[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tamaramt

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 11:48

@fokfanaat: hoe gaat het eigenlijk nu met je veulen die gewrichtsontsteking had?

@mer1980: heb jij veel schaduw op je wei omdat je ze vanmiddag buiten wilt zetten?
Anders zou ik persoonlijk ff wachten tot later op de dag. Hier is geen schaduw en 30 graden.
Dus vanochtend zijn ze vroeger buitengezet en ik haal ze over uurtje of 2 weer naar binnen. En dan zet ik ze later op de avond nog 2 uurtjes op de wei als de ergste hitte en zon weg is.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:06

Kiss1990 schreef:
Vanaf welke leeftijd zetten jullie ze apart met voeren? Ik heb de stal naast de stal van mijn merrie nog vrij. Mijn veulen is al ruim 2 maand dus heb de voerbak nu iets ruimer gezet waardoor mijn merrie er ook net in past en de veulenbrokken lekkerder vindt dan haar eigen brokken. Mijn veulen is met alles bezig behalve met zijn brokken. Hij eet ze wel goed wanneer ik met een emmer met zijn brokken sta en erbij blijf maar uit de voerbak blijft een ding. Dat apart zetten lijkt me ook wel wat maar weet niet of dat nu te vroeg is.

Ik ben die van mij met 6 weken apart gaan zetten voor het voeren...... jong geleerd is oud gedaan.... al eten ze dan nog niet heel veel ze leren er wel van.
En apart is bij mij voor de deur van hun moeders stal dus kunnen hun moeder wel gewoon zien.

Ik merk ook dat de paarden (merrie's en veulens) het hier niet meer heel fijn vonden op de wei met de hitte (ze liepen steeds terug naar de koele stal) dus de laatste week heb ik ze 'snachts op de wei en overdag in de paddock die gedeeltelijk in het bos ligt en dus veel schaduw heeft.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:12

tamaramt schreef:
Setteli schreef:
Heel weekend niet meegelezen ivm een concours organiseren (het mocht weer *\o/* ). Ik woon tegenover ons verenigingsterrein, dus we konden April goed in de gaten blijven houden.

Wat veel veulens er weer bij, gefeliciteerd allemaal

@Laleentje, wat ontzettend sneu dat ze het niet gehaald hebben. Heel veel sterkte voor jou en je merrie.

April had vanmorgen 2 druppels aan beide spenen, helaas ph nog steeds 8. Ze heeft het wel ontzettend zwaar, dus wat ons betreft mag het echt wel komen. We staan bijna bovenaan het lijstje, wie had dat een paar maand geleden gedacht.

[ [url=m/xBweeB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zou ze toch in de gaten houden.
Mijn merrie was exact hetzelfde als jou. Hoge ph waarde. Minivlekje puntje hars aan 1 tepel. Verder niks. Snachts om 2.35 ging birthalarm af en staken er al de voorbeentjes uit

In de gaten houden doen we zeker. Ze staat al een hele tijd onder de Birth Alarm en camera staat erop, zoek in de stal als de paddock. Alleen geen camera op de wei, maar wel alarm dan om

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:15

MarryAnneR schreef:
[ [url=m/x8gQXG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij hebben nu al 3 dagen dit kleurtje..

Helaas begint mijn werkgever te mopperen over vrij nemen. Thuiswerken lukt niet door ict gezeur en collega’s uit het stenen tijdperk.

Eerdere strip was lichter maar waarschijnlijk nog zeepresten aan mijn handen gehad.

Zeepresten maakt pH hoger, zeep is basisch en niet zuur. :)

Wijzig123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:23

DDDara schreef:
Kiss1990 schreef:
Vanaf welke leeftijd zetten jullie ze apart met voeren? Ik heb de stal naast de stal van mijn merrie nog vrij. Mijn veulen is al ruim 2 maand dus heb de voerbak nu iets ruimer gezet waardoor mijn merrie er ook net in past en de veulenbrokken lekkerder vindt dan haar eigen brokken. Mijn veulen is met alles bezig behalve met zijn brokken. Hij eet ze wel goed wanneer ik met een emmer met zijn brokken sta en erbij blijf maar uit de voerbak blijft een ding. Dat apart zetten lijkt me ook wel wat maar weet niet of dat nu te vroeg is.

Ik ben die van mij met 6 weken apart gaan zetten voor het voeren...... jong geleerd is oud gedaan.... al eten ze dan nog niet heel veel ze leren er wel van.
En apart is bij mij voor de deur van hun moeders stal dus kunnen hun moeder wel gewoon zien.

Thanks. Ga ik ook eens proberen

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:27

Waarom apart zetten? Ik snap dat eigenlijk niet. Brokjes is helemaal niet zo belangrijk voor ze. Ze krijgen melk :)

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:03

Afbeelding

Eerder van de week was hij lichter.

Nu blijft hij hier op hangen.

Afbeelding

Morgen is de “uitgerekende” datum.

