[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 16:40

Icecrystal schreef:
Leuk dat je je veulentje gevoeld hebt Silly! Dan voelt het pas helemaal echt hé? :D

Ivy :~

Dat is wel een beetje vroeg inderdaad Esther maar je hoort het gelukkig vaker :)

MaritB; Wat een mooie eigen dikke buik foto!

Ze is wel heel knap Stal_HD. Leuk zo’n aanwinst van de markt! <3

Linda; 250 klinkt al echt heel ver *\o/* !

Hier hebben we gisteren eindelijk melk kunnen testen! Het is nog wel erg donker maar er is in elk geval een begin.

[ [url=m/YHljcV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ice is haar dikke buik inmiddels wel zat :+

[ [url=m/znL9NQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo mooi het winter landschap. Ik hoop dat het veulentje met sneeuw komt want ik ben wel een beetje jaloers op de prachtige winter veulen foto's van Marije :o . Het dekentje ligt in elk geval al klaar!

[ [url=m/zjsl1Z.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/KeD0Xg.jpg]Afbeelding[/url] ]

hoe lang moet ze officieel nog? Dat met die melkstrips...hoe doet je dat precies? Is dat t zelfde zoals je een koe melkt? Sorry voor de rare vergelijking maar geen idee hoe zoiets werkt...

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 16:42

oh jemig, nou als iedereen zo uitgebreid reageerd ga ik dat ook doen hoor :D leuk!! ik begon met leeftijd en zo is het helemaal uitgegroeid hihi :')

Dus.... opgepast!!!! FOTOSPAM 8-)

Mijn naam is Linda, 28 jaar en samen met mijn vriend hebben wij drie jaar geleden een huis gekocht in Gelderland (in de buurt van Nijmegen). Wij hebben een vijver met koi's (karpers) maar behalve dat ik het erg mooi vind in de zomer, is dat vooral de hobby van mijn vriend ;)

Wij hebben drie honden;
Lizzy - chihuahua teef van bijna 6 jaar oud,
Xenga - Amerikaanse stafford teef van bijna 3 jaar oud,
Nino - chihuahua reu van 9 maanden oud.

[foto van Lizzy door Verhaaf Fotografie]
Afbeelding

Lizzy en Xenga
Afbeelding

Lizzy en Nino
Afbeelding

Xenga en Nino
Afbeelding

en dan natuurlijk mijn paardjes... waar ik altijd grote paarden heb gehad. KWPN en Fjorden <3 ben ik uiteindelijk verslaafd geraakt aan de mini's (NMPRS, Nederlandse minipaarden). Het begon met een drachtige merrie, haar veulen is gebleven, we kochten er wat bij, en inmiddels zitten we op 4 merries, waarvan 2 drachtig en 2 hengsten;

Jupiter M - grullo bonte merrie waar het allemaal mee begon (drachtig)
Afbeelding

S.B. Starbucks - bruine merrie (drachtig)
Afbeelding

Angel of the Fairytale ranch - zilverbruine appaloosa merrie
Afbeelding

Jupi's Pimp my Ride (pippa) - geboren in DBT 2016
Afbeelding

Habaldi vd Heesbeekhoeve - perlino bonte splash hengst (aanstaande papa)
Afbeelding

Jupi's Pico Bello - mijn eerste veulen en eerste veulen van Jupiter -hengst.
Afbeelding

Icecrystal

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 17:05

Esther28; Officieel moet ze nog 3 dagen dat zit ze op 342. Melken inderdaad net als een koe, haha. Ice vindt het niet heel grappig dus ik doe het niet elke dag.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 17:27

als ik bij vera alleen al naar de uier kijk vreet ze me al op dus dat melken gaat em niet worden denk..

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 17:36

Crines, Wat een gaaf project, zeker op jou leeftijd +:)+ ( dat is het leuke als je iemands leeftijd weet)
Ben je er al mee begonnen of is dat ook lange termijn?

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 17:51

hinte schreef:
Crines, Wat een gaaf project, zeker op jou leeftijd +:)+ ( dat is het leuke als je iemands leeftijd weet)
Ben je er al mee begonnen of is dat ook lange termijn?

