[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 20:05

ik zag een stippelpony met een buikje als ze door de bocht rent :D

vervelend dat neon zich niet helemaal lekker voelde.
dan krijg je toch de kriebels.

Mag ik vragen wat er met athlanta was?

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 20:10

wat een mooie buikjes komen er weer voorbij!
Gelukkig voelt neon zich weer wat beter, hopelijk mest ze ook snel.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 20:27

@ Inge, Stefan den Bleker komt hier, erg tevreden over, ken hem al 10 jaar onderhand geloof ik, andere smid ging met pensioen, dus sinds dien mag hij hier de paardjes doen.
De laatste keer zou hij Indira opnieuw beslaan om 1.uur op 11-11 toen ik Dessa net dood had gevonden, dus kwam hij ook nog even langs, echt super netjes! Deed me goed.

Fijn dat Neon weer redelijk normaal was! Paulien was gister erg min. Gelukkig viel het vandaag mee.

Ze beginnen nu toch serieus te praten over een halve meter sneeuw..Gadverdamme heb het zo gehad met die poedersuiker, mag van mij zo hard vriezen als ze willen..Maar sneeuw..nee dank je..

rtvdrenthe.nl

Als de verwachtingen uitkomen is er een 'berg' sneeuw onderweg naar Drenthe. Volgens weervrouw Leidi van der Veen van RTV Drenthe kan er tot en met het weekeinde 40 tot 60 centimeter sneeuw vallen. De weerkaarten berekenen na het weekeinde een koudeperiode met temperaturen rond 15 graden onder nul.

Het KNMI heeft dinsdagmiddag een waarschuwing afgegeven. Noord-Nederland krijgt aan het eind van de middag te maken met winterse buien. Er kan een pak sneeuw van vijftien centimeter vallen, volgens het KNMI. Het weerinstituut geeft een 'voorwaarschuwing' voor extreem weer. Later in de avond kan het bovendien gaan ijzelen. Wegen kunnen dan verraderlijk glad worden.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 20:35

40 tot 60 centimeter sneeuw dat is echt waanzinnig veel!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 20:39

dat wil ik niet!! kan ik weer zo moeilijk naar stal toe..

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 20:42

:( Anders ik wel..Jasses... Gelukkig is stal, en de bosrand op korte loopafstand, dus ik zou er wel kunnen komen, sneeuw is voor een dagje wel leuk, maar mag nu wel weg blijven, dan liever 10 cm regen ofzo

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 20:50

lisanne: ik weet niet veel van kuil, maar als er zo veel in zit dat ze er al deze klachten van krijgt zou ik haar idd niet daar bovenop nog eens op merriebrok zetten, maar juist sowieso liever op hooi zetten en daar dan evt de merriebrok bij.

He jak, toch niet echt weer zoveel sneeuw en kou?
Ik heb 1 voordeel, Mees is nu prima gewend aan op stal gaan s nachts, dus daar hoef ik me niet druk over te maken. Maar al het gesjouw met emmertjes was juist bijna afgelopen en nu kunnen we dus opnieuw beginnen?
Winterweer is niet grappig..

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 20:54

het is idd helemaal niet grappig nee!
Het is blehhhhh

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 20:58

IvysToeter schreef:
ik zag een stippelpony met een buikje als ze door de bocht rent :D

haha, tammara ;)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 21:00

kon even niet op dr naam komen haha

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 21:18

Sbs teletekst zegt zondagmiddag 30 tot 70 cm

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 21:19

Lisanne: als ze idd al zo lang aan de diarree is, zou ik haar maar van het kuil afhalen. Hoelang doen jullie altijd met een baal kuilgras? Kuil moet vrij snel (bij ons max. 10 dagen) opgevoerd worden. Is het voordroogkuil of meer koeienkuil? Van dat laatste is mijn merrie ook altijd enkele dagen aan het dunnen, maar echt geen weken!
Verder ga ik met Nicole mee. Zou eerst maar gewoon hooi gaan geven (veel) en weinig krachtvoer om haar darmen op orde te laten komen. Pas daarna weer langzaam aan brok opbouwen.
Als je weer met kuil begint zou ik eerst tweede snee nemen en pas daarna eerste snee.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 21:21

Joto schreef:
Sbs teletekst zegt zondagmiddag 30 tot 70 cm

Damnnnn, ik zit nog tot zondag in Duitsland, eindbestemming Wiesbaden. Hoop dat het meevalt met de sneeuwval := .

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 21:43

70cm sneeuw? Goede reden voor Isis om nog niet te bevallen. Dan kan een veulentje van 45cm niet de wei op :D

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 21:46

haha, ze zijn bij je aan het strooien Marije.....(handig zo'n cam).
Ja, belachelijke hoeveelheden.....

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 21:47

MarijeR schreef:
70cm sneeuw? Goede reden voor Isis om nog niet te bevallen. Dan kan een veulentje van 45cm niet de wei op :D

aaahhh met een dekentje en een snorkeltje ook niet? :+

pff sneeuw is leuk maar een halve meter hoeft van mij nou ook weer niet....alhoewel dan kan ik eindelijk eens achter igora skieen :Y)

Nu hopen dat mijn smid voor die tijd nog even langshupt om uk's ijzers te verwijderen, dat was een drama laatst met de sneeuw, of heeft er iemand hele goeie tips naast vaseline om geen klompschoenen onder de voeten te krijgen?

