Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Vulina schreef:Pletje123 schreef:Natuurlijk dekken zou ik nooit verkiezen boven ki. Het levert veel meer risico's op en de hengst wordt er vaak ook niet gemakkelijker van. Je kunt dan beter onverdund sperma gebruiken. Dan springt de hengst op het fantoom en dan wordt het zaad daarna direct bij de merrie ingebracht.
Onze hengst is absoluut niet beschikbaar via natuurlijk dekken.
Maar jij bekijkt het vanuit de hengst, de vraag was vanuit de merrie. En dan is de kans wel hoger om op de natuurlijke manier drachtig te worden. Veiliger dan een rietje kan niet neePersoonlijk heb ik ook liever KI, maar zoals bij deze merrie was de natuurlijke manier beter. We hopen na 2 drachten dat ze dan de KI wel pakt
Vulina schreef:Onverdund maakt het vast niet uit nee.. Maar dat zei ik toch ook niet?
Het is niet gewoon om met onverdund sperma te insemineren, dus als je die manieren met elkaar vergelijkt is natuurlijk gewoon 'beter'.
Dustinlover schreef:Gefeliciteerd Antoinette!
Woogy daar zeg je wat... Ik had een filmpje van net moeten maken.. Wij hebben een welshje welke gedekt word, maar dat is dus echt een kreng.. Zo erg dat ons kleine hengstje er bang van is(geen wonder want 3 weken geleden werd hij echt super kreupel geschopt). Dus pakken we mijn Jet (champie hengst) en die springt door schoppende merries heen.. Maar ik ben zo blij dat hij klein is want met deze merrie is hij zo heet en fel ik kan hem dan nauwelijks houden en ben dan toch een flinke meid van 1.85 groot.. Dat betreft is hij echt hengst en niet zo makkelijk in rustig zijn soms
Ayasha schreef:gefeliciteerd leorah!!!
Pletje; mij s verteld dat vers sperma beter is maar of dat natuurlijk is of via inseminatie maakt volgens de DA niet uit. (dus dat het meteen na springen in gebracht wordt).
natuurlijke dekking zou juist meer risico geven op infecties in de baarmoeder.
Bentlylover en Jibbel: dan zijn we met drie in dat schuitje.Sterkte dames