Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole288

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:40

Mazzel-meid schreef:
Shak is morgen uitgerekend...
Darlah vrijdag.

Maar beide gaan echt flink overtijd ben ik bang Verdrietig
Bij geen van beide ook maar een enkel teken dat het binnekort komt...
dus verwacht nog zeker een week (of zelfs 2) geen veulens Boos!

Dit was gisteren Lachen

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:45

weet ik Haha!
maar ik kan geen andere tinkereigenaar bedenken die op het punt staat een veulie (of twee) te krijgen.
bovendien is darlah een maiden en had ze best uier, dus alles is mogelijk Ja

enne...ik sloeg maar he Knipoog kan best erg mis zijn Clown

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:46

Wat spannend allemaal, ik word er bijna hyper van en het zijn niet eens mijn veulens Hyper!

Hoe tellen jullie eigenlijk de uitgerekende datum uit, want ik zie dat de een 340 dagen telt en de ander 335 dagen Verward Wij tellen altijd gewoon de dekdatum min 1 maand.

@Pretty: Hoe ik dan op dat idee ben gekomen? Komt volgens mij niet meer goed met mij al die veulen spanning Gestoord

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:49

Alsof ik alleen mensen met Tinkers ken Haha!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:50

dekdatum - 1 maand komt neer op 335 dagen en dat vind ik dus het makkelijkst, maar de meesten rekenen 340 dagen denk ik, via http://www.foalcam.nl

nicole: is ook niet gezegd omdat Tink hars heeft dat ze vannacht gaat he Tong uitsteken maar je telefoon opladen kan vast geen kwaad Nagelbijten / Gniffelen Haha!

2002: Tink kegelt 's ochtends kleine kegels (dus meer dan harsjes), 's avonds grote kegels, middernacht is Argon geboren.
2005: Tink kegelt, dagen achter een, dan aantal dagen niet en plots is Baileys er Gestoord
2006: Tink heeft miniharsjes, Alexandra (ik dus Clown ) denk dat het nog wel effe duurt tot er échte kegels zijn, diezelfde nacht is Chenoa er
==> met andere woorden: ik durf helemaal geen uitspraak doen Nagelbijten / Gniffelen Gestoord

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:51

chubby: tuurlijk niet Haha! maar MM ken je best wel erg goed volgens mij, goed genoeg dus om op de hoogte te worden gesteld vooraleer ze hier raakt Haha!
en verder weet ik niemand zo meteen op te noemen waarvan ik weet dat jij die persoonlijk kent én die een hoogdrachtige merrie heeft.
schiet voor mij alleen MM over Haha!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:56

En wij speculeren graag Ja Haha!
Weet zo gauw ook niet wie het anders zou zijn!

Frenia: Precies, ik kom gewoon online voor die eerste nog nat-net uit de moeder foto's Ja Dan kan je niet met een lege foon zitten Lachen

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 18:01

Hier gaat het denk ik ook geen weken meer duren. Officieel is Soleda over 2 weken uitgerekent, maar ze heeft nu al slappe banden en een redelijk uier die niet meer slinkt. Ben benieuwd hoelang het duurd. Vorige keer heeft ze niet gekegelt maar kwam er in eens melk uit het uier en dezelfde avond is toen het veulen geboren.

Wat zal deze combinatie ons dit keer brengen, de spanning begint nu pas te komen, daarom nog even een fotootje van beide.

Afbeelding

gr. dor

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 18:03

nou, ik gok alvast op een vosje Clown Haha!

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 18:04

hihihi ik hoop ook dat het mazzelmeid is *LOL* Ben benieuwd wie van de 2 is bevallen, misschien wel allbei Tong uitsteken

@Dreeke, je hoeft inderdaad niet op de uier te wachten, wat Chubby net al schreef, de uier hoeft niet eens vol te zijn als het veulen komt. Goed naar haar gedrag kijken, maar zelfs dat hoeft niks te zeggen. Mijn vorige merrie stond gewoon te eten, was niet onrustig, niet aan het slaan met de staart, boer had zelfs nog onder haar staart gekeken en er was geen troep... anderhalf uur later lag het veulen ernaast (helaas wel dood, is dood geboren) Dus het is en blijft een gok Haha! leuk idee he Knipoog

@Muzefee, hoop dat het andere veulen ook snel komt Lachen Maar jij hebt er al 1, dus nu ben ik aan de beurt hoor Knipoog

@Bar, ach die banden kunnen ook in een paar uur los worden hoor.

@pauk gefeliciteerd met je mijlpaal!!

@Silketje gefeliciteerd!!

@Frenia, moet nu toch ook wel al gebroen worden *LOL*

@marlijn vind de uier toch wel mooi glimmen nu? Zijn ook aardig vol, dus wie weet Lachen

@Pretty, zoals al eerder gezegd is, de uier kan in ene vollopen hoor, blijf hoop houden!

@Fiek jij ook gefeliciteerd!! Wat een grappig klein ding!

