[HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 21:36

Jaa hier ook in alles happen vanaf het begin. Eerst niet zo erg maar nu de tandjes wat door beginnen te komen word t iets minder fijn :+ hij moet maar een bijtringetje. :')

Merrie is vandaag voor eerste keer geinsemineerd, zondagochtend scannen of ei eraf is of nog een keer erbij moet.

Vanavond zijn ze bij de kudde gegaan, 3 andere merries en 2 veulens. Ochh dan is hij wel klein hoor, de andere veulens zijn 2 maand ouder dus best een verschil. Gelukkig geen enkel gedoe en alles in rust verlopen. Voy kwam nog even paar keer in zn up naar ons toe gewandeld voor wat aandacht. Zo'n mensgericht veulen weer <3 maar ook een beetje lastig, hij wou achter mij aan ipv bij moeders blijven toen ik de wei uit wou lopen. :Y)

Ook al zon heerlijke knuffel seven!
Super dat ze daar zo de tijd voor nemen ponytante!
Heb je haar al verteld dat het begin volgende week weer zo warm word en ze het beter nu eruit kan gooien inge? :+

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 00:06

@ponytante, fijn dat je blijft reageren en updaten.
Ik vind het toch altijd naar als op het forum iemand ineens iets heftigs meemaakt, al ken je elkaar niet maar je leest het wel en verplaatst je erin.
Zonder verdere updates blijf ik me in elk geval dan afvragen van, hoe zou dat nou verder verlopen zijn.

Bijzonder wat er allemaal mogelijk is, heel fijn dat ze de tijd krijgen die de pony’s zelf nodig zijn om goed geïnstalleerd te raken.
Kan me er nauwelijks een voorstelling van maken hoe het voor jou is om dan straks je veulen en een (tijdelijke) vreemde merrie in de stal te hebben ipv je eigen merrie met het veulen.

Een groot verschil ineens. Koliek is idd stom en oneerlijk :knuffel:

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 09:02

Flynn is geboren
Maar hij gorgelt een beetje melk of vruchtwater
Moet ik nu dierenarts bellen of even afwachten

DDDara

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 09:09

Ik zou het gewoon even rustig aankijken. Als je sowieso van plan was de dierenarts nog te laten komen dan kan je het wel nu meteen doen. Maar anders zou ik gewoon rustig kijken of hij goed drinkt en verder zich gewoon als een gezond veulen gedraagt.

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 10:20

DDDara schreef:
Ik zou het gewoon even rustig aankijken. Als je sowieso van plan was de dierenarts nog te laten komen dan kan je het wel nu meteen doen. Maar anders zou ik gewoon rustig kijken of hij goed drinkt en verder zich gewoon als een gezond veulen gedraagt.

Het is gelukkig weg nu

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 10:43

Afbeelding

Hier is hij flynn

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 11:52

Gefeliciteerd met Flynn!! Ze gorgelen wel vaker, vaak moet het even op gang komen en is het dan weg.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 12:28

Gefeliciteerd suus! Fijn dat het gorgelen vanzelf over is gegaan.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 13:01

Gefeliciteerd Suus!

Ponytante 2j geleden heeft mijn merrie na het afspenen nog een 7 weken oud veulen geadopteerd. Die dronk wel bij mijn merrie, maar niet voldoende. Die hebben ze tot afspenen toch ook melk moeten bijgeven. Maar zowiezo is een ‘moeder ‘ hebben positief. Al is het voor stabiel opgroeien en opvoeden.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 16:40

Sterkte ponytanre

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 16:43

Gefeliciteerd!

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 18:19

Gefeliciteerd met Flynn!

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 19:48

Hoi hopelijk kan ik binnenkort ook gezellig meekletsen, merrie is net hengstig gespoten :):)

Het is voor ons beide helemaal nieuw, dus vind het best spannend

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 19:50

Inge arme Sofie is het zo te horen flink beu. Hier zijn sommige veulens ook echt piranha's en sommige zijn net engeltjes. Brutus is de grootste piranha :')

Ponytante Fijn dat de stal de tijd pakt om te zorgen dat ze goed gekoppeld zijn en het veulen goed drinkt. Ik ben wel benieuwd of ze achter een paar weken wel dezelfde band hebben als dat ze met dr moeder had. Of dat dat nooit komt als ze op oudere leeftijd gekoppeld worden. Fijn ook dat je blijf reageren en meepraten

Seven wat een leuke foto <3

Magic_lover Dat verschil is idd enorm als ze samen staan met veulens die 2 maanden ouder zijn. Dan pas valt het op hoe groot de andere al zijn vind ik :+

Hier staat Yoel ( 3 maanden) naast Carlos ( 2 weken). Ook zo een enorm verschil.
Afbeelding

Suus_elvira gefeliciteerd *\o/* dat rochelen doen ze idd wel vaker de eerste uren. Zolang het niet aanhoud of echt overdreven klinkt is het geen issue.

