[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Piarens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 15:50

Wat spannend bij sommige!

Corinadrenth ben jij ondertussen nog niet helemaal gek aan het worden :o?

Spannend ual! Hopelijk blijft veulentje nog eventjes zitten!

Knolselder jammer dat ze verworpen heeft, wel een goed buikgevoel heb jij !

Vandaag nog eens een foto getrokken. Bijna een nieuwe mijlpaal. nog 103 dagen tot uitgerekende datum.

Afbeelding

alicelover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 16:03

Nog geen kleintjes zie ik?
Scroll de hele werkdag al even snel door het topic. :')

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 16:04

Piarens wat een mooi bescheiden buikje!

ManonDakotaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 16:52

Nog geen veulentje hier! Net de ph waarde weer gechecked en dit staat nu tussen 6 en 5,5. Vanavond weer waken op stal en hopen dat het niet lang meer duurt!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 16:59

Mooi Manon! Dat gaat de goede kant op!

Corina ik heb met je te doen :=

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 17:44

ManonDakotaZ schreef:
Nog geen veulentje hier! Net de ph waarde weer gechecked en dit staat nu tussen 6 en 5,5. Vanavond weer waken op stal en hopen dat het niet lang meer duurt!

Dan heeft je baby wel prachtig voorjaarsweer dit weekend! En dat midden in de winter :D

Piarens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 17:49

Oooh Manon super spannend ! Hopelijk straks een veulentje !

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 17:55

ual_95 schreef:
Ik had wel een hele realistische droom over het veulen. Droomde dat ik via de camera naar mijn merrie keek en dat er ineens een appaloosa veulen naast lag. Leek heel erg op een quarter hengst die hier in dit topic regelmatig terugkomt. Ik werd wakker en ging totaal verbijsterd gelijk kijken :')

Haha, eentje van Mo? :D

Afbeelding

Succes Manon!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 18:01

Ual dat lijkt me een mooie waarde dus zal er het nog wel even binnenhouden. Ik zou me zeker niet druk maken. Ken er ook op 314 perfect gezonde veulens. Dus iedere dag is er eentje dat mooi meegenomen is.
Maar mijn ervaring met mijn merries is dat die uier toch best tijd nodig heeft om te vormen en vullen. Vaak toch meer dan een maand.
Al doet die van mij er iets minder lang over nu hahaha al is ze ook geleidelijk aan het vullen gegaan.

Had gelijk ook een eigenaardige droom. Wat eruit kwam was een groot ei en daarin zat dan het veulen. Heel raar.

Michelle hetgeen eruit komt is nog vrij licht niet echt wit dus lijkt me ook nog even. Strips zeker doen.

Corinadrenthe amai die is toch echt je tikker aan het testen.

Dl ook al eentje zo vroeg bezig aan uier. Ik denk dat ze de komende lente hebben gevoeld.

Manon die komt eraan. Spannend

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 20:16

Spannend Manon! Succes alvast!

wayoflife

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 20:21

he kak Knolselder wat jammer....
Ual, ik hoop dat het nog ff paar dagen duurt voor het mooie weer
Beeldschoon heefd van Mo!!

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 21:18

Tinniie, het was inderdaad Mo! Het was zo'n gekke droom, weet ook niet waar het vandaan komt. Ik had het gisteravond toevallig wel nog met mijn vriend over Mo's aftekeningen, misschien dat daarvan nog iets is blijven hangen in mijn slaap.

Fotsy, ik hoop het wel! Normaal hoort het rond de 8 te zitten, volgens de handleiding. Uier is wel al hard.

Ik hoop inderdaad dat de mijne het nog even laat zitten tot het mooie weer. En misschien houdt ze ons allemaal (en vooral mij) wel voor de gek. ~~}> Volgende week heb ik ook vakantie, dus op zich zou het nieteens zo gek uitkomen. Maar, Corina die van jou moet toch echt als eerste hoor!

