroege veulens en slecht weer gesproken: Daisy is vorig jaar voor het eerst van haar leven niet drachtig geworden van de eerste ronde. Ik baalde toen echt, was bang dat ze helemaal niet meer drachtig zou worden, aangezien ze 'al' 20 was. De tweede ronde is ze dus wel drachtig geworden!
Maar als ze van de eerste ronde drachtig was geworden, was ze 9 april uitgerekend geweest. Bij Fiore was ze 8 april uitgerekend en die kwam 20 april. Dus als ze gelijk drachtig was geworden, had ik nu al een veulen gehad van een week oud ofzo. Met dit weer :brr: Ik ben zo blij dat ze nu pas over 10 dagen is uitgerekend! Ondanks dat het veulen dan helaas wel wat jonger bij mama weg moet..
Maar... toen bedacht ik me gisteren: Fiore gaat 1 mei.. Stel dat ze gelijk hengstig en drachtig wordt, is ze begin april uitgerekend, maiden, jonge merrie.. Ik zie mezelf volgend jaar al zitten, half maart, met veulen... :brr:

Polleman, sterkte met het verlies van je hond :(:)

ML, wat zonde dat Bibi niet drachtig is -O- Goed dat je op tijd hebt gescand en het is nog vroeg!
_O- Geen appelazijn meer :+

Zonde van Bo, DL -O-

Zo, ik ben weer bij :)

Zondag gaan we Fiore wegbrengen. Ik ben benieuwd hoe het gaat!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 19:39

Dank je Cynthia.

Ik zit wel half maart met en veulen van en maiden merrie :P

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 19:42

Pfff kan niet alles bijhouden, maar doe mijn best.

Mooie bijleespost Cynthia! Hier dus wel een vroeg veulen. Hopelijk dan wat mooier weer dan nu. Spannend dat Fiore weggebracht wordt zondag.

Dustinlover, het wat balen zeg!!

Carmuh, waar heb jij je merrie staan? Zie dat je uit Purmerend komt.

Heb mij ook laten vertellen dat door het slechte weer de eitjes slecht tot niet ovuleren.

Crines, oei spannend binnenkort veulen nummer 2.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 20:06

spannend voor Fiore, ik ben benieuwd

hihi ml geen appelazijn meer voor bibi, was ze vorig jaar direct drachtig, zelfde hengst dit jaar?

sloeries tjonge jonge, ja linda soms raken ze beetje beschadigd aan hun vulva, als zijnde kleine wondjes door het vele dekken, maar goed zij hebben nog niks, ben benieuwd wanneer ze eindelijk afslaan en of het gepakt heeft, wanneer vertrekt je hengstje?

gefeliciteerd aan de drachtige merrie's

:brr: koud is het echt, je zou voor minder, je eitjes vasthouden :+

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 20:19

Sara, alec fokt prachtig! Wat een geluk dat hij dichtbij komt te staan. Maar weet je al wat zijn dekgeld op zijn nieuwe adres word dan?

Cynth, ja!!! Met hoofdletters en uitroeptekens! Haha!
Het is zeker een optie... Nog sterker; de hengst gaat dit weekend naar de andere eigenaren (om klaar te stomen voor de show en keuring) dus ik heb vanavond overgeslagen en kijk morgen bij allebei nog even wat ze doen. Dan ga ik gewoon maar voor de "18-dagen-scan" en heeeel hard hopen dat het toch gepakt heeft.
Vroege veulens zijn met het weer niet gunstig maar ik kan wel makkelijker vrij krijgen in maart en april ;) bovendien gaat de hengst dit weekend dus tijdelijk verhuizen en ik hoop dat mijn merries niet uit logeren hoeven (sloerie2 staat nog niet zo lang hier, sloerie1 heeft ein-de-lijk een passend vriendinnetje, en ik heb geen eigen vervoer dus ik moet andere er mee belasten) dus voor mij zou het echt het meest gunstig zijn als ze allebei in 1x gepakt hebben :=

Zondag fiore weg brengen? Oeii wat spannend allemaal zeg :):)
Is ze relaxt op ander terrein? Of is het zo'n "heimwee-merrie"?

Fotsy, :') hahahaha!!!

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 20:36

Silly, Owh hahaha, weet ik veel, dacht echt ff dat je t serieus bedoelde :P .

Ah balen DL!!