Niet te geloven dat dit kereltje ook alweer 1.5 week is. Tis zo een leuk veulen. Super sociaal <3
Afbeelding

Lijst veilige merries. Stuur mij een pb als je op de lijst wil
Pony's vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen
Rensju - Bjoet - 337 dagen
Winston_f - Fiona - 328 dagen

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 21:50

Hier weinig veranderingen eigenlijk... We wachten rustig af, heb ook nog niet gewaakt.

Gefeliciteerd suus!

moner

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 08:49

Ponytante, wat een verdriet, je merrie kwijt aan koliek. En dan de zorgen om je veulen. Fijn dat er professionals zijn die een merrie hebben en weten hoe ze dit kunnen oplossen. Veulen gelukkig alle kansen om gezond groot te worden.

Heel veel sterkte

Gefeliciteerd met de geboren veulens.
Wij zijn druk bezig met insemineren.

Sterre wordt hopelijk deze week geinsemineerd en dan zitten we op het wachtbankje

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 17:41

Even het lijstje van vandaag.

Lijst veilige merries. Stuur mij een pb als je op de lijst wil
Pony's vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen
Rensju - Bjoet - 338 dagen
Winston_f - Fiona - 329 dagen

wisanda2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 18:19

Hoe doen jullie het qua buiten zetten met jonge veulens nu met dit weer?
Hier is het 30+... nu probeer ik 's avonds als de zon grotendeels weg is, maar dan staat het veulen alsnog te pompen na 15 min... en moeders wordt opgevreten door de dazen...

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 18:42

Hier staan ze gewoon overdag. Veulens van eind mei en 11 juni.
Nu werd t vandaag niet heel heet. Morgen 28, dan twee dagen in de 30. Even kijken hoe het dan is of ze de hele dag gaan of niet. Heb daarnaast een fijne binnenbak dus dan staan ze daar even

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 19:11

Hier kiezen ze zelf.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 19:59

Hier gaan ze middags wel naar binnen. We hebben een boomrand, maar daar heb je alleen ‘s ochtends schaduw van :Y) Dus dan wordt het toch wel heel erg heet in het weiland zonder schaduw. De stal is koel en sowieso uit de zon. Dus dat is veel lekkerder voor ze

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 21:59

Bij mij hebben ze ook de keuze.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 22:39

Hier hebben wij ze afgelopen keer ook smiddags binnen gezet. En dan ochtend en namiddag/avond buiten.
Word alleen op stal ook wel warmer op den duur, dus beetje kiezen tussen twee kwaden. Maar durfde het met pasgeboren veulen nog niet aan. Omdat mijn ervaring is dat ze altijd net precies niet in de schaduw gaan liggen }:0
Dus dan binnen wel warm, maar wel uit de zon en dazen. Vreselijk trouwens die dazen dit jaar.... ineens zijn ze er, Vorig jaar geen eens een vliegendeken nodig gehad, maar durf het nu met veulen ook niet zo goed aan. Enge dingen gezien met die singels of staartkoorden... bah

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 00:11

Hier wordt het spannend, uier vol en ph is aan het dalen. Nu 7-7.5.
Na binnen halen at ze geen hooi, nu wel weer. Afbeelding

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 00:54

Spannend Rensju

Hier kiezen ze ook min of meer zelf, maar ze staan nog apart en mama wil nog niet dat er veel bewogen wordt. En mama is naar de rest nog niet gezellig. Gelukkig naar ons wel.

Veulentje is echt heel relaxed en super lief.

Mama heeft wel vliegendekens op. Had een halve eczeemdeken op, maar die vandaag gewisseld voor een net vliegendeken met franje voor wat minder rond haar benen en hopelijk minder trappen. Singels wel teruggeslagen, maar zou het niet zo durven als we er niet bij zijn.

Veulentje boeit het niks en hangt er gewoon onder met deken over haar heen. Dat was bij mn 3jr wel anders..........die wilde een andere moeder toen. Maar is ook goedgekomen.

Ze heeft vandaag het veulenhalstertje gepast van de mini shet en boeide haar ook niet. Overal aanraken en beentjes aftasten laat ze ook voetjes wel even oppakken, maar is echt fractie van seconde werk.

Mama had laatste dagen wat minder gegeten en haalt ze nu weer goed in. Ze moet wel echt goed gaan slapen, want dat doet ze ook nog niet genoeg. En ze is hengstig, dus als dat over is en ze slaapt even wat, kan ze vast weer naar de rest.