[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - Deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:18

Hier staat Chennai ook al onder een dunnere deken en gaat ze eerdaags onder een 0 grams regendeken, zolang het niet mega gaat vriezen moet dat kunnen. Chennai is dan wel geschoren maar maakt dus ook geen vacht extra aan (heb gewoon een maffe pownie :P) dus moet wel opletten of ze het niet koud gaat krijgen....

@inowa: Waarom nu nog scheren? Bij ons op stal zijn bijna alle paarden al aan het ruien en ondertussen zit de zomervacht alweer onder de wintervacht, als je nu dus gaat scheren beschadig je de zomervacht....

Whisperke

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:18

Oohh ja als ze niet drachtig is..
Indd ik vind het ook nooit praktisch met rijden met zoveel haren..
Maar ja Bacardi is in november al geschoren... Ik kan dat niet uitstaan, zoveel haar :P

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:20

CubaLibre schreef:
Hier staat Chennai ook al onder een dunnere deken en gaat ze eerdaags onder een 0 grams regendeken, zolang het niet mega gaat vriezen moet dat kunnen. Chennai is dan wel geschoren maar maakt dus ook geen vacht extra aan (heb gewoon een maffe pownie :P) dus moet wel opletten of ze het niet koud gaat krijgen....

@inowa: Waarom nu nog scheren? Bij ons op stal zijn bijna alle paarden al aan het ruien en ondertussen zit de zomervacht alweer onder de wintervacht, als je nu dus gaat scheren beschadig je de zomervacht....

winoa begint altijd pas in mei te verharen...ze laat ook nu nog geen haartje los.
vandaar dat ik dit winterhaar eraf wil hebben,pony word gevaarlijk dik en dieet werkt schijnbaar niet,kan der nu met deze vacht ook geen beweging geven omdat het niet op tijd droogt,op stal is ook geen optie want heb een open stal.

veearts raadde ook aan om de pony echt te laten afvallen want dit is echt niet goed.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:25

Ach, niet drachtig, dan gewoon, hopla scheren!!

Sjol is al aan het haren wordt je gek van, eerst alle onderpluis eruit.. dat is nu bijna klaar.
Dan komen de lange dekhaartjes nog. .... zucht..
Tobago haart sinds van de week... 5 haren, dus is nog lang niet bezig.
Heeft ook totaal andere vacht structuur, die ondanks dat hij op een poedel lijkt na trainen en drijfnat is.
Binnen 20 minuten weer droog is!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:26

Heb jullie voor het verharen ook een furminator? Dat ding is echt een uitvinding!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:28

hier verhaard nog niks..

ja de jaarling heeft nu zo,n 5 haartjes losgelaten..maar die krijgt slobber-mash bij met lijnzaadolie

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:28

Oke, ik snap m....

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:38

SA: Wat een toestand zeg. Succes.
AGarcia: Gecondoleerd met je opa.

Nog geen veulies geboren zie ik, haha.

Ik ben er niet heel veel meer hier zie ik. Werk nu 32 uur en een dag school en Peeps nog dus drukdruk.
Had net vroege avonddienst maar het is lekker in mijn rug geschoten met een bewoner naar bed brengen, pff doet nu echt pijn.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:45

Het was me inderdaad al opgevallen dat je er minder vaak bent de laatste tijd, Marlis :). Jammer hoor, maar wel begrijpelijk..
Sterkte met je rug!

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:48

Hier helemaal niet scheren :+
Mel gaat binnen kort onder een dunnere deken :)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:52

Cynthia82 schreef:
Het was me inderdaad al opgevallen dat je er minder vaak bent de laatste tijd, Marlis :). Jammer hoor, maar wel begrijpelijk..
Sterkte met je rug!

Inderdaad jammer maarja werk leer opleiding he dus en 32 uur werken en een dag school en vele opdrachten en peeps.
Volgende week alleen maar avonddiensten, (ma school) di en wo en za en zo avonddiensten. Dus ik probeer bij te lezen hier en te reageren maar dus heel stuk minder :)

Dankje.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:56

Dat is wel heel druk, ja.
Ik werk 38 uur per week en ga 3 doordeweekse dagen en 1 weekenddag naar Dais. Dat vind ik al best druk, maar ik heb (gelukkig) geen schoolopdrachten :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:59

inowa schreef:
CubaLibre schreef:

winoa begint altijd pas in mei te verharen...ze laat ook nu nog geen haartje los.
vandaar dat ik dit winterhaar eraf wil hebben,pony word gevaarlijk dik en dieet werkt schijnbaar niet,kan der nu met deze vacht ook geen beweging geven omdat het niet op tijd droogt,op stal is ook geen optie want heb een open stal.

