[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 21:33

Andrea, mega poedersuiker gewoon, hebben de artsen een prognose durven geven?

Cemlys: wat een bolletje op pootjes, hoeveel dagen is zij nu?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 21:36

Ze is nu 335 ongeveer. Ze ademt ook gewoon zwaar als ze van de wei naar de stal gelopen is. Beetje sneu

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 21:37

Awww altijd zo sneu die "laatste" weken, Pris waggelde dit jaar met haar mega buik door de paddock heen, zuchten en blazen van de 10 meter van haar hooibak naar de waterbak.
Gauw baby eruit gooien dan maar :D

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 21:42

Andrea, ik duim voor een goede afloop. Sterkte!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 21:47

Stal HD, gefeliciteerd!!! Lekker ding hoor <3

Andrea, wat ontzettend klote, arme arme baby en arme jij :(:)

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 21:49

Wat een ongelooflijk klote situatie Andrea. Hopelijk slaat die laatste keer aan!
Sterkte!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 21:56

Andrea wat een hartverscheurende update. :(:)
Mag het niet een keertje wat meezitten voor die kleine meid? Jullie doen zo je best..ik gun jullie zo een gezond kleintje. Sterkte :(:)

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 21:59

Merrie weer onrustig! Zou het dan nu??? :):)

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 22:01

Heel veel sterkte Andrea .... mijn duimen draaien overuren :(:)

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 22:03

spannend alexandra!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 22:07

AndreaB, heel veel sterkte :(:) Het leek zo goed te gaan en dan zo'n update -O- Ik heb het zo met je te doen |(

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 22:10

Andrea ik leef erg met je mee! Duimen draaien dat er een wonder gebeurd. Ze zijn de wereld nog niet uit dus zou goed op zen plaats zijn bij jullie!

Alexandra spannend!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 22:17

Andreab wat erg zeg, dit had ik helemaal niet verwacht , duimen draaien voor een wonder

Spannend Alexandra succes alvast

Nicole jep sommige kegelen en harsen of druppen zelfs dagen

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 22:20

Andrea wat erg ik hoop zo dat het allemaal weer beter wordt :(

Spannend Alexandra

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 22:26

Andrea, wat een verschrikkelijk vooruitzicht! Hopelijkis toch deze operatie haar redding! :(:)

Stal_hd, balen dat ze het stiekem heeft gedaan, maar fijn dat alles wel goed is gegaan! Gefeliciteerd met de kleine.
Hier ook nooit tekenen gezien als platte mest, eten laten staan en eindeloos heen en weer lopen hoor. Meestal is het echt op ph testen en kleine veranderingen in gedrag dat we besluiten wakker te blijven. Dan is het vaak af en toe een paar minuutjes wat onrustig zijn en dan weer kalm, tot vaak zo'n 10/20 minuten voor de bevalling. Zelfs met om het uur kijken hadden we het waarschijnlijk ook gemist :o
En hier ook (net als mijn Heitrak's Marvin-moeder, waar bij Alexandra het veulen dus van is), gestreepte hoeven. Moeders heeft daarbij ook zwarte stippen op haar verder witte kroonrand. Bij veulen nog niet ontdekt. Maar die van mij zijn sowieso niet bont (niet toegestaan binnen het stamboek ;) ).

Spannend bij Nicole en Alexandra dus! Slapeloze nacht als ik het zo zie O:)

Oh en hier is Lies ook wel eens verdoofd tijdens dracht, een keer voor de 30-dagen scan toen ze net verhuisd was en toen de DA haar gebit ging doen. Zelf wel eens tranquigel gebruikt.
Vorig jaar raadden ze in de EJ dat ook af en smeerden me een nieuw hormoon-middeltje toe. Maar dat was waardeloos spul, niets van gemerkt :o
Lies is drachtig ook een keer beslagen, dat was de eerste keer voor haar en vond ze ook doodeng, maar dat is door de hoefsmid dan koud en met veel geduld gedaan zonder verdoving of iets.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 22:30

AniekR schreef:
Andrea, wat een verschrikkelijk vooruitzicht! Hopelijkis toch deze operatie haar redding! :(:)

Stal_hd, balen dat ze het stiekem heeft gedaan, maar fijn dat alles wel goed is gegaan! Gefeliciteerd met de kleine.
Hier ook nooit tekenen gezien als platte mest, eten laten staan en eindeloos heen en weer lopen hoor. Meestal is het echt op ph testen en kleine veranderingen in gedrag dat we besluiten wakker te blijven. Dan is het vaak af en toe een paar minuutjes wat onrustig zijn en dan weer kalm, tot vaak zo'n 10/20 minuten voor de bevalling. Zelfs met om het uur kijken hadden we het waarschijnlijk ook gemist :o
En hier ook (net als mijn Heitrak's Marvin-moeder, waar bij Alexandra het veulen dus van is), gestreepte hoeven. Moeders heeft daarbij ook zwarte stippen op haar verder witte kroonrand. Bij veulen nog niet ontdekt. Maar die van mij zijn sowieso niet bont (niet toegestaan binnen het stamboek ;) ).

Spannend bij Nicole en Alexandra dus! Slapeloze nacht als ik het zo zie O:)

Oh en hier is Lies ook wel eens verdoofd tijdens dracht, een keer voor de 30-dagen scan toen ze net verhuisd was en toen de DA haar gebit ging doen. Zelf wel eens tranquigel gebruikt.
Vorig jaar raadden ze in de EJ dat ook af en smeerden me een nieuw hormoon-middeltje toe. Maar dat was waardeloos spul, niets van gemerkt :o
Lies is drachtig ook een keer beslagen, dat was de eerste keer voor haar en vond ze ook doodeng, maar dat is door de hoefsmid dan koud en met veel geduld gedaan zonder verdoving of iets.

Feromoon ipv hormoon denk ik en nee dat is lang geen tranquigel :') snap ook niet dat ze je zoiets aansmeren ipv sedatie. Idee om te gebruiken met trainen maar verder...

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 22:36

Andrea wat vreselijk verdrietig, duimen dat het toch goed komt het moet gewoon ;(

StalHD gefeliciteerd!! Gelukkig goed gegaan!

Hier zijn mijn dames erg zwaar.... en ze moeten nog minstens een dikke maand, de bruine is nu 301 dagen en de vos 293 en deze foto's zijn van twee weken geleden :=
De vos is degene die preventief aan de medicatie voor placenta ontsteking moest dus blijf het spannend vinden al is het nu al 1,5 mnd rustig met die uier, ze is wel echt heel dik (hoop echt dat het er maar eentje is...) en heeft het nu al best zwaar met haar lijf...

Afbeelding

Afbeelding

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 22:50

Mathilda nog gefeliciteerd!!

FlokiFjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 22:52

Ahhh wat een rotnieuws Andrea.... Jullie geven alles wat je zou kunnen!! Duimen draaien...

Nog steeds spannend bij Nicole en Alexandra!! Hopelijk 2 gezonde veulentjes vannacht!!

Gefeliciteerd stalHD! ik ben dr ook bang voor dat Fjool zo'n stiekemerd is... Fijn dat alles goed is gegaan!! Knap veulentje!!

Jaaa ze hebben t zwaar he die laatste weken cemlys! Fjola zit op dag 333 ofzo en begint er volgens mij wel een beetje klaar mee te zijn! Zie wel erg op tegen die warme weekend! Ze heeft het normaal al zo zwaar, en nu zo hoogdrachtig vrees ik er helemaal voor... Ze is zelfs nog lang niet uit dr wintervacht ook niet dus dat helpt niet echt... Hopelijk bedenkt ze dat t veulen er best al uit kan voor die tijd :D Vind ik helemaal niet erg :P
Ze maken wel veel gebruik van de schuilstal nu :D in de winter zie ik ze er nooit staan met regen etc, maar de schaduw zoeken ze echt op!

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 23:07

Gefeliciteerd stalHD! Ik ben ook bang dat ik het ga missen, fijn dat ze zich gered heeft.

Andrea ik duim voor jullie, hoop zo dat deze ok haar redding gaat worden

Ik zie ook meerdere tonnetje ronde merries, mooi om te zien!

Hopelijk morgen 2 mooie veulens alexandra en nicole!

Hier 320 dagen net als...neonlight? *\o/* *\o/*

Afbeelding
Banden worden al slap, uier begint wat te groeien :)

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 23:11

Ja dat inderdaad Ines, kom zo snel op de naam ook, maar vond het waardeloos :o

Manda, spannend vooral ook met de ontsteking.
Heb me hier ook best nog zorgen gemaakt om Roos die ook écht huge was, die had ook twee eitjes, dus bang dat ze toch 1 vruchtje misschien over het hoofd hadden gezien. Maar was gelukkig alleen een gigantisch veulen :+

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 23:18

Andrea, heb je al nieuws over May?

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 23:20

Stal_HD, jammer dat je het gemist hebt, maar gelukkig is alles goed gegaan! Gefeliciteerd!

Andrea, wat een ontzettend​ naar nieuws... Ik duim voor je dat het meevalt! Sterkte!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 23:21

Andrea, wat ontzettend verdrietig. We duimen zo hard mee, ze moet gewoon beter worden!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 23:28

Ach nee Andrea, wat ontzettend verschrikkelijk. Je doet er alles en dan zo moeilijk, hoe oneerlijk allemaal.

Ja Cemlys ze hebben het echt zwaar op het einde he. Gwen stond de laatste 1,5 maand ook veel te puffen en zoveel meer te slapen als eerst. Kon geen 5 minuten op hetzelfde been staan bijvoorbeeld.

Spannend hoor Alexandra!

En voor Nicole ook dus!