Goldenarrow jij ook gefeliciteerd Hier helaas nog niks. Ik was tot 3 uur wakker en daarna mijn vriend. Dus toch ff 4 uurtjes lekker geslapen We wachten weer rustig af
kiki1976
Geplaatst: 09-04-23 08:12
Xritt ja hoor er zijn meer merries die dat doen hoor.
AM_Horses wat een mooi stel zijn ze
CharmFaith kijk het begin is er, nu alle dagen groter kijken
jennyk dat het uiteindelijk goed komt is het aller belangrijkste!
nieky1993 ook bij Amber komt het wel goed. Sommige hebben even meer tijd nodig. Ze staan nu niet op het land enkel paddock, en deze is redelijk droog. Zitten op zandgrond en dat scheelt enorm. Toevallig zei de stalhoudster (omdat er een paar het al aangaven hun paard weer 24/7 buiten) dat als we wilde ze weer 24/7 buiten konden. Ik zei nog, nope Bo niet. Maar ook dat het nog wel wat nat was ( dat was het de dag ervoor ook) dag erna alles weer weg.
stal_HD jeetje wat erg Je zal je wel terpletter geschrokken zijn. Echt ongelooflijk zuur. Heel veel sterkte
DDDara apart is dat he, zo van de ene op de andere dag buik verandert qua vorm
Happy_Hippie fijn dat Jade weer thuis is. Je kan goed zien dat ze een jasje heeft uitgedaan. Ik geef je groot gelijk dat niet gaat voor een pleegveulen. Jade kan d'r energie goed gebruiken om zelf te herstellen. Weer een veulentje fokken kan prima hoor, wel van te voren even laten controleren. Maar voor nu eerst maar allemaal tot rust komen.
Fotsy erg fijn dat ze je niet vaak wakker belt.
Cynthia82 Fi heeft nog geen haast met d'r uier. Grappig je overzichtje dan zie je het echt goed
baudyh haha idd zo moeder zo dochter op de foto
Quir wat een plaatje Sneeuw was best snel weggesmolten, fijn want zo konden ze toch nog even naar buiten Zo zie je maar hoe belangrijk het is om ze nog een paar dagen te temperaturen. Waarop heeft ze koorts of is het niet bekend? Hopelijk zakt deze snel en knapt ze weer op.
Marjoleine89 hoop voor je dat ze je niet weer zo lang laat wachten
Nobel01 rap gegaan met vullen.
Vulina en een veulentje of laat ze jullie gewoon nog langer wachten? Uier al wel wat voller?
Al_Zawraa blijf voor je duimen! Maar je dames zien er goed uit
Willemiens misschien wel wat door de spanning/stress van de verhuizing. Maar zie het hier in het topic ook bij merries die in hun eigen box blijven
suffie gefeliciteerd met je knappe merrie. Fijn dat alles voorspoedig is verlopen.
Knolselder gefeliciteerd, alweer zo'n mooi kleurtje zo te zien. Super fijn dat het voorspoedig is verlopen
goldenarrow gefeliciteerd met je vos merrie Placenta er goed afgekomen zonder al te veel gedoe?
baudyh wel erg fijn dat jullie samen waken, zo kunnen jullie beide wat rust pakken
Nou Bo kan wel wennen aan d'r grote box Het stro zat echt overal bij d'r. Je kon zien dat ze op verschillende plekken heerlijk languit had liggen snurken. Gisteravond ging ze weer wat later op stal, maar uier was niet veel bijzonders. Was echt flink terug gelopen na ca 12/13 uur buiten. Had wel gekeken of er al wat uit kwam, maar dat is nog helder en plakt niet. PH strips lagen nog thuis dus niet getest
De bevalling was heel vlot. Alleen tijdens het persen drukte Estonia zichzelf tegen de muur, dus we moesten haar daar even vanaf halen. Eenmaal geboren ging het eigenlijk heel snel. Binnen 3 kwartier stond ze en was de nageboorte eraf en na nog een half uur dronk ze. Estonia is wel heel beschermend, ze wil ons er eigenlijk ook niet bij hebben. Zo maar even kijken of we het halster weer om krijgen (hadden we afgedaan vannacht omdat het beschermende richting ons toen mee leek te vallen).
Veulen lijkt nu toch de uier niet meer helemaal te kunnen vinden? Net met een zetje van mij heeft ze wel weer gedronken, maar ze zoekt ook tussen de voorbenen. Normaliter als ze eenmaal de uier hebben ben ik niet gewend dat ze daarna nog op verkeerde plekken zoeken. Maar omdat ik Estonia nu niet te pakken krijg kan ik ook niet heel veel doen. Zo maar even alle paarden naar buiten en als het rustig is op stal nog maar eens proberen.
Gefeliciteerd met jullie veulens Suffie, Knolselder en Goldenarrow.
Hier op stal ook het eerste veulentje geboren(6 dagen over tijd). Unique is de volgende die is uitgerekend (11 april)
SimonDesteny
Geplaatst: 09-04-23 09:07
Zo, ik kom ook eens onder de meelees steen vandaan. Hier de afgelopen tijd heel druk geweest met de verbouwing/sloop. Betekend wel dat de nieuwe rijbaan en stallen steeds een stapje dichterbij komen!
Gefeliciteerd met jullie merrieveulens Suffie, Knolselder en Goldenarrow!
Mijn merrie zit momenteel op 309 dagen, ben heel benieuwd wat ze aan het bakken is natuurlijk, haha! Als ze haar aan haar afwisselende schema houdt krijgen wij dit jaar een hengstveulen
De camera alvast geïnstalleerd en doorgezet naar het beeldscherm op de slaapkamer, en natuurlijk even getest of het signaal goed door komt nu ze een stukje verder van het huis af staan in de andere schuur
Lijkt allemaal goed te werken, en het grote beeldscherm is ideaal, haha!
Nu nog even afwachten en buik staren
stal_HD
Geplaatst: 09-04-23 09:16
Jaaaa wat heerlijk weer drie merrieveulen. Gefeliciteerd golden arrow, Annelies en suffie.
Golden arrow hoe gaat het met uier zoeken van veulentje?
Hier is flirt rustig, nog wel alert en zoekende als haar kudde niet compleet is. Ze mista gaya nog. Die is op het moment ontzettend traag in alles. Zal dat een teken zijn van niet gaan overdragen? Ze eet ook al niet zo veel hooi.