[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 12:49

Even de laptop aan geslingerd. Sorry als ik iets vergeten ben, de laptop viel halverwege uit ;(

ZwarteHeks Wat een knap veulen! Zaira mag wel een kopiieetje afleveren O:)
xYaartje Je hebt het er maar druk mee :))
Toushie Gave merrie! Door welke hengst is ze gedekt? Nog een hoge PH, duurt nog wel even, jammer he!
JessicazzZe is zo mooi getekend! wat fijn dat ze het goed doet! en prachtige foto's bij het water <3
Knolselder Dat koppie van Winnie, zo aandoenlijk! Wel beetje, buik waar ga je met pony heen :o En natuurlijk gefeliciteerd *\o/* met een prachtig merrietje!
Luna2006 Je zou toch zeggen dat ze er al klaar voor is, al die fop-merries.
mooneyGefeliciteerd! *\o/* Wat een lief snoetje.
Moosss Ook al zo mooi getekend, echt heel gaaf! gefeliciteerd! *\o/*
EilinoraPepper zet ook al gang op!
floripori17 Ookal een mooi buikje :D
goldenarrow Ze kijkt zo wijs bij de smid! :=
Kabayo Nogmaals gefeliciteerd *\o/* met minthe! Ze is zo mooi!
For_Que heb je de dierenarts nog laten komen/gesproken? Mallow heeft 1x slijm gehad, maar dat was troebel en bleek een baarmoederontsteking te zijn.
Fleuribelle Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
Olga89 Toch fijn als ze veilig zijn.
Cynthia82 Knappe Fi, Kan de zucht geen kwaad? kan ze al haar vocht wel juist kwijt?
Janinevv Hoeveel dagen is ze? verschil begint al een beetje.
Redd Gefeliciteerd! *\o/* fijn dat het goed is gegaan.
Linsey1998 Wat een lieve uitstraling heeft ze, ze heeft al een mooie punt buik, zal vast niet superlang mee duren

Zaira vandaag 275 dagen
Afbeelding

Afbeelding

Janinevv

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 12:52

Melissa1996 ze is 329 dagen.

Dit was gister avond 24:00
Afbeelding

Vanmorgen ergens rond 10

Afbeelding

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 13:13

Charisma schreef:
Ik vind Maria ook niet echt dik...foto van toen ze drachtig was van Frodo is duidelijker een babybuik!
Ze verstopt t goed!

Ze is nog steeds drachtig van Frodo :D, maar idd. Ze heeft het ergens heel goed verstopt! Die foto van 2013 was ze drachtig van een andere hengst.

Maria heeft het wel zwaar. Fietste er net langs nadat ik had gewandeld (weiland ligt op de fiets route) en zij stond achterin stil terwijl de kudde stond te grazen. Kwam een kennis tegen met haar hond. Even mee gepraat. Kon ik mooi Maria observeren. Na paar minuten zat er wat beweging in Maria. Dan was het stappen, even stil staan, rust pakken, stappen, stil staan, rust pakken en vervolgens ging ze grazen.
We gaan het zien hoe ze er vanmiddag bij staat. Dan heb ik alle tijd om ze te observeren.
Jenny en Zoë lagen alle twee te slapen/rusten op de grond. Daar zit ook nog geen actie in vandaag -O- .

Mellisa1996: Nou zeg dat wel ja! Een ding is zeker. Ik verveel mij nooit daar met de pony's :D . Wat is zaira toch onwijs knap <3 .

Janinevv: Dat zou toch ook niet heel lang meer moeten duren zou je denken?

Bamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 13:17

Redd gefeliciteerd!!

Wij hebben eindelijk hars! Mocht ook wel, op dag 357 :+

Afbeelding

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 13:40

Ah oei Yaartje :+ effe vergissing van mij!

Bamorka: eindelijk!!

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 13:54

Charisma schreef:
Ah oei Yaartje :+ effe vergissing van mij!

Bamorka: eindelijk!!

Is niet erg, kan gebeuren! Vanmiddag maar eens zien wat ze besloten heeft met haar buik te doen en of haar uier ook wat wilt doen.

Bamorka: Ja hoor! Dat moet dan toch wel haast voor vandaag/vannacht zijn!

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 13:54

Gefeliciteerd Redd! Groot veulen.

Luna ze neemt het er nog even van.

AM Nigrante is echt aan het veranderen zeg. Ze krijgt echt al punt billen.

Toushie spannend hoor!

