[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

InekeH87

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 14:23

nou wordt ik toch wel nieuwsgierig naar het palingverhaal. kan iemand die naar mij pb-en? Dan kan ik beslissen of er wel of geen paling op de nieuwjaarsschotel komt :P

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 14:48

neon: hmm wat kan dat nou zijn! Gelukkig wordt ze goed in de gaten gehouden.

Ik heb ook maar eens foto's van de dames gemaakt voor jullie.

Eerst creamer, 220 dagen drachtig vandaag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Larouscha, 200 dagen drachtig vandaag!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sjanty, 192 dagen drachtig vandaag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En wat vinden jullie er van?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:12

Knappe dames Jenny, en zeker voor fokmerries zitten ze nog strak in het lijf.
Ik ga nog maar eens even naar stal, kijken hoe ze er nu voor staat.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:20

Jenny; ze zien er idd erg netjes uit!! Mooi van formaat ;-).
NL: hoop voor je dat ze zich wat beter voelt!
Ineke: dat WIL je niet weten :Y)

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:44

NL, ik zal duimen dat ze weer gewoon in orde is en er niets aan de hand is!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:57

wacht op de pb met palingverhaal.
Kyra is echt explosief aan het groeien haha.
EN ze is nu op haar nieuwe plekje de baas, dus jullie snappen wel eten genoeg haha.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:44

*schuift Neon nog een stukje Brachse Paling toe*
Neon: kun je haar tempen? Dan weet je of je "schrik" kan uitsluiten. Ster is pas geleden ook over haar toeren uit het land gekomen, drijfnat, shakend, en steigeren aan de hand aan toe. (Bleek gelukkig dat er, op wel 100 meter afstand, slechts enkele mannen van de gasunie bezig waren om een leiding wat dieper in te graven, en dat was errrrug beangstigend, muts die ze is :? )
Hoop dat het nu beter gaat met Neon!

Kyrkelover en Ineke: nou vooruit.... jullie zijn de laatsten die ik een palingloos diner ga bezorgen, anders krijg ik echt medelijden met de Volendamse Welvaert :+ .
Laatst bijgewerkt door Gem op 29-12-09 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:45

jenny ze zien er super uit mooi strak nog net als kitzbi
Daar heb ik vandaag foto,s van gemaakt :)

inge176

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 17:34

Ze zien er goed uit Jenny!
NL, hoop dat het nu beter gaat met Neon.
Ik begin me nu ook wel af te vragen wat er in het palingverhaal gebeurd. :)

inge176

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 17:35

Ik heb vandaag nog een extra onderdeken gehaald voor het geval dat. Ze willen het volgende week -15 tot -20 graden hebben :|

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 17:43

gem: zou je het palingverhaal hier toch maar plaatsen? :D begin ook stilaan te willen weten hoe dat gaat :D

inge176: meen je dat nu? die temperatuur??

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 18:05

wow laat dat dan maar even in Groningen over slaan ik ga misschien zondag even kijken voor een ander paard en dan wil ik wel zien hoe die loopt...
Nou ja we zien wel hoop dat het wat word had vandaag mensen voor O'marisa en die konden gewoon lezen en schrijven met haar het was meteen vertrouwd en zo snel vertrouwd O'marisa niet iedereen. Was helemaal verbaasd.
Juwel heeft vandaag weer even op een nieuw stukje gras gestaan en maar een emmer grasmix dan maar gewoon even zo als ze straks bevallen is dan zal ze vast wel meer honger krijgen en toch weer hooi gaan eten. En anders ga ik wel even kijken of ik ergens van die kleine pakken kuil kan vinden zodat ze dan maar kuil heeft dat eet ze dus wel maar vind voor Juwel alleen een grote baal erg overdreven...

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 18:06

Hoe is het nu met Neon? hoop dat het mee valt en dat ze gewoon geschrokken was.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 18:11

Neon staat er weer normaal bij. Wel heeft ze nog niet gemest.
Geschrokken was ze niet, de zeldzame schrikreactie die ze ooit geeft is toch echt heel anders. Vuurwerk was het ook niet, die waren ze nu wel aan het afsteken maar vanmorgen niet. Neon geeft trouwens helemaal niets om vuurwerk.

inge176

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 18:20

silketje schreef:
inge176: meen je dat nu? die temperatuur??

Ze zeggen het. Geen idee of het ook daadwerkelijk zo koud wordt, in Nederland weet je het maar nooit ;-). Kan zo ineens weer 5 graden warmer worden.

Gelukkig is Neon weer wat beter, maar nog wel even het mesten in de gaten houden dus.. wel vreemd.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 18:33

Sterker nog, hier wordt tot maandag 40 tot 60 cm sneeuw verwacht... Nice hoor..