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 21:50

die van mij lacht me gewoon uit
Afbeelding

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 21:58

Michelle5418 wat irritant zo. Dan lijken alle seinen op groen te staan maar werkt het uier weer niet mee. Ik heb het wel met jullie te doen je zal er niet fijn van slapen en ook nog vaak die wekker zetten om te checken. En ook de angst dat je dan toch niet op tijd bent als het ineens wel snel gaat. Hopelijk geeft ze snel een duidelijk teken en weet je dat het gaat gebeuren....

Tamaramt wat leuk he als je dat veulen voelt bewegen, ik dacht eerst heel nuchter dat ik het niet zo bijzonder zou vinden maar was toch wel erg leuk

Wat een buik heeft die van jou Corina je zou toch denken dat ze daar wel vanaf zou willen......

Dustinlover Fijn om te lezen dat haar uier normaal is voor hoe ver ze is.... merk toch dat mensen de neiging hebben extreme te plaatsen of een uier dat al heel groot is op die termijn of een die er eigelijk nog helemaal niet is dus had geen idee hoe het er normaal uit zou zien in deze fase.

Manon ik zal voor je duimen dat je geen week opstal hoef te slapen!

Ual wat fijn volgende week vakantie dat zou wel een super timing zijn.

Hier heb ik goed naar jullie advies geluisterd en een birth alarm met slaap functie besteld morgen een aan betaling doen in de winkel en dan is hij er hopelijk rond 1 maart.
Ik heb ook met de dierenarts gebeld mijn vaccinatie voor de eerste 2 geregeld (pas voor over 2 weken maar kan maar vast geregeld zijn) Ook meteen geïnformeerd naar de aanwezigheid van kunst biest, en die is er TOP. En gevraagd hoe het openen van mijn merrie in zijn werk gaat ze zeiden dat ze haar daarvoor zowel plaatselijk verdoven als sederen dus daar was ik niet zo enthousiast over, dus direct andere dierenarts gebeld en die zei dat ze alleen plaatselijk verdoven (behalve als het paard een gevaar vormt voor de dierenarts) dat klonk me een stuk beter dus ik weet ook meteen wie ik laat komen voor het openen van mijn merrie :j
Zo ben ik langzaam mijn to do list af aan het werken....
Ook wou ik jullie weer bedanken voor het voeradvies voor mijn zwarte, die ben ik nu aan het bijvoeren met merriebrok van subli (en een schepje sporttorso van voermeester met extra eiwitten) En het begint er nu eindelijk op te lijken dat ze ook op haar achterhand wat meer vet gaat krijgen en haar ruggengraat ter hoogte van haar kruis wat minder hoog boven de rest uit komt. Daar wordt ik wel heel blij van want dit voelde onderhand als een bijna onmogelijke opgave.
Laatst bijgewerkt door DDDara op 18-02-21 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 22:04

Corina, ze doet het er echt om hè, haha. ~~}>

Verstandige keuze DDDara! Ik denk dat het je een stuk meer rust gaat geven. Je kan hem altijd nog verhuren of verkopen.

Laten jullie bloed afnemen bij het veulen om te controleren of het veulen genoeg antistoffen heeft gekregen? Daar had een dierenarts het vandaag over. Ik weet dat deze da ook een groot commercieel belang heeft, vandaar de vraag wat jullie doen.

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 22:08

net even weer een melktest gedaan. lijkt rustig aan te zakken

Afbeelding

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 22:11

Succes met waken vannacht dames.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 22:14

Ual Ik denk niet dat ik dat ga laten doen behalve als ik mijn twijfels heb omdat de merrie bijvoorbeeld al lang melk heeft gelekt of omdat ik om een andere reden mijn twijfels heb over moeder of veulen maar in ieder geval niet als standaard iets.

Succes allemaal vannacht hopelijk mooie veulentjes morgen!

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 22:20

Jaaa Corina, nu is hij toch echt gezakt, hopelijk vannacht een veulen voor jou!

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 22:31

Spuit 11, maar balen zeg Knolselder dat ze toch verworpen heeft.

Corine spannend!
Allemaal succes met waken vannacht! Nog 4 dagen tot bij ons de lammertijd losbarst, in de eerste 2 weken gaan er rond de 20 schapen lammeren...gelukkig bevallen die eigenlijk altijd op tijd (wel eens een dag verschil maar zelden meer).

