[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 09:39

welkom hobbyboerin!

Myrthe arme paard,ze is teveel bezig met haar veulen,komt wel goed als ze geen koorts heeft,dat is het belangrijkste.

Sultan15 eens dat piemeltje zich laat zien ga je hem misschien nog verwensen. :') :D

Jezes Karin wat een uier! Dat die maar heel gauw veulent nu hoor!

Succes met scannen Keresa

Onley al aan de corrigerende tikken,of pedagogische tikken :')

Setteli jaaaaaaaaa gefeliciteerd!!! *\o/* *\o/* Wow wat een knap veulen,zelfs als ie nog nat is,super,dit heb je meer dan verdiend,geniet er nu maar van! *\o/*

Smooi gefeliciteerd!! Fijn dat jullie konden helpen en het alsnog goed gegaan is.

GBlover fijn dat je de routine gevonden hebt nu! Wat drinkt het dan nog veel bij uit het bakje. Zijn die beentjes zo zorgelijk? Toch maar eens een tweede opinie vragen dan misschien :(:)
Wel de fijnste manier zoals het nu gaat. Veulen toch bij mama en opgevoed maar toch ook melk bij.

Rockey hoe is dat nou mogelijk dat jij nog niet met nieuws kan komen?? Y;( :(:)

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 09:39

Nee hoor hier staat Donna nog steeds alleen in haar stal. -O-

Ik heb vanmiddag om 13 uur een afspraak bij de garage maar gelukkig wil mijn vader wel even met mijn auto daarheen.
Ik durf nu echt niet weg te gaan.
Gisteren de afspraak bij de dierenarts voor de hond ook verzet, ik moest maar bellen als het veulen er is en dan een nieuwe afspraak maken dat was geen probleem ze begrepen dat ik niet weg durfde te gaan.
Gelukkig voor de rest van de week geen afspraken meer.

Ik hoop alleen echt wel dat ze voor 8 juni een veulen heeft.

en vanavond is het volle maan.......

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 09:41

Kikkie voelt zich ook niet fit. Zondag had ik communiefeest van mijn zoon en het was echt rotweer! Koude regen en wind...ze zaten allemaal buiten maar ik kon niet weg natuurlijk...en het was extra laat toen we terugwaren. Verkleumde natte paardjes op stal gehaald en maar liefst 3 zijn er stijf!
2 gaan al beter vandaag maar Kikkie is niet fit. Wel geen koorts en het veulen is nog actief en ze eet nog. Maar wat extra magnesium en podo bijgeven en lekker warm op stal houden,ze vindt het wel best zo.
Rotweer voor de tijd van het jaar! _-:(

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 09:43

Proficiat met de nieuwe veulentjes! Het lijkt inderdaad tijd voor de hengstjes te zijn nu :)

Hier gaat het goed met de kleine grulloman, hij.drinkt flink en heeft inmiddels kennis gemaakt met zijn broer Kaasje :)

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 09:48

:+ ik zou dol graag willen dat ik met nieuws kan komen, heb ook weinig om te updaten. zaterdag had ze druppels aan haar spenen hangen en die waren einde van de dag weer weg. wel at ze haar brok zaterdag niet zo best. maar er veranderd niks, nu heeft ze sinds zondag al niks meer er aan hangen. -O- wel eet ze haar hooi weer veel beter en zijn haar benen dun! maar de zucht kwab tussen haar voorbenen hangt er nog ! vrijdag ben ik vrij, en zou het heel warm worden, ben benieuwd want dan zet ik haar toch op tijd binnen, in de stallen is het koeler en ze staat vaak toch maar te staan op de wei.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 09:49

Setteli en smooi van harte gefeliciteerd. Beiden alweer prachtige veulens.

Karin ze houdt je wel in spanning. Fijn dat je vader naar de garage wil gaan. Kun jij haar mooi in de gaten houden.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 09:58

Jeetje Karin hoop niet dat ze zo gaat foppen als Rockey haar merrie!

Rockey ik hoop ook maar dat ze het eruitgooit voor het zo warm wordt. Anders wordt het nog knap lastig voor haar :(:)
Ik hou ze ook op stal hoor als het echt te warm wordt,zeker ook de veulentjes en hoogdrachtige merrie. Een zonneslag of hitteslag is zo gebeurd. En de temperaturen schommelen gewoon té erg.