Janine ze maakt ook wel al goed werk van het uier

Bamorka jeeee en nu moet ze je niet te lang meer laten wachten

Havanna is vandaag ook weer verder begonnen met vullen :)
Ze is nu 311 dagen
Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 14:08

Ugh en ik zit alweer op dag 331. Het record wordt elke dag opgeschroefd voor mij _O-

Jaydee_WP

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 14:29

Gefeliciteerd met de knappe man Redd! *\o/* <3

Spannend Bamorka!!

Hier nu op 304 dagen. Tijd gaat langzaam........ :D

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 14:46

Gefeliciteerd Redd! Knap veulentje! *\o/*

@Linsey1998
Ze ontwikkelt al een mooie uier! :j

@AM_Horses
Heel benieuwd wat jouw eigen hengst ervan gaat maken! :j

@Evalien86
Mooie ontwikkeling! Wanneer is ze uitgerekend?

@Melissa1996
Lekker buikje heeft ze! Jij ook aan de vliegenmaskers zie ik, het is al vroeg begonnen. :=

@Janinevv
Uiers zijn 's ochtends meestal wat gevulder, maar ziet er wel goed uit kwa ontwikkeling.

@xYaartje
Zwanger zijn is ook lastig, hopelijk duurt het niet lang meer voor Maria.

@Barmorka
Oeh, zou er dan eindelijk vannacht komen?! *\o/*

@ Yvk
Spannend, niet lang meer voordat ze veilig is!

@Cioccolato
Je moet maar zo denken, perfectie heeft tijd nodig. :D

@Polo97
Vooral als je al veel veulens voorbij ziet komen, daar kan je ongeduldig van worden. :))

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 15:12

Heb de oorzaak van de dunne buik rechts gevonden. Baby ligt wat meer aan de linkerkant ipv de rechterkant. Heeft zich goed verstopt _O-.
Als je erachter staat zie je dat links ook breder is dan rechts en als je dan al bescheiden draagt lijkt het net alsof ze rechts niet dragend is. Zal straks even foto's maken. Nu staat Maria stil bij de poort terwijl de rest graast.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 15:29

zwarte heks: wat een super mooi veulen!

redd: gefeliciteerd met je hengst veulen.

bamorka: nu zal ze je niet lang meer laten wachten

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 15:43

Hier kan het nu echt niet lang meer duren qua dagen. Stil staan bij de poort. Zwaar hebben. Net ging ze even lopen en wilde rollen. Besloot ze niet te doen. Vervolgens flemen en gapen en dat laatste zie ik haar nooit zomaar random doen. En terwijl ik dit typ nog een keer gapen om vervolgens grazen.
Uier doet volgens mij nog niet veel, maar hey. Met merries weet je het nooit!
Gapen en flemen valt wel op.

Evalien86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 16:47

@zwarte heks.. Haha we hebben geen einddatum.. Drachtig gekocht bleek achteraf. Half november gescand en toen zei ze dat ze al ver was. Dus zit al maanden naar die uiers te tuuren. Eindelijk beweging *\o/*

moner

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 16:57

Redd, gefeliciteerd met het hengstveulen, hij is zo diep zwart, zal wel schimmel zijn. Wat denk je

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 17:10

Redd; Van harte gefeliciteerd met je knappe hengstje!

Bamorka; Dan kan het toch echt niet lang meer gaan duren. Ik ben benieuwd! :D

xYaartje;Spannend! Ik hoop voor jullie beiden dat het dan niet te lang meer moet duren.

Wij zitten intussen ook weer op 341 dagen.. (mogen wij nog bij het "veilige merrie lijstje" Kabayo? :D )
Onze merrie heeft er voorlopig nog niet veel haast bij. Tiara haar fokker wist ons te zeggen dat we ons zeker geen zorgen moeten maken. Tiara's moeder zou namelijk ook steeds rond het jaar aan dragen. Ik heb nu nog 4 nachten te werken, dus kan alles 's nachts gemakkelijk opvolgen via de camera. Hopelijk houdt ze toch nog op tot ik terug vrij ben.

