[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 19:58

[quote="Neonlight"]Nee, niet omdat de merrie moet wennen, dat is voor de opbouw van anti-stoffen voor die bepaalde omgeving, het veulen krijgt dat dan mee via de biest. :)

Dankjewel voor de info Neonlight

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 20:17

Aaaah, knappe Dazzle! <3 <3 <3
Is ie al beleerd eigenlijk?
En nogmaals, sterkte met je oma. :(:)

Maatje, balen dat je een andere stalling moet zoeken. Ik zit aan de andere kant van het land, kan je daarbij niet helpen.

Bo begint ook al aardig uit te zwenken naar links. :))

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 22:40

pretty schreef:
Cynthia zoals gewoonlijk ben ik benieuwd naar de naam die je al liggen hebt. O:)
Tradities moeten we in stand houden hé. :D

Die traditie hadden we al voortgezet, maar je bent nu weer compleet op de hoogte :)

pretty schreef:
Aanhouden...meestal niet. Ik wacht nog steeds op het droomveulen die ik wel ga aanhouden.
Dat kan ik niet eens zeggen wat dat is. Dat weet je als het eruit komt.
Maar de mogelijkheid is er wel. :)

Ja... dat weet je wel ja :)

Welkom, maatje 31! Leuke merrie heb je :)

Ennasil92, op die foto van de voorkant zie je stiekem toch een buikje :j

Neonlight schreef:
Hier hebben ze vandaag de hele dag binnen gestaan. Wilde de stal uitmesten, Neon stormde al naar buiten, terwijl het de bedoeling was om haar in een lege stal te zetten. Maar madam staat voor de open deur, kijkt naar buiten, en draait om en loopt zo de stal in die ze in moest. _O-
Paard lijkt op het baasje, wij smelten in de regen. :Y)

:D Slim peerd!

kiki1976 schreef:
Cynthia, ik vind Yolo ook wel leuk, misschien kan je de naam in een paar namen voegen en Yolo als roepnaam houden als je twijfelt.

Heb ik ook aan zitten denken, maar dan wordt het zo duidelijk een ik-wist-niet-wat-ik-moest-kiezen-dus-deed-ik-alles-maar-naam :D

Noisy schreef:
*\%/* *\%/* Ikhebhetgevoeld! Ikhebhetgevoeld! Ikhebhetgevoeld!!! *\%/* *\%/*
Eerst alleen darm geborrel en toen ineens pok pok pok, heel duidelijk :):) en we kunnen gaan aftellen, vandaag 170 dagen jeej!

GEFELICITEERD!!!! *\o/* *\o/* *\o/* Vooral met het voelen dan, want dat is nog veel leuker dan dag 170 :D

Ik zie Snazzy met haar bollie penzie <3
Het is echt een dametje om te zien, zelfs in haar bontjas met bolle pens :)

Noisy, ze heeft echt al een lekker bol buikkie, heerlijk!

Ik laat de dierenarts altijd de dag na de geboorte komen om merrie en veulen even te checken.

Bo krijgt ook al een mooi buikje zeg, heerlijke pony om te zien :)

Je foto doet het niet, CL... Of ligt het aan mij?

Hier is Daisy vrijdag 6 maanden drachtig, op de dag dat Ti een jaar geleden is overleden. Zo geeft Yolooo toch nog een mooi randje aan die zwarte dag..

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 23:17

oh wat jammer dat je ineens van stal moet veranderen, hopelijk vlug een oplossing.

tja mijn merrie deed het vorig jaar volgens de boekjes, mooi uier maken, harsen, kegelen en melk laten lopen en hup binnen de 24 uur veulen. Duidelijker kon niet. Nu een andere merrie, dus blijft spannend.

KBK wou toch even eens reageren :D , niet slecht bedoeld hoor ;) , uit de filmpjes lijkt het vaak zo dat ze heftig aan het trekken zijn maar geloof me op je eentje kan je er echt geen veulen uittrekken, het is zelfs moeilijk, laat me zeggen onmogelijk :P om het veulen tegen te houden tegen het terug glijden.
Das waarom ik van mijn DA koeienkoorden moet liggen hebben, in nood, als het zou nodig zijn dan is er ook veel mannenkracht nodig. Bij mini's is dit weer iets anders misschien, Marijer weet daar meer over, er is op bokt een filmpje van een red bag bij een mini, goed kijken welke moeite ze moeten doen om het veulen eruit te krijgen.

