[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Judith_VB

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 20:03

ShamalArabs schreef:
TabeR schreef:
Morgen is de grote dag!!
Vandaag al de nodige voorbereidingen getroffen, sowieso een drukke dag gehad, nieuwe merrie is gearriveerd, kuray is gewassen, geschoren en heeft njadien nog even gedekt, even achterstevoren lezen voor de juiste volgorde Knipoog
We hebben hem net in ermelo bij het KNHS achtergelaten en morgen dus de grote dag:
DE HENGSTENKEURING!

Het begint al een beetje te kriebelen, hoewel ik totaal niet gespannen of zenuwachtig ben.
Wie komt hem aanmoedigen? Om half 11 moet ie in de hal zijn voor de eerste bezichtiging. Daarvoor 's morgens vroeg al de veterinaire en jury op het harde buiten.

Nou SA, ik heb genoten van Kuray hoor. Wat een plaatje is het toch. Later ff bij zijn stalletje gekeken. Hij was er zelf ook behoorlijk van onder de indruk. Hij stond helemaal een beetje te bibberen. Ik vond hem heel cool Pling en knap. Helaas weet ik niet hoe het is afgelopen want wij moesten om 13.15 weer naar huis.
Afbeelding
Afbeelding

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 20:34

Jeetje dat is wel druk, ook nog een verhuizing erbij! Mag ik vragen waar je in Brabant gaat wonen? En komen ze dan bij jullie thuis te staan. (gewoon nieuwsgierigheid dus als ik te nieuwsgierig ben hoor ik het graag)

Ik kwam er pas achter dat Vidar zn zadel niet mee past (is onze fjord) zo breed is hij dus geworden. Baal er wel stevig van, dus zadel maar op marktplaats en opzoek naar een wintec ofzo... was net zo'n fijn zadel...

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 20:42

SA: ik heb genoten!gefeliciteerd met de 3e premie, zijn jullie er blij mee?
Ik heb de 1e bezichtiging niet gezien, we kwamen binnen bij de 1e bezichtiging van 5-jarige hengsten. We hebben een kijkje genomen in de stal en Kuray was inderdaad moe!! hij lag zo lief in zn stal.
Er was een hengst die niet geschoren was, Zvara Marifnaash, weet jij waarom?
Aranik een 2e plaats+ een 2e premie, netjes gedaan.

Vandaag na de hengstenkeuring met een door naar Ravita, maar wat is dat dan een buik op pootjes als je alle slanke hengsten net gezien hebt! Nagelbijten / Gniffelen ROFL

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 21:19

Gefeliciteerd met de premie SA!!! Pling
Ik ben ook geweest, was een geslaagde dag! Pling

Met thirs is alles nog steeds rustig gelukkig Lachen

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 21:21

foto van bellissima :
nog 4 weken te gaan
Afbeelding

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 21:24

silly-sylas: mooie dikke buik!!

Thirza: ik wist niet dat je ook naar de hk ging, anders hadden we ff kunnen afspreken!(was gister nl niet meer op bokt geweest) Geslaagde dag gehad?

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 21:35

@yashilha, een harde uier, gaat nu toch de goede kant op Knipoog

@FlairS, welkom, dat is dan toch een mooie verrassing Ja

@inowa, mooi hengstje, leuk koppie.

@stoere, leuk is dat hè dat zien bewegen Haha!
getver heersende rhino, hopelijk dan idd de verkoudheidsvorm.

@frenia, leuke uierfoto`s, vorig jaar idd dikker, fijn dat ze zichzelf weer is.

@PVD, bah, wat een stress, hopelijk straks weer alles in orde, bij jullie en de paardjes, veel succes met verhuizen.

@SA, gefeliciteerd met de 3e premie Go jij! Go jij! wat zal hij goed slapen vanacht na al die inspanning Haha! ik dacht dat Kuray een vos was, hoe ik daar nu bij kom Verward

@Judith_VB, mooie foto`s heb je gemaakt, prachtig.

@draaakje, dat is idd balen van je zadel.