Dark7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 17:18

Gefeliciteerd red!! *\o/*

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 17:19

Fleuribelle: Proficiat met de nieuwe aanwinst
Linsey1998: Mooie puntbuik al! Uier doet ook lekker mee zie ik
AM_horses: Voor jou komt het ook dichterbij! Het aftellen kan beginnen :D Wat glimmen ze zeg!
Baudyh: Oeps :+ die doet het tegenovergestelde van de meeste merries hier dan
Melissa1996: Voor jou komt het ook steeds dichterbij, ze ziet er goed uit
Janinevv: Die maakt er ook werk van, benieuwd wanneer het komt.
Bamorka: Zou het dan eindelijk zo ver zijn? Succes!
Yvk: Mooi dat ze verder begint te vullen, spannend hoor.
xYaartje: Grappig dat ze zo naar 1 kant draagt, ben benieuwd of ze inderdaad binnenkort bevalt :D
Kellykeuhh: Ik zou zo ongeduldig worden :+

Wij zitten vandaag op dag 337, merrie zelf is heel rustig, nog rustiger als anders, wist niet dat dat nog kon :+ Uier begint mooi door te ontwikkelen. Ze staat nu op de kraamstal ook onder de camera. Ben benieuwd wanneer ze gaat :D

Afbeelding

Afbeelding

Moosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 17:38

Okee eindelijk de bijleespost die ik heb beloofd! (op het werk nog wel haha)

Okee denk dat ik iedereen we ken proberen te beantwoorden:)

Toushie: Indian zegt: "wordt slecht weer dus even wachten tot het weer 20 graden is baas"

Fleuribelle: Ik hoop op een merrie voor jullie! Maar gezond is het belangrijkste! En wauw je nieuwe merrie! wat een knapperd <3

Paradaan: Ik duim mee voor een merrie!

Cynthia82: Knappe Fi! Die zucht al jeetje! Ook voor jou hoop ik een merrie!

Caresse07: Okeee voor jou aleen de verf!

Moner: Gefeliciteerd! Veilig! *\o/*

Eilinora: Na 5 jaar moet het goed komen toch? Gaat de goede kant op!

ZwarteHeks: Wauw wat heb jij ook een knap ding zeg!

Redd: Jaa die benen niet normaal he... Even lang als die van Mae! Maaruuuhhh GEFELICITEERD met houw REUS! *\%/*

xYaartje: Yess Veilig! Gefeliciteerd! Met die dikke buiken doen ze soms de meest gekke dingen he hahaha

MukiwaCobs: Ze lopen een soort van tegelijk! Ze willen Birthday twinnies!

AM_Horses: Bijna veiligN heerlijk! Heeft ze al wat uier?

GA: Knap kind! was ze braaf bij de smid?

Bamorka: Jaaaaa Hars! dat moet goed komennnn!

Kabayo: Wauuuww Minthe is ook gaaf zeg! Die benen <3

For_Que: Ziet er inderdaad raar uit. Wat heb je gedaan? DA gebeld?

Olga89: Veilig! Gefeliciteerd!

Janinevv: Begin is er!

Yvk: Yesss! begin is er:)

kellykeuhh: zo lang al, jeetje! Is het haar eerste veulen?

Hier heeft onze knappe merrie eindelijk een naam gekregen:)

AKIKI IINIWA VAN DE DUINHOEVE

Ze doet het zo goed! Ze is voorzichtig maar brutaal! Heerlijk om van haar te genieten!

Foto's komen via m'n telefoon want via deze computer kan het niet hahaha

Rose en Blondie zijn ook al lekker bezig met hun uier! Blondie is harder bezig dan Rose dus ik gok nog 2 weekjes >;)

Moosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 17:39

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze is zo knappp!

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 17:47

Mellisa: wat een schattig uiertje! Fijn dat ze er zo rustig onder blijft. Ik kan me inbeelden dat jij ook ongeduldig wordt :D .

Mooss; wat een leuke, speciale naam! Wil het iets betekenen? Ze is echt wel superknap! Welke kleur heeft ze?
Het is inderdaad Tiara haar 1ste veulen. We hebben dus nog geen referentie naar hoelang ze ongeveer zou gaan dragen. Ze laat al vrijwel een hele week tekenen zien dat ze vrij snel kan gaan bevallen, maar tot nu toe dus nog geen succes.. :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 18:12

Gefeliciteerd Redd! *\o/* *\o/* *\o/*

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 18:13

kellykeuhh: Hoop het zelf ook dat het niet heel lang meer duurt! Zit mijzelf op te vreten van spanning hier en probeer echt rustig te ademen en in de kudde de rust op te zoeken. Geslacht en kleur maakt mij niet eens meer uit. Als het maar levend en gezond naast Maria staat straks. Dan ben ik al heel blij :j .
Hoop toch voor jou dat Tiara niet rond het jaar gaat dragen en eerder dan dat bevalt!

