ik volg haar al een tijdje, maar vandaag gedraagt ze zich erg verdacht en is ze ook onrustiger als normaal, ze is ook al een paar keer gaan liggen en weer opgestaan dus zal toch wel iets aan de gang zijn hoop ik
Ginger heeft een veulen. Wat mij opvalt bij de Amerikaanse bevallingen is dat er aan het veulen getrokken wordt, terwijl volgens mij in Nederland je leert dat je alleen in noodgevallen mag trekken.
dat valt mij ook echt op dat getrek aan die veulens en aan die merries, laat ze toch effe met rust en grijp pas in als het echt nodig is maar zo denk ik erover
hai allemaal!! ik zie dat ik er net weer 1 gemist heb! jammer maja. iedereen goeie pasen gehad? ik had nog even een foto van uier van onderaf gezien. wat denken jullie ervan. ze moet nog 25 dagen
ik help meestal ook wel een beetje mee, maar het liefst zo min mogelijk. vind dat ze in amerika inderdaad al meteen heel erg gaan trekken! maarja ieder zijn eigen toch..
ja, als het dan netjes gedaan word heb ik daar geen problemen mee, maar ik zie ze zo vaak porren en lomp trekken aan dat veulen mij is ook geleerd dat je meehelpen mag met iedere perswee en niet tussendoor alleen als het echt nood blijkt te zijn
Omdat al dat getrek niet goed kan zijn voor de gewrichten en spieren van het veulen. En als je dan trekt dan mag dat ook alleen maar tijdens een wee anders beschadig je de merrie. Zo is het mij altijd verteld. Wij (mijn man en ik) hebben 14 veulens gehad, bij 13 zijn we erbij geweest, maar nog nooit getrokken aan de voorbeentjes. Waarschijnlijk hebben wij supermerries (grapje).
wij hebben bij ons eerste veulen wel aan de voorbeentje moeten trekken met touwtjes eraan, dit veulen was heel erg groot en de merrie kon het gewoon niet alleen redden. ik blijf er verder ook liever af, als de merrie het zelf kan doen lijkt me dit toch het beste.