[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 14:37

Ben nu op stal en winoa stond net de hele tijd met haar voorbeen te maaien en op tonnen te slaan.

Nu staat ze rustig te slapen maar ze draagt haar staart ook heel hoog.

Ik vertrouw het niet.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 14:37

waw Faniek,respect voor jouw update :D
Ja,het is er wel de tijd voor hé om eens goed te furminatorren?? Hier vonden ze het wel lekker. Alleen jammer dat de furminator bij het 9e pony'tje *krak* zei.. :')

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 14:41

Ik zal mijn dames zo weer eens even lastig vallen. :D
Maar eerst nog even naar Goldy dr kleindochter (Die ze zichzelf stiekem als pleegdochter heeft toegeëigend, was net afspenen toen Bailey weg ging voor t beleren. :=) Zijn nu zo'n 2 maanden bezig en het gaat echt super, maar goed, alle veulens van Goldy waren tot nu toe zeer makkelijk in de omgang en Bailey zal daar als kleindochter ook wel wat van meegekregen hebben. :D
Ze fokt alleen wel groot door, Goldy is 1.45, haar 1e dochter Justy was al 1.48 en Bailey (veulen van Justy) is nu zo'n 1.55... en dat uit 2 ouders die 1.48 zijn. (En Goldy's andere veulen, Donja, was al 1.52 als 4jarige, de vader was 1,47)

Ben dus benieuwd wat er nu uit komt rollen, aangezien Champs 1.53 is, dus groter dan de vorige hengsten waar ik mee gefokt heb.

Het wordt al spannend bij Pambes zie ik :D

En alweer een aantal merries erbij die op 320 dagen zitten.

Vervelend YSR, kan me voorstellen dat weiland naast je huis toch makkelijker is. :j Mijn ouders hebben t weiland gelijk achter de stallen, ben ik wel blij om. Dan kun je de paarden toch steeds in t oog houden. (Ik woon zelf 5minuten verderop, lekker makkelijk.) Het maakt mij ansich niet zoveel uit waar ze staan, als er maar toezicht op kan zijn :j De boer die het weiland naast mijn ouders heeft woont zelf zo'n 10 minuten verderop, die is ook wel blij dat wij zijn vee wat in de gaten kunnen houden. Wij bellen ook gelijk als er iets aan de hand is.

@ Winoa.. zou ze zover zijn? Ben benieuwd of je vandaag/vannacht een veulen hebt :D

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 14:43

Faniek.. Toch hoop op een merrie hoor! Mijn voetballers waren altijd merries *\o/*

Eilinora

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 14:51

Vanacht misschien nog niet maar wel snel.
Ik moet morgen ook de hele dag werken dus kan smorgens niet naar stal.
Zie ze morgenavond rond 5 uur dan pas weer

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 14:56

Faniek: idd respect voor je post! En idd, ze staat daar heel goed op de bevalstal! :) Ook lekker voor mijn gemoedsrust.
Inowa: spannend hoor! Dat wordt voor het weekend waarschijnlijk! Is ze nogal eens zo vroeg geweest?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:00

2 jaar geleden was winoa ook 11 dagen te vroeg

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:04

Ben echt benieuwd wanneer het dan nu gaat komen! :)

Gentle_Vival

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:50

inowa schreef:
Vanacht misschien nog niet maar wel snel.
Ik moet morgen ook de hele dag werken dus kan smorgens niet naar stal.
Zie ze morgenavond rond 5 uur dan pas weer

Ze is toch nog te vroeg? :=

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:53

Poesnoes, gefeliciteerd met je verjaardag!
Neon is dik voor haar doen zeg! Ze begint nu echt een fokmerrie te lijken :')
Spannend bij Pammes en Inowa zie ik, succes voor allebei, ben benieuwd hoelang de dames het nog binnen gaan houden.

Aziza vandaag op 320 dagen, maar ze heeft dit jaar geen haast.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:56

WAW die dingt mee met dikste buik zeg...maar ik vind ze best al ver,toch al een behoorlijk uier,of niet??

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:56

Wat is ze toch rond AZ! Heerlijk! Al zal zij daar vast anders over denken... :)

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:57

Faniek respect voor je bijleespost! Leuk dat je Naidoo ook overwogen hebt ;)
Aziza heeft een mooie buik hoor! Lekker rond zullen we maar zeggen :P
Inowa gaat hard dus met jou merrie! Spannend. Maar zit ze al op 320 dagen?

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 16:15

@ Inowa
Spannend!!!!

@ Pretty
Thanks haha ik wil gewoon niemand vergeten :))
Ik heb een nepnator maar hij werkt perfect, gelukkig hebben de mijne geen shettenvacht, anders had die wellicht wel krak gedaan :D

@ Faline
Zal je zien dat het straks toch een kleintje gaat worden :)) Nee, dat wordt vast een megaveulie!

