[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Patrick_

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 10:56

Even een vraag, met welke wormenkuren ontwormen jullie de drachtige dames?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 10:58

Lisch gefeliciteerd!

Pretty coco staat bij ehm 3 hengstige merfies in de wei en hopelijk dekt hij ook goed door.. Hij valt wel beetje in dus ik denk wel dat hij zen best doet.. En andere hengst is voor andere 3 merries.. In totaal zouden we dus 6/7 veulens willen als alles dragend word.. Maar heb er een hard hoofd in haha..

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 11:20

En Coco is 3 jaar? Dan heeft ie toch al iets ervaring,had ie voorheen al gedekt?
Wordt druk bij jullie dan volgend jaar! Ik probeer mee te doen,maar als het zoals dit jaar wordt (1 veulen op 4 merries),hou ik er maar geen rekening mee.

Patrick ik gebruik van tijd tot tijd iets anders,maar Furexel heb ik laatst gebruikt,dat zat wel goed dacht ik.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:09

Coco is 3 jaar ja. Heeft vorig jaar bij 2 merries gelopen en alle 2 drachtig.. Dus hopelijk doet hij zen best haha.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:12

Hmmm, zo de DA maar eens bellen waar die blijft....
Vorige week vrijdag gebeld om een afspraak te maken voor vanochtend, maar is nog steeds niet geweest.
'k zit er op te wachten, dan kunnen ze daarna naar buiten en kan ik ook weer weg.
Laatst bijgewerkt door annastasia op 31-05-12 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:16

Ach ik heb er troiwens ook hard hoofd in met dragend worden.. Hoop sowieso dat empty drachtig word en ons silvdr dapple merrietje dan ben ik al blij :D

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:41

Coco heeft al bewezen dat hij het kan dan! Sjah hier een 2-jarige die voor het eerst mag dekken, dus dat vergt nogal wat geduld ,hij moet echt nog véél leren :') ,maar het lukt wel,bewijst Kikkie intussen. Het is alleen echt nodig dat hij uit de hand dekt en je moet veel geduld hebben..
Je zal echt wel wat meer dragend hebben toch! Maar alles gezond geboren worden,dat is nog geen evidentie..

Annastasia vervelend als je zo moet wachten :(:)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:45

Hij gaat even bellen waar ze nu zit. Stond namelijk als eerste op de lijst, dus ze had er al lang moeten zijn.
Nog maar even afwachten dan!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:58

*\o/* *\o/*
Inmiddels is Mabeth 35 dagen drachtig van 1 veulentje.
Ze is net gecheckt om een 2-ling dracht 100% uit te sluiten.
Volgend jaar rond 26 maart een veulentje van Lex

poesnoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:10

Annastasia gefeliciteerd met de dracht van je paard.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:03

gefeliciteerd Annastasia! *\o/*

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:37

Gefeliciteerd!!!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:40

Gefeliciteerd Annastacia!

Pretty breek me de bek niet open.. Coco had in het begin echt geen zin en al helemaal niet aan de hand.. Nu doet hij het super.. Ben gisteren een rondje(2km ofzo) wezen lopen met hem en de hele tijd hinniken en kom ik terug en pik er even een merrie tussen uit en hoppa gedekt :P

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:45

Gefeliciteerd Annastasia!

pff wat een regen hier... niet normaal!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:48

hier zou het wel wat mogen regenen voor het gras maar ik zie het niet gebeuren..