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 10:19

_Karin wat fijn dat je vader met de auto naar de garage wil gaan.

pretty wat balen zeg, hopelijk gaat het met Kikkie snel weer beter.

Tinniie wat schattig zoals die kleine loopt.

rockey wat een fop merrie hopelijk heb je voor vrijdag een veulen met die warme dag.

hier alles rustig, vannacht was ze onrustig rond half 1. Om 2 uur zag ik een schaduw :o
en ik keeK nog een keer en zij tegen mijn pleeg vader we moeten naar stal,
hij met mij mee gegaan kwam ik daar aan stond mevrouw rustig en keek me aan van wat doe jij hier.
En was er niks aan de hand, maar door de schaduw leek het net of de pootjesblaas er uit kwam,.
ze nog een keer hooi gegeven.
Laatst bijgewerkt door polleman op 02-06-15 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 10:21

Ow Polleman dat is iets wat we allemaal wel eens meemaken denk ik. Helaas tot nu toe dus nog niks voor je!

Scooby007

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 10:23

Setteli en Smooi gefeliciteerd!

Euforie, wat is Cookie toch een knapperd, ben helemaal weg van hem <3

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 10:23

pretty schreef:
Ow Polleman dat is iets wat we allemaal wel eens meemaken denk ik. Helaas tot nu toe dus nog niks voor je!

met dat weer van vandaag mag die nog wel even blijven zitten.
Vind het wel mooi om het zo mee te maken, Vorige dracht ging het allemaal zo snel,
En het waken hoort er toch een beetje bij vind ik

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 10:37

Setteli en Smooi gefeliciteerd!

Liberty heeft vanochtend haar emmer slobber leeg gegeten. Zo blij. Baby word wel heel brutaal al.. Wil zo de box uitrennen terwijl mama eindelijk eet.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 11:07

Donna trekt het wel heel lang...

Voor de rest met veulentjes, gefeliciteerd!!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 11:28

zeeschildpad schreef:
Kleinvosje, zat jij op het secretariaat op hoogland dan, het concour ging goed bij mijn dochter ondanks dat paddy dacht dat hij nog hengst was en snuivend zijn proef doorging maar toch nog een mooie derde plaats, en melle konden we dus niet starten jammer genoeg door een lekke band met de twee paardstrailer

Ja klopt, ik was het secretariaat! Was een hele toestand zo met die lekke band, vervelend hoor! Wel fijn dat er toch een derde plaats uit gekomen is, pleister op de wonde!

chadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 11:43

kleinvosje schreef:
zeeschildpad schreef:
Kleinvosje, zat jij op het secretariaat op hoogland dan, het concour ging goed bij mijn dochter ondanks dat paddy dacht dat hij nog hengst was en snuivend zijn proef doorging maar toch nog een mooie derde plaats, en melle konden we dus niet starten jammer genoeg door een lekke band met de twee paardstrailer

Ja klopt, ik was het secretariaat! Was een hele toestand zo met die lekke band, vervelend hoor! Wel fijn dat er toch een

derde plaats uit gekomen is, pleister op de wonde!

Hoe lang moet jou merrie nog

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 11:49

Zeeschildpad, uitgerekende datum is 15 juni, dus nog twee weken officieel. Maar wat mij betreft mag ze em eruit poepen met het komende mooie weer!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door kleinvosje op 02-06-15 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

chadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 11:58

kleinvosje schreef:
Zeeschildpad, uitgerekende datum is 15 juni, dus nog een dikke week officieel. Maar wat mij betreft mag ze em eruit poepen met het komende mooie weer!

[ [url=m/6uoelg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja dat kan ik me voorstellen, de merrie's worden het zat, de mijne liep negen dagen overtijd maar ben blij dat hij er nu is

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 12:48

smooi en setteli gefeliciteerd!! *\o/*

Pretty :') hihi

Even een foto va Kayden <3

Afbeelding

Afbeelding

Jammer van het weer vandaag :( Gister zijn ze lekker naar buiten geweest, maar nu met die wind durf ik het niet aan :brr:
Laatst bijgewerkt door sultan15 op 02-06-15 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 12:58

Heel ander veulen dan zijn broertje hé Sultan? Deze is minder buffel!
Leukerd ook hoor! Wat een weer,helemaal niks voor veulentjes..Dan heb je een veulen in juni... 8)7

Wat een leuke merrie kleinvosje, dat buikje is geweldig!