veearts raadde ook aan om de pony echt te laten afvallen want dit is echt niet goed.

staat ze zo dik dan?
Ik scheer nu niet meer, hier idd alles al in de rui, yonce nog niet heel erg maar die is altijd wat later, maar nu wel een deken op dus die zal ook snel volgens denk ik.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:59

:j :j :j
Cynthia82 schreef:
Heb jullie voor het verharen ook een furminator? Dat ding is echt een uitvinding!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 23:01

winoa heeft echt heel erg veel haren ja en heel dik en lang ook.

heb der eens gelongeerd in de winter en het heeft echt bijna 10 uur geduurd voor ze droog was.
ze kon toen uiteraard wel op stal omdat ze toen tijdelijk op pensionstal stonden

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 23:02

Cynthia82 schreef:
Dat is wel heel druk, ja.
Ik werk 38 uur per week en ga 3 doordeweekse dagen en 1 weekenddag naar Dais. Dat vind ik al best druk, maar ik heb (gelukkig) geen schoolopdrachten :)

ja dat scheelt dan weer :) Met school erbij heb ik 40 uur en heb zo super veel opdrachten voor zowel werk als school. Kan heel het weekend ook weer opdrachten gaan maken. En ik ga elke dag naar peeps behalve maandag dan heb ik me lange schooldag. :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 23:03

3jarige ook maar die nog nooit aan het zweten gekregen. :)

Hier zadeltje eindelijk opgehaald, hij is mooi, gelijk ook bijpassende beugelriemen uitgezocht, nieuwe beugels erbij en singeltje, hopelijk morgen nog even uittesten. even bosritje maken dan.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 23:05

Marlis: Succes ermee! Jij liever dan ik ;) Ik moet er niet meer aan denken..

Ik heb wel eens gehoord dat je beter niet meer kan scheren na de kortste dag, klopt dat?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 23:10

Ahum.... Ik scheer indien nodig.
Betekende bij Sjolvir soms 4 a 5 x. begon in aug/sept en eindige begin mei.
En geloof me, die zat zomers altijd in keurg zomerjasje.
(aangezien die best altijd veel haar heeft in verhouding met sommige andere paarden en ook
nog eens veel spek (blijft een fjord) en niet echt voor je wil werken als ze het warm heeft
(althans dressuurmatig, de rest doet ze dan wel))

Met scheren scheer je slechts de punten van de haren, het is geen epileren.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 23:47

drukke dagen voor de meesten lees ik zo!

ik werk 4 dagen van 8 uur tot kwart voor 6,dan heb ik natuurlijk ook nog Ravina,en ik ben sinds kort jurylid bij de FNRS,dus ik denk dat ik binnenkort ook wel wat vollere weekenden zal hebben,ik zit ook in het bestuur van onze wedstrijd vereniging,PSV Hoorn,en ik ben er dus bijna altijd wel met de wedstrijden hier,als deelnemer of om te helpen

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 23:50

weten jullie dat Adana vandaag 4 weken oud is :D

ik zou het al bijna vergeten :o

Afbeelding

en dat ding is wel heel eng :')
Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 00:05

haha wat een schatje, die wegrenfoto :D mooi hoor!

trouwens morgen komen je foto's van Zandor, maar ik heb nog geen tijd/mooi weer gehad om goeie te maken :).

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 00:12

komt goed hoor ik zie ze wel komen :)
hier nog zo 1 ik wil niet aan die bal komen
Afbeelding

ik had die bal in de stal gelegd en toestraks lag die buiten dus ze zijn ermee aan de gang geweest haha

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 01:49

Agarcia, gecondoleerd!

SA wat vervelend zeg hopelijk gaat het lukken met dit apparaat.

Verder paar mooie buikjes voorbij zien komen.

Inowa wat vervelend van je werk... hier ook hetzelfde hoor, weinig werk te vinden en ik wil zo graag weer aan het werk...
Misschien kan je Winoa voor de helft scheren zoals ik Venus heb geschoren, dan kan je trainen en hoeft ze niet onder een dikke deken...

Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 09:36

Wat is Adana toch schattig! Ze lijkt wel wat lichter van kleur te worden, klopt dat?

Ik ga zo maar eens in de storm hooi en stro lossen naar de hooizolder. Wordt een lekker werkje denk ik :)
Als ik niet wegwaai zal ik een paar foto's van Dais maken en straks hier plaatsen.

Fijne dag allemaal!