Spannendddd Myrthee, hopelijk lukt t wel gewoon!

Cybthia, Fiore wegbrengen, spannenddd!!!

Fotsy, vorig jaar was t in 1x raak idd, nee niet dezelfde hengst, Biscuit wordt wel geinsemineerd met dezelfde hengst als dat ik voor Bibi vorig jaar had. Ik zei al tegen de DA Bibi is nu al aant aftakelen(minder vruchtbaar) is, vorig jaar lukte t nog in 1x, nu al niet meer :D :') grapje natuurlijk :P .

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 20:42

Veulen aan de voet kan wel de oorzaak ook zijn.
Leuke hengst vond ik die van bibi, homozygoot dun he
Flo vorig jaar ook niet drachtig al heb ik maar 1 keer geprobeerd.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 20:42

Huppaaaa! Ik spring binnen nu mijn 1e merrie drachtig gescand is *\o/*
Straks lees ik tot een paar pagina's terug om bij te zijn.

Ik mag,als alles goed blijft gaan, alvast een veulen verwachten van Alec en Galaxy!
Midzomer Galaxy is een maiden Smokey black nmprs merrie en van de 1e x drachtig
Galaxy:
Afbeelding

Alec:
Afbeelding
Palominobonte hengst van 83cm.

Alec is verkocht, maar blijft nog hier totdat hij mijn merries gedekt heeft. Bij 2 combi's geen probleem, maar Fleem kregen we vorig jaar niet ddrachtig bij een andere heengst, dus proberen we dit jaar bij Alec. Helaas al 2 rondes voorbij.
Fleem, AMHA merrie
Afbeelding

Ook Charliee wordt dit jaar door hem gedekt. Charlie is een nmprs merrie, welke al bewezen heeft mooi met Alec te combineren
Afbeelding

Als laatste zijn er nog Oohla en Fré. 2 AMHA merries die naar andere hengsten zullen gaan. Oohla vertrekt volgende week. Fré moet eerst nog eeen veulentje krijgen :D
Oohla
Afbeelding
Fré
Afbeelding

Hopelijk kunnen we dit jaar allemaal gied nieuws melden en volgend jaar gezonde veulentjes verwachten :D

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 20:44

Haha nee joh, ML maar had wel makkelijk geweest ;)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 20:47

Gefeli knolselder met de eerste drachtige merrie
Wat een knappe meiden allemaal heb je daar.
Hopelijk lukt het toch nog met fleem.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 20:47

Polleman, sterkte met het verlies van je hond :(:)

Mijnlieverd, was het ei al lang weg?
Ik heb wel eens bij een merrie gehad dat ze niet drachtig was gescand en van de nieuwe cyclus al geovuleerd had maar dat de DA zei dat het een paar uur geleden was. Merrie snel opgeladen en naar de hengst gereden. Gedekt en direct weer mee naar huis en drachtig :)
En wat jammer van Bibi dat ze deze ronde niet drachtig geworden is.

Linda, jouw merries zijn wat groter toch? Kan je ze niet laten scannen om te kijken hoe het met het eitje zit? En dan eventueel ei afspuiten.

DL, balen dat Bo weer hengstig is geworden. Ben je net blij dat het goed zat...
Welke hengst ga je nu gebruiken?

Fiore bijna op wip-vakantie :D
Spannend hoor de eerste keer.

Knolselder gefeliciteerd met de eerste drachtig gescand!
En een hoop combinaties gepland.

Hier ook een aantal maidens, als ze het net zo goed doen als Classy dan teken ik ervoor. Alleen graag iets minder als verrassingsaanval :')
Maandag ga ik Cookie weer ophalen, dan zit ze op 4 weken na de laatste dekking.
Snazzy zit nu op 3 weken na de laatste dekking en slaat nog steeds af maar bij haar moet ik niet te vroeg juichen, vorige keer werd ze op dag 23 pas opnieuw hengstig. Die schouw ik dus nog even door.
En ik denk dat ik met Classy toch ook nog een poging ga wagen dit jaar. Wordt het wel een nakomertje maar het veulentje wat ze nu heeft is zo mooi...
Zou alleen merrie #8 zijn en zoveel was nou net niet mijn bedoeling. Maar mocht er nu nog eentje het kwijt raken dan dek ik ze niet meer terug dit jaar dus ik ga er maar vanuit dat het er geen 8 worden.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 20:51

Zo! Annelies valt even binnen :')
Hopelijk volgend jaar dus 5 veulentjes, dat is eens wat anders dan de 2 van dit jaar ;) hoop dat ze allemaal netjes drachtig zullen raken

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 20:53

Duimen dat ze gewoon drachtig zijn linda.