Uier heeft wel harsjes en vol, maar spenen zijn geen puntjes

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:26

Ik zet de merrie vast bij de voerbak en het veulen los, zijn bak hangt in de andere hoek. Neon liet veulens niet mee eten uit haar bak, Sarona iets beter maar ook niet van harte. Heb 1 veulen gehad wat daardoor al vroeg voernijd ontwikkelde, om dat te voorkomen zet ik nu de merrie vast. Ik vind het wel belangrijk dat ze de kans krijgen om krachtvoer mee te eten, zodat de spijsvertering er ook aan went.

OYYO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:29

Mer gefeliciteerd Lange stelten!! *\o/*

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 18:13

Tamarant: we hebben ook even gewacht, mijn wei heeft geen schaduw, maar ze kunnen altijd terug naar de stal lopen of in de schaduw in de paddock gaan staan, ze kunnen dus altijd kiezen. Idioot genoeg staan die mafkezen meestal in de volle zon en niet onder de boom :=

Toch even een droog foto:
Afbeelding
Afbeelding

OYYO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 18:25

Mer Als ze kunnen kiezen wil dat niet zeggen dat ze verstandige keuzes maken. Zeker met zo'n kleintje. Hier was laatst nog iemand die een zonnesteek bij een veulen had meegemaakt!!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 18:43

We hebben inderdaad gewacht tot ruim in de middag. Met deze kleine man nemen we geen risico.

De rest staat gewoon waar ze willen.

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 18:57

Die is goed gelukt mer! Super knap!

Miekies0710

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 19:33

Mooi veulen mer!

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 20:02

Wat een leukerd Mer!

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 20:30

O mer heel knap veulen proficiat! Het verbaast me een beetje dat er nog veel mensen een bonte fokken. Terwijl je dit vroeger toch minder zag heb ik de indruk. Nu het kan aan mij liggen ook :P

Dara: de mijne eten gewoon zo naast elkaar. Mira steelt wel vaak zijn eten als ze kan :+ zo’n boef is ze wel. (Ze kan er gewoon nog tussen met haar neus 8)7 ) nu moet ik wel zorgen dat hij alles binnen heeft. Hij staat momenteel op antibiotica dus moet hij alles binnen hebben. Helaas is hij best nog kieskeurig
Afbeelding

We hebben weer een aantal foto’s gehad van de shoot van 2 weken gelenden. En ben nog aan het wachten op de foto’s van een maand en een half geleden. _O-
Toch even een voorproefje. De laatste foto waren ze allebei gewoon los. Trouwens is hij ook verkocht naar een gouden huisje. Vrienden van me hebben hem gekocht. Ook ben ik echt benieuwd hoe hij zal uitkomen van kleur. Zo verliefd op deze tricolor
Afbeelding
Afbeelding

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 20:53

Mooie plaatjes <3

Gefeliciteerd Mer **\O/**

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 21:34

Mer gefeliciteerd. Erg leuk. Nog een bonte erbij inderdaad.

Brusi06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 22:26

Gefeliciteerd Mer! En mooie foto's AnsoDM, heel leuk.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 23:02

Die 3e foto Anso <3

Hier On top al 2 dagen aan de diarree.
Dus al 2 dagen billen gewassen, en vanavond ook even flink ingesmeerd met sudocreme.
Hopelijk wordt het gauw minder.

wennie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 23:26

Gefeliciteerd ladonna, vulina, nicky en lotte en met

Laleentje wat sneu dat ze het niet gered hebben

Mooie foto's anso

Hier hangt de camera nu ook klaar 318 dagen zit ze nu. Moet nog 8 dagen werken (24 juni laatste dag) en dan lekker 3 weken vrij hopelijk houdt ze het vol tot mijn vakantie de vorige keer had ze 11 dagen overgedragen maar ben bang dat het nu eerder komt ipv later :')
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 06:51

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tijd niet bij kunnen houden hier, maar heb meeste bijgelezen!

Och die tweeling toch niet gehaald, ik had goede hoop na 24 uur maar helaas. Maakt wel weer duidelijk hoe belangrijk het is op tweeling dracht te scannen

Veel mooie veulens voorbij zien komen, gefeliciteerd!
En wat zijn veel daarvan al groot, niet te geloven wat gaat dat hard
Sterkte voor verliezen en leed

Hierboven foto's van merrie nu 291 dagen. Duurt nog eventjes dus...... Uier begint heel klein beetje te komen. Vorig jaar ook pas in laatste dagen echt uier

Wijzig123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 07:14

Mooi veulen Mer1980

Bij mij gaan de paarden met dit warme weer ook om 7 uur naar buiten en om 13:00 haal ik ze weer binnen.
Vanaf 19:00 is er in het weiland waar ze nu in staan veel schaduw dus dan zet ik ze nog even buiten of gister avond ben ik lekker een stuk door het bos gaan wandelen met ze. Ze staan bij mij zeker niet om 15:00 buiten met 30 graden.
Op stal is het echt goed te doen, is nog niet warmer geweest dan 22 graden dus daar kunnen ze goed staan met een lekkere pluk hooi

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 07:20

Hier staan ze nu gewoon nog de hele dag buiten. Zo warm is het hier niet geweest. En 1 dagje kunnen ze wel aan. Als er een hittegolf komt draai ik het om. Nacht buiten tot de middag en dan tot de avond binnen

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 07:24

Onze Fontaine is zonet geboren <3 En ook nog een merrie, blij mee!
Afbeelding