[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

J_emma

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 22:11

Geen idee waar ik naar zit te kijken Luna..

Wat een schatje Keresa! <3

Balen zeg Knolselder!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 22:23

Dddara, je birthalarm belt dan 2x met ongeveer 2 minuten ertussen. Tenzij je het na de eerste x terugbelt, dan reset die zich en belt pas terug als ze weer plat gaat.

Ik moet wel zeggen, ik had ook eerst de Lite, maar heb uiteindelijk tocj de premium gekocht met slaapstand. Die paar 100 euro vond ik het wel waard met al mijn platslapers die soms 20!! Keer per nacht belden (somligen liggen plat, gaan even recht liggen en daarna weer plat. En zo een paar x achtereen)
Maar ik fok nu ook wel elk jaar veulentjes en dan heb je dat er snel uit qua ongemak anders.

Zo zeg, zou dat aan die warme winter liggen (vorige week uitgezonderd :+ ) dat er veel merries vroeg zijn met hun vorderingen?

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 22:37

Jullie gaan snel! Dag en half niet gekeken zittenb we plots 5 pagina’s verder!

Kabayo: ik heb een Instagram account! @its_something_great

Ik weet niet meer wie het zei maar DA zei ook dat het kon door nieuwe baal hooi. Maar is het eerste jaar dat ze zoveel last heeft dus zal wel meer door het veulen komen hoop ik dan toch.

Oooo wat is het toch een droppie keressa.

Lijstje word idd al langer. Ik kijk er naar uit naar al het nieuwe leven.!!!

Welkom friesiszwatt! Je zult nog tijdje moeten wachten! Reden voor december veulen?

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 22:53

Jammer Knolselder!!
Niet leuk ...

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 22:55

Wat een leukerd Keresa!

Ah nee Knolselder! Wat vreselijk jammer.

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 22:57

Nou AnsoDM, jij zegt het en ik denk ik. Jullie gaan echt hard zo! Helaas geen nieuw veulennieuws!

Michelle, hoe gaat het nu met jouwe?

Knolselder, wat balen dat ze verworpen heeft. Had je wel al een vermoeden?

Corina, twee woorden negen letters: duurt lang :+

Fotsy bij de jouwe gaat het uier ook hard. Nog geen hars?

Luna wat heeft die van jou schattige tietjes, haha :+

Spannend Cynthia, ben benieuwd of je volgende week weer een begin ziet.

Friesiszwart welkom! En wat een late uitgerekende datum, december! Is dat expres?

Ddara ik kan het je wel aanraden. Of ik hem nou te vroeg om heb of niet, het geeft me wel heel veel rust. Ik heb hem gehuurd. Wat betreft het dichtzetten, niet vergeten open te laten maken! Volgens mij wordt het plaatselijk verdoofd.

Sannahtris is zie wel degelijk ontwikkeling hoor! Leuk om te zien.

Ah balen Mirjam, zeker nu frustrerend. April is er sneller dan je denkt.

De mijne is vandaag 312 dagen. Ben druk bezig met het veulen naar binnen kijken, haha. Maar merrie gaat hard! Uier is flink (foto na bewegen), veel hars, zie aan de binnenkant van de benen wat opgedroogde witte plekken. Vulva verandert nu ook, lastig uit te leggen, maar lijkt wat meer naar binnen te keren en is wat rimpeliger.
Moet ook zeggen dat haar billen wat puntiger lijken te worden, maar misschien zie ik wel spoken.

Dit was gisteren:

Afbeelding

Dit vandaag:

Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 22:59

Oei spannend ual :oo

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 23:01

Oei Ual_95, dat lijkt inderdaad geen lange tijd meer te duren. Hopelijk wacht ze wel netjes tot het veilig is.

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 23:02

Die is er vroeg bij Ual_95, snap dat je wilt dat ze het nog even binnenhoudt.

