[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 12:32

Vulina schreef:
Ik ga ook maar even een blokje om :+

:')

Gefeliciteerd xSurfDiairy! *\o/*

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 12:47

BaudyH ook geen vorderingen meer bij je merries ?

Kiki1976 Heerlijk dat Bo zo genoten heeft van dr ruime stal :D Ben benieuwd wat de ph doet. Ze heeft wel wat last van dr kleine dus zo te horen?

Goldenarrow Fijn dat ze nu goed drinkt. Wat een heerlijk hoofdje zit erop <3

Simondesteny die heeft een beste buik zo :D

Stal_hd Fijn dat flirt rustig is.

Sparkyy_8 gefeliciteerd met de geboorte van je zoon *\o/* Wat een bonk van een veulen is triple al *D

Xsurfdairy gefeliciteerd *\o/* dat heeft ze sneaky gedaan haha :D

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 12:47

gefeliciteerd weer met de mooie veulentjes en sparkyy met je eigen baby :)

hier valt nog niet zoveel te melden
, Eowyn zit op 290 dagen , ( dus nog 10 dagen tot veilig ;) ) , Camille moet echt nog lang , nu op 229 dagen, qua ontwikkeling gaan ze ongeveer gelijk op , maar Camille is al een ervaren fokmerrie geworden met 3 dochters op rij, voor Eowyn de eerste keer, maar uiertje begint toch iets te doen nu, vanaf 300 dagen gaat Eowyn, 's nachts onder de camera in de kraamstal, kan ik haar goed in de gaten houden , alarm doe ik dan nog niet direct om, ik denk dat ze dat heel fijn zal vinden want ze onderaan in rang en mag normaal niet languit in het stro liggen , haha en dan wel dus

mijn man zei net . heb je het veulen al gevoeld, ik zei nee is heel rustig, toen zei hij vast een merrie die zijn rustiger in de buik, en na even denken lijkt dat aardig te kloppen met andere veulens die hier geboren zijn, wat vinden jullie daarvan? de drukke hengsten en de rustige merries??

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 12:58

jolandje schreef:
gefeliciteerd weer met de mooie veulentjes en sparkyy met je eigen baby :)

hier valt nog niet zoveel te melden
, Eowyn zit op 290 dagen , ( dus nog 10 dagen tot veilig ;) ) , Camille moet echt nog lang , nu op 229 dagen, qua ontwikkeling gaan ze ongeveer gelijk op , maar Camille is al een ervaren fokmerrie geworden met 3 dochters op rij, voor Eowyn de eerste keer, maar uiertje begint toch iets te doen nu, vanaf 300 dagen gaat Eowyn, 's nachts onder de camera in de kraamstal, kan ik haar goed in de gaten houden , alarm doe ik dan nog niet direct om, ik denk dat ze dat heel fijn zal vinden want ze onderaan in rang en mag normaal niet languit in het stro liggen , haha en dan wel dus

mijn man zei net . heb je het veulen al gevoeld, ik zei nee is heel rustig, toen zei hij vast een merrie die zijn rustiger in de buik, en na even denken lijkt dat aardig te kloppen met andere veulens die hier geboren zijn, wat vinden jullie daarvan? de drukke hengsten en de rustige merries??

Als dat zo is, krijgen wij weer een hengst :+
Kan van vorige jaar niet goed herinneren echt..

kiki1976

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 13:00

nieky1993, gok het haha. Verder is ze wel blij en alert.

jolandje, geen idee we gaan het zien. Deze is anders druk dan haar vorige veulen. En die was echt druk, hele buik ging heen en weer en was een merrie.

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 13:14

Gefeliciteerd xsurfdiary!

Lylou is nu 4 weken oud! Zou ik nu zonder zorgen weer een waterton voor moeders in de stal kunnen zetten of liever nog niet?
Ik hoor wisselende signalen van verschillende dierenartsen!

mdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 13:16

Quir wat een lieve foto's. Knap veulen ook! <3 Ik hoop dat moeders snel opknapt.

Vulina ik heb het echt met je te doen. Al dat wachten.

Golden Arrow wat knap veulen zeg! Aansprekend hoofd! <3

Knolselder wat zijn die kleintjes toch extra schattig. Dat mini blesje <3

Suffie val in herhaling maar ook een knap veulen. En wat een lieve uitstraling heeft de merrie. Trots op haar kleine spruit. <3

Xsurfdiary zal je altijd zien _O- volle gas naar stal.

SparkYY_8 gefeliciteerd met jullie zoon! Wat groeien die kleintjes snel he!

Kabayo wat een aansprekende merrie. Mooie lange hals en veel rastype.

