Selfies, da's ook wel een leuk idee! Mijn leukste is met Ti en Fi en aangezien dit het DBT van Fi is, plaats ik die gewoon
Fi was hier een halfjaartje oud
Hinte, jouw selfie is echt hilarisch!
Mooie katten, Fotsy! Vooral Iza vind ik erg mooi!
Die kop van Cas!
Beloof me dat je een volgende keer wel zo'n overzichtje bijhoudt, Ice! En Ice schiet eindelijk op! Die buik is echt enorm gezakt! Ik ben zó benieuwd!!
suffie
Geplaatst: 22-01-17 20:45
Wat leuk dat iedereen zich zo spontaan heeft voorgesteld en inderdaad veel dames die op een boerderij wonen (en werken) Scheelt dat daar meestal wel de ruimte is voor een paardje meer.
Gisteren heeft Lara de 9 maanden aangetikt. Haar buik is echt mega, uier begint een beetje te werken, 's morgens kun je voelen dat er iets vocht in de spenen zit, maar voor het oog is het nog hetzelfde. Langzaam ben ik een beetje aan het rondkijken voor een nieuwe date om mijn kerstcadeautje te verzilveren. Weet nog niet of ik Luna nog een keer laat dekken of wacht tot Lara haar veulen heeft, of misschien wel allebei
Selfie doe ik niet aan mee, ik heb geen mobiel met die functie
Ik las in een ander topic dat Azara71 uit Bourgondië ook weer zo'n pech heeft met haar veulen. Het is de vraag of haar Grizzle het gaat halen
Ice maakt het spannend, maar nog niet spannend genoeg. Als de PH voor vannacht niet verder daalt, dan komt het vannacht nog niet hoor. Ik gok op de nacht van dinsdag op woensdag
Floki, wat is jouw IJslander nog superslank Wel leuk om dit jaar wat meer IJslanders in dit topic te zien, ben benieuwd wat voor moois ze allemaal gaan brengen.
Kabayo, het is toch Lady's eerste veulen? Zie het als kliervorming bij meisjes in de puberteit, het uier moet gewoon klaar gemaakt worden. Bij pinken die drachtig zijn zie je op een gegeven moment ook dat ze drachtig zijn aan het uier. Het stelt nog niets voor, ik noem het altijd blubberzakjes, maar je ziet wel dat er wat in de maak is.
Jeetje wat gaan jullie hard, even bijgelezen zonder uitgebreid post, haha.
Fotsy
Geplaatst: 22-01-17 21:00
Gefeliciteerd met je verjaardag pretty, leuke dag gehad?
Oh ice maakt echt vorderingen, nu zal het niet lang meer duren, jeetje haar buik is echt gezakt
Zie ook iets van verandering in uier kabayo, ze is er vroeg bij.
Leuke selfies
FlokiFjola
Geplaatst: 22-01-17 21:01
Ja ze is idd nog best mooi in model! al was dit wel na t rijden hoor, dan ziet ze er altijd een stuk strakker uit nog Sochtends heeft ze meer model peer
op deze foto is dr buikje iets beter te zien maar we zien t regelmatig bewegen gelukkig, anders was ik gaan twijfelen :p En voordeel is dat t zadel nog best wel redelijk goed past
Spannend Ice! wat is ze opeens rond!!! heeel benieuwd wat voor moois ze gebakken heeft
Silly1972
Geplaatst: 22-01-17 21:14
Astrid, wat was je kerstkadootje ook alweer?
Gefeliciteerd Pretty!
Buiken van toch juist vaak omhoog en verdwijnen bijna als de bevalling zich aan dient?
Cynthia, wat ziet daisy er goed uit! Fijn dat je nieuwe stal zo goed bevalt.
Suffie, echt een geweldig cadeau van je man!
Ice schiet nu echt al op! Spannend!
suffie
Geplaatst: 22-01-17 23:00
Mijn man heeft weinig met de paarden, maar als hij er moet zijn dan staat hij 100% voor ze klaar, zoals vorig jaar met de bevalling van Luna die volledig mis ging. Op het gebied van geboorte zijn wij echt een team als het gaat om verkeerde liggingen en zware geboortes. Ik heb al heel wat koeien "van binnen bekeken". Met Kerst vroeg hij voorzichtig of ik dit jaar weer een merrie wilde laten dekken áls alles goed gaat met de bevalling. Mijn reactie was een twijfelachtige ja, met als opmerking "eerst maar eens zien hoe het dit jaar gaat". 's Avonds lag er een kaartje bij mijn bord met dit aanbod. Opmerking erbij van hemzelf; niet te duur hè, maar dat doe je toch nooit. Nou, hij moest eens weten wat ik dit jaar in petto heb
Tot nu toe heb ik nog geen enkele bevalling gemist met mijn camera en melktesten, maar omdat wij zo druk zijn met alle gesprekken rondom de verkoop van de boerderij en ik merk dat dit veel energie kost naast mijn werk, heb ik voorzorgsmaatregelen genomen. Vanavond heb ik een birth alarm premium gekocht mét slaapstand, want Lara is een platslaper (net als Ice ) Voor wie nog twijfelt; bij Minihorseshop zijn ze nu in de aanbieding en bij het aanmelden voor de nieuwsbrief krijg je nog eens 5% korting.
Hoop het wel, ontsteking van de placenta? Nu word ik een beetje bang...Zou ik daarvoor meteen de dierenarts moeten bellen of kan t ook morgenvroeg ? Maar Bibi had trouwens ook al uier ontwikkeling een maand van te voren en een van mijn andere merries weleens 2 maanden van te voren, die hadden dat beide dus niet.. Nu word ik helemaal zenuwachtig...
Fotsy
Geplaatst: 23-01-17 00:23
Voelt het uier hard of kan je er nog in knijpen? Als het niet keihard is zoals een steen dan kan het wel zucht zijn ook. Gaat koorts ook niet gepaard met placentitis suffie? Misschien haar eens temperaturen dan mijnlieverd.
Mijnlieverd; het is toch ook geen maiden merrie? De ene maakt nu eerder wat aan dan de ander; vorig jaar had mijn oude merrie ook al een enorm uier, maar toen kwam het veulen ook 3 weken eerder.
Nu begint mijn 4 jarige maiden ook te komen, die moet nog 26 dagen
Dustinlover
Geplaatst: 23-01-17 08:48
Wat komen er al veel dichtbij! Gaat spannend worden, maar van mij mag eerst de temperatuur wel wat omhoog
Selfies kan ik helaas niet aan mee doen. Selfie stand op telefoon is kapot
Die uier foto is dan gemaakt op 285 dagen? Vind ik voor zo'n uier ook behoorlijk vroeg... Beetje vulling kan ik begrijpen, zou haar wel in de gaten houden.