[HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

rooslover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 16:18

Gefeliciteerd met de drachtige dames!
Ik moet vrijdag me paard weer scannen *fingers crossed*

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 16:18

gefeliciteerd leorah!!!

Pletje; mij s verteld dat vers sperma beter is maar of dat natuurlijk is of via inseminatie maakt volgens de DA niet uit. (dus dat het meteen na springen in gebracht wordt).
natuurlijke dekking zou juist meer risico geven op infecties in de baarmoeder.

Bentlylover en Jibbel: dan zijn we met drie in dat schuitje. :) Sterkte dames :(:)

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 16:22

rooslover dan gaan we samen duimen vrijdagochtend!!

ayasha, bentlylover en jibbel, voor jullie duim ik net zo hard.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 16:28

Gezellig schuitje hebben we Ayasha! :+ Jouw merrie is toch ook 16 en al tijden geen veulen meer gehad? Misschien moeten we ze naast elkaar op stal zetten, kunnen ze elkaar een hoefje geven. :P

Gefeliciteerd stalbluemoon!! *\o/*

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 16:33

Ik weet niet of ze al ooit een veulen gehad heeft. Het kan maar het kan ook niet zijn. Ze reageert iig wel altijd enthousiast op veulens van andere merrie's (ik denk dat die in staat zou zijn om een veulen van een andere merrie weg te jatten) maar ik weet niet of ze al ooit zelf eentje gehad heeft.

Ja, we hebben wel een gezellig schuitje en met drie kunnen we afwisselen met roeien. _O-

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 16:55

Onverdund maakt het vast niet uit nee.. Maar dat zei ik toch ook niet?
Het is niet gewoon om met onverdund sperma te insemineren, dus als je die manieren met elkaar vergelijkt is natuurlijk gewoon 'beter'.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 17:36

Ik hoor vaker dat ze gewoon met vers sperma insemineren...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 18:11

Gefeliciteerd met de drachtige dames!

Eerlijk gezegd ga ik nu twijfelen waar het vruchtje zat maar weet redelijk zeker dat Hansje net als Arie rechts zat in de *geenideehoehetwerdgenoemd* maar niet in de baarmoeder. Met de tweede scan met 35 dagen zaten ze wel beide netjes in het midden in de baarmoeder...

Ik verkies natuurlijk dekken boven alles wat niet van nature m'n paard in hoort te gaan(lees armen van veeartsen, spuiten, handschoenen etc.). Zo gek worden hengsten er niet van, ze moeten goed opgevoed dekken en weten dat ze pas mogen springen als ze rustig zijn.
Heb bij de draver hengsten weleens circusmomenten mee gemaakt dat ze op de achterbenen de stal uit kwamen met gereedschap in de aanslag vanuit volle galop de bok op sprongen en het ding zowat van de grond los ketsten. Bij natuurlijk dekken is het veel meer noodzaak om de hengst goed onder appél te hebben en niet eerder springen dan wij het zeggen. Met de hengst die wij gebruiken kunnen we moeiteloos dekken, hij weet ook dat hij mag zodra hij z'n bit in krijgt en pas mag springen als ding in orde is en hij rustig kan benaderen.
Verder staat hij dagelijks met de merrie te flirten over het hek en is er niks aan de hand.

Knappe Arie is voor het eerst naar de smid geweest(of eigenlijk, de smid naar Arie). Het eerste wat gezegd werd 'Wat een mooi veulen zeg' <3 uiteraard al gelijk helemaal blij
Na een beetje worstelen met voor voetjes was hij super braaf met achter voetjes en al met al is hij binnen een kwartier gedaan en waren zowel smid, Arie als wij zelf enorm tevreden

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:59

Gefeliciteerd Antoinette!

Woogy daar zeg je wat... Ik had een filmpje van net moeten maken.. Wij hebben een welshje welke gedekt word, maar dat is dus echt een kreng.. Zo erg dat ons kleine hengstje er bang van is(geen wonder want 3 weken geleden werd hij echt super kreupel geschopt). Dus pakken we mijn Jet (champie hengst) en die springt door schoppende merries heen.. Maar ik ben zo blij dat hij klein is want met deze merrie is hij zo heet en fel ik kan hem dan nauwelijks houden en ben dan toch een flinke meid van 1.85 groot.. Dat betreft is hij echt hengst en niet zo makkelijk in rustig zijn soms :P

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:01

Vulina schreef:
Pletje123 schreef:
Natuurlijk dekken zou ik nooit verkiezen boven ki. Het levert veel meer risico's op en de hengst wordt er vaak ook niet gemakkelijker van. Je kunt dan beter onverdund sperma gebruiken. Dan springt de hengst op het fantoom en dan wordt het zaad daarna direct bij de merrie ingebracht.

Onze hengst is absoluut niet beschikbaar via natuurlijk dekken.

Maar jij bekijkt het vanuit de hengst, de vraag was vanuit de merrie. En dan is de kans wel hoger om op de natuurlijke manier drachtig te worden. Veiliger dan een rietje kan niet nee :P Persoonlijk heb ik ook liever KI, maar zoals bij deze merrie was de natuurlijke manier beter. We hopen na 2 drachten dat ze dan de KI wel pakt :)

Ik had het hier al over onverdund zaad :)

Vulina schreef:
Onverdund maakt het vast niet uit nee.. Maar dat zei ik toch ook niet?
Het is niet gewoon om met onverdund sperma te insemineren, dus als je die manieren met elkaar vergelijkt is natuurlijk gewoon 'beter'.

Er wordt regelmatig met onverdund sperma geinsemineerd. Maar dan moet je je merrie naar hengstenhouder brengen want onverdund is het maar een uur houdbaar ;)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:32

Dustinlover schreef:
Gefeliciteerd Antoinette!

