[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Luna2006

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 17:47

Hier vind ik marley heel weinig tonen. Of is mijn beeld zo vertekend omdat luna echt gigantisch is geworden?
Zeker op foto is het heel miniem. In het echt zie ik wel dat ze een klein beetje verbreed is. Maar niet heel breed.

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 17:55

Oh ja Venthe, zit ik even meer dan een week ernaast zeg! foutje :oo

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 18:20

angelpam, wat fijn zeg! Toch een zorg minder.

Hier weer een bewogen dag gehad. Moeder op visite die later met de ambulance is afgevoerd. Best heftig om eerlijk te zijn.
Ze had spontaan last van hartritme stoornissen maar na behandeling weer aardig terug op ritme. Nog niet 100 maar beter dan dat het was. Met een stapel medicijnen is ze nu weer thuis.
Maar zoals mijn moeder al lachend zei "je hebt tenminste nu voor de eerste keer van je leven in een ambulance gezeten". Heerlijk die galgenhumor die ze dan weer heeft.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 19:23

Tx allemaal ik ben heel erg opgelucht dat het maar vocht is.

Oei dat is schrikken zeg kiki

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 20:24

:wave: iemand miste mij in dit topic! En dacht ik ga nog een poging doen :D ik zag nog weer veel *oude* bekenden en veel nieuwe bokkers voor mij _/-\o_ vinden jullie het goed als ik weer probeereen beetje mee kletsen hier? Dan zal ik me straks even voorstellen en ik volgend jaar verwacht

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 20:28

Jaaa daar is de buurvrouw dan!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 20:42

Gezellig hoor Lisch :)

Sara, ik vond marley toch al wel een leuk buikje hebben gekregen hoor :j jupi zag je de eerste 4 maanden niks aan, en toen plotseling was ze tonnetje rond :')

Annelies, oooohhhh wish kinders... Kan niet wachten!!!!! Ben naar al je veulens even nieuwsgierig!! En naar jouw eigen kleine natuurlijk ook :D

Star zit vandaag op 210 dagen. Wachten duurt lang!! Maar star heeft 2x gedragen tot 341 dagen, dus die regel dat mini's veelal tot 320 dagen gaan, gaat voor mij waarschijnlijk (helaas) niet op..

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 20:48

Dan heb ik de goede hoop dat ze ook ineenkeer een tonnetje wordt haha! ik vind de babybuikjes zo mooi.

Wou in de winter met sneeuw een dikke buiken shoot doen. Beetje mislukt. Geen sneeuw + geen gigabuik :+
Alst veulen schattig en aanhankelijk genoeg is wil de horse and hunk kalender hun misschien wel als model. Ze vonden dat een super leuk idee. Voor het eerst zo'n kleintjes.

die 300 dagen zijn daar voor je het weet, het is die laatste maand die het langste duurt

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 22:20

leuk lisch, wel gekomen ;)

sarah dat buikje komt heus wel hoor en die sneeuw, wie weet.

oeie kiki das minder, wel leuk dat ze het zelf goed opneemt

vientje pinda is duiiiiidelijk aan boord

oeie knolselder wel opletten he, je hebt ook eentje aan boord :D

gelukkig angelspam

zo over doorrijden tja als je merrie dit aankan maar in hoeverre zie je dit echt aan een paard, mij zouden ze op acht maanden ook niet meer moeten doen lopen hebben, je voelt je nu eenmaal niet supertop dus ik denk dat zij dit toch ook wel hebben, en ook vaak zijn het de hormonen die strubbels geven. Was voor mij de slechtste periode uit mijn leven en niemand heeft dit ooit gemerkt. :P

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 23:03

Ik vond het al knap dat ik er 5 'gepoetst' heb gekregen :')
Lees: harde borstel erover, manen uitgekamd, staart beetje uitgekamd en stuk afgeknipt. Morgen een poging voor de andere 4 op de wei!
Ik heb alleen de meest lastige als laatste gehouden, pffff :P

Fre toont ook nog niet erg veel. Ik wil eens aan die buik voelen, maar dat is nu juist de meest lastige om te benaderen. Maar lijkt wel ronder en ronder te worden.

Zelf toon ik ook al goed hoor :')

Jaaaa Wish baby's, ik ben echt mega benieuwd! Maar ook naar de vele combinaties hier in het topic.

Kiki verschieten van je moeder. Gelukkig liep het goed af.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 23:41

Haha goed bezig Annelies!! Ik ga ze van het weekend ook weer eens onder handen nemen :j altijd fijn die tut-penny-poets-dagen :)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 00:01

Als ze meewerken en je er niet eerst een half uur achter moet zitten... :')

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 00:51

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 07:11

Oh Annelies wat zijn ze slecht opgevoed ;) :P
Dat probleem heb ik gelukkig niet. Ze vinden het stiekem allemaal wel fijn dat getut ;)

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 08:39

Ik ben druk bezig met het zoeken van een andere stal. Dat valt niet mee :(

Zondag ga ik kijken naar een stal waarbij de paarden 24/7 buiten staan met schuilstal. Is dit ook geschikt voor dragende merries en dan met name aan het eind van de dracht? Of is een grote binnenstal wenselijker? Ze is ongeveer in april uitgerekend maar kan ook maart worden.....