@kabayo ik heb geen recente foto nog vanuit een andere hoek van mijn merrie maar ze is inderdaad vrij luxe. Ik zal eender deze dagen even een foto maken. :j
Het is echt een lieverd. Maar zodra ze aan het werk gaat is het echt een pittige tante! Zo veel werklust. Ik hou er van! <3

Afbeelding

Afbeelding
Dit was op de keuring.

Afbeelding
En op wedstrijd.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 13:24

Gefeliciteerd Suffie, knolselder, goldenarrow rn surfdiary! Wat een nacht zo zeg :)

Hier maakt Fleurtje vaart op dag 308
Afbeelding

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 13:55

Sparkyy, gefeliciteerd met je zoontje. En wat groeien veulentjes hard he. Mooi attent.

Surfdiary gefeliciteerd met je veulen. Stiekeme merrie haha, zal wel gedacht hebben " nu is de kust veilig".

xsurfdiary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 14:05

Hahahaha ze was echt heel vlug. Hij was er met 5 min uit en een halfuur later de nageboorte eraf. Hij drinkt, plast, poept en hij kan ook al bokken en steigeren _/-\o_
Karina is een topmoeder. Ze is wat beschermend maar je kan ze wel aaien, wel wat oppassen.

Het is een hengstje, wildkleur bruin net als mama en 2 witte achtervoeten en een brede bles. Hij is super nieuwsgierig, als je niet uitkijkt loopt hij zo de stal uit :+

Iedereen bedankt voor de felicitaties. Ik had nog een vraagje. Hij drinkt zo gulzig dat de melk uit zijn neus komt?? Is dit normaal?? Nee toch. Hoe zorgelijk is dit?

Hier nog een paar foto's van de kleine man

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 14:34

wat is het in dit topic toch genieten van al dat jonge spul <3

surfdiary wat een leuk veulen, lekker koppie zit erop, en idd , net de mama :)

mdh wat een prachtige merrie zeg <3

sara duurt lang met muis , draagt ze altijd zo lang ?

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 14:44

surfdiary: gefeliciteerd! Balen dat je nu juist weg was

sparky: gefeliciteerd met je zoon. Alles met je eigen bevalling goed gegaan?

kiki: is Bo al bijna "veilig"?

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 14:55

jennyk schreef:
sparky: gefeliciteerd met je zoon. Alles met je eigen bevalling goed gegaan?

Lief dat je het vraagt, alles is goed gegaan :) Ik leek wel een paard zo snel ging het haha! Was bij m’n dochtertje 2,5 jaar geleden wel anders :')

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 15:21

Jenny, ja bijna veilig. Vandaag 317 dagen

Vraag me af nav een gesprek met stalgenootje.
In hoeverre zou nu de regumate het tegenhouden?
Wat natuurlijk wel het oorspronkelijke doel ervan was.
Tenminste naar wat ik begreep neemt het wat over wat mogelijk door de placentitis niet meer werkt van de placenta ( dat hormoon).
Maar als de rest naar behoren werkt en besluit het is mooi geweest we gaan bevallen...
Kan dat in BP d'r nadeel werken? Of dat ze bv grotere kans heeft om aan de nageboorte te blijven staan?

Over 8 dagen gaan we het afbouwen

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 15:29

Kiki geen ervaring mee dus kan je niet helpen

Sparky die is echt knap en gefeli met je eigen zoon

Xsufdiary je hoort dat wel vaker dat het wat door de neus meekomt maar als het echt heel veel is en na dagen nog dan zou ik toch even de da bellen.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 15:38

Jolanda die van Poppy was juist heel erg druk in de buik maar toch echt een merrie

xsurfdiary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 15:41

Jolandje ik heb dit hengstje werkelijk nooit zien bewegen in de buik. Waarschijnlijk niet goed gekeken oid want hij zal vast bewogen hebben maar er zat toch echt een hengstje in.

Melk uit neus is niet heel erg. Na een paar slokjes heeft hij het niet maar na echt gulzig drinken wel. We kijken het even aan.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 16:22

Honey van de Leemhorst

Afbeelding

Afbeelding

Xsurfdiary gefeliciteerd met je veulen *\o/*
Een evt. open gehemelte kan je zelf ook voelen.

Xritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 17:50

Hebben jullie merries na de geboorte wel eens last van urine verlies. Ze is woensdag bevallen. Bij het draven laat ze alles lopen. Soms lijkt het alsof er wat slijm mee komt. Vandaag dacht ik ook wat bloed. Het veulen is heel brutaal, dus moeders moest er flink achteraan vandaag. De temperatuur is verder oké van de merrie. Misschien hoort dit er gewoon bij. Of moet ik haar goed in de gaten houden.