@ Pauk
Ik denk dat het ook meer toeval is bij mij, maar wel grappig :)) Misty's veulen had ik nooit zien bewegen tot vorig jaar een aantal keer flink, het eerste hengstje. Bij ons shetje zagen we het destijds bewegen hengstje en ook bij Kita toen ze Atash kreeg en alle merries gewoon niet.

@ Al_Zawraa
Gefeliciteerd met de mijlpaal! Ze heeft echt een schommelbuik!
En al een mooi melkbarretje in wording

En dan even de nieuwe fotootjes van mijn dames nadat ik ze in een snelle was en poetsbeurt had gestopt, en natuurlijk direct rollen!
Bij Misty vraag ik me echt af waar ze het veulen verstopt heeft op de foto's, maar zij draagt breed.
Kita 291 dagen
Afbeelding

Misty 271 dagen
Afbeelding

Afbeelding

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 16:21

Ja Aziza is altijd lekker rond :D
Charisma, ze heeft er zelf weinig last van gelukkig, ze heeft het ook nooit extreem zwaar tijdens de dracht.
Pretty, ze heeft idd redelijk uier, maar ze is er nog niet. Ze loopt nog steeds achter op eerdere jaren.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 16:41

Aziza gaat dit jaar voor de titel breedste buik, nu ze dit jaar geen concurentie van Mira heeft. :D

Faniek, grappig dat je dametjes zo verschillend dragen. En wat een gemenerikken, direct rollen na het wassen. Het resultaat van het wassen is in ieder geval nog wel zichtbaar in de staart en manen. :D

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 17:15

Neon ziet er echt super uit! :))

Wat blijkt nu ze is opgedroogd? Alta heeft een aalstreepje :+ Kan ze dun zijn?

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 18:19

Zo Faniek, jij doet je bijleeswerk goed, haha! :D

Aziza is HUGE zeg! :oo :D

Faniek, jouw merries zien er ook goed uit! Dat rollen na het wassen is hier ook wel favoriet, liever een goede rolbeurt na het wassen in de bak dan in het land. :P

Nathalie is weer terug vrolijk. :P We denken dat het veulen haar dwars heeft gezeten, zeg nou zelf, daar wordt je humeur niks beter van. :')

Heaven veranderd nog niet veel, uier was er wel weer wat meer dan gisteren, maar ben eerlijk gezegd wel blij dat ze op een vrij kaal stuk staat. Op stal krijgt ze weer goede kuil, dus komt niks tekort. :+

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 18:48

jeeeetje, Az dr buik!!! haha, niet normaal zeg!

Hier zijn de laatste loodjes ook echt begonnen, uier begint te vullen, staart lekker schuren, en slecht eten.
Ik ga wederom voor zaterdag, heeft ze nog bijna elk jaar gedaan!
Lekker makkelijk maar hoop dan wel s ochtends vroeg, hebben een groot feest nl zaterdagavond :')
We zien wel :j

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 18:56

Spannend Peetje82!!

Wat betreft Winoa ook spannend, heb je recente foto's van haar??

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 19:05

Jeetje wat een bijlees actie Faniek. Ik lees wel alles bij, maar reageer niet zo heel vaak.
Zag wel weer hele dikke buiken voorbij komen. Zo dik issie hier niet hoor, poeh.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe breed de breedste (drachtige) merrie ooit was. Aziza komt iig in de buurt denk ik.

Ik ga zo weer naar mijn merrie, die is volgens het lijstje als eerstvolgende aan de beurt, maar wellicht worden we wel ingehaald. Elke dag groeit haar uier iets, en banden zijn al aardig slapjes. Ze plast ook veel en eet haar voer nog wel op, maar niet achter elkaar door. Ze is net zoiets als die van jou Peetje, staart schuren doet ze wel al langere tijd. Maar ze houd m nu ook best ver van haar kontje af.
Er komt echter nog helemaal geen melk uit de uier en spenen zijn ook nog niet gevuld. Zal straks weer foto's maken en eens een keer posten. Ik ga pas waken als er iets uit de uier komt.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 19:35

bij mijn merrie komt er nooit iets uit de uier, dus daar kan ik niet van op aan.
Als ze echt niet meer eet en door de pies gaat rollen heb je binnen 24 uur n veulen, wat ze nu doet is normaal voor min n week voor de bevalling.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 19:36

Ben benieuwd Talishe! Maar wat peetje zegt, soms hoeft er helemaal geen melk te komen, dan komt dat spontaan tijdens de bevalling op gang.

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 19:43

Inowa, spannend!

Hier gaat alles niet zo, heb al 5 dagen last van hoofdpijn, in rust wat minder dan tijdens een activiteit, ik vertrouw het niet helemaal, ik heb het steeds vaker en steeds langer, dus even een afspraak met de huisarts gemaakt voor vrijdag.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 19:44

Wijs AGarcia. :) Dat duurt te lang... Geen spanningen die de hoofdpijn veroorzaken? :(:)