[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 20:08

Weinig te melden bij deze dame hier. Ze heeft het wel zwaar en toen ik de manen opnieuw deed stond ze vooral wat te suffen.

Haar buik lijkt nu wel weer wat dikker? En van positie veranderd?
Vandaag

Afbeelding

Gisteren

Afbeelding

hielkebro

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 21:32

Hoi, ik kom hier even inbreken als dat mag. Hier een merrie die in Juli een veulen krijgt. Nu ben ik mij aan het orienteren om een camera aan te schaffen voor boven de box. Hebben jullie tips/linkjes voor goeie camera's? Er is wifi aanwezig.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 21:52

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 21:53

hielkebro schreef:
Hoi, ik kom hier even inbreken als dat mag. Hier een merrie die in Juli een veulen krijgt. Nu ben ik mij aan het orienteren om een camera aan te schaffen voor boven de box. Hebben jullie tips/linkjes voor goeie camera's? Er is wifi aanwezig.

Ik heb cameras van de action hangen. De nieuwste die ze hebben kun je op afstand bedienen. --->mijn beeld

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 22:26

Foscam FI9900P - Outdoor HD Camera 2MP - Grijs

Deze heb ik

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 22:44

Ook de Foscam IP9900 :D

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 22:44

Gefeliciteerd Moos en Kabayo!

Ik heb ook een Foscam, heel tevreden over!

Onze merrie zit nu op 310 dagen, ze houdt zich vooral nog bezig met zonnebaden de afgelopen dagen :))

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 23:00

@hielkebro
Wij gebruiken een Floview camera, die gaat op wifi en op mobiele data.

@xYaartje
Ik zie niet echt een verschil, net een andere houding dan op de foto van de dag ervoor. Foto maken in dezelfde houding, dan kunnen we het verschil goed zien. :j

@Janinevv
Oh vooruitgang *\o/*

@Cynthia82
Knappe Fi, heel benieuwd of je eindelijk je merrie krijgt :))

@Olga89
352 dagen, zo hey, daar zou je ongeduldig van worden :+

@Fleuribelle
Oh wat leuk, gefeliciteerd! En spannend dat ze al zo snel is uitgerekend!

@For_Que
Ik zou de DA bellen, liever een keertje teveel dan te weinig. :)

@Kabayo
Nogmaals gefeliciteerd met je knappe baby *\o/*

@goldenarrow
Was ze braaf bij de smid? Wat een knap smoeltje!

Sensation vandaag 5 dagen oud. <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 23:05

Gefeliciteerd Mooney!
Gefeliciteerd Moosss!
Gefeliciteerd Kabayo!
*\o/* *\o/* *\o/*

Wat een prachtige dames zijn er weer bij gekomen.
En Kabayo, hoe krijgt ze het voor elkaar na 3 weken waken om het net op een onbewaakt moment te doen. :+

MukiwaCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 23:14

Hier ook de foscam 9900p

Toushie

Zwarteheks , wat een knap kind <3

Simoondesteny : geef haar eens ongelijk , het is ook prachtig weer.

Hielkebro , ik heb momenteel zumimall camera's hangen. Maar dat is ook omdat ik op batterij moest hebben.

Xyaartje , denk dat het ook een beetje aan de houding ligt.

Janinevv , oh de uier begint nu beetje verschil te tonen inderdaad.

Cynthia82 : fi ziet er goed uit , maar wat een plakkaat onder haar buik -O-

ForQue , bij twijfel gewoon bellen..beter een keer te vaak dan te weinig.

Indian is momenteel 327 dagen. Ze staat veel te dutten maar verder weinig bijzonders. Soms slinkt de uier wat en dag erna is het weer voller.
PH waarde is ook nog gewoon hoog.

Afbeelding

Afbeelding

xYaartje

Wat een lieverd ZwarteHeks <3 .

Toushie: Indian heeft ook nog geen haast om te bevallen. Wachten duurt nu best lang he?

Van al die veulens word ik nog ongeduldiger. Als Jenny of Maria nu willen bevallen, maar dat zal wel niet ;( . Die zijn morgen nog rond en gezond.

Heb even lijntjes getekend bij de buik, dan lijk ik wel verschil te zien, maar zal morgen even bij haar zitten en wachten tot ze in dezelfde houding staat en dan foto maken :j .
Al gok ik dat jullie gelijk hebben en het door de houding komt.

