[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

quibje

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 00:09

prachtige veulens, mooie mijlpalen en vervelende ziektes
wat gebeurd er toch veel en snel hier :D

roosje 301 dagen nu

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 00:09

Prachtig veulen hoor mooie foto's!

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 01:31

Monique ik heb met de stal gebeld waar het heerst en zij heeft een van de verworpen vruchten laten onderzoeken en het is Rhino. Ik maak me inmiddels iets minder zorgen, schrok gewoon enorm vanmiddag. Na alles wat er gaande is kon dit er ook nog wel bij haha!!!
Vind het wel een beetje vervelend dat ze bij ons op stal niet gewaarschuwd hebben, terwijl ze het wel al wist dat ik haar het vertelde vanmiddag. Lijkt me toch handig als iedereen weet dat ze daar niet heen moeten. We hebben ook wel eens vreemde paarden bij ons rijden die direct langs o.a. mijn stal naar de binnenbak gaan. Mensen laten ze snuffelen, je kent het. Lijkt me toch handig als iig dit niet meer gebeurd voorlopig, maar zal wel aan mij liggen.

Verder... Wat een prachtig beestje! Mooi getekend ook vind ik m!
Quibje voor jou ook een mooie mijlpaal!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 02:01

Ik snap het wel hoor zou me ook zorgen maken eerlijk gezegd! Ik dacht er toevallig aan dat het rond deze tijd was dat het zoveel uitbrak vorig jaar.

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 05:54

Bonnie waar is dat?? Ik woon 15 km van Amsterdam.. Mag ook in pb maar wil graag weten!
Er komt deze week een nieuw paard bij mij op stal uit de buurt vandaan en ik ga verhuizen in de buurt..

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 08:19

Bij ons vlakbij heerste vorig jaar ook Rhino, bij ons op stal werd niet geheimzinnig gedaan, iedereen kreeg een wedstrijdverbod, zelfs zonder paard. Ook mochten externe paarden niet meer komen lessen en mocht je de andere paarden op stal niet meer aaien etc. Alleen je eigen paard, dus ook niet als je stalgenootje die niet kon hun paard verzorgen. De smeden mochten ook niet komen, tenzij voor een noodgeval. Ook tijdelijk geen andere mensen met (verzorg) paarden meenemen naar stal. Vorig jaar heerste bij ons in de buurt de neurologische variant.

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 08:34

En weer niets......

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 08:36

Olijf het komt echt je ziet het bij Marja, eens is het er

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 08:43

Rhino is echt zo vervelend, snap dat je goed oplet bonnie!

Olijf: hoever overtijd is ze nu? Maar het komt er echt wel uit :) heb je uier foto?

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 09:02

Mensen schamen zich ervoor als er rhino heerst lijkt het wel terwijl je er niks aan kan doen.
Sprak er gisteren nog met mijn da over maar rhino is altijd aanwezig.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 09:10

Klopt Foss, en juist de reden van veel besmettingen is het geheimzinnige gedoe.. De stal vlakbij ons is zelfs op het nieuws geweest, de eigenaar kwam in dat nieuwsbericht zelf aan het woord. Door hun openheid kon mijn toenmalige stal ook voorzorgsmaatregelen nemen. Er stonden daar 2 drachtige merries.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 09:16

Rhino is een 'gewone' ziekte, weliswaar echt zwaar kl... maar het is altijd aanwezig.
Maar ik kan me supergoed voorstellen dat iedereen met een drachtige merrie in de omgeving waar Rhino heerst peentjes zweet.
Juist openheid kan toch een berg onzekerheid wegnemen??

Olijf :(:)

Nicole dat ziet er goed uit, mooie vooruitgang.
Tenna's uier ziet er ongeveer uit als jouw bovenste foto.

*neemt zich voor foto's te maken.
Maar dat moet even wachten tot de koorts weg is.

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 09:22

Ik dacht er ook nog aan vandeweek.
Bonita had vorige jaar tijdens rhino zwarekoliek.
En had elke dag dierenarts op de stoep.
We hebben toen zon neus strijkje gedaan.
En alle twee hadden het niet.
Eerst stonde er 3 maar een veulen hadden ze laten inslapen.
Die had ruzie gehad in de opfok en was gevallen door de trappen.
Wat een mooie mijlpalen hier

Olijf jou kleintje komt ook! ! Hoevee dagen is ze nu?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 09:23

Je kan er inderdaad niks aan doen, maar zodra het in de buurt komt, gaan hier de deuren ook zeker op slot! Vorig jaar zijn we ook even dicht geweest. Ook alle wedstrijden waren toen afgelast. Ik doe het (wedstrijd)secretariaat van onze vereniging en heb de eerste wedstrijd toen afgelast. Sommige mensen vonden dat echt belachelijk.. Nog geen halve dag later, waren álle wedstrijden in de buurt afgelast..

Aaah nee Olijf! Troost je, ik heb net zo lang moeten wachten dan jij. Als het vannacht komt, hebben we er even lang over gedaan :')

Mimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 09:58

olijf schreef:
En weer niets......

Je merrie wacht vast op wat lekkerder weer.
Leg de krant in haar stalletje! Ik las dat het komend weekend lekkerder gaat worden! (10gr, droog met zo nu en dan een zonnetje)

Ik zeg.... prima veulen weer! :D

Sterkte met t wachten hoor! Komt goed!

Mimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 10:02

Hier hetzelfde Vulina. Ook een wedstrijd destijds afgelast vanwege Rhino.
Bij sommige deelnemers totale onbegrip!

Ik snap hun denkwijze niet. Het gaat om de gezondheid van de paarden....