Joyceee86

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 23:40

Wij helpen ook wel vaak mee..
dat wil zeggen idd dat je de beentjes vasthoud om niet terug te laten glijden, en ook om de merrie niet 100% uit te putten.
Ons enige niet verkochte veulen is vd week afgespeend, dus nu is het weer aftellen naar de 3 merries die in mei gaan bevallen :D

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 23:45

Kleine egopost tussendoor, ivm 10-12 uur werken per dag (deze en de komende maanden) momenteel even geen tijd om bij te lezen sorry :o

Maar ik snap nu waarom mijn beide zadels al niet meer passen.... := En dit is op 140 dagen := Pinda waar ga je met mijn Miepje heen?? :)) <3
Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 00:41

Marestare is inderdaad een hele fijne site!
Heb zo al veel merries zien bevallen.

Angelpam, waar laat je de DA naar kijken?
Kim kreunt ook heel erg als ze ligt en dan stopt bijna helemaal als ze diep slaapt.
Ik hoop voor je dat alles oke is.

CubaLibre, heftig. :(:)
Voor je oma, maar ook voor iedereen om haar heen.
Wel fijn dat je ruin je heeft kunnen opvrolijken.
Ik kan je foto niet zien.

Maatje31, je zou bokker Caily eens kunnen vragen, zij woont in die omgeving, misschien kent ze een plekje.

Fotsy, kan ook goed hoor, ik denk dat het sowieso al snel heftig lijkt met al dat bloed.
We nemen sowieso voorzorgsmaatregelen.

Joyce, ik vind het lastig, wanneer moet je ingrijpen en wanneer niet.

Ik heb zonet naar aanleiding van enkele berichten in dit topic eens geluisterd naar Kim's buik en heb de belletjes gehoord waar jullie het over hadden!! <3
Het is letterlijk alsof iemand onder water belletjes blaast. _O-
Anders dan het rommelen van haar darmen, wat nu amper hoorbaar was.
Zijn die belletjes dan het vruchtwater wat je hoort bewegen?

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 00:46

Neonlight schreef:
Aaaah, knappe Dazzle! <3 <3 <3
Is ie al beleerd eigenlijk?
En nogmaals, sterkte met je oma. :(:)

Hijs echt knap aan het worden hè (oke, altijd al wel geweest ;) ).

Jups hij is beleerd ergens in juni (eerst gecastreerd, geheeld en toen beleerd) maar momenteel is er alweer even niet echt wat mee gedaan mbt rijden. Mss ga ik daar deze aankomende 1,5e week wel even wat verandering in brengen ;)

@cynt&kbk: bij mij doet de foto t nu op mn mobiel ook niet, raar.... zal er morgen even naar kijken!

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 07:59

even een vraagje tussendoor, hoe doen jullie het met rijden/longeren???
toen ik nog bij mijn oom en tante ree, ree ik door tot een week of 2 voor de bevalling en een week of 2 3 erna zat ik er weer op.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 08:36

Angepam ik hoop dat ik je niet bang gemaakt heb met mijn berichtje! :(:) maar als ze dan echt al veel uier aanmaakt is een check misschien nooit verkeerd. Succes!

Evelyne dat is wel waar,soms moet je gewoon ook meetrekken. Bij Vera gaat de bevalling meestal niet vlot vanzelf. Dit jaar kreeg ik het niet eens geklaard op mijn eentje. Dan moet je inderdaad flink met de weeën meetrekken omdat de merrie anders snel uitgeput raakt en als ze opgeeft met persen ben je nog verder van huis.
Ik denk dat ze bij trekpaarden meestal ook een handje helpen. Toen ik de eerste keer een birthalarm ging huren was dat bij een trekpaardenfokster weet ik nog goed. Zij deden er ook Alles aan om er bij te kunnen zijn, mijn merrie ging drie weken overtijd en ze hadden het alarm zelf nodig,mocht ik het nog terugbrengen en die nacht beviel ze. :+

Joyce veulentijdperk dus weer afgesloten en op naar de nieuwe bevallingen!

