[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zighenya
Blogger

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:40

Mij paard is vorige maand geënt en heb duidelijk overlegd dat het om een drachtige merrie ging, dus neem aan dat ze daar dan ook tegen geënt is?

Heb overigens nog een vraagje voor mijn medefokkers! (voor zover ik mezelf zo mag noemen haha)
Hebben jullie je merrie verzekerd? De reden dat ik dit vraag heeft niks met de Rhino te maken trouwens, toeval... Ik had mijn vorige paarden wel in de verzekering, maar heb hier ook veel teleurstellingen mee gehad (bij interpolis). Met deze was het het plan elke maand voor haar opzij te zetten, maar in alle eerlijkheid wil dat nog niet echt lukken. Nu zie ik veel ook over foetusverzekeringen, iemand daar ervaring mee?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:43

Ik heb idd een foetusverzekering, tot 450,- :j En al mijn paarden zijn verzekerd (wel allemaal verschillend).

Ik denk niet dat ze daarvoor geënt is.. Dat doen ze niet automatisch zeg maar.. Daar moet je wel echt specifiek om vragen..
Laatst bijgewerkt door Vulina op 18-03-13 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:44

onze jonge god is wel verzekerd bij EFO en moet zeggen dat ik de veulen verzekering best lastig vind. je betaald er flink voor en kan maximaal drie keer het dekbedrag verzekerd worden. Echter ben je enkel verzekerd voor dood binnen 3 dagen. Als je nog meer betaald en de uitgebreide neemt heb je geloof ik twee weken verzekerd tegen dood.
Moet eerlijk zeggen dat als Pietertje overlijd we het voor lief nemen dat we het bedrag voor de dekking kwijt zijn. Enige wat ons wel tegen staat is dat de hengst geruind is we dus gene tweede kans krijgen :(. Kleine moet dus echt heel hard z'n best gaan doen voor ons, gaan het dan ook in bubbelplastic inpakken en overal matrassen tegenaan spijkeren ;)

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 14:00

Ik heb ook een foetusverzekering :j is geloof ik tot 7 dagen na de geboorte geldig. Daarna gaat baby de 'gewone' verzekering in. Dat heb ik gedaan omdat 't toch allemaal best prijzig is, vooral het dekgeld.

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 14:08

Ik heb geen dekgeld gehad dus vind het niet erg iets meer uit te geven aan een juiste verzekering. Ondanks dat het me niks 'gekost' heeft ga ik natuurlijk niet minder om het beestje geven dan als de inseminatie 2000 had moeten kosten. Het gaat mij meer om onvoorziene medische kosten denk ik trouwens dan dat ik iets krijg als het veulen overlijd.

Vulina en Traiectum met welke verzekeringen hebben jullie goede ervaringen?

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 14:18

Zelf geen ervaring (eerste veulen, en m'n oude pony was niet verzekerd ;) ). Foetus is verzekerd bij dezelfde verzekering als moeder, dat was het makkelijkste qua regelen. Ik dacht dat dit Hippozorg was, ik zal het vanavond nakijken.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 14:20

Even egopostje :D

Keesje vandaag op dag 319:
Afbeelding

Time to roll!!
Afbeelding Afbeelding

_O- _O- Links dag 315 in 2011. Rechts dag 319 2013
Afbeelding Afbeelding

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 14:24

:)) lekker buikje hoor!

Kan ze nog omrollen? Bij Kid lukt dat nog prima (verbaasde me erover), maar die is nog lang zo ver niet!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 14:27

Pony kan niet meer omrollen, ze rolt weleens een kuil in en blijft dan echt steken :D Zo verliefd op m'n mooiste meisje, hoop dat ze enigszins tempo gaat maken met de kleine, kan niet meer wachten :D

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 14:27

Lekker hè? :) Alleen is ze absoluut niet dik! Zeker niet vergeleken met twee jaar geleden. Alleen op die rolfoto lijkt het heel wat.

