@ woogy onze merrie is een Nrps merrie ( rockefeller X nooitgedacht ) gedekt door de Arabische hengst AF montoyo ( v. AF umoyo)
@ alle andere gefeliciteerd en ik had nog een vraag aangezien het voor ons de eerste x is. Merrie is op het moment nogal dik, word niet gereden omdat vriend pols op 2 plekken gebroken heeft gehad en eerst maar weer eens van halve dagen naar hele dagen werken moet . Zou ik haar op dieet zetten of zou ik dat niet doen nu ze drachtig is? Ze heeft geen overgewicht maar van sportconditie is geen sprake meer haha
Ik heb geen ervaring maar het lijkt mij dat je in het begin nog geen rekening hoeft te houden met de dracht. Net als zwangere mensen kunnen toch ook gewoon opletten op wat ze eten ed.
Nu mag je haar best op dieet zetten,als ze net drachtig zijn kan dat niet zo'n kwaad. Ik heb er juist wel een voorkeur voor dat de merrie tijdens de dracht van begin tot eind wat meer vet heeft,dan gaat er ook meer naar het veulen waardoor die straks ook heel mooi ontwikkeld is.
mijn ervaring is toch wel dat de veulens van merries in sportconditie ook wat schraler geboren worden.
Ik wil me ook weer melden. Even een jaartje overgeslagen, maar mijn Welsh A merrie Nena (Cuppers Daliana) is weer drachtig. Uitgerekende datum is 9 maart 2015.
Als ik het financieel kan volbrengen tot 3 jarige leeftijd wel Dan gaat het zeker niet weg.. Merrie is nu 12, dus tegen die tijd 16.. Lijkt me mooi moment