[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 16:36

stal_HD, Van harte gefeliciteerd *\o/* mooi mannetje hoor!

Dit is waar ik een beetje bang voor ben, al heeft jou merrie het natuurlijk super gedaan.
Had ze de geboortemelder al om, en wanneer doe je dat om?
Pas al een uier echt vol is of maar ja je ziet dan maar weer dat het niet vol hoeft te zijn....
Ik voel hier de zenuwen op komen :o

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 16:43

Gefeliciteerd stal HD fijn dat het goed is gegaan naar jammer dat je het gemist hebt. Knap ventje! Hier 6 jaar geleden een heitrak's Marit geboren met 2 witte voetjes en 1 gevlekt voetje maar niet bont en de merrie die ik voor mijn buurman rijd heeft een kaarsrechte streep in het midden van haar linker voorhoef die haar hoef onderscheidt in zwart en wit, zij heeft denk ik wel wat sabino ofzo want ze heeft ook witte vlek onder haar buik en een kolletje + klein snebje

Afbeelding
Afbeelding
Hier staat merrie zo op het land. Ze wou niet stilstaan dus duurde even voor ik een foto had en toen waren net de druppels er weer afgevallen. Rechts op de foto is wel alweer en kleine druppel in ontwikkeling. Haar achterbenen zitten er ook echt helemaal onder.. ben erg benieuwd wanneer het komt...

MaritB

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 17:08

Ph is wel echt lekker laag nu. Hopelijk vanavond!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 17:50

Gefeliciteerd StalHD! Wat een fopmerrie!

Nicole en Alexandra, spannend! :):)

Hier vandaag de mijlpaal van 320 dagen bereikt. *\o/*

En hier met alle hengstveulens nog nooit problemen gehad met de darmpek.

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 18:38

Ik hoop echt dat ie snel komt indd! Ook al is dat puur eigen belang want luxe voelt zich prima.

Gefeliciteerd Neon!

Nog een ander vraagje. Merrie van mijn buurman is nu 20 dagen drachtig en moet ijzers onder voor de buitenwedstrijden. Vanaf de M durf ik dat niet zonder ijzers. Nou is dat woensdag geprobeerd maar ze flipt m dus helemaal de pan uit bij het branden en beslaan dus niet gelukt. Ze moet verdoofd worden. Weet iemand of je pas na een bepaald aantal dagen dracht de verdovingspasta mag geven net als de verdoving voor de tandarts of zit dat anders bij pasta?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 18:57

Ik zou het zo vroeg in de dracht niet durven :n Is koud beslaan voor deze keer geen optie? En een geduldige smid wil ook wel eens helpen - ik heb er hier ook één die branden echt doodeng vindt, maar met beleid (ijzer weghalen vóórdat ze flipt) is ze er wel een beetje aan gewend geraakt.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 19:17

Mijn merrie is verdoofd met scannen want die perste de arm van de DA naar buiten. Maat dat was geen pasta, is 2x gebeurd.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 19:22

Stal hd, wat een kanjer is Gaya! Troost je, onze Pony had ook ineens theezakjes de avond voor ze van Tara beviel. Verder was er op haar lijf en leden weinig veranderd ten op zichte van de dagen ervoor.

Alexandra en Nicole schieten mooi op, ben erg benieuwd naar de baby's!

Ben super blij dat het volk hier zo enorm divers is, leer erg veel van iedereen en als veulenziekte op deze manier wordt uitgelegd door Ibbel, leer ik ook weer een boel veel van :)

Gisteren is merrie van de buren weer drachtig gescant! Onze Zaar heeft er weer een baby in gestopt, nu wachten tot eind februari en dan met alle mazzel een mooie zaar baby bij de buurtjes :)

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 19:38

Cemlys schreef:
Gelukkig alles goed gegaan met Gaya! En wel balen als je ze mist. Vorig jaar net hetzelfde verhaal hier haha.

Nicole spannend! Jij past het wel elke keer. Paar jaar geleden werd het toch ook spannend toen je op vakantie ging?

Vanmorgen weer even gekeken. Uiertje lijkt niets gegroeid, wel zo n ploftepel aan een kant verder banden aan een kant erg slap, vulva slap en lang,... en leek alsof er een hars op haar been zat (maar mss ook gewoon met uier erop gelegen).Ik heb ze voor de zekerheid wel in een stuk wei gezet niet langs de slootkant. Haar moeder is ook zo n verassingswonder dus vrees dat deze me ook weer beet gaat nemen. :')
PH lijkt nog rond de 7-7.5 maarja vorig jaar bij haar moeder ook niets te zien en daar stond toch wel een veulen bij smorgens.

Vorige jaar inderdaad met crème :') zat ik in Oostenrijk ik heb serieus 10x met mn tas bij de auto gestaan ik moet nu naar huis! #stampvoet _O-

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 19:39

Stal HD, gefeliciteerd, mooi veulenkind!

Alexandra, lastig zo'n merrie. Heb je al met praam geprobeerd?

Ik leer hier ook veel in dit topic! echt waardevol!

Julia heeft vandaag een nieuw topic gemaakt voor Mikado: [KS-ITP] Mikado's Elliot een week oud!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 19:53

Was net al in je eigen topic aan het feliciteren StalHD :D Super leuk veulentje!