@Silli_silas, zooo dat is ook een mooie buik, ze ziet er ook wat moe uit, of staat ze wat te suffen in het zonnetje?

Vanmorgen een nieuwe deken gekocht voor Relana, een 0-grams regendeken, ze staat nu nog onder een winterdeken, ga dus de deken afbouwen, morgen wordt het mooi weer, dan gaat de nieuwe deken erop, over een tijdje wil ik deze er ook af laten.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 21:39

Avond.

Zie dat jullie weer veel gepraat hebben. Nagelbijten / Gniffelen Ik heb te lang gewerkt, dus best moe. Doe denk ik óf later vanavond een poging tot bijlezen, anders morgen.

Als ik snel heb gekeken in de post boven me nog geen veulens geboren. (als ik het verkeerd heb schiet me maar even aan. Bloos )

inma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 21:45

Men, wat gaan jullie hard. Probeer het wel altijd bij te lezen, maar heb niet echt tijd om ook te reageren. Vooral niet na afgelopen maand . Paard is ziek geweest.... Huilen (voor het hele verhaal [MD] Einschuss)
Maar goed, we zitten nu op 7 maanden en vanaf 7 maanden begint het toch te bewegen? We wachten af! Ben erg benieuwd naar de eerste beweging.

[***]: het is inderdaag nog rustig! Maar goed, mijn merrie is ook een latertje dus mag eigenlijk niet zeuren...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 21:46

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 21:49

belle staat tegenwoordig altijd stilletjes in de wei , lekker slapen , soms ligt ze zelfs gewoon de ganse dag
maarja , ze is op zwangerschaps verlof , dus laat der maar Tong uitsteken
momenteel heeft ze nog geen uier enzo , haar gedrag is wel al beetje veranderd , maarja , het zijn dan ook nog maar 4 weken
we zijn bang dat het 1 of 2 weekjes vroeger gaat zijn , maar deze weken zeker nog niet Tong uitsteken

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 22:08

SA; Gefeliciteerd! Wat super dat hij zich zo goed gedragen heeft. OK dan!

Germie: Hij is hard gegroeid ja. Haha!

silly_silas: Mooie buik. Ja

PVD: Dat is onverwachts allemaal. Heel veel sterkte met het verhuizen. Ach gut

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 22:30

cindybijl schreef:

Thirza: ik wist niet dat je ook naar de hk ging, anders hadden we ff kunnen afspreken!(was gister nl niet meer op bokt geweest) Geslaagde dag gehad?

Dat was idd wel leuk geweest!!
Ik was er met el zarabia arabians, die van Z.A. Perlamon, die heb je misschien ook wel gezien tijdens het gala Lachen
Ik heb zeker een geslaagde dag gehad, vond het erg leuk!!

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 22:51

Thirsa_ schreef:
cindybijl schreef:

Dat was idd wel leuk geweest!!
Ik was er met el zarabia arabians, die van Z.A. Perlamon, die heb je misschien ook wel gezien tijdens het gala Lachen
Ik heb zeker een geslaagde dag gehad, vond het erg leuk!!

Dus jij liep in een gele trui?
Z.A. Perlamon werd toch onder het zadel getoont, met een berijdster met een rode jurk? Hij was erg bang-ig?

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 23:35

cindybijl schreef:
Z.A. Perlamon werd toch onder het zadel getoont, met een berijdster met een rode jurk? Hij was erg bang-ig?

Ja, klopt. Hij was inderdaad erg bang (ik was de amazone Knipoog ). Hij snapte er werkelijk waar, helemaal niets van. Voorheen altijd voor de show de ring ingegaan en toen ik hem met losrijden wel fijn had, moesten we van bak wisselen. Hij dacht dat hij klaar was en toen hij de volgende bak inmoest en de muziek hoorde, de mensen zag, de jurk van Sam, toen wist hij gewoon even niet waar hij het zoeken moest.

