Hoop met je mee dat het een merrie word. Al die hengsten van afgelopen jaren. Bedoel, die zijn ook welkom, maar het afscheid is zo jammer... Hopelijk dus een merrie jah.
Ik voel me best raar. Zit te twijfelen of ik nu naar stal ga... Moet zo wel eten, haha. Deze merrie doet het wel vaker overdag. Zal zo wel even horen hoelaat we eten en dan nog ff snelle check doen op stal.
Marlijn: zie ik daar nu toch weer vooruitgang in blossoms uier?
pretty: vera 1 dag over en je hoogdrachtige muts nog geen uier zit niet mee
petraaken: moest lachen om die valium spannend hoor!
muzefee: de vorige heeft gewoon gewacht zodat de veulentjes lekker met elkaar kunnen spelen
zo dan hier de volledige update van Tinkerbell:
Dag 329, nog 6 te gaan tot uitgerekende datum:
Uier vanmorgen:
Zoals te zien is, toen nog geen hars, uier niet veel gegroeid in vergelijking met gisteren maar wél veel meer onder druk, als ik eraan kwam om te voelen hoe hard hij was, kwam er al melk uit haar tepels, die nu meer dikgelig ipv oranje wordt. Ze had ook niet zo graag dat ik eraan kwam (trok haar been op).
Toen gaan gras knabbelen, krachtvoer van 's ochtends heeft ze overigens niet opgegeten. Gras knabbelen kwam ook niet echt veel van terecht. Maar het viel me op dat haar buik erg veranderd is, meer gezakt kont lijkt ook opeens verminderd
En toen ging ik kijken en na nadere inspecties: mini-harsjes! Ik kreeg ze niet op foto
Lukt me niet om de harsjes op de plaat te krijgen, maar heb van vorig jaar gelukkig wel een foto ze zagen er exact zó uit ik weet het, eigenlijk te belachelijk om belangrijk te vinden, maar toen ze dus vorig jaar zulke harsjes had, is Chenoa 's nachts rond 4u geboren
vannacht was ze overigens erg zuchterig en pufferig, vandaag op de wei idem ik waag het niet te beweren dat het nu gauw komt, maar ik waag toch ook niet het tegendeel te zeggen
Geen baby’s?? Dat wordt straks weer een baby-boom Ze sparen ze lekker op
Pauk: 320 dagen, da’s de mooiste mijlpaal van allemaal Mooi puntje aan de buik (en aan de tong ) Ze was vast aan het oefenen. Dat heb ik met Palona een keer gehad, leek echt of ze aan de gang ging, lag ook te persen, na een kwartier staat ze op en graast verder. Duurde daarna nog 2 dagen.
Ik las ook op marestare dat merries twee min of meer vaste tijden hebben (per dag) waarop ze oefenen, hoe zat het ook alweer, zal het eens opzoeken. “Practice times / active times. Mares do this 2 times a day in the same time periods. Example 9 am - 1 pm and 9 pm - 1 am. Mares normally foal in the hours they practice. Give or take an hour or so.”
Dreeke: Niet op de uier afgaan wat waken betreft Bij Upona keek de eigenaar ongeveer 4 uur voor de geboorte naar de uier en zei: dat kan nog wel een dag of tien duren.. Die stelde ook nog niet veel voor. Ik ging toen al een paar nachten regelmatig kijken, omdat de kling veranderde en ze met de staart los van haar lijf liep. Daar heb ik meer succes mee gehad met voorspellen dan met uiers kijken.
Silketje: Gefeliciteerd met je prachtige aanwinst!!
Frenia: hars! *legt foon in de oplader*
Cuba: komen toch wel foto’s van Chennai voor het eerst in de wei?
KDHtjuh: Gewoon in dagen blijven tellen dan
Whiz: Nog wel veranderingen?
Pretty: Vera gaat zich opmaken, spannend.
Muzefee: Daar komt de volgende al, succes met yellow!
@muzefee, wow die doet het sneller dan 26 dagen over tijd
Morgans uier was vanochtend ook hard en gevoelig. Ik zag er voor het eerst wat van die witte puntjes op. Maar nog niets geen losse banden helaas. Het duurt nog wel even denk ik.
Frenia: Wat een uier! Die spanning erop kan je precies wel zien..hopelijk raakt ze gauw van die druk verlost aan de hand van een lekker sabbelend veulen!
Heb even snel gekeken, ze stond nu redelijk rustig, maar kan natuurlijk elke seconde veranderen. Ga zo eerst eten en kijk denk ik onder het melken weer even. Als het er dan niet is, ga ik gespannen thuis zitten wachten op een telefoontje van de eigenaar.
@ ProudJustify; Hoop dat je gelijk hebt ! Dan kom ik ook nog aan m'n nachtrust toe, haha !
Ik laat het nieuws-brengen graag over aan de gelukkige
Chubby stond een paar uur voor ze beviel nog op de wei in de vrieskou Ik belde einde ochtend de stalhouder en die riep "dat duurt nog wel een week".. Een paar uur later lag Chief er naast.. Die heeft zijn best moeten doen voor de melk, want spenen waren toen nog niet eens gevuld..
ik ben ook hééééél hard aan het denken aaaaaaah! ik sterf dus nu al van nieuwsgierigheid!!!! PING! MAZZELMEID??????????????????????????????????????????????????????? of sla ik de bal erg mis???