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 21:54

Nou voor mij mag die sneeuw lekker weg blijven ;(
Ik vindt dat we weer genoeg sneeuw hebben gehad voor deze winter.
Ben eindelijk blij dat het erf sneeuw vrij is... :(

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 22:01

70 cm?? Absurd! Dan heb je lieslaarzen nodig.

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 22:18

inkepink watten in de hoeven en dan met tape vast plakken zo reden we vroeger ook hadden toen alleen een buitenbaan met tapijtsnippers en op die manier konden we gewoon nog rijden en losgooien. Maar moet je wel op droge hoeven doen anders laat de tape los...
Verder zou je ook vette watten kunnen proberen maar die vallen er wel sneller uit als met tape.

Ik hoop hier ook geen 60cm sneeuw dan krijgt de beeb van Juwel het ook koud en dan is ie nog nieteens geboren. Ik ben nu wel weer een beetje klaar met dit weer.
Denk dat ik de rijbaan volgend jaar maar overdek ofzo.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 22:36

Ik zag gisteren op de Duitse televisie een programma over de vergelijking sneeuwkettingen om de autowielen versus "Snee-spray", een spraytje dat je op autowielen kunt spuiten en waardoor de sneeuw niet blijft plakken, maar zelfs werkt onder schoenzolen! Man zonder spray gleed uit terwijl man met spray rotsvast kon doorlopen.
Vraag me af of je dit spul ook onder hoeven / hoefijzers / hoefschoenen zou kunnen spuiten (:) .

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 22:49

Tja ik weet niet.. Als t helpt.. :D

Morgen gaan de 4 dames van de ijzers af, moest ook wel, maar ze staan er nog mooi op, maar met die sneeuw en ijs in het land, hop weg dr mee, weet alleen niet wat ik met Indira doe..die heeft niet van die beste hoeven zonder ijzers..Help??

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 23:00

hm ziet er naar uit dat ik morgen maar een stuk langer moet gaan hardlopen met de merrie. Het plan was om morgen en vrijdag nog zeker 3 a 4 uur te gaan lopen. Ik wou eigenlijk zondag ook een paar uur maar zo te horen gaat dat niet door. 70 cm sneeuw, bah dan kan ik niet eens meer met de paarden naar de binnenbak toe lopen. Ik ben als de dood dat zuurtje uitglijd en dat er dan met de kleine vampier iets misgaat.
Misschien kan ik mijn zusje morgen overtuigen om mee te gaan naar het bos, dan kan zij rijden en ik rennen. Paard beweging en ikke beweging lijkt me een ideale oplossing.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 23:05

MarijeR schreef:

Haha ik zie het zo voor me, zo een beetje als een klein hondje in diepe sneeuw. Die zie je ook af en toe boven de sneeuw uit springen en een hap lucht nemen. Heel makkelijk voor het veulentje om dan verstoppertje te spelen. Een snorkel zoals gezegd werd is ook een idee. Felroze deken en snorkel op en de kleine dan maar laten zwemmen in de sneeuw. Ach hij heeft net 11 maanden in de buik van moeders gezwommen, kan hij nu meteen doorgaan.
Misschien kan je de merrie leren sneeuwschuiven, dan kan ze mooi een pad voor de kleine banen. Sneeuwschuiver aan de longeersingelvastzetten en laten lopen. Of je bind een straalkacheltje aan de merrie vast. Dan sla je drie vliegen in één klap: veulen warm, merrie warm en de sneeuw smelt.
Nog een ideetje, ga op zoek naar veulenski's. Dan kan hij mooi over de sneeuw heen scheren. Haha ik moet maar ophouden met ideeën verzinnen, de sneeuw maakt me creatief.

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 23:29

@ gem en nicole, ik sta op een stal met 93 paarden dus als het plastic eraf is een dag ofzo :D maare die eerste snee is idd meer koeienkuil.. over 5 wk heb ik dus de laatste snee en dan hoop ik het opgelost te hebben, maar vroeg me af of voornamelijk het oedeem ermee te maken kan hebben.. ik ga zaterdag gewoon ff wat balen hooi halen en hopen dat de eigenaar ff meewerkt ;) ze heeft nooit echt goeie mestballen maar het slaat nu echt alles.. thanks iig ik ga gewoon ff overleggen en hooi halen en op hoop van zege dat het helpt :D kan ze dan namelijk ook op de merriebrok..

ff heel grappig was net op stal en had der wortelen gegeven maar de boxdeur niet goed dichtgedaan, en was zelf met een emmertje slobber naar de kantine gegaan, kom ik 20min later terug staat ze voor de deur van de zadelkamer (waar muesli en wortelen zijn) op rust te wachten hahaha mevrouw had de hele stal door gekunt incl binnenbak maar nee netjes wachten waar het voer zich bevind :P

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 23:30

ohja ehh joto koop maar vast 30 kilo zout als ik het zo lees!! je wordt ingesneeuwd denk ik ;)
is dat in heel nederland btw? woon bij amersfoort maare hopelijk blijft dat eindelijk sneeuwvrij!!