[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 11:52

Leuk zo'n voorstelrondje, zo heb je idd een beetje een beeld bij iedereen :D :P .

Vroeg me trouwens ineens af of ik uberhaupt weleens foto's heb geplaatst van de combinaties die dit jaar geboren gaan worden, volgens mij helemaal niet, oeps :o.
Dus bij deze.

Allereerst Belle Eagle Berry mijn Smoky black tovero Paint horse (Frame/Tobiano) x Quarter horse Thee final one uitgerekend 18 maart.
Afbeelding

Champagne N Biscuits mijn Gold champagne dun Quarter horse x Quarter horse IJ Rocky Steeldust, Smoky grullo uitgerekend 20 maart
Afbeelding

Champagne Peppy Hope mijn Gold champagne x Paint horse Clues Technotic, hij is Sorrel Tovero (Splash/Tobiano) uitgerekend 1 april
Afbeelding

En als laatste Impresivemissdualjac(Bibi)mijn Dunskin solid (maar wel drager van t Frame overo gen) Paint horse x Paint horse Clues Technotic, hij is een Sorrel Tovero (Splash/Tobiano) uitgerekend 25 april.
Afbeelding

Zal van Belle en Biscuit binnenkort weer eens buik foto's maken :P.

Zo nou weet iedereen hier ook over wie ik het heb, als ik het heb over Belle, Biscuit, Hope en Bibi :o :D .

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 11:58

Silly1972 schreef:
Haha bedoelde beide, maar niet die van jou hoor een andere voor mijzelf natuurlijk :P

ik heb die van mij op farmdate opgeduikeld.. :) }:0 :Y) :7

Eilinora

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 12:12

Die van mij komt ook van farmdate haha

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 12:18

daisyjazz, Wat een prachtige kudde heb je in korte tijd op gebouwd!
En wat een geweldig cadeau heb je van je vriend gehad!

Leuk al die voorstel rondjes, zeker die met foto's!
Ik had al een hele andere voorstelling van mensen maar blijkt nu ook van de paarden.

mijnlieverd , Dat ik bij jou dus echt aan pony's dacht :o
Prachtige paarden heb je :D

Hier buiten de 3 shetjes ook nog 2 katten en een terror labrador puber van 9 maanden }>

Afbeelding

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 13:20

Wauw druk met stage geweest en bijna 100 pagina's verder! Probeer jullie weer te volgen vanaf nu!
Mijn merrie wordt al lekker dik. Nog een maandje of 4 dan wordt het veulen verwacht :)

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 13:55

Leuk hoor al die stukjes.
Crines van jou ook super stoer inderdaad, dat je die boerderij hebt gekocht/hebt kunnen kopen en ook op jouw leeftijd. Wordt t.z.t. vast een droomparadijsje!

Linda, weet niet waarom, maar ik ben altijd verbaasd dat jij jonger bent dan mij :o
Maar misschien is het ook gewoon dat ik het gevoel heb nog begin 20 te zijn ofzo :')

Na, en dan ga ik ook maar even;
Ik ben Aniek dus en ik 29 jaar en dit is het jaar dat die grote 30 komt := := :=
Vrijgezel, geen kinderen. Wat Cynthia ook mooi verwoord; geen kinderwens, maar nooit is ook weer een te groot woord. Maar knappe kerel die mij zo ver krijgt O:)
En mijn "gezinnetje" bestaat dus uit mijn grote trotsen en life-size teddyberen Lies en Roos, ook alweer 6,5 jaar van mij en die hier dus allebei wel eens langskomen;
Afbeelding
Stermerrie Lies, wordt 8 jaar dit jaar

Afbeelding
Stamboekmerrie Roos, wordt alweer 7 jaar
Lies en Roos zijn dit jaar allebei drachtig van hun tweede veulen.

