moner schreef:xyaartje, Shetlanders zijn altijd wat buikig en dan is de dracht soms moeilijk te zien, maar zo laat in de dracht hebben ze vaak wel een duidelijke buik, hopen dat Maria het stiekem tijdens de dracht niet verloren is.
Zijn het echte shetlanders met papieren van het NSPS of mini paardjes van Nmps . Die Frodo lijkt mij een minipaardje.
Frodo is als ik het goed onthouden heb ingeschreven bij het NMPRS inderdaad. Deed vorig jaar ook mee met de NMPRS hengsten keuring. Little Prince of California Skye (zoals die officieel heet).
Denk niet dat ze het verloren is, wat ook echt mijn eerste zorg was met die koliek aanval toen. Heb toen de hele wei afgezocht en nagelopen, maar niks gevonden. Denk dat ze het gewoon goed verstopt en wellicht later is uitgerekend. Zolang Frodo nog steeds niks mag van haar en zij niet hengstig staat dan zeg ik nog altijd: Drachtig
.
Hij vroeg vandaag ook om toestemming, maar na een 'nee' was het klaar en liep die weg. Hij wilt zelf heel graag, Maria moet alleen echt niks van hem weten daarin. Zolang een merrie een hengst afwijst dan zou je toch zeggen drachtig
.
Maria heeft nooit echt een duidelijke buik gehad tijdens dracht gehad. Zal eens een foto van 2 jaar terug opzoeken. Toen ze hoogdrachtig was van Noah.
En het klinkt heel gek, maar wanneer we veulens in de kudde verwachten droom ik ook altijd over ze en dat heb ik tot nu toe al 2x gedaan dit jaar.
Als haar uier nou gewoon eens wat ging doen...
Jouw merrie is dan zo te lezen ook 30 april uitgerekend? Zoë is morgen namelijk ook 300 dagen en dan veilig
.
Dit was ze op 30 oktober 2013. Ruim 4/5 dagen voor ze beviel van Asfaloth (mijn eigen pony). Die is toen op 4 november nog best vrij plots geboren. Dag van te voren op 3 oktober toen ook geen voor tekenen, helemaal niets dat er op zou wijzen dat hij op 4 november geboren zou worden. We hadden echt 3 dagen voor zijn geboorte nog gezegd: Duurt nog weken. 3 dagen later is die er al
.
Hier zou je op eerste oog ook niet zeggen drachtig en gewoon dik, maar een week later lag mijn pony er toch echt naast. Qua buik lijkt het nu zoals het nu is zeg maar en ik heb dan ook een voor gevoel dat ze nu alles doet zoals ze het bij Asfaloth toen deed. We gaan het zien morgen wanneer ik de foto in dezelfde graashouding maak, wat de buik dan doet
.
Stel. Ze doet het nu inderdaad zo als in 2013 dan hebben we zeker nog een week te gaan, maar ik durf het niet hardop te zeggen. Straks zit ik er helemaal naast. :

Vergeleken met vandaag