[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

horsii

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 09:18

Gefeliciteerd met de mijlpalen, peeps vandaag 250 dagen drachtig.

Mensen als jullie je vervelen, hier worden marlis en ik en peeps helemaal afgezeken(kreeg een link van een bokker) wezorgen niet goed voor ons paard, zijn een stel gekken :P
http://poetsplaats.nu/viewtopic.php?f=1 ... start=1600
Heb maar een bericht geplaatst dt als ze peeps zo zielig vinden ze maar is moeten komen kijken hoe ze eruitziet en verzorgd wordt.
Wordt een beetje moe van zulke mensen.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 09:19

Ik kan niets met je link horsii...? Je moet eerst inloggen...

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 09:21

Oja, dat is waar ook ik heb me er ne voor geregistreerd.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 09:22

Berichten: 3 Er zijn 2 meiden, die hebben een drachtige haflinger merrie. Leuk zal je zeggen, maar ze luisteren niet naar het advies van andere.

Ik geef toe, ik ben ook niet heilig, en heb ook dingen gedaan die niet slim waren. MAAR ik heb altijd wat gedaan met het advies, kritiek, opmerkingen van andere.

Die merrie barst zowat uit haar voegen en ze moet nog tot april. Ze ziet er uit alsof ze hoog drachtig is, alleen mist ze die uitgezakte buik nog.

Ze geven het beest een halve kilo merriebrok per dag en willen er niks aan verandere omdat ze het wel best vinden zo. ´Ze doet het toch prima, ik vind haar niet dik, ze is mooi zo.´ komt er dan uit...

Ik word er soms zo moe van... Die merrie gaat het zo zwaar krijgen. Nu zecht ietder een maar braaf dat de merrie een mooi buik´je´ begind te krijgen, maar ondertussen is het beest gewoon bagger vet.

We hebben met meerdere mensen al Pb´s met goed bedoeld advies tot kommentaren en die niet te zuinig waren er tegen aan gegooit in de hoop er wat doorheen te krijgen. Maar hier word je niet goed van...

Ik heb ook het idee dat bijna heel bokt uit dit soort mutsjes bestaan die lekker doen waar ze zelf zin in hebben, maar zich wel binnen het ´boktbeleid´ houden.

Ik heb het gedaan door middel van Pb´s zodat ik geen OW zou krijgen, maar ik heb er al weer een aantal keer dicht tegenaan gezeten.

Echt, ze trekken het bloed onder mijn nagels vandaan. En dan plaatsen ze wekelijks nog eens een stuk of 20 foto´s (ongelogen) waar ik dus iedere keer helemaal jeukende handen van krijg.

ok, dit was wel weer heel even genoeg ´gezeur´.

We proberen alleen maar mee te denken en deze merrie het zo gemakkelijk mogenlijk te maken. En het is niet dat ik niet weet waar ik het over heb. Ik heb zelf ook een keer een veulen gefokt, en had bijna de zelfde fout gemaakt als hun, maar ik heb WEL wat met de kommentaren gedaan.

Gr Bolle

breezy302 Berichttitel: Re: Pffff, soms....Geplaatst: 03 jan 2011 21:50

Berichten: 668 Ik weet denk ik over wie je het hebt en die meiden weten wel degelijk wat ze doen en veel gaat in overleg met de DA dus ze rommelen niet zomaar wat aan.

Piepo Berichttitel: Re: Pffff, soms....Geplaatst: 03 jan 2011 21:56

Ik ken dit verhaal niet, maar een halve kilo merriebrok per dag is niet veel toch?

papagroom Berichttitel: Re: Pffff, soms....Geplaatst: 03 jan 2011 22:05

breezy302 Berichttitel: Re: Pffff, soms....Geplaatst: 03 jan 2011 22:08

Linkje?

Ik ken dit verhaal niet, maar een halve kilo merriebrok per dag is niet veel toch?

Vind ik ook niet veel en heb het even nagezocht en het gaat idd over de merrie die ik dacht. Meiden rommelen echt niet zomaar wat aan...
Die bellen eerder voor elk wissewasje de DA al. En Bolle, deze meiden zijn gewoon blij met hun pony en aankomend veulen en daarom plaatsen ze zoveel foto's. Ik plaats ook veel foto's en daar is niks mis mee imo. Vind het erg jammer dat er uitgerekend over hun een topic wordt geopend. Paard heeft het prima, als ze iets niet vertrouwen komt de DA erbij en ze zijn helemaal gek op dat beest.

Kun je beter een topic over anderen gaan openen en daarbij hoeven mensen niks met je advies te doen, is niet verplicht hoor.

sita Berichttitel: Re: Pffff, soms....Geplaatst: 03 jan 2011 23:24

Berichten: 1453 En toch kan ik me de zorgen van de TS wel voorstellen.
Niet om dat halfje merriebrok, maar wel om een paard wat volgens haar op knappen staat. Dat is nooit gezond. En al helemaal niet tijdens de dracht. Vooral laag in het bloed staande paarden krijgen er gewoon ontzettend veel problemen mee. Sowieso loop je kans dat ze langer aan de nageboorte blijven staan. Om van een te zware belasting door al dat vet nog maar te zwijgen. En vergeet niet, dat een moddervet gevoerd paard veel meer kans loopt op een zware bevalling, dan eentje die wat schraler wordt gehouden.

Ooit Suleilitha de Verschrikkelijke, nu gewoon Sita

Musli Berichttitel: Re: Pffff, soms....Geplaatst: 03 jan 2011 23:30

Berichten: 187 ik geloof dat ik ook wel weet over welke merrie dat gaat. tsja de een is makkelijker rond dan de ander waardoor het gauw heel dramatisch kan lijken. op foto's is het denk ik ook niet eerlijk beoordeelbaar hoor. maar ik snap wel wat je bedoelt en ik begrijp je zorgen.

ik ben al beschuldigd om de ergse zaken omdat ik een vz pony had die enooorm schraal was, wat je erin stopte ze bleef erg dun, maar wel energiek en opgewekt. op basis van wat foto's werden de verschrikkelijkste diagnoses gesteld en ik was een dierenbeul...

braafmeisje Berichttitel: Re: Meer bokt-engerdsGeplaatst: 04 jan 2011 14:22

Berichten: 113 Schraal zijn is helemaal niet zo slecht voor een paard. Zo lang het geen medische oorzaak heeft en voor de rest gewoon goed verzorgd wordt. Vet zijn is veeeel slechter, hoe dan ook. Het is heel erg belastend voor de gewrichten en de benen. Veel mensen zien het niet eens als hun paard te dik is, want we zijn ook gewend geraakt aan het vollere paard. Pas als het echt uit de hand loopt zien ze het.

Ben eens met mijn vader mee geweest naar iemand die daar uitgebreid onderzoek naar had gedaan. Veel mensen zien er de ernst niet van in en maken er een grapje over/willen het gewoon echt niet zien. Het is vrij moeilijk om te meten en voor het onderzoek werden verschillende indicaties gebruikt. Ook als die allemaal uitwezen dat het paard te vet was, waren er heel veel baasjes het er gewoon niet mee eens.

runningkawa Berichttitel: Re: Meer bokt-engerdsGeplaatst: 04 jan 2011 14:29

zelfs zo erg dat de merries lastig dragend worden.
Vallen ze af is dat probleem weg.

Kinke Berichttitel: Re: Meer bokt-engerdsGeplaatst: 04 jan 2011 14:41

Berichten: 54 De paarden van tegenwoordig zijn eerder te vet dan te schraal volgens mij. Ik ben het er helemaal mee eens dat een dier wat te vet is en drachtig is het onnodig zwaar zal krijgen bij het veulenen. Dit werkt trouwens met koeien net zo, wij hebben Blonde D'aquitaine koeien die je ook behoorlijk schraal moet voeren, geef je ze teveel dan krijgen ze problemen bij het afkalven.

detour Berichttitel: Re: Meer bokt-engerdsGeplaatst: 04 jan 2011 14:43

Berichten: 583 was eigenlijk wl interesting; had Henk Offereins bij mijn merrie twee weken terug, hij woont ook in Ierland, vind de paarden er hier qua stalbodembedekking erg schraal bij staan maar zei dat de paarden hier schraler en conditioneel taaier waren dan in NL, daar vond hij ze overall te dik.

Boefmeister Berichttitel: Re: Meer bokt-engerdsGeplaatst: 04 jan 2011 15:24

Berichten: 208 Dat schraal staan inderdaad.. Daar kan ik me dood aan ergeren!!! Wat voor nut heeft het om maar een halve stal op te strooien??? Want dan hebben ze een schone plek voor hooi... bizar... Moeten ze op een ienemienie stukje gaan liggen.. Ik kan dat echt niet begrijpen en doe dat dus zelf ook echt niet!!

Zo heb ik ook bij mensen gewerkt, die hadden een klein hoekje zaagsel liggen.. Voor de mest. Het is toch geen kattenbak? Schiet mij maar lek............

Takkewijf Berichttitel: Re: Meer bokt-engerdsGeplaatst: 04 jan 2011 15:52

Dat schraal staan inderdaad.. Daar kan ik me dood aan ergeren!!! Wat voor nut heeft het om maar een halve stal op te strooien??? Want dan hebben ze een schone plek voor hooi... bizar... Moeten ze op een ienemienie stukje gaan liggen.. Ik kan dat echt niet begrijpen en doe dat dus zelf ook echt niet!!

Zo heb ik ook bij mensen gewerkt, die hadden een klein hoekje zaagsel liggen.. Voor de mest. Het is toch geen kattenbak? Schiet mij maar lek............

misschien hebben de mensen een goede reden?

onze stal is ook maar gedeeltelijk opgestrooid, dit omdat ze het stro alleen maar als pis en poep plaats gebruiken
liggen doen ze buiten in het zand........
dus hoe mer stro we er neer leggen, hoe smeriger het is.....

detour Berichttitel: Re: Meer bokt-engerdsGeplaatst: 04 jan 2011 15:55

Berichten: 583 Ja hoor, ze hebben hier een goede reden- de recessie. En rubber is voldoende.
Er staan hier idd paarden kaal op rubber bij mij op stal en ze hebben in het hoekje kattenbakkorrels, ik vroeg me al af waarom ze scheten in hun biks, het lijken net brokjes..

WYlona Berichttitel: Re: Pffff, soms....Geplaatst: 04 jan 2011 17:05

Bij je eerste zin wist ik al wie je bedoelde, haha zo erg.

Deze meiden hebben ook bij mijn paard op de wei gestaan. Superkoppige dames, hebben ook heeeeeeeeul veel bloed onder mijn (en mn stalgenoten ) nagels vandaan gehaald dus ik begrijp wat je bedoeld.

Maar ze zijn wel gek op hun paard. Ik durf wel te zeggen dat ze heel veel voor t beestje over hebben. Toen de haf bij ons stond was ze ook vrij dik, en toen was ze nog niet drachtig/net gedekt.

Mijn vorige pony had dat ook, ik heb een konik ruintje gehad en in de zomer was hij tonnetje rond .
Ik voerde hem niet bij, maar deed ook niet veel bijzonders ermee.
Toen zag ik zijn halfbroertje en die was niet veel slanker. In deze lijn was het echt aanleg, hij had nooit ergens last van gehad verder.
Mijn draver hoeft het niet te proberen in verhouding zo dik te worden, die ontploft 10000 keer

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 09:23

Onley is het er al of zit het nog lekker warm binnen :P?

anous gisteren deed die link het bij mij niet toen ik de link keek die een bokker stuurden.
Peep heeft lekker weer een mijlpaal haha. :P

Super dat je de camera kan lenen onley.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 09:24

Mijn eerste en laatste post daar:

Jullie kunnen zeggen wat jullie willen maar de haflinger waar het hier omgaat wordt super verzorgd
Ze krijgt een halve kilo merriebrok ja, en dit in overleg met de dierenarts.
Dierenarts vindt der niet te dik en vindt het voer wat ze krijgt prima.
Adviezen nemen we aan, van stalgenoten. Die kunnen beoordelen hoe het paardje het heeft, jullie niet.
Als jullie zo'n grote mond hebben gaan jullie toch lekker kijken hoe paardjelief erbij staat, super!!
Paardje wordt super verzorgd en er wordt zomers op de kilo's gelet.
En suus je heb zo'n grote mond dat peeps te dik was toen ze bij jullie stond, nou dus niet.
Afbeelding
De foto is genomen toen ze nog op het land stond waar suus staat.
Te dik, nee, ze ziet er prima uit.
En ja dat was deze zomer.
Dus mensen die nog wat te zeuren ehbbem, kom langs zou ik zeggen zie je dat het beestje heel goed verzorgd wordt en er goed uitziet.
Ga maar is zeuren over jaarlingers die 3 kilo brok per dag krijgen en te dik zijn, nee daatr hoor je niemand over.
zo mijn woordje is gedaan.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 09:27

Is toch gewoon een lachertje! Die mensen hebben niets beters te doen dat te zeuren over anderen. Niet druk om maken!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 09:29

Nee maar dan heb ik zo iets, plaats van mensen af te ze*ken, pb dan degene wie je afze*kt.
Paardje is nu dik ja, maar als het veulen eruit is krijgt ze nog een halvje merriebrok totdat ze het land op gaan en daarna doet ze het met gras.
En van een ahlvje merriebrok worden ze echt geen tientonner.
pff..

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 09:29

pff wat een gezeik joh, word juist van dat soort mensen zoo moe!! " ja ik heb ook wel eens een veulentje gefokt" zegt ze dan haha

iorrr, hoop trouwens dat je merrie 18 juni precies bevalt :P (ben ik jarig haha)

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 09:30

Haha dan vernoem ik hem/haar ;) Nee geintje: Naam voor dat veulen staat hoe dan ook al vast!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 09:30

Zou leuk zijn een veulentje op je berjaardag (ookal is het niet jouw veulen).
Ik hoop peeps op 29 maart, zijn marlis en ik jarig.

Ja ik wordt er ook gek van, er wordt niks ondoordachts gedaan maar als mensen gaan zeggen dat ik geen merriebrok moet voeren trek ik me daar niets van aan.
Aanbevolen hoeveelheid is 2 kilo, ik voer maar een halvje :P

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 09:31

Iorrr schreef:
Haha dan vernoem ik hem/haar ;) Nee geintje: Naam voor dat veulen staat hoe dan ook al vast!

haha ja als dat nou 2 jaar geleden was had je haar :P esther kunnen noemen haha

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 09:32

Hahahaha anous ik lach me echt rot. Ze staat er super bij en ook de DA vind haar niet te dik als ze weer is langs moesten komen voor een domme peeps actie of wat dan ook. Alleen bij midden delfland is ze even te dik geweest door de asbest waardoor je niks kon doen en allee 24.7 land had echter was dit na een nacht stal helemaal verdwenen puur gassen dus. Ach en ik ben blij met mijn haffie en ze was in een keer drachtig ze is nooit bevangen geweest of lichamelijke problemen ik blijf lekker zo door gaan. Laatst hadden we nog gezondheidsverklaring nodig voor huidige stal DA vond haar prima dus degene die nu over haar banketstaaf banketstaaf maar een end weg.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 09:32

Hmm.. Joto (of anderen met fries) wat zijn de eisen aan een naam voor friese veulens dit jaar? :)

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 09:33

essiesilly schreef:
Iorrr schreef:

haha ja als dat nou 2 jaar geleden was had je haar :P esther kunnen noemen haha

Is mijn zus ook gelijk blij! ;) (Ze heet ook Esther)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 09:33

horsii schreef:
Nee maar dan heb ik zo iets, plaats van mensen af te ze*ken, pb dan degene wie je afze*kt.
Paardje is nu dik ja, maar als het veulen eruit is krijgt ze nog een halvje merriebrok totdat ze het land op gaan en daarna doet ze het met gras.
En van een ahlvje merriebrok worden ze echt geen tientonner.
pff..

Ze zeggen dat ze gepbt hebben trouwens toch? Ik heb niets gezien in me pb box hoor jij ook niet toch anous? :Y)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 09:42

Moet zeggen dat ik Peeps zo van de foto's wel te dik vind en dat ze erg veel voer krijgt. Maar het is jullie paard en niet het mijne, Azra vind ik ook te dik, die krijgt 1/4 schep muesli en hooi.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 09:44

Als ik der dunner wil hebben op dit moment moet ik er geen halvje merriebrok geven en geen kuil, alleen een plakje stro. Gaan we dus niet doen.
We gaan zodra de bak het weer toelaat weer lekker longeren :D
Beweging doet wonderen :P
Dierenarts vindt der er goed uitzien.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 09:46

Goedemorgen,
Nooit leuk zulke berichten Horsii & Marlis, gelukkig weten jullie wel beter!! :) Lekker laten gaan.

Heeft iemand met een merrie rond de 250 dagen toevallig een foto van de uiers gemaakt? Zou dat wel even willen vergelijken :o

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 09:47

haha iorr echt.. leuk :D

kelly007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 09:51

@horsii: is gewoon mensen dat lekker willen l*llen enzovoort.
trek je er niets van aan een drachtige merrie wordt soms wel eens snel te dik, die van mij krijgt enkel hooi en staat precies ook op ontploffen ik zit echt met de handen in het haar hoe ik nog zo 3 maand verder moet

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 09:53

Peeps is vandaag 250 dagen, zal vanmiddag even een foto van de uiers maken.
(nog niks te zien vorige week, dus zal vandaag ook nog wel niks aan te zien zijn :P)
Maar zal een foto maken en posten vanmiddag.

Moet half tien bij de tandarts zijn, Klein stukje van voortand afgebroken paar maanden geleden maar afspraak werd elke x afgebeld door de tandarts, nu eindelijk een afspraak die doorgaat.
Daarna even een rosborstel halen voor peeps bij de dierenwinkel(rosborstels liggen nog op stal middendelfland maar daar liggen mijn spullen nog steeds zonder dat ik daarbij kan, noodvordering)
En dan lekker naar stal, even lekker wandelen, losgooien en ontharen :P

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 09:53

Thanks Horsii!

En sterkte bij de tandarts.... :(:)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 09:54

@kelly007, jullie kunnen zeker ook niks anders dan losgooien op dit moment ?
Bij ons ligt er een flinke laag ijs in de bak dus longeren kan niet, wandelen nu weer wel, erf is gelukkig niet meer glad.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 09:54

Dankje, vind de tandarts nooit erg aangezien ik altijd alleen maar voor controle moet, nooit gaatjes gehad of iets maar nu moet er voor het eerst iets gedaan worden :P
Gewoon een stukje opplakken en dan met stralingen of ies, dus zal geen zeer doen :P