Omrollen kan ze sowieso niet. Heeft ze nooit gekund, ze heeft niet zo'n sterke rug. Ik ben dus niet anders gewend.
Ik schrok me dus ook dood toen TiSento vorig jaar op het ruiterpad ging rollen terwijl ik hem aan het halstertouw vast had. Hij rolde eerst de andere kant op, prima... en toen ineens kwamen er vier benen op me af geslingerd!! :wow:

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 14:31

Ik vind ze idd helemaal niet zo dik ze ziet er goed uit hoor! Mijn merrie is echt enorm aan het groeien en krijgt heel veel vocht in de benen onder de buik en is vrijdag pas 300 dagen.
Ben benieuwd hoe dat nog gaat de aankomende weken. Iemand nog tips om het vocht weg te krijgen? Ja bewegen komt er al veel uit per dag zeker wel 4-5 uur paddock en dan nog wat wandelen maar ze loopt amper in de paddock en lopen gaat ook niet meer zo makkelijk dus doe ik ook niet langer dan 10 minuten.
Hopelijk snel de wei op dat zal haar goed doen. Kom maar op met die lente!

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 14:43

lekkere rol foto`s!!

vanmorgen werd ik gebeld dat Bonita raar deed,
ze had zich verslikt, hoesten heel zwaar ademen loggen staan benauwd,
meteen naar stal gegaan dierenarts kwam ook meteen,
had ze lichte slokdarm verstopping, ze knapte al snel daarna op,
ze hoestte op geven moment en het vloog je om de oren en toen was het weg,
en kon ze weer normaal lucht halen,
nu paar dagen nat voer geven omdat keel waarschijnlijk nu wat zeer doet

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 14:51

ach Bonita toch...pechvogeltje :(:)

Cynthia als ze rolt,lijkt het inderdaad heel wat :D

Foss veel sterkte,vreselijk....weet hoe het voelt :(:)

Dl Overduidelijk drachtig jouw Bo. En Empty's veulen ook gevoeld,'t komt nog allemaal in orde :j

Whis-Serada en Patrick van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe spruit,wat een schatje *\o/*

Verder moeten jullie me excuseren,maar ook hier ben ik uiteindelijk geveld door de griep. Ik meng me vanzelf wel weer als ik me beter voel -O-

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 14:53

alle zieken beterschap!!

wisanda2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 15:23

Ik heb ook niets verzekerd... Heb te veel paarden waardoor de kosten hoog oplopen. Daarbij kost het dekken met haflingers niet zo heel veel. Er wordt ook regelmaatig gewisseld van paarden dus daar is ook een verzekring niet blij mee.

Mijn merrie zit nu op 308 dagen dracht. Je kunt wel zien dat de achterkant slapper begint te worden en de staartwortel iets omhoog komt. Daarbij vind ze het heerlijk als ik op haar bil krab. Haar staart gaat dan op zij. Verder nog geen gevulde uiers.
Is die verslapping niet erg vroeg voor een maiden merrie? Ze is trouwens wel nog ergjong, waar ik absoluut niet blij van ben, maar heb ze vorige maand pas gekocht.

wisanda2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 15:25

naturlijk iedereen gefelicieerd met de mijlpalen en veulens

en iedereen die ziek is heel veel beterschap! Het wordt gewoon tijd voor zon!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 15:39

Pretty jij ook beterschap!
Cynthia op die rol foto lijkt ze wel dikker dan twee jaar terug vind ik hoor!

Hier ook geen verzekering, merrie is 17 dus is verzekeren dan nog moeilijk, en merrie heeft een keer verworpen waardoor de verzekering ook een vrucht niet wil verzekeren.
Nou hoef ik het gelukkig voor de medische kosten niet te doen, zelfs in geval van een operatie gaat paard lief naar een bevriende kliniek en kunnen we waarschijnlijk een hoop minder betalen dan de normale prijzen, dus dat scheelt :)

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 15:40

Traiectum schreef:
Zelf geen ervaring (eerste veulen, en m'n oude pony was niet verzekerd ;) ). Foetus is verzekerd bij dezelfde verzekering als moeder, dat was het makkelijkste qua regelen. Ik dacht dat dit Hippozorg was, ik zal het vanavond nakijken.