Meer mensen die de NRPSkeuring hebben gevolgd?

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 22:41

Nu líjkt het toch wel menens he Corina! Ik hoop dat je vannacht een veulentje hebt :):)

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 22:55

Knolselder schreef:
Nu líjkt het toch wel menens he Corina! Ik hoop dat je vannacht een veulentje hebt :):)

ik hoooooop het zo <3

Jacky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 22:58

Corina hopelijk laat ze je niet meer te lang wachten. Melkstrip lijkt positief, zakt nu dus wel echt telkens wat verder.
Wat een boef hoe ze staat te lachen :evaw:

KS wauw, wat een schatje inderdaad op de foto, lieve uitkijk <3

Manon hopelijk vannacht je veulen.... kun je een beetje lekker slapen op stal?

Ual maf dat je zo realistisch kunt dromen hè , hier nog niet gehad gelukkig :o
Ik weet nog niet of ik bloed laat afnemen. Als de geboorte helemaal goed gaat en alles na de bevalling volgens de boekjes gaat denk ik niet dat ik dat doen. Ik ben zelf best wel van de zekerheden en testen w ast te testen is, maar durf ook wel op de natuur te vertrouwen. Het zal naar ik verwacht wel gebeuren als ik een onderbuikgevoel heb dat ik het wel moet doen, of als er zaken rondom de bevalling niet 'volgens het boekje' gaan....

Fotsy haha, een veulen uit een ei, zou ik ideaal vinden, leg ik het ei in de broedmachine ipv in mn merrie, veel zichtbaarder :))

Dddara fijn dat je een goed alarm geregeld hebt! En fijn dat je zwarte ook goed aankomt nu!

Vandaag Cass weer lekker zonder deken in het land gehad. Valt me op dat ze er echt niet drachtig uitziet van afstand. Ik zie het veulen duidelijk bewegen, dus ik weet dat ze drachtig is, maar de is gewoon over haar hele lichaam wat voller geworden, en eigenlijk nu mooier als wanneer ze niet drachtig is.
Heel ander beeld dan al die fotos van die dikke buiken en hangende buiken die ik voorbij zie komen.
Zal morgen eens een foto hiervan maken, dan zien jullie wat ik bedoel :roll:
Hebben andere quarter merries in dit topic dat ook zo? Ben ik wel benieuwd naar....

Wakers , succes vannacht **\O/**

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 23:09

Corinadrenth. Dat is echt duidelijk gezakt. Ik gok dat het niet lang meer duurt *\o/*

Knolselder. Wat balen :(:)

Piarens. Ziet er goed uit

Manondakota. Spannend. Succes met waken weer

Ual. Ik hoop dat ze nog even rekt.

Dddara. Fijn dat je een birth alarm hebt. De zwarte ook aan het opknappen.

LAdonna. Nee niet gevolgd vandaag waren de pony's en springpaarden dacht ik.

Mijn merries hebben er niet zoveel zin meer in. Als ze naar buiten gaan dan zoeken ze een plekje en verzetten geen voet :') alleen als ze weten dat ze naar binnen gaan lopen ze voor het draad te draaien.

Afbeelding
Sammie is morgen 300 dagen. *\o/*
1 maart komt de dierenarts haar controleren hoe het veulen ligt.

ynekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 23:35

Och jongens.. ik kijk iedere dag maar geen veulentjes erbij vandaag... Vannacht misschien?

Hier gaat het goed met Pientje!
Komende week vakantie en mooi weer verwacht dus dan eindelijk wat meer tijd voor de kleine. Dat er dan maar veel mooie plaatjes kunnen worden geschoten om te spammen.

Onze merrie is sinds gisteren volop in de veulenhengstigheid. Ze is ook echt een beetje kribbig tegen Pientje en vindt het soms ineens niet goed dat ze drinkt. Een ander moment is er weer niks aan de hand dus de hormonen hebben haar behoorlijk in de tang.

Mensen die dat herkennen?