En vorig jaar de collectie uitgebreid (of in ieder geval één van de twee veulens gehouden) met eigen gefokte Rooskamps Raisa
Afbeelding
Afbeelding

Ik werk verder 32 uur en woon in een klein appartementje in de stad. Mijn merrie's staan ook alweer bijna 2 jaar heel fijn bij Mariska (goeroe) die dit jaar ook mee kletst met haar drachtige Arabische Volbloed merrie.
Het is wel een toekomstdroom om ooit de paarden aan huis te hebben hoor, maar gezien mijn gezondheid (spier en gewrichtsaandoening) ben ik wel iets beperkt. Dan zou ik al minder moeten kunnen gaan werken of een vriend die dezelfde hobby heeft en een handje meehelpt. Dat zeg ik dus, toekomstdroom :')

Cynthia, jij vroeg nog ergens of ik nog van 342 dagen dracht uit ging. Dat klopt. Kwam ik voor de eerste dracht van Lies en Roos tegen als de gemiddelde draagtijd en vorig jaar is Roos om 339 dagen en Lies op 345 dagen bevallen. Gemiddeld dus precies 342 :+ Dus nog geen reden om er van af te wijken.
Daarnaast ga ik liever van langer uit dan korter, kan het alleen maar meevallen :o

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 14:02

Oh en ik vergeet iets; net als ik vinden mijn pony's het ook geweldig leuk als we selfies gaan maken!!
Afbeelding
*D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 14:10

Raisa!! <3 <3 <3 vind dat zo'n mooi paardje!!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 14:14

Ja ik heb ook een Raisa besteld voor dit jaar en dan in een champie jasje :D
Ik denk dat ik gewoon even een foto van Raisa voor Nina dr box hang als hint :)*

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 14:26

Haha thanks! Ben ook erg blij met haar!

Ik heb juist een Maisa besteld. Hoop op een erg mooi merrieveulen uit Lies dit keer. Al is dat een heel ander type merrie en heb ik dit jaar ook een ander soort hengst gebruikte, dus dat zal wel een anders soort veulen worden. We gaan het zien...

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 16:08

Hahaha Hinte, heb ook nog wel 3 shetlanders en 2 welsh atjes, maar dat zijn 3 ruintjes, en 2 merrie's(waarvan eentje van bijna 27). Maar ik fok met paarden idd :D, met mijn Paints en Quarters en dit jaar wordt voor t eerst mijn Merens x Paint geinsemineerd. Mijn Merens fok ik af en toe ook mee, maar dit jaar niet :).

En mooi zo'n chocokleur labrador! :)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 17:11

Silly1972 schreef:
linda2008 schreef:
Waarom wonen er zo veel mensen op een boerderij of veehoudersbedrijf ofzo :oo *jaloers* hihi

Nou jij zegt het ik dacht het ahha
Ik vroeg mij ook al af of ik de enige was met maar 1 paard :P

Ik denk serieus dat je één van de weinigen bent ben één paard, ja :+

Wàt?? Crines ook pas 26? Pfff... ik begin me oud te voelen.... -O-
Hahaha, waar heb je die vriend vandaan getrokken tijdens je tijdgebrek?

Dan ga ik ook mijn katjes hier maar neergooien, want anders moeten jullie zo veel moeite doen om in mijn profiel te kijken :+

Spooky (spreek je gewoon uit als Spookie), 14 jaar:
Afbeelding

Dwarrel, 12 jaar:
Afbeelding

Spinner, 7 jaar (hij kijkt vaak boos op foto's, maar hij is echt schattig):
Afbeelding
Hier kijkt hij gezelliger:
Afbeelding

Silly1972 schreef:
Heeft iemand er nog zo een in de aanbieding?? Incl boerderij hahaha

TWEE!!! :D

linda2008 schreef:
Ik vind het leuk om van iedereen eens een beetje te zien wie er nu eigenlijk achter het bokt-profiel zit :j

Dan moeten er ook nog foto's van onszelf bij :D

Snap ik, Aniek :) Bij Dais kon ik beter uitgaan van 355 dagen, maar ik was bang dat als ik dat deed, ik er dan ook om vroeg (had ik net zo goed gewoon kunnen doen ;) )

Fiore is vandaag 8 maanden drachtig, dus even een terugblik naar vorige maand en foto's van vandaag:
Fiore 7 maanden:
Afbeelding Afbeelding
Fiore 8 maanden:
Afbeelding Afbeelding