Ik heb voorrang gegeven aan de paarden. Dus eerst de weide omheind, grachten uitgegraven, infrastructuur van de koeien afgebroken en paardenstallen gezet, lichtstraat in het dak vervangen en dan natuurlijk nog alle zorgen rond de paarden, aanplanten fruitbomen, aanschaf van tractor, hooipers en een heleboel ander landbouwmateriaal. Dat materiaal hebben we ook allemaal zelf in orde gezet (2dehands aangekocht) en naar de keuring gebracht ed.
Een heleboel onzichtbaar werk dus.

Plannen voor de verbouwingen hebben we ook zelf getekend en sinds augustus is de bouwvergunning binnen. Nu zijn we voorzichtig bezig met de eerste uitbreekwerken, maar door de weersomstandigheden ligt dat zo goed als stil.
In het voorjaar wil ik er vol tegenaan en beginnen we met het volledige dak te vernieuwen, alles te strippen, ... en zo stukje bij beetje een huis te creëren :)

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 18:30

Klinkt nu helemaal als een gaaf project :j

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 18:36

Linda jouw paardjes kende ik natuurlijk al maar je hebt ook wel heel gave honden!
Ik heb ook 2 honden trouwens,een border collie van 5 en een kruising asielhond van 15.

Crines gaaf hoor al die grote plannen op zo een jonge leeftijd! Jij hebt ballen aan je lijf. :j

Icecrystal zo langzaamaan mag ze nu wel eens vaart gaan maken! Maar ze wil geen vorst denk ik om te bevallen. :D

Wat is het lang licht vanavond! Toch weer een dag dichterbij...het voorjaar! *\o/*
Karin is trouwens aan het verharen als een gek. Nu heeft ze ook wel dubbel zo veel vacht al de anderen dus dat compenseert. :')

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 19:03

ah pretty, dankje, wat een lof, maar zonder de hulp van mijn ouders zou ik het zelfs niet hebben zien zitten om eraan te beginnen. Ik zie mezelf eerder als hulpje van mijn überhandige papa :o

Ja hé, wordt echt stilaan voorjaar (ofja dat maak ik mezelf toch wijs). Intussen heb ik wel nog alle moeite van de wereld om mijn paarden water te geven elke dag :\

En als ik eenmaal verhuis, wil ik ook een hond. Een border collie of weimaraner :o

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 19:40

Lijkt me gaaf project crines!

En handige papa's echt ideaal! Mijne heeft 2 linker handen en vragen vaak mijn oom of wedoen het samen. 4 linker handen lukt het vaak ook wel :P

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 19:41

Oh jongens, zo uitgebreid allemaal ! Dan zal ik er toch ook aan moeten geloven niet ? Nou ook speciaal voor Linda zodat ze niet in mijn profiel hoeft te kijken dan maar. :+

Ongeveer 4 maanden geleden hebben mijn vriend en ik een huis gekocht, net over de grens in België. Met daarbij 1 ha grond, 10 paarden stallen gemaakt voor springpaarden: Lees 4,5 x 4 meter, kortom groot genoeg voor 2 IJslanders := Het huis zelf was eigenlijk meteen instapklaar, dus we hebben het ons eigen gemaakt (oke daar zijn we nog vol op mee bezig) en zijn ingetrokken zodra we de sleutel kregen. Het erf daarintegen was wel erg netjes en goed onderhouden, echter hadden de vorige eigenaren wel stallen gebouwd maar nooit paarden gehad, dus alle dingen als voerbakken,waterbakken omheining etc moest allemaal nog gedaan worden. In de afgelopen 4 maanden zijn we dus steeds druk bezig geweest met alle dagelijkse dingen rondom paarden en daarbij steeds nieuwe projecten. Het eerstvolgende project dat morgen van start gaan is het aanleggen van een mesthoop. Daarna willen we nog een 2e inloopstal met zandpaddock maken.