Super hoefsmid gebeld, of hij deze week tijd had om ijzer in elk geval bij de "wei" paarden er onder weg te halen..En hij kon morgen al :D Super kerel is het toch..Zo vindt je er maar weinig.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 18:34

Jasses paling...!
Het enige wat ik echt lekker vind aan vis zijn die blikjes tonijn in groenten :9

inge176

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 18:38

Zoveel sneeuw, jeetje! Beginnen we weer van voren af aan :P.
Wie heb je als hoefsmid Joto?

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 18:46

Fijn dat het iets beter gaat met Neon. Idd nog even afwachten of ze mest.
KG: hier zouden ook mensen voor een poownie komen kijkne, maar is al 2x afgebeld omdat we niets kunnen in de bak. Meisje kan dan niet proberen onder het zadel.

Het palingverhaal wil ik best plaatsen, maar het is zo jammer dat dan niemand meer paling eet daarna..............zoals gem zegt: we halen de handel weg bij de vissers, haha.

Ja, het wordt idd weer koud..............grrrrrrr net gisteren weer kunnen rijden na 2 weken en vandaag de grond alweer te hard met sneeuw dus in het vooruitzicht en vorst zal het nog wel weer even duren dus. Geef mij maar lente........(nog 9 weken)

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 18:49

ik zal ook weer eens dikke buiken foto's plaatsen. Zuur is nu ongeveer 250 dagen drachtig. Dus nog 3 maanden te gaan
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En eentje van hele slechte kwaliteit maar wel duidelijk een dikke buik (mijn vriendin wist niet hoe de camera werkte)
Afbeelding

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:21

meld me hier ook zellie :D leuk die buiken foto's :D mijn merrie is nu 6,5 maand volgens het dek bewijs

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:23

Oh nee he weer sneeuw... Als het maar in 1x valt en dan meteen de wegen vrij gemaakt worden dan is het goed als het dan toch moet vallen. Ik wil zondag bij een paard gaan kijken een 2.5jarige dus hoop dat daar de baan een beetje begaanbaar is zodat ik haar kan zien lopen. Moet het toch van het karacter en het lopen hebben diertje is nog wat onzeker maar ik heb alle tijd en energie om te laten wennen en kennis te maken dus hoop op een goede eerste indruk. Is niet het type paard dat ik zocht maar kwam op mijn pad en ik denk dat als het wat is het zo moet zijn.

Hier kon wel een beetje gereden worden op de hoefslag na wat gestapt te hebben en een paar rondjes gedraaft kun je aardig stukje stappen en draven dus wel fijn hou nu de hoefslag mooi los kunnen we elke dag even hobbelen al is het alleen maar stappen en rondje draven dan blijft ze in iedergeval in beweging.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:24

Hier kan alleen nog maar in de binnenbak gereden worden. Er is de afgelopen tijd zoveel neerslag (in de vorm van regen en sneeuw) gevallen dat geen enkele buitenbak nog begaanbaar is. Ik hoop ook niet dat er veel sneeuw gaat vallen. Flinke vorst vind ik echt niet erg maar zoveel sneeuw is wel mooi maar erg onhandig.

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:38

jeetje ik ben ook wel benieuwd naar het palingverhaal (lust al geen vis, dus door mij raken de volendamse vishandels niet failliet ;) )
ik ben echt slecht maar nog steeds geen buikfoto van nobel, misschien vant weekend als het licht is dat ik m ff maak!

nobel was vet aant verharen uhh misschien moet ze ze nog ff bewaren voor de koude oliebol die eraan komt??

leuke foto's komen er voorbij!! schiet voor sommigen (including myself) al op!!! nobel moet nog 67 dagen ofzo?

alleen uhh vraagje voor de meestwetenden onder ons.. wij krijgen altijd kuil van eigen land, nu krijgen wij volgens mij de eerste snee en nobel is vet aan de diarree, mok wordt erger, veel oedeem enzovoorts. terwijl tot 4 weken geleden kreeg nobel altijd grof spul (had ie toen nog liggen) had ik geen mok, redelijke mest en over het algemeen niet standaard oedeem.
kan dat fructaan e.d. te maken hebben met de mok/oedeem en de mest is voor mij wel duidelijk..
want er werd mij nu afgeraden aan de merriebrok te beginnen in deze 'toestand'. en eigenlijk de enige oplossing is aan de hooi (wat ik dan zelf moet kopen) maaree vroeg me af hoe jullie erover dachten :)

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:49

@ Manueeltje, Moeilijk hoor, lastige situatie. Ga hard voor je duimen dat ze goed blijft lopen.
@ Diane_Basje, Hihi bij Donna zitten nu de buiksingels op z'n grootst (alleen wel nog gekruisd) :D
@ Neon, Wat raar, wel goed dat het beter gaat. Ik zou haar nog ff in de gaten houden!! ;)
@ JennyK, Wat een nette strakke buikjes nog ;) (ben jaloers :o )
@ Ineke, die van jou word al mooi rond zeg!! :P

Hier hopen we ook op niet te veel neerslag!! Ben blij dat we weer wat kunnen!!