Merrie hier nog steeds met een ingepakte voet en aan de novacam. Dat wel aan het afbouwen. Ze loopt iig al 1000x beter.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Caily schreef:Ja en jij hebt 1 merrieIk heb ze alledrie zelf laten dekken, maar een jaar geleden had ik nog niet eens 3 paarden (en was van mening dat 1 eigen paard de komende jaren genoeg was). Heb helaas niet de loterij gewonnen waardoor het wat anders liep. Geen geklaag hoor, ben heel blij dat het er nu drie zijn, maar maak sommige keuzes wel net iets bewuster nu
Ibbel schreef:Grootste bron van diarree bij veulens is nog altijd veulenworm/spoelworm. De eitjes komen mee in de melk en na een week is het raak. Hoe goed je de merrie ook ontwormt. Dus hier gaat er na een week standaard een wormkuur in.
jolandje schreef:alle paardjes krijgen al elke dag een handje pavo vital
dorry wat geeft jij uit een zakje dan? ik geef ze wel eens wat uit zo'n spuit ?
dank allemaal voor jullie reacties
mirjamalvaro schreef:Ibbel schreef:Grootste bron van diarree bij veulens is nog altijd veulenworm/spoelworm. De eitjes komen mee in de melk en na een week is het raak. Hoe goed je de merrie ook ontwormt. Dus hier gaat er na een week standaard een wormkuur in.
Oh ik heb op 2 weken gepland staan? Maar 1 week kan dus ook ak?
Cynthia82 schreef:Ik vind 2 kilo per dag wel heel veel![]()
Maar dat komt doordat ik echt niet gewend ben om zo veel te voeren.
Maar wat jij zegt, is precies wat ik bedoel.
Als ze 2 kilo nodig heeft en ik geef 1 kilo, dan heeft ze er misschien precies niets aan
En dan is het zonde van mijn geld dat ik het bijvoer. Dan kan ik net zo goed niets extra’s geven voor het veulen. Wat zat mensen niet doen natuurlijk.
Cynthia82 schreef:Janinevv schreef:Mag je “overdoseren” of is dit echt precisie werk met 10 dagen ? En na deze 10 dagen wanneer ontwormen jullie dan ? En ontwormen jullie de merrie dan ook vlak voor bevalling nog ?
Merrie twee weken voor de uitgerekende datum.