Nicole, bij jou ook spannend! Ben benieuwd of ze netjes het boekje volgt en nu ook vlot gaat bevallen. Zijn er ook die nog 14 dagen aan het kegelen en lekken zijn :+

Bij Nina ziet het er naar uit dat alles nog lekker warm en comfortabel binnen zit en voorlopig nog nog geen zin heeft om de wereld te komen verkennen. Maar goed, het kan natuurlijk ook zomaar ineens heel snel gaan... Hopelijk fopt ze me niet te erg. :=

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 20:02

Dat idd nicole haha

Hier ook merries verdoofd gehad hoor met drachtecho en zelfs vorig jaar met 3 maanden dracht. Nooit wat geks mee gehad. Wat gewoon medetomidine volgens mij.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 20:17

Faline schreef:
Was net al in je eigen topic aan het feliciteren StalHD :D Super leuk veulentje!

Nicole, bij jou ook spannend! Ben benieuwd of ze netjes het boekje volgt en nu ook vlot gaat bevallen. Zijn er ook die nog 14 dagen aan het kegelen en lekken zijn :+

Bij Nina ziet het er naar uit dat alles nog lekker warm en comfortabel binnen zit en voorlopig nog nog geen zin heeft om de wereld te komen verkennen. Maar goed, het kan natuurlijk ook zomaar ineens heel snel gaan... Hopelijk fopt ze me niet te erg. :=

Hou er over op :') als het nog dagje of 3 duurt vind niet erg maar die warmte van zaterdag en zondag verwacht ik niet

FlokiFjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 20:20

Verdoven zou moeten kunnen! ik zou oppassen met verdoving op basis van acepromazine (tranquigel is volgens nij zoeen). Volgens mij gaat dat vaak wel goed maar ik dacht dat daar iets meer risico aanzat! en anders gwn even je da vragen!
Domesedan (dus op basis van medetomidime) gel moeten kunnen voor zover ik weet!

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 20:41

Soms zou ik van de aardbol willen verdwijnen.
Gewoon even weg van hier.

Mijn hart is gebroken. De koorts is terug. Ondanks de pijnstilling weer kreupel. De ontstekingswaarden in haar gewricht zijn hoger dan ze ooit geweest zijn.
Onze lieve kleine meid wordt in een laatste poging vanavond nog éénmaal geopereerd. Hopend op een wonder ben ik bang dat we een verschrikkelijk weekend tegemoet zullen gaan waarin we afscheid moeten gaan nemen van onze kleine meid. Laat het alsjeblieft niet zo zijn

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 20:43

Ik zag het toevallig al voorbij komen op FB Andrea. Wat ongelooflijk klote is dit. Ik weet helaas uit eigen ervaring hoe het is een veulen kwijt te raken...

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 20:46

Oh nee Andrea! Wat een verschrikkelijk nieuws, alles wat je niet wilde horen. Jullie hebben je zo enorm ingezet en dan doet het zo'n pijn als het allemaal niet wil lukken.
Ik duim voor een goede laatste kans!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 20:47

AndreaB schreef:
Soms zou ik van de aardbol willen verdwijnen.
Gewoon even weg van hier.

Mijn hart is gebroken. De koorts is terug. Ondanks de pijnstilling weer kreupel. De ontstekingswaarden in haar gewricht zijn hoger dan ze ooit geweest zijn.
Onze lieve kleine meid wordt in een laatste poging vanavond nog éénmaal geopereerd. Hopend op een wonder ben ik bang dat we een verschrikkelijk weekend tegemoet zullen gaan waarin we afscheid moeten gaan nemen van onze kleine meid. Laat het alsjeblieft niet zo zijn

|( |( |(

Misschien heel stom vraagje heb je een filmpje van hoe ze kreupel loopt? Ben eigenlijk benieuwd hoe ze loopt of te vergelijken is met wat de mijne vorig jaar had.

juval

Wat vreselijk balen Andrea heel veel sterkte. Ik blijf duimen voor jullie

sultan15

oh nee toch Andrea |( wat een ongelooflijk rot nieuws... Heel veel sterkte, ik hoop op een wonder voor jullie

Jennybaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 20:55

Andrea, heel veel sterkte! Hopelijk komt het goed...

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 20:58

Wat verschrikkelijk Andrea ik duim zo dat dat wonder gebeurd en dat ze er toch uitkomt. :(:) ;(

Vrijdag vragen we de veearts nog even.
@ibbel branden was wel al gelukt maar daarna waren haar voeten echt niet meer op te pakken. Volledig onbenaderbaar.

@juval praam hielp ook niet :n
Dank voor de reacties over de pasta's! We overleggen het even met de DA maar misschien komen we met het dooley halster en alleen beslaan op een andere dag al een heel eind

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 21:00

Ah nee Andrea, had zo gehoopt op goed nieuws. -O-

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 21:01

Och Andrea... Nee toch... hopen dat het aanslaat! Duimen duimen

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 21:14

Oh bah andrea, duimen dat de operatie slaagt. Is ook heel wat voor zo n kleintje helaas. En die ontstekingen zijn zo heftig.

Merrie vanacht maar binnen gezet, heb ik er tenminste wat zicht op.
Stiekem hoop ik dat het veulen eruit is met de warmte die komt. Weet als geen ander hoe zo niet leuk die warmte is met dikke pens. :')

Afbeelding