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 12:58

Jannie gisteren op 313 dagen. Het begint op te schieten!
Afbeelding

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:10

pretty schreef:
Heel ander veulen dan zijn broertje hé Sultan? Deze is minder buffel!
Leukerd ook hoor! Wat een weer,helemaal niks voor veulentjes..Dan heb je een veulen in juni... 8)7

Wat een leuke merrie kleinvosje, dat buikje is geweldig!

Ja wat een verschil he Pretty! Ondanks dat het voor een kwart neefjes zijn lijken ze niet op elkaar. Nu is Fairy ook een stuk groter dan Wish dus qua hoogte hadden we dat verschil wel verwacht. De vader van Kodi is ook best een buffel:
Afbeelding

De vader van Kayden kan ook best groffe veulens geven, maar heeft bij Kayden toch zijn 'fijnere' gen meegegeven denk ik:

Afbeelding

Ik heb Kodi trouwens van de week gemeten. Met 62 dagen was hij 129(!) cm :wow:
iemand enig idee hoe groot hij dan ongeveer gaat worden? :=

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:06

Rooslover, Smooi en Myrthee, gefeliciteerd! Gaaf Myrthee, een valk hengstje. En ook Sultan gefeliciteerd; knapperdje zeg.
Tinniie, wat een gaaf kleurtje. Maar wat ellendig dat de start zo tegenvalt. Gelukkig gaat het nu goed.
Tries_en_faf, heerlijk, wat een leukerd heb je daar. En wat een opluchting dat het goed is gegaan.
Stal_wiza, jij ook gefeliciteerd. Bijzonder hè, zeker zo'n eerste keer.
Setteli, van harte. Wat een prachtig front zit daar nu al op, wauwie. Goede naam ook :j
En dan ook nog een paar die echt aanstalten lijken te gaan maken. Succes allemaal!
Zeeschildpad, wat is die toch zwart! Kan me voorstellen dat schimmelen ook niet erg is, maar dit is toch ook wel érg gaaf.
En Cemlys, jouw fotospam is ook geen straf. Prachtveulens!
_Karin, heb je gisteren nog foto's gemaakt van het pootje van de hond? Hopelijk viel het mee. Edit: lees al dat je het verzet hebt. Kan het me voorstellen....
Caesar, ze blijft leuk! Dat koppie <3

Zo, voor zover mijn bijleespost van het weekend. Best veel veulens in een paar dagen tijd, zeker omdat het even wat rustiger was hier. En jawel, ook wij kunnen meedoen aan de babyboom.
Vanochtend geboren: hengstveulen bij Bibian!

Afbeelding

Leek er nog helemaal niets op; we hadden haar voor de zekerheid het halster maar op gedaan omdat haar moeder weleens wat stiekem was en er verder toch geen merrie op springen staat :') Maar goed ook dus; vanochtend ging het alarm en in de wei aangekomen lag het veulen er al achter. Omdat het zo snel ging heeft ze wat lang aan de nageboorte gestaan. Net toen we wilden gaan spuiten zakte het wat en toen ging het ook vlot. Uier is nog érg klein, maar veulen drinkt volgens mij wel goed. Zal wel op gang komen....

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:06

Arianne Gefeliciteerd met het hengstje.

Sultan Kodi gaat volgens een berekeningstabel die ik ooit van iemand gekregen heb tussen de 174 tot 184 worden.

Hier wachten we rustig verder want Donna is lekker relaxed. Wel staat ze af en toe te gapen en te flemen dan weer hooi eten en dan weer op rust. Ze wil niet naar buiten staat dan alleen maar bij het hek om weer naar binnen te gaan.

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:17

Bedankt Karin! Ik hoop dat Kodi het bij de 174 houdt :+

Donna maakt het spannend! hopelijk snel een veulen!

wennie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:23

Zo al een tijdje niet meer gereageerd en alweer een hoop veulens geboren in de tussentijd iedereen gefeliciteerd en voor de gene die nog wachten succes nog ff

Kallistos is alweer ruim een maand wat gaat dat toch snel

Afbeelding