Hopen dat fleem deze keer mooi drachtig raakt. Dan kan muis naar alec bij veronique :+
dektarief blijft hetzelfde linda. Ze had het al gemeld voor de database

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 20:55

Silly1972 schreef:
Dank je Cynthia.

Ik zit wel half maart met en veulen van en maiden merrie :P

Geniet ervan :+
Ach, soms is het half maart 20 graden en misschien waken we wel samen. Blanco jaar voor mij ook :)

Fotsy schreef:
:brr: koud is het echt, je zou voor minder, je eitjes vasthouden :+

_O- _O-
Gelukkig wordt van vanaf nu beter! Mooie timing voor Fi ook om naar de hengst te gaan, 20 graden, zonnetje, kom maar op, eitjes!

linda2008 schreef:
Cynth, ja!!! Met hoofdletters en uitroeptekens! Haha!
Het is zeker een optie... Nog sterker; de hengst gaat dit weekend naar de andere eigenaren (om klaar te stomen voor de show en keuring) dus ik heb vanavond overgeslagen en kijk morgen bij allebei nog even wat ze doen. Dan ga ik gewoon maar voor de "18-dagen-scan" en heeeel hard hopen dat het toch gepakt heeft.
Vroege veulens zijn met het weer niet gunstig maar ik kan wel makkelijker vrij krijgen in maart en april ;) bovendien gaat de hengst dit weekend dus tijdelijk verhuizen en ik hoop dat mijn merries niet uit logeren hoeven (sloerie2 staat nog niet zo lang hier, sloerie1 heeft ein-de-lijk een passend vriendinnetje, en ik heb geen eigen vervoer dus ik moet andere er mee belasten) dus voor mij zou het echt het meest gunstig zijn als ze allebei in 1x gepakt hebben :=

Zondag fiore weg brengen? Oeii wat spannend allemaal zeg :):)
Is ze relaxt op ander terrein? Of is het zo'n "heimwee-merrie"?

Ooo.. ja... dan hoop ik écht dat ze gewoon aan het sloeren zijn, maar stiekem wel drachtig!

Fi is een hele extroverte merrie. Die stampt en steigert alles eruit. Trailerrijden vindt ze al niet zo cool. Ze is in haar leven 5 keer op de trailer geweest. Eén keer met mama toen ze 2 weken was, met Ti toen ze 6 maanden was, alleen toen ze een jaar was en in november en februari. Allemaal dezelfde stukjes van 20km en 20 minuten en in november en februari kwam ze zeiknat van het zweet uit de trailer. Zondag moeten we 140 km, dus ik ga zondag behoorlijk gespannen zijn.
Daarnaast hebben mijn verzorgster en ik haar de laatste twee maanden heel goed getraind in luisteren en is ze superlief en braaf geworden, maar druk doen en ongeduldig zijn, zit in het aard van het beessie. Net als vandaag, heel relaxt 30 minuten wandelen en ineens vanuit het niets stuiteren op het fietspad naast de weg... We lopen daarom ook altijd uit voorzorg met een hengstenketting, omdat ze daar ontzag voor heeft. Zodra je haar met een gewoon touwtje vast hebt, neemt ze letterlijk een loopje met je als ze daar ineens zin in krijgt. Met de ketting is ze super braaf.
Aan de andere kant is ze zó nieuwsgierig dat ze op alles afloopt wat ze eng vindt, dus ja, ik haal haar zondag met ketting uit de trailer, want ze gaat dan vast als een tank gewoon lopen om overal te kijken en heeft schijt aan dat er nog een mens aan de andere kant van het touwtje hangt, maar ik denk dat ze zich na een dag de koningin van dat erf voelt :D

Welkom en gefeliciteerd, Knolselder!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 22:56

Zijn er hier al meerdere merries drachtig of vooral nog aan het proberen?

Ik las bij Marije 2.
En dann nog iemand wiens merrie een operatie had doorstaan.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 23:01

De mijne in ieder geval maar volgens mij nog meer
Maar mijn geheugen is niet zo heel best ;)