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 23:06

Ik merk aan mezelf ook dat ik veel verhalen op bokt probeer te zoeken over waar het veulen wel vroeg geboren wordt. Zag van vorig jaar een gezond veulen op 306 dagen voorbij komen. Put ik dan maar hoop uit. :')
Iedere dag is er eentje extra.

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 23:12

Wow Ual, snap dat je dit spannend vindt. Test je ook de PH?

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 23:14

update

Afbeelding

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 23:16

Icecrystal schreef:
Wow Ual, snap dat je dit spannend vindt. Test je ook de PH?

Misschien wel handig om te doen. Beetje stomme vraag misschien, maar moet je daarvoor gewoon wat in de speen knijpen? Merrie is wat link, maar we oefenen.

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 23:17

Ahh.. Wat ontzettend rot dat je merrie heeft verworpen knolselder :(:)

Ual_95 Ik heb al eens eerder een merrie op stal gehad die met ik dacht 310 dagen bevallen was van een gezond veulen. Was toen wel onverwachts maar het kan dus wel.

AM ik ben erg benieuwd naar de vorderingen van je nieuwe aanwinst, leuk dat hij van weissgold is! Wie weet als hij ooit ggk wordt kom ik nog eens als klant als ik een passende merrie heb haha!

Vandaag zit Wendilyn alweer op de 250 dagen!

Afbeelding

Leuk trouwens om mensen te volgen op Instagram, *\%/* ik heb al wat mensen toegevoegd. Ik heb 3 accounts, 1 van mijzelf (die staat privé) en 2 aparte voor allebei mijn heren:
Kahrim_NRPS
Qi.oxygenium_nrps

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 23:18

Hier 318 dagen ual. Was wel te vroeg qua kenmerken maar de joue loopt qua die kenmerken netjes ds zou me niet zo snel zorgen maken.
Mijne kwam met niet eens gevuld uier en net een klein geel dopje. Dus het zou niet meer een maand duren.. maar had nog wel langer moeten duren. Zeg maar.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 23:22

Fotsy schreef:
Zo grappige foto Luna ik moest even kijken

Oh Cynthia vorig jaar op 295 begonnen en op hoeveel beviel ze dan?

326. Exact 1 maand later :)

Knolselder, die foto! <3

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 23:33

Ual; Helemaal geen domme vraag. Het makkelijkst is om de harsjes eraf te halen en dan een knijpende beweging te maken van de bovenkant van de speen, naar beneden. Even wat opvangen en dan testen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 23:33

Nicole haar merrie beviel altijd heel vroeg, een stuk voor de 320 dagen. Ik weet alleen niet of dat Mierela of Lillyfee was die zo vroeg ging.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 23:35

ual_95 schreef:
Ik merk aan mezelf ook dat ik veel verhalen op bokt probeer te zoeken over waar het veulen wel vroeg geboren wordt. Zag van vorig jaar een gezond veulen op 306 dagen voorbij komen. Put ik dan maar hoop uit. :')

Ik heb het vaker mee gemaakt hoor.
Heb er geen problemen mee gehad.
De ergste was een maand te vroeg maar die was af en groot. Daar zag je niks aan. Ik ben er niet zo bang voor

Michelle5418

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 23:37

Knolselder aah wat een pech. Op naar een gezond veulentje volgend jaar dan!

Kabayo je kan mijn insta ook volgen, kwpn.irvina_princess. Ik volg je al :D

Keresa die veulenfoto's maken mij nog ongeduldiger.. wat een knapperd <3

Corina wat duurt het bij jou merrie lang, al vanaf veilig dat ze bezig is toch. Hopelijk snel een gezond veulentje ernaast.

Fotsy die maakt zo ook al lekker vaart :=

Luna voor een mini dan ookal bijna veilig toch? 300 dagen meen ik

Friesiszwart welkom in het topic! Vroeg begonnen met dekken zo te zien dit seizoen. Heeft dat een reden?