DL ik ben dus niet de enige haha...soms gaat het als vanzelf,maar soms moet ie echt zijn gedachten erop zetten..ik zei het al tegen schoonmoeder,soms is het echt aan 1 centimeter per minuut.. :') Vanavond nog maar eens proberen,ik heb er al geen zin in,hopelijk hij wel :o

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:52

gefeliciteerd lisch en annastasia!!
eindelijk hier ook wat positiever nieuws, enjoy is dinsdag hengstig gespoten en heeft nog geen ovulatie gehad.. nu zullen de meeste denken is dat positief dan? haha maar ja dat is zeker want vorige keer dat we hengstig spoten is ze maar 1 dag hengstig geweest en meteen geovuleerd en daarna kregen we er geen vat op. ze is vandaag geinsemineerd mocht ze morgen nog niet geovuleerd hebben insemineren ze zaterdag ook
oeee hopenlijk op naar een mooie baby don schufro! highlight nog niks gehoord die zal ook wel een dezer dagen geinsemineerd worden

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:55

fijn dat het er toch op lijkt dat ze op een normale manier zal ovuleren Essiesilly! Straks lekker beiden samen drachtig! :)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:56

Pretty wij hebben er ook eentje die is echt hengst en hoop lawaai en slaan met voorbenen en als dan de daad gedaan moet worden kijkt die om zich heen.. en dan GRRRR!!! die is dan 3.. Soms zetten we ze dan ook met 2en in stal en dan dekt die zo :P ligt ook echt aan het weer want als het goed weer is dan doet die het ook beter..

Essie op naar een baby dan :)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:00

dat doet deze ook,gillen voor de hele stal,nek erop,in de manen bijten,erop springen (om het even welke kant) maar dan zonder geweer in de houding..Vera is een ervaren merrie en die kijkt dan ook heel opzichtig achter haar om te zien wat hij daar nou uitspookt zonder munitie.. :') Hij moet nog een hoop leren en leren respect hebben voor de merries,eer hij zijn pluimen verdient. Ik laat hem dan ook niet zomaar bij elke merrie in de wei lopen,alleen bij deze waar hij iets kan van leren. (lees:van zich af bijten }> )
Hij is dus toch niet alleen met missing skills :')

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:15

Nee zo doet die hengst van ons dus ook haha :P gewoon echt te ge*l zijn zodat die vergeet dat die ook even een piepp moet hebben voordat er iets gebeurd :P

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 07:18

Gefeliciteerd met alle drachtige merries! Wij zijn volgende week aan de beurt. Donderdag of vrijdag als het goed is.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 07:23

Empty leek niet zo heel erg hengstig meer te zijn.. Coco had ook niet echt intresse in haar maar wel in de andere hengstige merries :D Zou het dan eindelijk een normale hengstigheid zijn.. Ze plaste nog wel toen die op een andere merrie zat, maar echt doorzichtig(niet geel meer) en echt een lange plas.. Normaal als coco geluid begint te brullen of ergens op duikt dan staat de rest te pissen.. En nu Empty helemaal niet dus ik hooop hoop hoop ZOOOOOO erg dat het raak is :P

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 08:02

Ik ga heel hard voor je duimen DL dat Empty nu gewoon VOL is... zou echt super zijn.

Hihi ik lees met verbazing jullie verhalen over aan de hand dekken en hengsten.
Daar heb ik toch helemaal geen ervaring mee.
Is echt de ver van mijn bed show maar leuk om er wat over te lezen.

Wij hebben vannacht sinds jaren een hengstveulen gekregen.
En ik verbaas me er nu al over... whow echt leuk.
Hij is zo ongelooflijk groot voor een Barok paard niet normaal. Duette die morgen 4 weken wordt is even groot.
en meneertje bokt al in de stal.
Voor jullie die hengsten gewend zijn misschien normaal maar ik ken dat helemaal niet na al die jaren merries.
Gelukkig voor ons, wij kunnen geen hengsten hier houden met al die merries en geen dekstation, is hij direct verkocht.

Vandaag gaan we scannen bij Cantate en hopelijk mag ik sperma gaan halen.
Zou super zijn.
Amia, de merrie die nu bevallen is, wordt niet terug gedekt zij mag de sport in.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 08:17

Ook hier gefelicoteerd tjinta.. Ik ga empty straks even bij een andere hengst laten neuzen. Kijken hoe ze reageerd.. Als ik tenminste de tandarts overleef.. 2 verstandskiezen trekken..

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 09:08

Och jij arme... sterkte bij de tandarts.
:(:)