Overzichtje van de afgelopen 8 maanden:

Afbeelding

En!!! Ze mochten de wei op vandaag! :):)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 17:57

Wat ziet Daisy er goed uit :j En Fiore begint echt een moeke te worden met haar dikke buik. Daar kun je nu niet meer omheen :+

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 18:15

Farmdate? Wat is dat haha

Wauw wat word fiore dik hihi. Mooie pony <3

Alexandra wow 100 paginas. Ik geef je gelijk, kan ook nooit op alles reageren :o

Bedankt iedereen voor de lieve berichtjes

Ik woon op een boerderij uit 1908 :)

Lady vind Zilver echt niet leuk
Afbeelding
Maar mijn vriend vind ze lief
Afbeelding

Mijn terror kindjes
Afbeelding

Afbeelding

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 18:25

Dat zullen die hormonen wel zijn Kabayo, Halla doet ook onwijs lelijk tegen alles wat paard is en dan vooral nog tegen alles wat vrouwelijk is... Ze hebben het ook maar zwaar he :P

Cynthia, Daisy en Fiore zien er heel happy uit op hun nieuwe plekje! En wat krijgt Fiore al een goeie buik zeg :j

Aniek ik zal voor je mee duimen voor een merrieveulen uit Lies +:)+ Raisa is wel echt een plaatje !! Goed gelukt zullen we maar zeggen he <3

Alexandra, 100 pagina's bijlezen is niet te doen idd :=

Hinte, Ja onze kudde is echt fantastisch <3 Ik ben ook heel blij dat het allemaal zo goed gaat tussen hen onderling :+: En mijn cadeau was zeker geweldig ! Vandaag weer voor het eerst een klein rondje met haar gereden, was echt WOW O:)
En leuke pup heb je zeg !

Mijnlieverd, mooie combi's van dit jaar zeg, ik moet idd bekennen dat ik ze nog niet tegen gekomen ben in het topic maar dat kan ook aan mij liggen hoor. :j

De andere: Bedankt voor de lieve reacties op de mama van Halla ! Ik ben zooooo blij, en dan is het weer nu ook helemaal mooi ! Echt een dag om uit je winterdip te komen vandaag ! Hopelijk vinden de merrie's die kunnen bevallen dat ook want ik ben wel toe aan veulen nummer 2 van dit jaar hoor +:)+

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 20:09

Hinte, ooohhh leuk zo'n puber-lab !! Hihi

ML, prachtige paarden :~ die grullo vind ik echt een heeeel mooie hoofd en hals hebben! Mooie combi's.

Aniek, je bent gewoon jaloers Dat ik jonger ben }> :+ of.... hey.... wacht eens even...
of noem je mij nou oud in mijn doen en laten? >;)
_O-
Prachtige paardjes heb je!! Maar dat wist je al hihi... Raisa is echt WAUWIE <3

Cynth, aaaaaahhhh die poezels <3 hoe cute is dat!! Hihi dát had ik dan weer helemaal niet bij jou gedacht... jammer dat ik allergisch ben voor katten, anders had ik een huis vol denk... echt niets schattiger dan fluffy kittens <3

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 20:18

autocorrect :')
Stuur berichtje aan Kelly, haar merrie hier op stal is ook drachtig, dat ze samen met Nina begonnen is qua hormonen en boos gedrag en ik vermoed 100% hormonen, want Nina doet normaal nooit boos en Delphi is even ver (in de dracht) Maakt autocorrect er steeds 'even vet' van ipv ver :))
Ja oke, ze zijn drachtig, maar om ze nou meteen vet te noemen?? :')

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 20:30

Over boerderijen wil ik niks meer lezen hoor, ik word er jaloers van ;) :') hihi

Cynth, foto's van onszelf? Doe ik niet aan mee hoor, ik ben niet gemaakt voor de clubfoto zal ik maar zeggen :') hahaha

Mijlpaal; Bucks vandaag op 200 dagen :D

Afbeelding

Afbeelding

En Jupi op 253 dagen :)

Afbeelding

Afbeelding

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 20:57

Leuk voorstel rondes, ik volg een beetje half aangezien ik niet goed ben in grote lappen tekst lezen in een keer.