Sannahtris daar begint ook al wat te ontwikkelen! :)

Ddara ik zat ook te twijfelen, toch gekozen door gewoon te waken met camera en wekker. Ze staat asn huis dus ben er zo.

Ual die van jou gaat ook hard zeg! Volle uiers met flink hars. Ze moet het nog wel even binnen gaan houden hoor :)) herkenbaar het zien van alles bij je merrie _O-

Lovelyn begint ookal wel op te schieten, gaat sneller als dat je denkt.

Wat betreft mijn merrie, nog een beetje hetzelfde. Erg slappe banden nog, en vulva is goed opgerekt, ook van binnen echt vurig donker roze (rood) aan het worden. Had toen ook eens gehoord dat dit bij naderende bevalling gekleurder word. Uier lijkt nu ook ontwikkeling in te zitten. Het is echt super hard. Ga ook maar ph strips halen morgen. Toen ik erin kneep kwam dit eruit. Ik houd haar wel gewoon goed in de gaten. En kijk snachts af en toe op de camera. Gezien haar uier ook ineens kan vollopen _O- verder is eigenlijk alles klasr , behalve het uier.

Afbeelding

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 23:41

Balen knolselder, daar doen we al de
Moeite niet voor.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 23:44

ual_95 schreef:

Ik heb een site van de dierenarts waarop staat dat veulens normaal tussen 320 en 360 dagen geboren worden maar dat er gezonde paardenveulens geboren kunnen worden tussen 305 tot 400 dagen

Maar ik snap je stress!

Heeft het birthalarm wat jij gebruik slaap stand want jij hebt al is vals alarm gehad toch?

Mijn merrie heeft 3 jaar terug ook 14 dagen geharst al moet ik toegeven dat het uier niet zo vol was als het jouwe
Laatst bijgewerkt door DDDara op 17-02-21 23:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 23:46

Ual: ik had een onderbuikgevoel. Vandaar dat ik ze maar gelijk heb laten scannen toen de DA hier dan toch moest zijn.

Zo, de uier van jouw merrie gaat wel hard zeg :wow: zit je zeker juist qua telling := (ik heb lezelf zo eens grondig vergist, haha!)
Hopelijk houdt ze nog even haar billen dichtgeknepen.

Corina, de linkse lijkt al mooi laag! Zij beide van hetzelfde moment maar andere speen?

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 23:57

Icecrystal dankjewel voor de uitleg! Ga ze toch maar aanschaffen. Dan heb ik in ieder geval echt alles gedaan. :')

Knolselder ik weet het echt 100% zeker. Ben inderdaad meerdere keren gaan rekenen omdat ik me misschien wel zou vergissen. Maar heb zelfs nog het appje van de dierenarts in mijn telefoon staan. Ze is geinsemineerd op 11 april, was gelijk raak. Met 340 dagen zou ze 17 maart uitgerekend zijn.

Ddara deze heeft inderdaad een slaapstand! Mijn merrie slaapt plat. Het alarm reageert op de bewegingen die de merrie maakt (liggen en weer naar boven komen). Heb nog maar één keer vals alarm gehad. Zoals Knolselder zegt, die paar 100 euro is dat het echt wel waard.

Moet zeggen dat jullie reacties met betrekking tot de vroege geboortes me wel gerust stellen. Misschien is mijn merrie wel een snelle bakker. :')

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 23:58

Knolselder schreef:
Ual: ik had een onderbuikgevoel. Vandaar dat ik ze maar gelijk heb laten scannen toen de DA hier dan toch moest zijn.

Zo, de uier van jouw merrie gaat wel hard zeg :wow: zit je zeker juist qua telling := (ik heb lezelf zo eens grondig vergist, haha!)
Hopelijk houdt ze nog even haar billen dichtgeknepen.

Corina, de linkse lijkt al mooi laag! Zij beide van hetzelfde moment maar andere speen?

klopt. beide zelfde moment maar ieder eigen speen eigen druppel