@koudbloedkim, dank voor het meedenken maar Bokker Caily had geen plek.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 09:25

Pinda is lekker aan het groeien, Vientje!

Kiki, gefeliciteerd met je 200 dagen! *\o/*
En wat vervelend van je moeder. Hoe gaat het nu?

Angelpam, gelukkig valt het mee :)

Leuk dat je er bent, Lish!

Daisy is vandaag 6 maanden, dus als het droog is vanmiddag, komen er pens-foto's! :D

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 09:38

maatje31 schreef:
Ik ben druk bezig met het zoeken van een andere stal. Dat valt niet mee :(

Zondag ga ik kijken naar een stal waarbij de paarden 24/7 buiten staan met schuilstal. Is dit ook geschikt voor dragende merries en dan met name aan het eind van de dracht? Of is een grote binnenstal wenselijker? Ze is ongeveer in april uitgerekend maar kan ook maart worden.....

@koudbloedkim, dank voor het meedenken maar Bokker Caily had geen plek.

ik weet wel dat mijn oom en tante altijd het liefste hadden dan de merrie´s buiten bevielen en als ze op stal bevielen dat dan de merrie´s met veulen zo snel mogelijk naar buiten gingen, want blijkbaar dwalen de veulens in de wei dan sneller van de moeder af als ze te lang in een kleine ruimte hebben gestaan.
(al bevielen de merrie's 9 van de 10x op stal aangezien ze snachts binnen staan en de merrie's meestal snachts bevallen.)

verder denk ik dan dat paarden in het wild ook altijd buiten bevallen, maar het ligt er net aan hoeveel weerstand je paard heeft natuurlijk, want kenissen van mij hadden een paar jaar geleden een paard opgevangen die echt niks gewend was, altijd een deken en bandages om gehad, altijd alleen in een bak gelopen, met een briesje wint en een drupje regen gelijk op stal enzz.. hier hebben ze heel veel problemen mee gehad in het begin, maar heeft nu gelukkig behoorlijk wat weerstand opgebouwd. maarja als je zo'n paard heb lijkt het me dan niet verstandig.

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 10:03

@ennesil92: ze komt zo uit de opfok en is wel wat gewend. Ik gebruik geen dekens. Sinds een week of 3 staat ze snachts binnen. Daarvoor was ze dag- en nacht buiten.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 10:51

Angelpam, fijn!! Dat stelt in elk geval weer een beetje gerust...
Jakkes Kiki, dat zijn nare dingen. Gaat het inmiddels weer goed? Wel lekker nuchter, die moeder van jou :D
Maatje31: balen dat je niet op deze stal kunt blijven staan. Succes met je zoektocht naar een ander plekje.
Gisteravond even wezen helpen bij het trainen van de jonge hengsten. Ze hebben er daar 16 staan, dus wat extra handjes tijdens de staprondjes zijn wel welkom. Die van ons doet het goed; mooi om te zien hoe het toch al een wat stoerder ventje is geworden. Werd vanochtend zenuwachtig wakker en het duurt nog een week! 8)7 Help....

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 10:57

Dank jullie wel. Hahahah ze idd altijd lekker nuchter :D
Het gaat gelukkig alweer beter dan gisteren, ze had alweer wat babbels hihi

Waar Bo bevalt hangt ook een beetje af wat het weer dan doet. Nu staat ze met de nacht op stal. Maar zodra het weer het toelaat staat ze normaal gesproken weer 24/7 buiten.
Bij echt mooi weer wellicht dan ook weer, hangt ook een beetje wat ze aangeeft. Normaal laat ze zelf altijd goed merken wanneer ze weer lekker buiten wilt blijven, of in het najaar weer met de nacht naar binnen wilt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 11:02

Angelpam, fijn dat het mee lijkt te vallen, hoop dat het stabiel blijft of weer minder wordt.

Luna, dat heb ik soms ook met Kim, dat komt misschien wel omdat je er elke dag bij bent dat je het amper ziet en het ene paard wordt ook eerder dik dan de andere.

Kiki, heftig van je moeder. :(:)
Fijn dat ze zelf de humor erin kan houden.

(Weer) welkom, Lisch! Je naam komt me ergens bekend van voor.

Maatje, waar ga je precies kijken?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 11:04

grote nadeel van 24/7 buiten is dat het veel moeilijk is in d egaten te houden of de bevalling nadert en je moet een stabiele groep hebben, niet dat pasgeboren veulen of moeder opgejaagd wordt

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 11:11

Ja daar zit wat in, Fokfanaat! Belangrijk Punt om rekening mee te houden.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 11:14

Zeer zeker belangrijk. Met de nacht staat ze hier al 3 jaar samen met dezelfde merrie.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 11:25

Hier worden ze wel op stal geboren vanwege het weer dan maar de stallen zijn wel heel erg groot.

Verder gaan ze zo snel mogelijk overdag op de weide en als het weer warmer is dan dag en nacht op de weide.