Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Amy223 schreef:Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie het doen rond de bevalling.
Nemen jullie vrij en zo ja, hoe lang? En een week voor de uitgerekende datum of langer
Cynthia82 schreef:Fiore krijgt Vitalbix Breed en Grow. Maar ook niet de aanbevolen hoeveelheid hoor. Volgens mij mag ze 2 kilo per dag. Ze krijgt nu nog een halve. Misschien in maand 11 een hele, maar daar twijfel ik nog aan. Ergens denk ik: als ik te weinig geef, heeft dat nog wel effect? Als ze te weinig extra vitamine en mineralen binnenkrijgt, dan heeft ze er toch ook net niets aan. Snappen jullie?
Maar 2 kilo vind ik echt bizar veel.
Die Pavo Vital geef ik in de zomer aan mijn niet drachtige/zogende paarden.
Cynthia82 schreef:Fiore krijgt Vitalbix Breed en Grow. Maar ook niet de aanbevolen hoeveelheid hoor. Volgens mij mag ze 2 kilo per dag. Ze krijgt nu nog een halve. Misschien in maand 11 een hele, maar daar twijfel ik nog aan. Ergens denk ik: als ik te weinig geef, heeft dat nog wel effect? Als ze te weinig extra vitamine en mineralen binnenkrijgt, dan heeft ze er toch ook net niets aan. Snappen jullie?
Maar 2 kilo vind ik echt bizar veel.
Die Pavo Vital geef ik in de zomer aan mijn niet drachtige/zogende paarden.
Cioccolato schreef:Ik geef maar 1 kilo merriebrok per dag. Beter voeren op oog dan een obesitas merrie omdat het op de zak staat.
Naast ruwvoer, voer je krachtvoer bij. De ene heeft er meer van nodig dan een ander. De zak is een mooie uitgangssitustie, rode draad, maar zeker niet voor elk dier helemaal waar.