Vandaag

Afbeelding

Gisteren

Afbeelding

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 23:21

Zo zou je zeggen dat hij wat meer naar beneden zit. Ben benieuwd of dit ook zo is als ze hetzelfde staat inderdaad.
Nee indian heeft inderdaad geen haast , maar ze is pas volgende week zondag uitgerekend dus het kan zo veranderen.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 23:31

Zo zie ik het ook inderdaad Toushie. Dat die wat naar beneden staat/zit en daar ben ik ook benieuwd naar morgen.
Dus ik ga gewoon bij haar zitten, ogen op scherp en gewoon wachten tot Maria in de juiste houding staat en dan foto maken. Maria zal wel denken morgen: "Zucht. Heb je haar ook weer hoor met haar gecontroleer." _O- . Die is het volgens mij al een beetje zat dat ik er zo bovenop zit :=
Begin het idee te krijgen dat ze wellicht wat later is uitgerekend dan ik in eerste instantie dacht, maar heb ze na 7 mei vorig jaar ook niet meer gedekt zien worden of hengstig zien staan. Dus voorlopig houd ik 7 april als uitgerekende datum gewoon aan.

Dan kan het inderdaad zo ineens veranderen. Ben benieuwd wanneer Indian haar veulentje krijgt!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 23:37

hielkebro schreef:

Smart wares home wizard, €19,95 van de Action , via een app op je mobiel.

moner

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 23:48

In eens gaan de geboortes heel snel, zoveel mooie merrieveulens voorbij zien komen.

Knolselder, wat een leuk veulen, mooi kleurtje, fijn dat ze het nu goed doet. Zijn ze uitgedragen, goed gezond geboren, altijd weer de stress: gaan ze drinken en raken ze de darmpek kwijt.

Mooss ook zo'n leuk veulen met een prachtig kleurtje, gefeliciteerd

Kayabo, het veulen is er, geweldig mooi. ik houd van weinig wit ook bij bonte shetlanders vind ik dat zo mooi. en jij hebt er 1 in een Friese variant.

Zwarteheks wat een leuk heel licht veulen.

Kathleen wat een prachtig veulentje, goed dat je haar zo in de gaten houdt. Ik wist dat niet van de gewichten.

iedereen die ik vergeet ook gefeliciteerd

GoldenArrow wat een verdriet, het veulentje doodgeboren en dan ook je merrie ziek. Ik hoop dat ze snel herstelt en er geen blijvende schade over houdt.

xyaartje, Shetlanders zijn altijd wat buikig en dan is de dracht soms moeilijk te zien, maar zo laat in de dracht hebben ze vaak wel een duidelijke buik, hopen dat Maria het stiekem tijdens de dracht niet verloren is.
Zijn het echte shetlanders met papieren van het NSPS of mini paardjes van Nmps . Die Frodo lijkt mij een minipaardje.

Mijn eerste merrie is morgen 300 dagen en dan veilig, maar ze draagt meestal lang 335 dagen, behalve die keer dat we op vakantie waren, toen verraste ze mijn dochter die oppaste, met 320 dagen

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 00:19

moner schreef:
xyaartje, Shetlanders zijn altijd wat buikig en dan is de dracht soms moeilijk te zien, maar zo laat in de dracht hebben ze vaak wel een duidelijke buik, hopen dat Maria het stiekem tijdens de dracht niet verloren is.
Zijn het echte shetlanders met papieren van het NSPS of mini paardjes van Nmps . Die Frodo lijkt mij een minipaardje.

Frodo is als ik het goed onthouden heb ingeschreven bij het NMPRS inderdaad. Deed vorig jaar ook mee met de NMPRS hengsten keuring. Little Prince of California Skye (zoals die officieel heet).
Denk niet dat ze het verloren is, wat ook echt mijn eerste zorg was met die koliek aanval toen. Heb toen de hele wei afgezocht en nagelopen, maar niks gevonden. Denk dat ze het gewoon goed verstopt en wellicht later is uitgerekend. Zolang Frodo nog steeds niks mag van haar en zij niet hengstig staat dan zeg ik nog altijd: Drachtig :j .
Hij vroeg vandaag ook om toestemming, maar na een 'nee' was het klaar en liep die weg. Hij wilt zelf heel graag, Maria moet alleen echt niks van hem weten daarin. Zolang een merrie een hengst afwijst dan zou je toch zeggen drachtig :j .
Maria heeft nooit echt een duidelijke buik gehad tijdens dracht gehad. Zal eens een foto van 2 jaar terug opzoeken. Toen ze hoogdrachtig was van Noah.
En het klinkt heel gek, maar wanneer we veulens in de kudde verwachten droom ik ook altijd over ze en dat heb ik tot nu toe al 2x gedaan dit jaar.

Als haar uier nou gewoon eens wat ging doen...

Jouw merrie is dan zo te lezen ook 30 april uitgerekend? Zoë is morgen namelijk ook 300 dagen en dan veilig :j .