Hier ook, merrie en vruchtverzekering bij Hippozorg. Tot 7 dagen na de geboorte is die geldig, daarna moet ik wel zelf een andere verzekering afsluiten.

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 15:42

wisanda2003 schreef:
Ik heb ook niets verzekerd... Heb te veel paarden waardoor de kosten hoog oplopen. Daarbij kost het dekken met haflingers niet zo heel veel. Er wordt ook regelmaatig gewisseld van paarden dus daar is ook een verzekring niet blij mee.

Mijn merrie zit nu op 308 dagen dracht. Je kunt wel zien dat de achterkant slapper begint te worden en de staartwortel iets omhoog komt. Daarbij vind ze het heerlijk als ik op haar bil krab. Haar staart gaat dan op zij. Verder nog geen gevulde uiers.
Is die verslapping niet erg vroeg voor een maiden merrie? Ze is trouwens wel nog ergjong, waar ik absoluut niet blij van ben, maar heb ze vorige maand pas gekocht.

Mijn merrie is net zo ver als de jouwe, maiden en heeft ook al slappe banden. Als ik je bericht lees dan denk ik echt: die heeft het over de mijne (alhoewel zij wel al uier aan het maken is) Ze houdt zo veel van kontjekrabben dat ze letterlijk achteruit loopt en je af en toe gewoon een kont in je rug krijgt, kriebel je niet dan komt er nog een stapje bij :+ ze duwt me zowat omver, ze vind zichzelf erg zielig :+ .

Hier heb ik niets verzekerd. Ik heb me er eigenlijk niet in verdiept maar wel begrepen dat de voorwaarden best nog wel heftig zijn dus ik laat het aan me voorbij gaan. Ik wil graag zelf beslissen wat er met mijn paarden gebeurd.
Laatst bijgewerkt door noivadapaz op 18-03-13 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 15:43

Pretty beterschap!

Hier ook niks verzekerd, ik dek dan ook met mijn eigen hengsten dus dat scheelt ook weer :)

Mimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 15:49

Cynthia82 wat een leuke foto's!
En wat heb je bij jouw merrie een fantastische tekst geschoren!!

Helemaal TOP!

Jammer dat die van mij de boel afbreekt bij het zien van een scheerapparaat. Anders was "convoi exceptionel" of "zwengt uit" wel grappig geweest! :D

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 15:50

Ik heb alleen de merrie verzekerd... Maar vraag mij af of ze ook verzekerd is als ze sterft tijdens de bevalling..... Niet dat ik daar nu nog wat aan kan doen...
Veulen is niet verzekerd, is voor de helft van mij dus de kosten worden gedeelt.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 16:16

Ik heb mijn paarden ook niet verzekerd. Ik vind het nogal aan de prijs en dan moet je ook nog eens een behoorlijk eigen risico betalen per gebeurtenis. Nu hebben mijn paarden gelukkig weinig een veearts nodig en is in die 14 jaar dat ik nu eigen paarden heb, geen verzekering voordeliger gebleken.

Mimmetje, dankjewel :D Dais blijft heerlijk rustig staan, ideaal :)
Ik heb ook gedacht aan 'Pas op, zwengt uit' :+

Jes, ja, op die rolfoto wel. Maar hier een kijk- en vergelijkfoto van de achterkant van twee jaar geleden op dag 315 en dit jaar op dag 317 (afgelopen zaterdag)
Afbeelding Afbeelding

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 16:19

Das echt een verschil Cynt :P Doet de uier al iets?

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 16:20

Olijf: volgens mij wel. Bij mijn verzekering zijn (noodzakelijke) dierenartskosten ed voor de merrie iig op haar eigen verzekering geregeld. Zo ver ik weet sterfte ook.

Ik heb bewust wel verzekerd, oa voor het dekgeld, en omdat dit het laatse veulen van de merrie is, mocht het mislukken dan gaan we niet nog een keer proberen.