Toen we hier kwamen wonnen begonnen we met 2 IJslanders, 1 van mijn vriend(zwart) en 1 van mij(wit).
Afbeelding
Echter had mijn vriend nog een hengst Sprettur, maar die stond ergens anders. Al snel begon het toch te kriebelen om hem ook lekker hier aan huis te hebben, en met wat aanpassingen hebben we dat een maandje later geregeld. Spettur is tevens de toekomstige vader van het veulen van bokker FjolaFloki uit dit topic ;)
Afbeelding
Daarna kregen wij de kans om Halla(drachtig) alsnog over te kopen, wij hebben haar namelijk mogen dekken afgelopen jaar toen ze nog niet van ons was. Dus toen hadden we ineens 4 paarden.
Afbeelding
Een tijdje later kreeg ik een bericht van een vriendin, een vriendin van haar ging een tijd in het buitenland werken en zocht iemand die een plekje had voor haar merrie en in 2017 een veulentje met haar wil fokken (op aanraden DA ivm onregelmatige hengstigheid en hormonen) Nou, al snel was het geregeld en stond paard nummer 5 aan huis (ondanks dat ze dus officieel niet van ons is).
Afbeelding
En toen kwamen we aan bij eergisteren, de dag dat mijn vriend op de stoep stond met de merrie die ik al ruim 2 jaar ken en waar ik al 2 jaar van roep: was ze maar van mij, en ohh als ik haar toch ooit zou kunnen kopen.... Het werd gewoon ineens werkelijkheid (ik kan het nogsteeds niet helemaal geloven en ben helemaal in de wolken aan het stuiteren :):) )
Het beste cadeau wat ik ooit gehad heb ! <3 <3
Hamradis is de moeder van Halla en is de andere merrie die wij afgelopen jaar gedekt hebben maar helaas niet drachtig is geworden. Nu ze dus van ons is gaan we dat zeker nog een keer proberen O:) Maar aankomend jaar ga ik doen wat ik altijd met haar heb willen doen en waarom ik haar zo graag wilde: namelijk om wedstrijden mee te rijden. :D
Afbeelding

In de tussentijd hebben we er ook nog 2 pups bij gekregen. Voor allen die denken: Poeh wat veel ! Jullie hebben absoluut gelijk en tja... er is dan ook een stop gezet op de dieren hahaha.
Omdat ik het jullie niet wil onthouden, puppy foto's:
Odinn onze Herder pup
Afbeelding
En Kvika onze zelfgefokte IJslandse herder (inmiddels al wel wat groter hoor :') )
Afbeelding

Linda wat een leuke hondenbeesten heb jij !! En je paarden zijn ook heeeel erg gaaf ! Hele mooie foto's ook :j

Crines wat een fantastisch project ! Hou je ons af en toe op de hoogte van vorderingen! Erg leuk ;)

Het wordt wel tijd dat de Icebaby ter wereld komt hoor ! Ik zit met smacht te wachten O:)

Voor alle andere: Leuk om een beetje meer over jullie te lezen, en de persoon achter de boktnaam een klein beetje te ontdekken ! +:)+

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 19:41

ivy_power89 schreef:
Whoehoe nog meer hondenfokkers ook :D
Ik fok flatcoated retrievers :D

Oooo flatties <3 <3
We hebben er 2 gehad. Wat een wereldhonden zijn dat. De laatste is in 2012 overleden en we hebben nu een Ierse setter.
Mijn moeder haar wens is om weer een flattie te kopen! Misschien kan ik wel een pup voor haar kopen bij jou <<) als cadeautje , scheeld dat ze op eerste kerstdag jarig is :P

Links Zorro. Rechts viewpoints Paddy
Afbeelding

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 20:36

Wauw Daisyjazz, wat is je cadeautje een pracht van een merrie! Wat een uitstraling <3 Geen aanzoek erbij gekregen? Ik kreeg van mijn man 12 jaar geleden een veulen met een strik erom en hij bood haar aan op z'n knieën :D

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 21:06

Heeft iemand er nog zo een in de aanbieding?? Incl boerderij hahaha

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 21:12

Jeetje naast de paardenziekte hebben we precies ook allemaal echt de dierenziekte te pakken en hoe meer beestjes, hoe liever :P
Ben ik even blij dat ik niet alleen ben, soms verklaren mensen je toch echt voor gek. 8)7

Echt tof zo van iedereen iets meer te weten.

Ice mag er nu echt wel vaart achter zetten hoor :j

Oh suffie wow zeg, een paard en aanzoek :=

Daisyjazz beste cadeau ever dus.
Flo heb ik ook gekregen van Kristof, ondertussen al twaalf jaar geleden, hij was helemaal verliefd op dat paard en weten dat hij helemaal niks had met paarden. _O-

Knappe honden allemaal <3

Ja voorjaar pretty *\o/* viel me ook op dat het al langer klaar is, zo leuk

Silly _O- kan nog altijd hè meid

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 22:53

Dankje Pretty :) :D
En een hond van 15 jaar? Ahhh hoe leuk is dat!! <3

Daisyjazz, dat was niet naar jou hoor, maar als je hier regelmatig post, en graag reacties wilt, kun je toch de moeite nemen om foto's te tonen? ;)
Jij hebt in ieder geval een heel mooi verslagje gemaakt! Ik vind het leuk om van iedereen eens een beetje te zien wie er nu eigenlijk achter het bokt-profiel zit :j

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 23:12

Ooh die hoop heb ik ook niet opgegeven hoor ;).

