Vulina schreef:Márquez ging vanavond ineens heel hard achteruit. Vandaag ook al 2 maal de veearts erbij gehad. Veearts weer gebeld, hij stond niet meer op en met hulp viel hij om. Hij dronk ook niet meer. Wel heb ik vanavond minimaal 20cm meconium er af kunnen masseren.
Bloed testen gaven verontrustende waarden aan, blaas ruptuur. Dus met spoed naar de kliniek gereden, waar ze nu samen staan.
Oei. Dat is onverwachts ineens of heb ik wat gemist? Heel veel sterkte! mijn instructie heeft hetzelfde gehad vorig jaar met een veulen en die is goed afgekomen, hopelijk redt Marquéz het ook. 
AndreaB schreef:Woogy, bedankt voor de parasietenvraag, want dat doet me er gelijk aam herinneren dat May die inmiddels weer moet krijgen. Zal even op de kliniek navragen of dat nu mag/moet of dat we het best even wachten.
Jenni, mooie foto's zeg! Ik hou wel van zo'n zwarte achtergrond.
Vulina, sterkte! Gezien het geen blaasruptuur is, heeft hij dan last van meconium wat niet afkomt?
Temperatuur was gisteren acceptabel en belasting ging beter, maar nog steeds niet perfect. Ze springt in ieder geval wel weer in het rond. Dat deed ze maandag niet meer.
We hebben toestemming gekregen om excenel te gaan geven. Dat wordt alleen in uiterste nood gegeven i.v.m. resistentie legde hij uit, maar ik ben erg blij dat we dit ook nog kunnen/mogen proberen. Hopelijk is dit ons wondermiddel dat May er bovenop helpt.
Gisteren ook nog gevraagd of het slim is om haar antistoffen nog eens te controleren en dat gaan ze vandaag doen en indien nodig gelijk weer een zakje serum geven.
Het wordt weer een spannende dag vandaag. Ik heb een beroep waarbij ik de telefoon niet altijd aan kan nemen, dus maandag daardoor moeite gehad om elkaar te pakken te krijgen.
Nogmaals sterkte andrea, klinkt erg spannend inderdaad. Hopen dat de excenel aanslaat.
Vulina schreef:Het blijkt toch 'gewoon' het meconium te zijn. Hij heeft zoveel klysma's en zoveel paraffine gehad, en nog kwam het niet af. Door het helpen met de hand is het uiteindelijk af gekomen, maar dat heeft hem ook ontzettend verzwakt. Ook in Emmeloord waren zijn bloedwaarden afwijkend, waarschijnlijk door het harde werken en daarbij te weinig melk door het stofwisselingstelsel, gezien dat verstopt zat.
Zonet zijn zijn bloedwaarden weer gecheckt en die zijn nu in orde. Hij plast en perst ook niet meer elke seconde

Dus hij mag zo weer naar huis!
Top! 
MaritB schreef:Schrikken hoor Vulina maat gelukkig is het er nu af.
Ik ben ook zo blij dat ik een DA nog heb laten kijken want zij zag direct dat te veel perste en ik had dat niet zo door. 1 clisma was voldoende. Gelukkig!
Meneer is nu zo actief joh, arme mama die moet er maar achteraan.
yeahh de wereld ontdekken!
;) 
Vulina schreef:Dank jullie wel

Zeker spannend... En ik had ook nog net mijn 20 weken echo gisteravond, dus mijn vriend kon niet mee daarheen :'( Ik ben bijna 22 weken dus kon het ook niet meer uitstellen.
Ik heb wel vaker hengsten gehad met wat obstipatie, maar meestal is een klysma genoeg. Ik heb ze dan ook standaard klaar liggen. Daarbij geef ik ze al bij de geboorte een beetje boter

Maar voor deze meneer was dat te weinig. Stenen gelijk:[ [url=m/glly5Q.jpg]Afbeelding[/url] ]
in welke hoeveelheid geef je de boter Vulina? En gewoon uit de hand?\
Als ik deze dingen lees over gewrichtsontsteking etc. ben ik geneigd om sowieso het pavo pakket te kopen voor extra biest.. maar dat heeft geen meerwaarde zeker?