Ik ben Lisanne en ben 24 jaren jong.
Sinds 30 september 2015 ben ik in bezit van mijn 1e echt eigen paardje Misha een tinker van nu bijna 5, maar aangezien ik toen der tijd geen eigen paard mocht had ik haar 3 maanden gehad zonder dat mijn ouders het wisten. Inmiddels staat ze aan huis en staan er 2 shetten bij (izzy 14 en Sterre 8) waarvan mijn moeder de derde geregeld heeft(zij was er het meest op tegen dat ik een paard zou mogen 8)7 ) zonder dat ik er iets aan deed en is Misha drachtig.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Naast mijn paardjes heb ik 2 herders Tessa en Arrow waar ik erg veel mee bezig ben.
Tessa is een kruising tusseneen Duitse,Mechelse en Hollandse herder en Arrow is haar zoon (ze was bewust met testen gedekt door een Duitse herder Langstokhaar) inmiddels heeft ze haar 2e nestje ook net gehad en hebben deze met kerst het nest verlaten (waaronder Odinn van Daisyjazz)

Afbeelding

Naast deze dieren heb ik nog 2 katten, 2 kalkoenen, 5 parelhoenders, 6 kippen, 2 eenden, 2 ganzen 3 konijnen en 2 bouviers van mijn ouders

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 21:03

Cynthia82 schreef:
Silly1972 schreef:
Heeft iemand er nog zo een in de aanbieding?? Incl boerderij hahaha

TWEE!!! :D

DRIE!!! O:)

Fiore begint echt een mooi buikje te krijgen inderdaad! Lekker de wei op met de vorst!
En knappe katjes!

Wat betreft die dagen, valt het nu weer heel anders stel ik het wel weer bij. Maargoed, 340 of 342 maakt ook het verschil niet echt ;)

Kabayo, heerlijk bitchy is ze zeg. Die grote zwarte hoort er niet bij :P
Welke is de bruine met de kol dan?

Daisyjazz, die was ik nog vergeten (zoveel posts, was er wel doorgescrollt), maar gefeliciteerd met je nieuwe merrie! Kan me voorstellen dat je er erg blij mee bent!

Hihi Linda, ik ben stikjaloers dat je jonger bent! _O-
Nee ik weet niet wat het is. Had je toch een paar jaar ouder geschat (niet veel hoor), maar klinkt altijd wel lekker gesetteld en stabiel (kan ik ook mis hebben hoor), dan gok ik mensen al snel in de dertig, gok ik. Maar goed, ben nu zelf bijna dertig en nog lang niet zo ver haha!
Maarja er zijn ook mensen van begin twintig die settelen, kinderen krijgen, noem maar op.

Faline, even vet, arme beestjes :(:)

En daar is Bucksie! <3 <3 Gefeliciteerd met de mijlpaal!
Ze is echt heel bescheiden he, maar je hebt nu tenminste zekerheid. Lies vond ik vandaag ook weer amper iets aan te zien van opzij, dat ik ook weer twijfelde. Dierenarts moet binnenkort wel komen enten... :=
En Jupi zie je het wel een stuk duidelijker. En lekker gaat ze daar ook door de sneeuw!

Hier mochten de pony's ook op het gras. Die bevroren omgeploegde modder valt bijna niet op de lopen. Pony's wouden demonstratief al niet meer bij de stal weg van de week :P

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 21:11

Tja hier vandaag dus ook in het gras... alleen zie je er zo weinig van met die sneeuw :') haha!! Wel grappig toch hoe ze altijd duidelijk weten te maken dat ze graag in gras staan :D
Daar had Pretty ook last van haha!! Heb je ze nog op de paddock gekregen Pretty??

Bucks is inderdaad bescheiden, soms zie je een buikje, soms lijkt die ook helemaal weg... maar inderdaad heb ik nu zekerheid dus ik mag niet meer twijfelen... ;) en lies ook meer bescheiden? Apart toch hoe ze soms ineens van dag tot dag van buik kunnen verschillen :?