Heb ik nu weer iedereen?
Hier gaat alles goed, had wel het gevoel dat Noa haar buik iets veranderd was. Een beetje zoals Tinkerbell. Maar kan ook zijn dat ik spoken zie Haha! Uier was weer wat voller, dus dat gaat wel aardig. Ze heeft er wel elke keer kleine puntjes op, maar geen geel/oranje dus het is geen hars denk ik. Verder is ze heel rustig, ze kwam vandaag wel aangesjokt zodra ze mijn auto zag. Dat was wel heel vertederend. Veulen bewoog wel aardig vandaag, ook weer fijn om te zien Lachen

Ik ging even eten maken voor Noa en heb haar toen even in het stukje voor de wei gezet. zo kon ze rustig haar appeltje opeten zonder dat er een grote shire naast haar staat te duwen. Dat stukje zit voor de stallen. Noa gaat altijd bij het oude paardje (is helemaal blind, dus ze mag neit meer naar buiten, aangezien ze nu al 2 keer in de sloot had gelegen) naar binnen kijken. Ik kwam terug met haar eten en daar stond ze hoor... Helemaal stil bij de staldeur. Ik dacht wat staat ze daar nu raar? Zat muts weer eens vast met haar halster aan de schuif van de deur Verward Is de 2e keer al, maar nu was ik er dus niet bij... Ze stond gewoon heel rustig op me te wachten totdat ik haar losmaakte en ging toen nonchalant eten... Echt een muts eerste klas hoor (De eerste keer was ik bij en toen tilde ze de hele deur eruit, maar ze was neit in paniek, ze liep gewoon met deur en al weg Tong uitsteken )

Nou de foto's van vandaag, ja ik heb dat ding eindelijk meegenomen Knipoog

Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto=76NAEASW
Afbeelding
Van onderen
http://www.mijnalbum.nl/Foto=Q8XPWTFQ
http://www.mijnalbum.nl/Foto=DUONENFF
http://www.mijnalbum.nl/Foto=GEDKKLLX
Afbeelding
Haar puntbuikje

Ik heb ook nog foto's gemaakt van de wei, kunnen jullie een beetje kijken hoe het eruit ziet...

http://www.mijnalbum.nl/Foto=BWCOIUYK
Dit is het stuk waar ze nu op staat. Ze kan over het bruggetje heen en daar staat dan meer gras. Het hek gaat daar dalijk open en dan krigjen ze het achterste stuk erbij.

http://www.mijnalbum.nl/Foto=BDSPZRVF
Dit is een tussenstuk, hier zouden ze wel kunnen staan, maar dan heeft Noa dus geen gras en geen water. Dan moet de boer speciaal een emmer gaan vullen met water, denk niet dat hij daar zin in heeft. Ook komen er hier 2 paarden te staan, de blinde zodat die niet in het water kan vallen en een oudje die niet teveel zomergras mag...

Moeilijk dus...

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 18:09

lees in je onderschrift: blubberkont is er al
wou ik ook net melden vanaf de foto's Ja ze had anders zo'n mooie volle kont, die trekt nu helemaal weg Ja net als bij Tink Knipoog (vind ik ieder jaar weer jammer Verdrietig )
beste uier ook al Ja

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 18:10

Stelletje kletstantes!!! Maar het wordt ook wel heel spannend! Tong uitsteken Ik ben benieuwd welk nieuws ons te wachten staat!

Hier een kleine snelle niet interessante update: Neon is nog niet zo dik geweest als ze nu is, en ze moet nog 2,5 maand. Was vandaag erg mutserig, overdreven gewoon. Hinnekend achter me aan lopen, doet ze anders nooit. Zelfs als ik ging rennen rende ze achter me aan. Ze moest wat van me hebben geloof ik. Haha! Nog steeds geen veulen gevoeld, Neon wordt chagerijnig als ik probeer te voelen.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 18:12

misschien lukt het om er dit jaar wél een keertje bij te zijn, neonlight? Knipoog

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 18:17

hallo!!!

regina hier nu 319 dagen drachtig...

fototjes van gisteren, uier foto's wilden niet echt lukken, zonder flits zag je niks, en met was het dus zo...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tis nog niet zo'n groot uier, maar is ook maar een shetlandertje Knipoog

wat denken jullie, hoelang houdt ze het nog vol??? en wat denken jullie dat het wordt???

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 18:17

pfffff is geen doen zo
ik geraak niet aan werken toe omdat ik elke minuut wil refreshen voor het geval zich hier iemand (Mazzelmeid Schijnheilig Verward ) komt melden met "het nieuws"...
Rolleyes

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 18:18

regina: aardig buikje heeft jouw shettie en idd al flink tietjes Ja ben geen shetkenner, dus geen idee of ze het nog lang volhoudt Knipoog

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 18:23

JAA vertel nou chubby Afgod al zeg je alleen maar of het een tink is of niet toe _/-\o

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 18:25

Haha, dan zeg maar gelijk of het tink 1 of tink 2 is ook Haha!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 18:27

of zeg tegen wanneer de gelukkige zich zelf gaat komen melden Haha!
(dan weet ik of ik nu nog een halfuurtje kan doorwerken, Tink checken,....)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 18:37

Hier nog steeds geen veulen... En zal vanacht ook niets komen denk ik.... Morgen is Merina uitgerekend, en dan is Gerina 10 dagen over tijd....

Ik ben ook heel benieuwd wie er veulen nieuws heeft!!!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 18:37

Jeetje mina wat heb ik hier een stel uiers voorbij zien komen!! Bloos! Al dan niet met melk... dat wordt morgen vast weer een veulen... toch? Nagelbijten / Gniffelen

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 18:38

Het ging vanmiddag ook nog ff over eigenwijze merrie veulens las ik.. Haha! Zo een heb ik er ook!!
Toen ze twee weken was liep ze al niet meer achter mama aan... En mama had het heel druk met achter kind aan lopen....

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 18:49

JAAAAAH een hengst bij Darlah!!!!!!!!!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 18:51

Gefeliciteerd!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 18:52

Gefeliciteerd!!!! Vertel! Foto's!