Pinda ligt duidelijk aan 1 kant. Madam wil je duidelijk maken dat je moet stoppen met twijfelen. :D

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 09:45

Kbk ik vertrouw fien al langer niet. Ze doet gewoon normaal hoor en ze ligt wel vaker maar het is toch dat ze een begint met uier aanmaken met een nu een harde rand erom heen. Daarbij stond ze ineens met dikke achter benen en dat ze zo doet met liggen ken ik ook niet van dr.

Nee hoor pretty ben juist blij dat je me er op geattendeerd hebt. Laat de da zeg maar liever nu voor niks komen dan dat ik straks zo iets heb van had ik nu toch maar gebeld. En ik vertrouwde haar toch al niet helemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 09:46

Ennasil, wij letten vooral op wat Kim aangeeft, maar denk dat ze na de bevalling wel een aantal maanden rust krijgt.

Pretty, wat een verhaal!
Wij zorgen ook echt dat de kans zo groot mogelijk is dat we erbij zijn.

Kim zit vandaag op 219 dagen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 09:49

Ja ook Bo vandaag op 200 dagen *\o/*

Wat een zorgen Ennasil

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 10:18

Angelpam; als je der niet vertrouwd zou ik der een DA bij halen.

Allemaal al 200 of verder, proficiat! *\o/*

En dan kom ik met mijn 132 dagen -O- hahaha! Ik ga lang mogen genieten van jullie knappe veulens voordat ik moet gaan stressen

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:08

Ach Luna tegen dan is de grote drukte al voorbij en gaat iedereen weer mee uitkijken naar jouw veulen. ;)

Leuk Kiki!

Gaat vlot bij Kim!

Angelpam als je ze al langer niet vertrouwt kan een check geen kwaad. Vermeld het zeker van die uier en laat hem eens kijken.
Als ze ook dikke achterbenen heeft kan het ook wel "gewoon" zijn dat ze heel veel vocht ophoudt nu en dat kan zich ook verhalen in uiergroei. (die dan vooral oedeem is)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:08

Neon is fulltime fokmerrie. :))
Heb wel eens een poging gedaan, maar vanaf november vond ze het al niets meer, rijden. Tja, mijn keuze om te fokken, dus moet ik dat ook respecteren.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:55

De da is geweest voor fien en het is zoals pretty zegt. Tis vocht dus oedeem vorming. Moest dr wel goed in de gaten houden en temperaturen.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 13:47

Dat is wel de fijnste oorzaak die je kon hebben Angelpam! Met placentitis zat je een stuk verder.
Gelukkig alleen maar vocht dus! Hopelijk ben je nu weer een beetje gerustgesteld. :(:)

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:35

Kan iemand mij ook een linkje sturen van het kanaal van die Marije? :)

Ah fijn Angelpam!

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 16:10

Fijn om te horen dat je de oorzaak hebt angelpam! En vooral dat het niet heel erg ernstig is!

Haha Luna, voel jij je ook al zo achterlopen? Wings zit nu "pas" op 157 dagen. As zondag zijn we op de helft :D Kunnen wij wel al fijn wat voorpret opdoen met al die kleintjes in de wei.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 16:12

Ster zit op 115 dagen :P Charlie 206 en Fre loopt een maandje achter Charlie.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 16:27

Dan zijn ze bijna gelijk uitgeteld. Als Marley kort draagt (320) en wings 340, dan scheelt het niet zoveel idd :+

Ster loopt ook wat trager haha! Zie je daar al wat aan annelies?

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 16:57

Ja hoor die toont al goed. Geen twijfel meer aan. Maar al bij haar eerste dracht zag je die al snel opvullen.
En gisteren kreeg ik nog een trap (niet raak) omdat ik haar buik wilde poetsen :+

Sabahartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 17:01

saba is 151 dagen

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 17:09

Wings hoeveel dagen tel jij dan voor de dracht? Ik ga van 340 dagen uit dus dan zit je bij 170 dagen op de helft, toch? :P