MelissaV: Ja onwijs grappig! Heb dat ook echt nog nooit gezien! Stond erachter en toen zag ik gewoon echt dat links breder was dan rechts. Heb baby ook links zien bewegen vandaag. Dus die ligt daar :j .
Dat kan hoor! Zie het hier ook gebeuren. Maria is zoooo onwijs rustig nu en zelfs de kudde van Maria is sinds een aantal dagen ontzettend rustig. Die doen mee met haar rust. Jenny is ook wat rustiger geworden en Zoë ook.
Wat leuk! Kun je ook zo mee kijken op de camera :D ? Hopelijk hoef je niet al te lang meer te wachten!

Moosss: Nou zeg dat wel! Zo heb je een dikke drachtbuik en zo ineens is ze plat en ligt veulen aan de andere kant _O- . Merries ook af en toe _O- .
Wat een mooie naam heb je uitgekozen! Betekend het ook nog iets? En ze is echt onwijs knap! En zie ik daar nu hele lange benen bij haar? Moest stiekem wel even lachen hoe ze op de laatste foto ligt. Heel comfortabel lijkt mij dat ook niet om zo te liggen. Al gok ik dat ze hier haar been aan het krabben is of hoe zeg je dat nu precies?

Baby vandaag zien bewegen *\o/* . Had Maria halster om gedaan. Touw eraan gedaan en ben bij haar gaan zitten terwijl ze graasde. Kon ik de buik even goed in de gaten houden en ja hoor. Ineens zag ik beweging. Dat was niet te missen :D . Baby Ella moest even laten weten dat hij/zij er nog in zit :j .
Uier kon ik vandaag voor het eerst van achteren zien. Nog niet zo als bij Jenny, maar er lijkt wat te gebeuren. Mag ook wel van mij inmiddels.
Toen ik de wei uit ging mesten stond Maria vooraan bij de poort te rusten. Daar heeft ze twintig minuten gestaan. Toen ik klaar was met uitmesten ging ze weer verder lopen. Wilde in het zand gaan rollen, maar ze besloot het toch maar niet te doen.
Waarop ze vervolgens ging flemen en twee keer gapen. Duidelijk ongemak dus en Maria zien flemen/gapen kan ik op een hand tellen. Die doet dat nooit zo maar random.
Terwijl ik foto's maakte van de uier voelde ik ineens een druppel op mijn hand. Dus ik dacht heel blij: MELK! Nee, helaas. Het was een zweet druppel :') _O- . Was dat even een teleurstelling -O- .
Ze heeft ook echt nergens meer zin in en dat merk ik ook aan de kudde. Die lijken zich echt voor te bereiden op de komst van de kleine :j . Kunnen we de tijd vooruit spoelen? Zal zo blij zijn als hij/zij er straks veilig en wel naast staat!

Dan nu de foto's. Ik zie verschil in de buiken. Ook die met lijntjes. Die lijntjes zijn zoooo handig! Als je ooit twijfelt over positie buik, teken lijntjes :D .
25 maart met en zonder lijntje

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag :D Buik lijkt nu toch wel echt meer te hangen.

Afbeelding

Afbeelding

En de buik van de andere kant. Ik zie hier zo'n deuk in zitten?

Afbeelding

En zo stond ze vanmiddag tijdens het uitmesten:

Afbeelding

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 18:36

Bijzondere naam Moos!

Galaria was heel braaf bij de smid! Ze is super makkelijk met de benen optillen, dus dit was eigenlijk ook wel prima. We doen dan niet veel, het is meer om te wennen. Onze hoefsmid doet dat graag, want dat betekent dat hij ze als jaarling ook een stuk makkelijker kan bekappen :)) (daarom komt hij ook altijd graag bij ons zegt hij altijd).

Illyana mocht ook even naar de smid, maar haar hoefjes waren nog te zacht om echt iets mee te doen. Dus daar heeft hij alleen de benen even opgetild.

Moosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 18:38

Akiki is valk bont:)
Iiniwa betekend “bizon” uit het oud indiaans. Dit vonden we een leuke naam dus de betekenis is prima haha
We wouden alleen een oud indiaanse naam voor haar vanwege dat we dat valk bont zo “indiaans” vinden hahaha

Op ze foto leg ze inderdaad niet heel comfortabel. Ze was nog goed aan het gaan liggen want ze plofte net neer hahahah. D’r benen zijn niet normaal lang hahahah al moet ik zeggen dat ik nog nooit een veulen heb gezien die er zo zonder moeite mee weg loopt.
Eowyn vorig jaar was nog heel wankel de eerste week maar akiki heeft nergens last van hahah

xYaartje: spannend! Ben benieuwd! Heb je een birth alarm of iets?