Woogy daar zeg je wat... Ik had een filmpje van net moeten maken.. Wij hebben een welshje welke gedekt word, maar dat is dus echt een kreng.. Zo erg dat ons kleine hengstje er bang van is(geen wonder want 3 weken geleden werd hij echt super kreupel geschopt). Dus pakken we mijn Jet (champie hengst) en die springt door schoppende merries heen.. Maar ik ben zo blij dat hij klein is want met deze merrie is hij zo heet en fel ik kan hem dan nauwelijks houden en ben dan toch een flinke meid van 1.85 groot.. Dat betreft is hij echt hengst en niet zo makkelijk in rustig zijn soms :P

Ze kunnen pittig zat zijn natuurlijk, maar zulke hengsten zijn wel weer super voor driftige dames. Hengst van m'n vriendin hebben we leren dekken een paard maanden terug met 11 jaar en hij benaderde eerst alsof het ene andere kerel was, daarna pas begonnen zijn hormonen mee te denken en ging het super, mooi beheerst en rustig.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:45

Hormonen die mee denken? Schoppende merries en super kreupele hengsten... hengsten die door het slaan heen dekken.

Geef mij maar een DA of inseminator :')

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:00

Leorah en stalbluemoon, gefeliciteerd met de dracht!
Balen bentlylover, hopen dat het vocht snel weg is.
paard89, fijn dat ze beide nog mooi drachtig zijn!
Tjinta, we gaan duimen voor beide merries!

Ja, ik heb mijn dames vandaag opgehaald! Dus ze staan weer lekker thuis nu, heerlijk :)
Mausi was bijna niet meer te herkennen, toen ik haar wegbracht zat ze nog super dik in haar vacht, en nu zit ze in een blinkend zomervachtje <3
Ze waren beide wel enorm chagrijnig naar de jonge mannen, dus die heb ik voor de zekerheid nog maar even apart gezet, eerst maar even over de draad aan elkaar wennen! Nu staan de merries lekker hun buik vol te eten, alleen Fardani is een beetje uit zijn doen, die blijft langs de draad heen en weer draven..

Aziza heb ik een spuit Tranquigel gegeven voordat ze de trailer opging, aangezien zich de vorige keer zo belachelijk gedragen heeft, en ook toen ze daar 1x verhuist werd van stal (omdat de vrouw waar ze stond van stal verhuisde, ging om 2km) heeft ze het hele stukje staan springen, slaan en doen.. Gelukkig hielp de Tranquigel wel aardig, en hebben we dit keer een rustige reis gehad. Alleen op het eind werd ze wat vervelender, maar gelukkig waren we toen bijna thuis. Mausi was ook super rustig, heeft naar mijn idee geen enkele stress gehad, dus dat lijkt me geen reden waardoor ze misschien niet drachtig zou worden, maar dat weten we over 17 dagen :)

Ze hebben daar wel helemaal super voor ze gezorgd, ze zien er beide super uit, en ze hadden ze zelfs nog gewassen voordat ik ze kwam halen, zo blinkend schoon zijn ze hier bijna nooit :D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:12

Haha pletje dat gaat in de wereld met kleine paardjes niet dus moet het zo :P

AZ fijn dat je je meiden weer thuis hebt! Hopelijk drachtig en wel!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 07:56

Ayasha schreef:
gefeliciteerd leorah!!!

Pletje; mij s verteld dat vers sperma beter is maar of dat natuurlijk is of via inseminatie maakt volgens de DA niet uit. (dus dat het meteen na springen in gebracht wordt).
natuurlijke dekking zou juist meer risico geven op infecties in de baarmoeder.

Bentlylover en Jibbel: dan zijn we met drie in dat schuitje. :) Sterkte dames :(:)

Bentylover, Jibbel en Ayasha' dan zijn we met vier. Duimen maar!
Gisteren bij merrie geweest, follikel is zich aan het ontwikkelen, alle dagen scan nu en hopelijk dit weekend insemineren.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 08:27

Dustinlover schreef:
Haha pletje dat gaat in de wereld met kleine paardjes niet dus moet het zo :P

AZ fijn dat je je meiden weer thuis hebt! Hopelijk drachtig en wel!

Dat snap ik :)

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 10:20

Net wezen scannen.... ennnnnnnnnnnnn
Special wordt grote broer! Peggy is drachtig gescand! *\o/* *\o/* *\o/*

paard89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 10:25

*\o/* Gefeliciteerd Rooslover!!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 10:29

gefeliciteerd rooslover!

Hier een beetje de mismoed en twijfel of ik het wel nog een 2e keer ga proberen met 'r. :+

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 10:49

Gefeliciteerd rooslover!

En natuurlijk de andere drachtige merrie's!

wisanda2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 11:04

gefeliciteerd iedereen!

vanavond scannen of ik ook weer kan insimineren...

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 11:11

Ayasha :(:) ik begrijp je helemaal! Maar kop op! Laat de natuur haar werk doen, ze wordt vanzelf hengstig en is dan ook mooi schoon, zodat je straks een prachtig drachtige merrie hebt en volgend jaar een wolk van een veulen hebt rondlopen!

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 11:27

Bedankt iedereen! Nog maar 2 te gaan nu!

Misschien kan iemand die van mij in de openingspost zetten.

28 april - Sevenheims Koosje x Ysselvliedt Special Edition
10 mei - Peggy van Vreeburch x Brandon

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 11:41

Gefeliciteerd Rooslover! Aftellen!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 12:44

Proficiat Rooslover! Leuk nieuws! *\o/*

Ayasha kop op meid, nog niets verloren, we hebben nog alle tijd! Maar ik begrijp je wel.

Dit weekend weten we meer van mijn merrie.