Ja ben dol op dieren, zou ook graag nog honden willen. Maar gaat helaas niet met een fulltime baan (boekhouder) en een paard.

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 23:25

linda2008 schreef:
Daisyjazz, dat was niet naar jou hoor, maar als je hier regelmatig post, en graag reacties wilt, kun je toch de moeite nemen om foto's te tonen? ;)
Jij hebt in ieder geval een heel mooi verslagje gemaakt! Ik vind het leuk om van iedereen eens een beetje te zien wie er nu eigenlijk achter het bokt-profiel zit :j

Dat weet ik Linda, ik maakte maar een grapje :+ Maar als ik het over Keesje of Pietje heb vind ik het makkelijker als er een foto bijstaat, ik kan ook zeggen het staat op mijn profiel maarja hoe veel mensen gaan daadwerkelijk de moeite nemen ernaar te kijken? Ik onthoud alles ook veel beter aan de hand van foto's :j

Fotsy, hoe meer diertjes hoe beter he :')

Suffie, Jaa echt he ! <3 Hahaha nee geen aanzoek, maar wel onwijs romantisch dat jou man dat wel heeft gedaan <3

Silly, hahahaha bedoel je nou de vriend of het paard :P De vriend is absoluut niet in de aanbieding :o :o Die houd ik lekker zelf hihi en de boerderij ook als je het niet erg vind :D

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 23:56

Haha bedoelde beide, maar niet die van jou hoor een andere voor mijzelf natuurlijk :P

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 03:08

Silly1972 schreef:
Vizsla?

Hongaarse staande hond.
Heerlijke schatten zijn het <3

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 09:25

Wat leuk Daisy dat je de mama van Halla gekregen hebt! Die blik is echt helemaal hetzelfde. <3
En nog zo veel diertjes jeetje!

Valt op dat een paardengek meestal nog een verzameling dieren ernaast houdt. _/-\o_

Die van mij hebben pech,want de poort naar de paddock gaat weer open. }> :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 09:44

Leuk, voorstelrondes. Dan ik ook maar.
Maaike, al enkele jaren 18 jaar oud (zo staat het in mijn profiel, in werkelijk al heel wat jaartjes want ik ben 43). Getrouwd, geen kinderen. Ik woon tegenover mijn pony, we hebben ruim 3 jaar geleden het huis tegenover de stal gekocht. :D Wel zo makkelijk, bijna aan huis maar ook het gemak dat ze toch bij iemand gestald staat die ook voert en zo. :D
Heb dus 1 pony, 4 5 jarige NAS stermerrie Vaderhoeve's Sarona, en een hond, een dalmatier genaamd Kiko en die is nu 8 maanden oud.

Zie hier nog een Vizsla fokker voorbij komen, zulke gave dieren. <3 Schuin achter ons hebben ze ook een Vizsla teefje, geweldige hond, Kiko speelt er graag mee.

Crines, mooi project heb je. 160 jaar oude boerderij, klinkt geweldig romantisch.

Daisy, een huis kopen met 10 stallen, tja, dan vraag je er ook om om de paardenstapel fiks uit te breiden in korte tijd. :)) Gaaf zeg, al die ijslanders!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 09:47

45 jaar neon?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 09:54

Nee, 5 jaar. Staat een streep door de 4 maar dat is amper te zien. :') Ze is nog 4, maar het is natuurlijk 1 januari geweest. Zal er een spatie tussen editten, misschien dat het dan duidelijker is. :))

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 10:20

Hahaha ik las 4,5 jaar.

Ik ben echt een zeef wat het onthouden aangaat. Vind het erg. maar kan er weinig aan doen. Het helpt altijd wel als ik er foto's of irl plaatsjes erij heb.

Momenteel is het hier rustig etreft info over de dieren.

Wie zal er het eerst weer een veulen krijgen? Volgens mij zijn er drie die heel dicht bij de uitgerekende datum zitten toch?