Gefeliciteerd met de geboren veulens. Was het bijna vergeten

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 18:17

Xrit. Dit is vrij normaal, zijn ze aan het opschonen.

Suffie. Wat is ze leuk <3 mooie naam ook

Kiki. Als het echt komt, dan komt het dan houd regumate het niet tegen. Verder durf ik het niet te zeggen enkel wat mijn ervaring was bij mijn merrie met placentitis. Daar kwam de placenta gelijk mee, met veulen. Bo moet de kleine nog even binnen houden. Ik blijf heel hard duimen voor een goede bevalling met een gezond veulentje straks.

Sparky. Gefeliciteerd met je zoon

Surfdiary. Fijn dat alles zo goed is verlopen. Mooi veulen

Cp. Spannend. Erg benieuwd wat Fleurtje ervan heeft gebakken

Goldenarrow. Wat een plaatje weer <3

Knolselder. Wat een scheetje, wordt je toch helemaal verliefd op

Baudyh. Jouw merries maken het spannend. Hoe staan zever nu voor?

Kabayo. Silver is dit jaar wel echt huge. Voorheen droeg ze toch meer bescheiden

Liezella is ondertussen 326 dagen onderweg, krijgt het wat zwaarder en gaat een beetje vocht vasthouden
Afbeelding
Afbeelding

Torvi gaat steeds meer uitvouwen. Wat een leuk veulen <3
Afbeelding
Afbeelding

En White Gold AM doet het ook echt super. Wat een gaaf veulen <3

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 19:00

Dat is waarschijnlijk geen urine, maar vocht uit de baarmoeder. Daarom is beweging ook belangrijk, die baarmoeder moet schoon :j

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 19:08

En dag 363 :O
Afbeelding

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 19:09

sparky: net een paard :') gelukkig is het bij jou ook goed gegaan. Je bent tenminste snel weer op de been :j

Kiki: volgens mijn dierenarts begint de bevalling niet door het zwangerschapshormoon (Regumate) Volgens mij komt het toch wel als het echt misgaat.

AM: knappe veulens!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 19:22

Mijn God vulina
Nog steeds niets -O-

En wat zijn er geweldige veulens geboren <3
Gefeliciteerd

En ook wat downs ik kan enkel zeggen heel veel sterkte :(:)

Ons dametje groeit goed en word steeds donkerder ben reuze benieuwd wat voor kleur ze straks word als ze echt gaat verharen <3

Afbeelding

Afbeelding

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 19:28

Jolandje Dat gaat hier eigenlijk niet op. Zibo was super rustig en dat is een hengst. Terwijl Yarno heel druk was en dat is ook een hengst haha.

Pomski Sinds vandaag staan Djazz en River buiten met gewoon een waterkuip. Zij zijn een maand oud.

Cp112 Dat ziet er al goed uit idd. Is dat hars?

Xsurfdairy Fijn dat het zo vlot ging. Het ziet er een heel lief veulen uit, lieve uitstraling 8-)

Sparkyy_8 Fijn dat je eigen bevalling ook zo snel ging haha

Kiki1976 geen ervaring met regumate maar ik denk als het echt wilt komen dat de regumate het niet tegen zal houden.

Suffie Wat een dotje <3 Leuke naam ook.

Am_horse Dat ziet er al een goede uier uit van liezella :D ik volg je ook op Instagram. Wat kan White gold bewegen zeg *D <3 En torvi is echt een leuk veulen idd. Ga je dr verkopen of houden haha.

Vulina jeeeeeetttjjeee dat schiet niet op zeg. Hoeveel merries heb je nog van jezelf trouwens?

Hier was het een super drukke dag. River en Djazz zijn 24/7 naar buiten gegaan. Erna de stallen leeg gehaald, de vloer ontsmet en terug gevuld met koolzaadstro. Nu staan Lexie en Yula erin :D mijn eigen meisje onder de camera <3 . Vind het toch specialer en spannender als met de andere fokmerries haha

Vandaag is Yula 313 dagen met toch al wat uier ontwikkeling rustig aan. Morgen eens goed poetsen en vlechten want het is nodig :=
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lexie 318 dagen. Ben super blij dat zij eindelijk onder de camera staat. Vooral omdat haar uier zo vol is. Zelfs na buiten staan is er geen verschil. Morgen eens kijken om ph te testen.
Afbeelding
Afbeelding

En fototje van river en Djazz buiten in het weitje.
Afbeelding
Afbeelding