CAS_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 10:11

Eindelijk Whipser & Patrick... :) Proficiat!
Ik hoop dat de mijn het niet zo lang vol houden.
Ik wacht ook nog steeds zeer ongeduldig. Vandaag 247 en 330 dagen...

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 11:08

Hier op 358!!!!!!!
Gister kwam ik op stal en was ze erg onrustig ineens, trappen en kijken en plassen, poepen, plassen,poepen. Geeuwen en op het ijzer bijten... Dacht echt dat het misschien wel begonnen was... Maar na een half uurtje gewoon weer vreten alsof ze nooit wat kreeg en daarna niets meer...
Wordt er zelf echt herl onaardig van :+

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 11:13

Vitaquilla schreef:
Bonnie waar is dat?? Ik woon 15 km van Amsterdam.. Mag ook in pb maar wil graag weten!
Er komt deze week een nieuw paard bij mij op stal uit de buurt vandaan en ik ga verhuizen in de buurt..

Ondanks dat ze er heel open over zijn heb ik je even een pbtje gestuurd. Het is in Wijdewormer.

En natuurlijk weet ik dat niemand er wat aan kan doen dat er Rhino is, maar de paarden krijgen het niet uit zich zelf. Dus zij kan niet de enige zijn die er last van heeft (hoewel je van het virus dragen niks hoeft te merken). Wat ik vervelend vind is dat er niet gelijk een briefje opgehangen wordt dat we met zn alle iets voorzichtiger moeten doen. Dat lijkt mij een kleine moeite en is toch voor iedereen beter? Ik snap dat echt niet, zeker niet omdat er stalgenoten zijn die daar in de buurt wonen en omdat er vreemde paarden op het erf komen, hoe weinig het er ook zijn.

Ik zal me wel meer zorgen maken omdat ik de enige drachtige merrie op stal heb, maar het is voor de rest ook gewoon enigszins gevaarlijk en ander vind ik dat ze in zo een geval best even mee kunnen denken. Maargoed, me hier boos over maken gaat nergens iets helpen |o dus dat ga ik ook niet meer doen.

Jammer dat er niet nog een veulentje geboren is! Ik hoopte dat onze tinkermama de rest aan zou steken :)

CAS_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 11:32

CAS_3 schreef:
Eindelijk Whipser & Patrick... :) Proficiat!
Ik hoop dat de mijn het niet zo lang vol houden.
Ik wacht ook nog steeds zeer ongeduldig. Vandaag 247 en 330 dagen...

Oeps foutje, het moest dus 347! zijn, dus dat kan ook al tellen :)
Volgens mij gaat die van 330 nog voor die van 347 een veulentje krijgen...

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 11:37

't is hier schitterend weer (Brabant), misschien helpt dat? Prachtige dag om veulens op de wereld te zetten :j

Merrie hier doet net of ze niet drachtig is - ze probeert nog net zo hard te rennen in het bos, alsof die buik totaal niet in de weg zit :') ze begint nu, met nog twee maanden te gaan, toch echt lekker te groeien :)

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 11:54

Gefeliciteerd Whisper en Patrick, het duurde even maar dan heb je ook wat.

@ Olijf Y;( . De jouwe komt ook wel, je moet maar denken dat ze iets moois aan het brouwen is en dat kost gewoon tijd.

Oei Rhino lijkt me erg vervelend, mijn paarden staan thuis dus geen last van andere paarden maar lijkt me naar als je er geen invloed op hebt wat er gebeurd op een stal. Beetje gek dat mensen wedstrijden belangrijker vinden dan de gezondheid van hun paarden.

Hier begint het uier van Kalìa al vorderingen te maken, het lijkt een beetje op een oerang oetan gezicht :+ (die mannetjes hebben van die grote wangen en ze heeft daar dezelfde oranjekleurige haren) heel geinig.

Kalia zit op dag 308.

Noiva haar uier lijkt ook al wat te doen, minimaal hoor. Zij zit op dag 289.

Ik wilde gisteren wat foto's maken van de uiers maar helaas: batterij leeg _-:( . Aan de andere kant ook wel fijn dat ik daar nu achterkom, beetje vervelend als ik op de equitana vrijdag er achter kom dat de camera het niet doet.

hihi, kreeg een banketstaaf :+

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 11:57

noivadapaz schreef:
Noiva haar uier lijkt ook al wat te doen, minimaal hoor. Zij zit op dag 289.

Ik wilde gisteren wat foto's maken van de uiers maar helaas: batterij leeg _-:( . Aan de andere kant ook wel fijn dat ik daar nu achterkom, beetje vervelend als ik op de equitana vrijdag er achter kom dat de camera het niet doet.

hihi, kreeg een banketstaaf :+

Heee onze merrie gaan een beetje gelijk op :)

en jaloeeeeers! Ik wil ook naar Equitana! :)

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:12

Jaaaa equitana! maar dan is spulletjes kopen weer heel verleidelijk

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:23

Pony heeft ook nog niets gedaan, ook geen harsjes vandaag :(

Rhino is een verzamelnaam voor een enorme berg ziektes. Veel paarden krijgen rhino, die hebben dan rondom dikke benen, slecht eten, groen-geel snot, ondertemperatuur etc. Dat is de variant waartegen je in kunt enten, echter is dat een versie die de meeste mensen afschepen als zijnde verkoudheid/virus. Ken een paard met rhino wat zodra z'n weerstand laag is kale stippen op z'n kop en hals krijgt. Lijkt op schimmel, keertje wassen met Imaverol en het is weer weg. Is onlangs wel behandeld tegen zijn variant en hopelijk heeft hij er nu geen last meer van.

Mijn Pony heb ik geënt tegen besmettelijk verwerp. Volgens de osteopaat is het nog niet vastgesteld dat ze dan beschermd zijn, maar wil geen risico's nemen en ze heeft niets van de enting.