Al met al was ik toch wel tevreden. JAmmer dat ik hem niet had kunnen voorstellen zoals ik wilde, het is echt een heel fijn dier (kan nu al aantreden richting piaffe, dus echt wel heel talentvol, echt een paard met veel potentie). Maar anderzijds... ach... hij was toch niet beter geweest als het paard voorhem (ZZ licht?!) en nu zijn we in ieder geval opgevallen. Kreeg veel positieve reacties achteraf! En het commentaar was ook wel een leuke opsteker Haha!

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 23:42

suelza: dat is absoluut waar, hij heeft een goede indruk achter gelaten. gewoon vaak ervaring op doen dan raakt hij er al beter aan gewent. Ik hoop dat jij ook genoten hebt?!(ik kneep hem af en toe wel hoor, toen hij zijwaards naar de uitgang ging!)

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 23:45

Geen foto's ergens er van Suelza??

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 23:47

Afbeelding
Afbeelding

zo mexx vandaag,sinds een paar dagen is ze verhuist naar een grotere stal waar ze wanneer ze er klaar voor is het veulen mag uitpoepen,hihi.

nog 2 a 3 weken!!

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 23:48

He super buikkie zeg.
Dus lekker naar de kraamstal verhuist

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 23:48

Die heeft al een flinke buik zeg! Ja

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 23:50

cindybijl schreef:
suelza: dat is absoluut waar, hij heeft een goede indruk achter gelaten. gewoon vaak ervaring op doen dan raakt hij er al beter aan gewent. Ik hoop dat jij ook genoten hebt?!(ik kneep hem af en toe wel hoor, toen hij zijwaards naar de uitgang ging!)

Ergens vond ik het heel erg dat ik hem niet kon voorstellen,zoals ik wilde. Maar ik heb de foto's gezien, hij liep wel ontzettend goed op sommige stukken! Dus klagen mag ik zeker niet.

Ik heb dit hengstje nu net onder het zadel, nadat ik hem een jaar niet meer heb gereden, dus al met al was ik blij dat ik hem wel aan het lopen kon houden. En ach, ik ben te nuchter voor zenuwen, dus toen hij de bak uitging (waar overigens een briljante foto van is gemaakt Haha! je ziet hem heel voorzichtig om het hoekje van de schutting de ring in kijken, whahaha) ben ik dus ook gewoon eraf gesprongen en heb hem aan de hand maar meegenomen.

Ik twijfelde heel even, want het kon 2 kanten uitgaan. Of hij komt kaarsrecht overeind (zoals vorig jaar) of hij geeft mij het vertrouwen en loopt met mij mee. En daar had ik zo'n goed gevoel bij, dat ik gewoon mijn kans gegrepen heb. En mijn gevoel klopte. Daar is dus ook een hele mooie foto van gemaakt. Ik lachend met Perlamon aan de hand. Hele sprekende foto.

Ik wilde gewoon zeker weten dat hij niet angstig zou afsluiten en ze hebben een paar hele goede fotomomenten gehad.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 23:53

peetorlan schreef:
Geen foto's ergens er van Suelza??

Een vriendin van mij (lees= fotograve) heeft proffesionele foto's gemaakt, alleen staan ze nog niet op de pc. We waren allebei gebroken toen we weer thuis waren. Dus als jullie willen, zal ik er morgen of overmorgen wel een paar plaatsen.

Maar dit is in ieder geval een indicatie: Afbeelding

Overigens kwam ik er bij het zien vande foto's pas achter, dat ik in de ring vergeten was mijn bodywarmer uit te trekken Haha! Ze zouden me eraan helpen herinneren, maar niemand had het gemerkt Clown

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 23:57

Nou vind dit er al prachtig uit zien meid

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 00:00

peetorlan schreef:
Nou vind dit er al prachtig uit zien meid

Whahaha, maar zo liep hij dus niet Knipoog Tempo lag iets hoger vandaag Haha!

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 00:09

Ja oke maar het plaatje zo is in mijn ogen compleet.
De rest is vaak toch moeilijk op een foto te zien en er dan over te oordelen snapje.