Dit was ze op 30 oktober 2013. Ruim 4/5 dagen voor ze beviel van Asfaloth (mijn eigen pony). Die is toen op 4 november nog best vrij plots geboren. Dag van te voren op 3 oktober toen ook geen voor tekenen, helemaal niets dat er op zou wijzen dat hij op 4 november geboren zou worden. We hadden echt 3 dagen voor zijn geboorte nog gezegd: Duurt nog weken. 3 dagen later is die er al :D .
Hier zou je op eerste oog ook niet zeggen drachtig en gewoon dik, maar een week later lag mijn pony er toch echt naast. Qua buik lijkt het nu zoals het nu is zeg maar en ik heb dan ook een voor gevoel dat ze nu alles doet zoals ze het bij Asfaloth toen deed. We gaan het zien morgen wanneer ik de foto in dezelfde graashouding maak, wat de buik dan doet :j .
Stel. Ze doet het nu inderdaad zo als in 2013 dan hebben we zeker nog een week te gaan, maar ik durf het niet hardop te zeggen. Straks zit ik er helemaal naast. :

Afbeelding

Vergeleken met vandaag

Afbeelding

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 07:02

Ik heb geen idee wat voor camera we precies hebben.

Maar het is hetzelfde type als de rest van de beveiligingscamera’s op stal.
Met het verschil dat deze op afstand draaibaar is.

Handig als je ergens op wil inzoomen of als we de merries In een andere stal even willen bekijken.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 08:54

Onze is camline pro maar die wordt niet meer verkocht. Super jammer want een hele fijne camera!

Sun slaapt wel nog heerlijk door :z
Afbeelding

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 08:59

ik heb ook een camera die je op afstand kunt draaien, met een app op de telefoon ook kun je inzoomen. De app op de telefoon heet TUYA, hoe de camera heet weet ik zo niet. Je kunt hem ook op beweging laten alarmeren, maar dat is zo precies dat je al een alarm krijgt als het paard een oor beweegt haha. Dit dus maar snel weer uitgezet :P

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 09:08

Hier 2 foscams.
Straks in de nieuwe stallen komen er andere, maar weet nog niet welke

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 09:27

Hier ook een Foscam camera.

Foto van Maria vertekend omdat ze met de voorbenen achter de massa staat, dan komt haar hele kruis omhoog ten opzichte van de schoft.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 09:39

Hier een merkloze camera die werkt op signaal. Woon zelf 60m van de stal af in een stacaravan (huizenprijzen zijn wat hoog nu _O- ) en het internet bereikt de stal niet, zodoende een camera op signalen gekocht. (Werkt met antenne, ontvanger + beeldscherm)

Xyaartje ik denk dat de foto vertekend. Nogsteeds niks? -O-

Luna -O- Wordt je ook moedeloos van :=

Dankjewel moner! Gefeliciteerd met 300 dagen *\o/*

Toushie nog even geduld... Al is dat iets wat we niet hebben :D Heel erg benieuwd hoor! Nog lekker even genieten van de zon. Zou volgende week weer 10gr kouder zijn -O-

Yvk ja flauw he van Zilver... :n

Zwarteheks wat een retegaaf veulen heb jij zeg. Mooi koppie. En alweer 5 dagen (nu 6) gaat snel...

Janine duidelijk verschil!

Cynthia bedankt!! Ach arme Fi met haar dubbele bodem :knuffel: Mooi overzicht zo!

Rensju zo zoet he <3 Ze is heel wijs met haar meisje. Gelukkig voor haar mag deze blijven <3

Het gaat hier heel goed. Om 10 uur is de eerste fotograaf er al :D

Merries veilig!
_Natasja_ - Babs - 359
Luna2006 - Sun - 358
Bamorka - Galienke - 357
Nicole288 - Geniaal - 340
Jennyk - Goldy - 339
Mer1980 -  Solo - 338
Moosss - Rose - 335
Nicole288 - Nina - 335
Moosss - Blondie - 330
XYaartje - Jenny - 328
Mukiwacobs - Wiske - 328
Mukiwacobs - Maddy - 326
Symke - Jacky - 324
XYaartje -Maria - 324
RanjaRietje - Chloë - 322
Olga89 - Wirolieta -  320
RanjaRietje - Charaya - 311
Eilinora - Pepper - 310
XYaartje - Zoë - 300

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 09:51

Wij hebben ook Foscam. Ik heb nu nieuwe gekocht, maar die kunnen niet zo fijn uitzoomen dus dan zie ik niet de hele stal, terwijl ik met die oude 2 stallen kan zien…
Die nieuwen draaien wel een stuk sneller en 1 kan echt mega inzoomen, dus die gaan we naar buiten verplaatsen, dan zie ik ipv 3 blurry zwarte paarden in de wei, hoeveel vliegen erop de neus van eentje zitten :D.

Redd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 10:10

Nieuws *\o/*

Gisteren had Cyra al vanaf 07.00 weeën. Ze heeft het heel goed volgehouden, maar rond half 20.40 begon ze dan uiteindelijk toch met de bevalling (wat een verademing na een aantal nachten amper slaap door het waken :+ ).
Cyra is bevallen van een knappe zwarte hengst! Hij is best wel heel erg groot, waardoor ze er best wel even moeite mee had. Maar ze doen het nu allebei heel goed!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding