Corinadrenthe wat ik wel zie op je strips is dat de druppen precies al wat opgedroogd zijn. Je leest ze toch direct na het opbrengen? Want anders zegt dit niet veel.
Lijstje wordt langer.
Leuke foto’s in de sneeuw
KahluaB
Geplaatst: 17-02-21 18:12
keresa schreef:
[ [url=m/dJWx0C.jpg]Afbeelding[/url] ] Nog 1 om het afteleren
Balen Knolselder.. Hopelijk lukt het dit seizoen om haar weer drachtig te krijgen!
Mooi buikje Mirjamalvaro
CP; Paps is echt fantastisch
Sunnyhorse; Ik ben daar ook heel benieuwd naar! Moun is afgelopen jaar geruild en dit was daardoor de laatste kans op een natuurlijke dekking. Hij is erg vruchtbaar en mijn Fries maiden, waardoor het een optie was zonder teveel gedoe . Daarnaast vind ik Arabofriezen erg leuk en dat in een Champagne jasje zou helemaal leuk zijn .
Keresa, hij is leuk, ook flink sabino, altijd leuk bij die welshjes. Hoewel het niet zo goed te zien is met die wollige lichte vacht van hem, hij is met jasje aan geboren (hij wilde zeker dat roze jasje niet aan? ).
Knolselder, balen zeg dat Bambi verworpen heeft. Wanneer was ze het laatst gechecked? Misschien vroeg in de dracht al verworpen? Dan is de kans dat je iets vindt al niet zo groot. Zeker niet als ze buiten zijn, dan kunnen andere beesten (kraaien bijvoorbeeld) het opeten.
Kabayo
Geplaatst: 17-02-21 18:38
Keresa wat een lieverd heel mooi getekend ook!!
Dustinlover nee wat een domper... vreselijk...
Tanja wat heeft die van jou een gave bles buikje steekt mooi uit
Mirjam jeej mijlpaal
Icecrystal ow ze zitten ver van elkaar af haha. Ben zo benieuwd. Ik wil zilver echt nog eens dekken met een homozygoot champie Wat een prachtige foto's
Cp haha ik snap je. Ik heb hetzelfde met de naam. Ik ga binnenkort naar de hengstenhouder om Tiësto te bekijken. Wellicht treffen we elkaar deze zomer daar knappe hengst!
Sunnyhorse meestal hebben we rond de 10 paarden. Nooit minder dan 6 eigenlijk haha. Tinker al bijna veilig
Knolselder wat een knapperds
Edit Owja. Hier was ik nieuwsgierig naar. Hebben jullie ook een Instagram account? Ik vind het leuk om te volgen! Mijne is Meaondera
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 17-02-21 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Knolselder
Geplaatst: 17-02-21 18:45
Neon, laatste keer check was op 4 maanden en toen zat het er dus nog. Kan inderdaad al langer zijn. Vond haar niet genoeg vullen in de flanken. Het zit hier vol dieren. Vos, vogels, ratten of katten kunnen het allemaal gevonden hebben voor mij. De pony's hebben ook meerdere stallen en uitloop waar ze kunnen. Dus de kans dat ik iets vind voordat een dier het vindt is vrij klein. Al dacht ik een tijd geleden nog dat haar buik toch breder werd en dan plots niet meer.
MizzMontana
Geplaatst: 17-02-21 18:49
Knolselder wat verdrietig dat Bambi verworpen heeft.
Corina nog altijd niks, poeh jij zult wel ogen op stokjes hebben inmiddels met al dat waken.
Wat een dropje Keresa
Opfok heb ik prima ervaring mee. Wel altijd gekozen voor een professionele waar echt vaak genoeg smid en dierenarts komt en waar ze standaard droes enten etc. Overweeg wel om ze nu thuis te gaan opfokken. Hoe doen mensen die ze thuis houden dat met hengsten? Laten jullie die vroeg castreren? Ik heb maar 1 C pony ruin en de rest merries dus kan niet echt een groot koppel maken met een hengst.
Heeft iemand ervaring met hibisol (chloorhexidine/alcohol) voor de navel? Onze da adviseert dat.
Cioccolato
Geplaatst: 17-02-21 19:11
Wat balen knolselderij!
Edit. Autp correct doet leuke dingen
Fotsy
Geplaatst: 17-02-21 19:29
Mevrouw hier neemt uier vullen toch best oh serieus 300 dagen vandaag. Ze moet nog 20 dagen binnenhouden.
Knolselder wat jammer zeg. Wel goed dat je nu weet waar je aan toe bent in ieder geval.
Keresa prachtig veulentje . Kom maar door met die spam, heerlijk!
Wow Fotsy, dat uier is serieus! Dat wordt toch niet helemaal samen aftellen zo denk ik! Veroon is nog lang niet zover. Maar dat geeft niet, ik verheug mij ook erg op Lily-baby
Elina wij volgen elkaar al op insta
Corina nou, dat mag wel een keer gebeuren nu onderhand zeg!
Oh Cynthia vorig jaar op 295 begonnen en op hoeveel beviel ze dan?
friesiszwart
Geplaatst: 17-02-21 20:48
voor mij dit jaar ook weer spannend nieuws te melden
Yfke X Arent 515 dekdatum 28 mei 2020 verwachte geboortedatum 6/7 april 2021 Warber X Pier 448 dekdatum 23 januari 2021 verwachte geboortedatum rond 14/15 december 2021
Knolselder wat zonde dat Bambi haar veulen verloren is. Komend seizoen laat je haar weer dekken?
Fotsy zo, ineens aan het vullen of geleidelijk aan gegaan? Hopelijk blijft het nu even stil staan....
Kabayo is zal je eens opzoeken, ben nog niet heek actief op insta, deel voornamelijk over het leven met de dieren hier op de boerderij
Keresa en Ynekes er mag gerust meer gespamd worden hoor
Knolselder
Geplaatst: 17-02-21 21:17
Jacky, waarschijnlijk probeer ik komend seizoen wel weer. Het is voor mij niet zo super belangrijk dat ze drachtig is, al zou ik het wel leuk vinden. Maar ik heb haar vooral omdat ze zo geweldig lief is. Echt een super zachte en lieve pony. Er zit geen druk achter.
DDDara
Geplaatst: 17-02-21 21:48
CP: Wat een knapperd je shire
AM: Heel gaaf beest gefeliciteerd
IceCrystal: ook hele gave foto’s
Tanja 84: Ik zit ook iedere dagen naar mijn uier te loeren en ik weet wanneer het moet komen maar ik hoop ook een inschatting te kunnen maken van wanneer ik moet gaan opletten zelfs als je de datum weer is de tijd waar binnen het kan gebeuren nog zo ruim….. ik ben blij dat ik niet in jou schoenen sta lijkt me heel spannend!
Manon Ik hoop dat je met 1 nachtje op stal slapen klaar bent en dat je niet net zo een paard hebt als Corina en straks een week op stal slaapt….
Keresa wat een Knapperd zo schattig.
Tamaramt goede vraag ik ben ook wel benieuwd naar foto’s van de banden en de kling/vulva als de bevalling nadert.
Knolselder: Wat balen zeg! Hopelijk volgend jaar meer geluk.
Fotsy: Jou uier gaat hard die van mij is een dag verder die begint ook wel een uier te maken ( ik heb er geen bal verstand van maar ik vond het vroeg) maar die van jou doet er nog een schepje boven op.
Luna: Bij jou foto heb ik lang moeten kijken voor ik door had waar ik naar zat te kijken hahaha.
Corina wat een RAMP dat wachten voor jou….
Door alle berichten van Corina ben ik toch gaan twijfelen om ook een birth alarm aan te schaffen. Het lijkt me vreselijk als ik een week lang ieder uur of half uur me wekker zou moeten zetten. Want met 3 kleine kinderen waarvan de oudste net 5 is heb ik echt al slapelozen nachten genoeg…. Maar nu vind ik het best een uitgaven zo een birthalarm en zou ik dus gaan voor de enigsinds betaalbare versie die geen slaap stand heeft want met slaapstand is die nog veel duurder. Maar nu wou ik graag van jullie weten hoe dat in ze werk gaat stel mijn paard slaapt plat (wat wel is gebeurd) dan gaat het alarm dus na een aantal seconde af (en ik zie dus dat het vals alarm is) blijft hij dan wel werken of blijft hij dan continu afgaan zo lang me paard slaapt of gaat hij gewoon 1 keer af en gaat hij daarna pas weer af als mijn paard recht op is geweest en opnieuw plat is gaan liggen?
Ook is een van mijn paarden dicht gezet. Als zij weer open wordt gemaakt hoe gaat dat in zijn werk? Wordt ze dan helemaal gesedeerd of wordt ze plaatselijk verdooft? Hier heb ik echt helemaal geen idee van hoe dat gaat.
Riv_Q
Geplaatst: 17-02-21 21:51
Luutje, wat een knapperd in de sneeuw!
Dustinlover, dat schiet al op
Het lijstje wordt langer
Leuk om te lezen wat iedereens plannen zijn met hun veulens. Hier hangt het ook een beetje af van het geslacht.
Veulen is hier afgespeend en daarna weer terug bij de moeder. Totaal niet meer gehecht.
Ziet er apart uit Muronia, maar zo te lezen vrij normaal
Mooi uiertje Alicelover!
AM horses, wat een knappe dikbuikjes, en knappe nieuwe aanwinsten!
Michelle, dat gaat de goede kant op, ook al vordering in de uier?
Icecrystal, knappe Rox!!!
CP, wat een mega knappe papa!
Mirjam, wat zit Chablis mooi dun in haar vacht, of lijkt dat zo?
Keresa Nu heb ik ook zin in veulenbaby'ssss
Knolselder, snap ik. Even goed balen, duimen voor een mooi dracht volgend jaar.
Leuk kabayo! Ik ga volgen, Ik heb een insta voor onze boerderij incl de paarden: dekoolshoeve
Die gaat vaart maken fotsy idd veel die snel zijn met de uiers dit jaar zeg.
hahaha niet allemaal dus Luna2006
Friesiszwart, december 2021, jij moet lang wachten zeg Vanwaar de keus voor een laat veulen?
DDDara, als hij afgaat, bel je naar het birtalarm en dan reset hij. Dan werkt hij gewoon weer. Hier ben ik er heel blij mee in ieder geval!
Riv, ze zitten alle 3 eigenlijk wel mooi dun in de vacht.
sannahtris
Geplaatst: 17-02-21 22:01
Keresa wauwww wat een dotje die is goed gelukt zeg!!!
Knolselder wat heftig zeg veel strekte..
Corina spannend hoor zeg die merrie van jouw hoop dat mijn merrie toch wat makkelijker zou maken voor ons succes zal bijna komen nu toch! Ph strips heb ik ook lijkt me wel handig!
Kabayo leuk ga ik je volgen zit ook te twijfelen voor een insta account vooral straks met al die veulenspam toch houd me iets tegen kom ik dan niet heel penny achtig over ofzo
Moest zo lachen om die foto met uiers met schaamhaar hahah wist niet dat daar zo veel haar groeide
Mooie fotos ook zeg in de sneeuw vind tinkers niet echt mn ding maar deze zijn wel heel gaaf!
Mirjam wat zien ze er goed uit zeg! Heerlijk die stal straalt ook veel rust uit ze staan lekker op hun gemak!
Nou zoè is lekker rustig ze slaapt wel wat meer zie ik op de camera. komt nu ook weer lekker iedere ochtend buiten want der benen zijn helemaal goed gelukkig!
Bovenste foto 18 feb Onderste 2 feb wel degelijk een kleine verandering
This wel allemaal erg vermoeiend een veulen in je buik hoor
Laatst bijgewerkt door sannahtris op 17-02-21 22:05, in het totaal 2 keer bewerkt
Riv_Q
Geplaatst: 17-02-21 22:02
Knapperds Mirjam, en ze staan bij jou op elke foto in zo'n mooie schoon bedje
Succes voor de wakers trouwens!!! Manondakota & Corina, hoe is het nu?
Aarghhhh plannrn stallenbouw loopt weer in de soep, waar we de wanden hebben besteld is waarschijnlijk oplichter. $^$$%#%^^@ wil stallen voor mijn dames VOOOOOPR april. Zucht.