[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

salatiga1995

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 11:02

Jemig Evelien wat naar zeg! Heel veel sterkte!! :(:)
De nachtmerrie van elke fokker.. hoe is de merrie?

Spannend droversrun! Ik duim nog steeds voor lieve, kleine Guusje!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 11:05

Evelien gadver! Vreselijk om je veulentje te moeten verliezen! Veel sterkte!!

Wel vind ik het een beetje schrijnend om te lezen “ik heb elk uur mijn wekker gezet” terwijl er al zo vaak gemeld is dat het écht te weinig is om eens per uur te checken... het kan zo snel gaan, en helaas ook zo snel mis gaan ;( en natuurlijk moeten we ook slapen, en met alarm kun je het ook missen, maar het zou alweer zo veel op kunnen vangen....
hoe subtiel ik het ook probeer te verwoorden komt dit natuurlijk sowieso betweterig en rot over, sorry daarvoor! Dat is echt niet mijn bedoeling, maar laat het please een wake up call zijn voor mensen die nog moeten en ook denken dat je met elk uur checken genoeg in de gaten zult hebben..... ;(

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 11:08

Ik sluit me geheel aan bij Linda het is vreselijk evelien maar dit had waarschijnlijk wel voorkomen kunnen worden..
Wel nogmaals veel sterkte!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 11:08

Salatiga ik ben heel blij voor je dat de camera werkt,pak van jouw hart!

Drover we duimen nog steeds heel hard voor Guusje hoor. :(:)

Jeanna wat een leuke merrie is het ook. En schiet al op!

Welkom Cioccolato.

Murosh dat is soms moeilijk te zien bij shets,die slappe banden. Maar het kan er wel mee te maken hebben ja. Het gaat dus echt weer vriezen,schiet niet op zo..

Mijnlieverd die eerste heeft echt een zalig koppie!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 11:11

Evelien, heel veel sterkte, hoop dat je merrie verder goed in orde is. Zo jammer geen speelmaatje voor je andere veulen.

Pretty, zo waar wilde ook zsm dat vliesje vd neus af hebben. En die merries kunnen echt.ineens beginnen. Zo staan ze rustig en plots liggen ze en begint het. Neemt niet weg dat ieder zijn best doet.

Carmuh, knuf ook voor jou weer heftig om te lezen.

Droversrun, pfff duurt lang, is Guusje al wat levendiger? Dikke knuf ook voor Guusje en Jonne.
Laatst bijgewerkt door jobamara op 13-03-18 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 11:12

Ach nee Evelien wat vreselijk! :(:)
Heel veel sterkte

Evelien_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 11:36

Super lief van jullie allemaal, doet mij ook zeker goed! Jullie hebben echt gelijk.. zo zie je maar weer hoe snel het kan gaan en hoe snel het mis kan gaan.. hopelijk weer een eyeopener voor iedereen.
Hopelijk is Guusje ook snel weer de ‘oude’
Carmuh ik begrijp dat jij ook zoiets hebt meegemaakt? Het is keihard om je veulen zo te moeten verliezen ;(
Met de merrie gaat het redelijk goed. Ze eet gelukkig weer.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 11:39

Wat een rot nieuws evelien sterkte
Hopelijk houd je merrie er niets aan over.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 11:41

Ik heb het ook een paar x meegemaakt dat vlies niet brak... gelukkig er wel bij en kunnen breken.

Maar net 1x toen een merrie achter mijn rug (ookal had ze alarm) was bevallen, brak het vlies ook niet zag ik achteraf op de camera. Gelukkig is de moeder toen vrij snel gaan rechtstaan en bijten/krabben met been. Geen idee hoe maar hij is gelukkig eruit geraakt.

Op een uurtje kan je zoveel missen...

Nogmaals heel veel sterkte. Je zal je er wel rot genoeg bij voelen.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 11:43

Gelukkig is je merrie oke Evelien. Vind het wel super hoe je de (goed bedoelde) kritiek opneemt. En als je er alles aan doet kun je het nog missen natuurlijk, maar de kans was een stuk minder geweest. Heel veel sterkte nogmaals!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 11:46

Evelien_MG schreef:
Super lief van jullie allemaal, doet mij ook zeker goed! Jullie hebben echt gelijk.. zo zie je maar weer hoe snel het kan gaan en hoe snel het mis kan gaan.. hopelijk weer een eyeopener voor iedereen.
Hopelijk is Guusje ook snel weer de ‘oude’
Carmuh ik begrijp dat jij ook zoiets hebt meegemaakt? Het is keihard om je veulen zo te moeten verliezen ;(
Met de merrie gaat het redelijk goed. Ze eet gelukkig weer.