Haha gesetteld en stabiel, ja dat is het wel. Maar ik was ook al met 16 jaar werkend (studie in de avond-uren gedaan) en met 18/19 jaar de deur uit... een hoop meegemaakt, kanker heeft mijn familie uitgeroeid, inclusief mijn vader en BIJNA ook mijn moeder (godzijdank is zij er door gekomen en schoon!) dan word je wel snel volwassen... en toen 3 jaar geleden een huis gekocht met mijn vriend enzo dus tja dan is het stabiele wel compleet ;) hihi en eigenlijk ook compleet want ik heb geen kinderwens (en mijn vriend gelukkig ook niet :o )

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 21:31

De bruine met kol is het veulen van 2016 :D een Forty x TurboMagic
Fayola go lightly
1ste premie op de keuring
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 21:33

Ai Linda een hoop meegemaakt. :(:)
Hier ook mijn moeder toen ik 17 was,na een lange slepende ziekte. Onze familie is ook erg uitgedund. Dan wordt je snel volwassen! Zat ik nog op school en kinderachtig dat ik mijn klasgenootjes vond. :o

Cynthia ze krijgt echt een buikje! Maar verder draagt ze wel een beetje zoals Dais toen of niet? Wat ziet die er trouwens goed uit weer! _/-\o_

Kabayo de nieuwe moeten het altijd ontgelden. :(:)

Linda jaaaa ze konden niet anders,poorten naar de weide dicht en alleen die van de paddock weer open. Ze waren er wel niet gelukkig mee neen. :D
Bucks is zo knap! En zie Jupi eens sjouwen!

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 21:34

Ja dan kan ik niet achterblijven natuurlijk.

Ik ben Diane, 35 jaar, bijna 19 jaar samen met Paul en eind april gaan we trouwen op Cyprus. Geen kinderen, hoop heel diep dat het ooit nog wel zo mag zijn.
Ik werk als instructeur, gedragstrainer en -deskundige, doe ook paardenmassage en equitapen. Ook volg ik een 3,5 jarige opleiding bij Annemarie vd Toorn, in april is het examen. (Dolly is ook in april uitgerekend, dus wij gaan ons die maand niet vervelen)
Ik fok Welsh Mountainpony's. Op dit moment hebben we er 4.
Rosa, bijna 16 jaar, vosroan, zal dit voorjaar gedekt worden
(En een fotootje waar ik zelf ook op sta)
Afbeelding
(Ik was hier net de zee in geweest dus ziet er wat maf uit)

Boothsdale Dolly Mixture, bijna 6 jaar, schimmel, vandaag 260 dagen drachtig
Afbeelding

RoseMountain's Rayah, bijna 2 jaar, zweetvos, dochter van Rosa
Afbeelding

En last but not least, RoseMountain's Just Revive, "Revi", hengst, bijna 2 jaar, eigen fok
Afbeelding

Verder staan in onze kudde nog de KWPN/Engels Volbloed met haar veulen van mijn beste vriendin en ook haar bijna 2jarige Welsh (door mij gefokt uit Dolly) en ook nog de bijna 3jarige Welshmerrie van een vriendin en dan nog de bijna 6jarige Tinkermerrie van een andere vriendin. Dus lekker druk.

Verder thuis nog een kat en niet geheel onbelangrijk, ik ben de buurvrouw van Cynthia!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 21:42

Fiore ziet er super uit, moeder worden doet haar goed, zo oogt ineens ook volwassener
Ze zijn best tevreden van hun plekje daar

Bucks toont bescheiden maar ja is ook een maiden die mooi strak was toch?

Raisa is echt knap amai en dat als eerste

Jeetje Linda dan ben je inderdaad vlug volwassen

Faline vet :') die telefoons ook, hebben soms een eigen leven

Wat een super leuke katten Cynthia, ik heb er ook drie waarvan twee half langharige

Leuke combi mijnlieverd, volg je topic ook nauw op de voet, want Ij rocky staat nog steeds op mijn lijstje.

Oh Diane basje Revi kan ik me nog herinneren, is zo oud als Lily nu