Petje af hoe jij je opstelt naar de anderen +:)+ Hopelijk "leren" anderen hiervan en gaan ze nu ook al het mogelijke in het werk stellen om een alarm, camera en oppas te regelen. Meestal gaat het goed, maar gaat het fout, dan gaat het goed fout. En lukt dit alles je niet, prima, maar zet dan je merrie op een stal met kraambegeleiding.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 11:47

Bij Jonne hadden we wel een alarm maar is niet afgegaan, want ze ging niet platliggen. Wij hadden het geluk dat ze het om 23.00 uur besloot te doen waardoor we het niet gemist hebben, anders hadden wij het hier zonder alarm waarschijnlijk ook gemist.
Vind het ook knap dat je zo de 'kritiek' opneemt, maar maakt jouw verdriet natuurlijk niet minder. Nogmaals veel sterkte!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 11:48

Idem,petje af Evelien dat je het zo opvat terwijl je jezelf wel al rot genoeg voelt.. Het is een leermomentje voor jezelf maar ook voor anderen.
Het is niet vanzelfsprekend en de natuur regelt niet alles zoals we het zouden willen. We moeten gewoon alles in het werk stellen om er proberen bij te zijn.
Gelukkig gaat de merrie wel weer. Sterkte. Zo sneu dat jouw andere veulen nou geen vriendje krijgt. :(:)

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 11:52

Heel veel sterkte! Wat een rampscenario... fijn dat de merrie het goed opneemt. Ook al hebben ze alarm om, ze kunnen nog verrassen!

Mijn maiden merrie is nu 322 dagen en draagt enkel het alarm als ze op stal staat.
Wat vinden jullie van de uier? Ze heeft best al wel slappe banden

Afbeelding
Afbeelding

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 11:54

droversrun schreef:
Bij Jonne hadden we wel een alarm maar is niet afgegaan, want ze ging niet platliggen. Wij hadden het geluk dat ze het om 23.00 uur besloot te doen waardoor we het niet gemist hebben, anders hadden wij het hier zonder alarm waarschijnlijk ook gemist.
Vind het ook knap dat je zo de 'kritiek' opneemt, maar maakt jouw verdriet natuurlijk niet minder. Nogmaals veel sterkte!

Onze merries hebben ook een alarm om, maar ik vertrouw daar beslist niet op. Ik zie het als een extra oppas. Bijna elke bevalling staan we er wel al 10 minuten bij voordat het alarm af gaat. Alarm, melk test indien mogelijk en 24/7 camera toezicht. Enige waar ik op vertrouw zijn mensen ogen..

Sterkte Evelien. Super zonde :\

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 11:57

Zo, even een weekend weg geweest, dus even loeren hoeveel veulens er geboren zijn :+
Finn, van harte! Lieve uitdrukking heeft ze, en ik vind het ook een mooie naam.
Pretty, jij ook hier van harte. Vind haar echt mooi getekend. Nu op naar merrietjes voor jezelf ;-)
Evelien, jij mag altijd spammen met je mooie babypaard; wat is het toch een prachtding! <3 En dan lees je verderop het onwijs verdrietige nieuws van vanochtend. Jeetje, brok in mijn keel. Wat is dat toch vreselijk.
Ach Luna, wat is Meesje toch leuk! Dat kleurtje blijft echt mooi.
Droversrun, wat een heerlijke foto's samen met je trotsjes. En dan de schrik van Guusje, verdorie. Hoe gaat het nu? Zo naar om zo'n jong ding zo te zien worstelen :(:)
Stal_HD, wat heftig, het verlies van je oma. Sterkte.
Nou Vulina, daar zit in elk geval schot in. Mag ook wel als ze al zo lang onderweg is...
AM_Horses, mooi balen dat het zo ongeorganiseerd was. Doe je zelf je best en loopt het aan alle kanten mis. Wel heel fijn te zien hoe het karakter van je eigen vent dan is. En gave foto's!
_Nicole, leuke pony! Eens zien wat ze voor verrassing aan het voorbereiden is :D

Hier nog niet veel te vertellen. Candora is als eerste en zit nu op 305 dagen, maar daar is nog niets aan te zien. Dus voorlopig geniet ik lekker mee met jullie.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 12:01

Ach gosh Evelien, wat ontzettend sneu! Ik wil je complimenten geven hoe je de adviezen oppakt en hierop reageert. Dit is het laatste wat je wilt natuurlijk als fokker.

Wij waken om en om. Ik slaap eerst een paar uur, en dan heeft mijn vriend cameradienst en dan andersom. Zo is het samen goed vol te houden. Om het uur je wekker zetten is al behoorlijk slopend, laat staan als het meerdere nachten duurt. Dat ga je niet volhouden.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 12:07

jeetje evelien, wat vreselijk, heel veel sterkte met het verlies, zo jammer ;(

hier nog weinig te melden, glowy mag naar buiten, staldeur staat open, maar ze blijft binnen, rondjes lopen en eten, uier is weer voller dan gisteren, kan het nog voller ?
dit is vanaf de achterkant gezien
Afbeelding

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 12:17

Zo doen wij het ook Caesar, verdeeld over 3 kijkers.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 12:19

Evelien, heel veel sterkte. :(:)
Hier ook al een paar keer het vlies eraf gehaald, hoewel het wel gescheurd was toen maar het bleef dan veels te lang om de neus zitten naar mijn zin. Dan zag je het veulen schudden met het hoofd maar het vlies totaal niet bewegen van de neus af.

En vorig jaar had ik zelfs ieder half uur mijn wekker staan en camera, en een geboortemelder, en heb ik ook de bevalling gemist. Camera was blijven hangen. Om half 6 had ik een bepaald beeld, om 6 uur hetzelfde, en toen maar snel de camera gereset, en daar zag ik een veulen. Was dus ergens tussen 5 en 6 geboren en de merrie heeft niet volledig plat gelegen. Als toen het vlies niet gescheurd was was het veulen ook dood geweest. Het eerste wat wij namelijk zagen was een merrie die stond en een veulen wat zich via de stalwanden omhoog aan het werken was.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 12:19

Vulina schreef:
Zo doen wij het ook Caesar, verdeeld over 3 kijkers.

en vanaf wanneer doen jullie dat dan? Ik vind dit zo moeilijk in te schatten. (eerste veulen voor fokker + merrie)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 12:21

Jolandje kan het dat de tepels nog naar elkaar wijzen? Dan kan het nog voller denk ik.
Wel absoluut gedrag dat afstevent op de laatste loodjes.

Hoeveel dagen doet Candora er normaal over Arianne?

Nathe al een mooi uiertje voor een maiden. Waarom laat je het alarm er buiten niet om?

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 12:26

pretty schreef:
Jolandje kan het dat de tepels nog naar elkaar wijzen? Dan kan het nog voller denk ik.
Wel absoluut gedrag dat afstevent op de laatste loodjes.

Hoeveel dagen doet Candora er normaal over Arianne?

Nathe al een mooi uiertje voor een maiden. Waarom laat je het alarm er buiten niet om?

omdat dat mij werd aangeraden zodat ze geen drukplekken van het alarm zou krijgen. Maar ik heb ook een alarm dat met een zender werkt (niet op gsm) en dan moet er op dat moment ook zeker iemand thuis zijn. En dat is juist tijdens die 4 uurtjes dat ze op de weide staat ook niet het geval.

Zou ik het beter anders proberen te organiseren?

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 12:28

Potverdorie Evelien, wat een verdrietig iets en wat zal jij jezelf rot voelen.
Helaas weet ik ook wat het is om veulentje te moeten verliezen(vorig jaar, misvorming aan pootjes) en dat gaat je niet in de koude kleren zitten. Helemaal niet als het misschien voorkomen had kunnen worden.
Verdomd harde leerschool.
Sterkte.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 12:30

Nathe ik zou het net aanlaten en dan diegene die het dichtst erbij is dat moment,kan er naartoe gaan als het afgaat?
Ik ga ook gewoon werken maar zit wel vlakbij en mag weg als het nodig is. Verder is er bijna altijd iemand bij,ze staan bij mijn schoonouders.
Ik heb een halsteralarm,dan heb je dat niet die drukplekken.