[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sblom

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 08:58

Ik ben Simone, 38 jaar, 16 jaar getrouwd, 4 kinderen. Zoon v bijna 15, dochter v 13, dochter v 10 en zoon v 8 jaar. 2 hondjes een Engelse springer spaniel en een boomertje. 2 pony's , Sheva van 137 cm bontje en noor die dikke buik krijgt met beweging erin.we hebben 3 schaapjes met straks weer lammetjes. We hebben in de buurt een landje en s winters gaan paardjes in pensionstalling. Ik ben onderneemster in de kinderopvang ( 2 kinderdagverblijven)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 09:02

Ceasar die merrie!!! Die is dik :P

Ice knappe merrie en eindelijk testen! Woehoe!

Inowa, pepper sjaggie :P Die word ook alweer flink breed!

Voor de rest weer vergeten..

Oja ik ben 26, geen vriend, geen kinderen. 1 hond Australian Shepherd x Border Collie en 17 paardjes :P Dus geen tijd voor vriend of kinderen :P

Nou de laatste merrie zit op 250 dagen die ik zelf heb laten dekken. Noussie van de markt is een verassing dus hoeveel dagen die zit weet ik niet :P

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 09:13

Wat leuk om van iedereen te lezen!

Ik ben 28 jaar, in verwachting van mijn 5de kindje.
Ik woon ook op een boerderij, ook met koeien.
En de paardjes staan uiteraard aan huis ;)

Hindo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 09:15

Zal ook even netjes voorstellen :D
Lisanne, 39 jaar. Al 12,5 gelukkig niet-getrouwd met mijn vriend. Twee bonus zoons van 27 en 24.
Een 6 jarige Jack snuffel om de boel te bewaken :+
De meeste paarden staan bij mij aan huis: 1 fokmerrie, 1 mini, mijn rijpaardruin en sinds kort ook twee jaarlingen. Een merrie staat momenteel in Brabant in training voor het sportpredikaat en mijn nu 3 jarige merrie staat bij een vriendin in de opfok een dorp verderop.

De 3 jarige zal van het voorjaar in training gaan voor de stamboekopname.
Mijn jaarlingmerrie zal dan op haar plekje komen te staan, we zijn nog op zoek naar een jaarling merrie veulen als maatje. Mocht er hier iemand interesse hebben stuur dan even een pb, echt n super plekje. Jaarrond op t gras en s nachts eigen box.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 09:30

Ik haak ook weer even in, vind het leuk om te lezen wie iedereen nu in het echte leven is :)

Mijn naam is Annika, 28 jaar, getrouwd. Ik woon in Rotterdam met m'n man, zoontje van anderhalf, stiefzoon van 7 en onze hond. M'n merrie woont momenteel in Veenendaal, haar bijna 3-jarige zoon in Breukelen. We zijn aan het rondkijken voor een huisje met ruimte voor paarden, maar dat is zo makkelijk nog niet hier in de buurt helaas....

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 10:06

Leuk om van iedereen te lezen. Je hebt soms een heel ander beeld van een persoon. :D

Ik ben Marjolijn en ik ben 24 jaar. Ik woon in Haarlem in een appartement. Skaay (Diana) is mijn beste vriendin en zij heeft het geluk om op een boerderij te wonen. Onze paarden staan daar en samen fokken wij mini's en NRPS. Ik ben afgestudeerd MWD en werk momenteel in de psychiatrie, wat ik erg leuk vind! :D Ik heb geen kinderen maar wel een vriend.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 10:13

Daphne, 27 jaar, woon in almere samen met mijn man.
2 paarden, 3 honden, papegaai, hagedissen en kikkers, kippen, konijnen en valkparkieten.
Samen met mijn man een eigen dierenspeciaalzaak. Nog geen kinderen.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 10:19

Ondanks dat de meesten mij wel kennen toch ff wat meer info.

Ik ben Marouschka,27 jaar en heb een bijna 31 jarige vriend die melkveehouder is.
Ik woon dan ook bij hem sinds 1 april 2016

Ik fok Welsh mountain ponys,zelf heb ik 1 drachtige fokmerrie en haar jaarling dochter.
Mijn schoonvader heeft ook nog een fokmerrie en haar jaarling dochter.

Geen kinderen nog maar dat willen we wel graag.

Ik ben trotse tante van 2 kleine neefjes,de oudste is net 6 en de jongste 1.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 10:43

Skaay, dan heb jij het ook wel pittig! Melkveebedrijf, paarden/pony's, 4 kinderen en zwanger. _/-\o_ Hoe oud zijn je andere kindjes?

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 10:58

Ik ben Astrid, 40 jaar en 10 jaar gelukkig getrouwd. Samen met mijn man heb ik een melkveebedrijf met 100 Fleckvieh koeien, wat we te koop hebben staan. De regelgeving heeft ons plezier in boeren weggenomen.
Wij hebben een dochter van 7, Tamara. Zij is volgens mijn man, nog gekker dan haar moeder als het om paarden gaat :D
Op de boerderij lopen kippen, eenden, geiten, katten, 3 honden, konijn, cavia en 6 paarden.
Lara, Luna, Dunja, Ziva, Dyde en Calimero en een veulentje van Lara is onderweg.

Als de verkoop lukt dan willen we buitenaf gaan wonen met grond om het huis, de paarden gaan sowieso mee.

Naast de beestenbende die 's morgens eerst verzorgd wordt, werk ik 4 dagen in de week in het onderwijs. Hier heb ik de verantwoordelijkheid voor groep 6 op een basisschool.

MonDos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 11:49

Jeetje ceasar!!wat een buik! Hahaha!

Ik zal mij ook even voorstellen ik ben monique, 26 jaar en woon samen met mijn vriend waar ik 12 jaar mee samen ben. Verder hebben we 2 katten (Gucci en Dexter) een een paard (Dostawa) die vandaag 235 dagen drachtig is. Ik ben werkzaam bij een makelaar in Assurantien en ben daar account coordinator. En we zijn hard aan t sparen om een vrijstaand huisje te kunnen kopen en de paardjes aan huis te kunnen zetten. :)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 12:09

linda2008 schreef:
Waarom wonen er zo veel mensen op een boerderij of veehoudersbedrijf ofzo :oo *jaloers* hihi

Nou jij zegt het ik dacht het ahha
Ik vroeg mij ook al af of ik de enige was met maar 1 paard :P

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 12:18

Verrassend om van iedereen eens te lezen wat er achter hun profielnaam schuilt :D

Ik ben zelf van het bouwjaar 1989, woon in friesland en heb 3 paardjes aan huis waarvan nu dus 2 drachtig.:D verder nog 5 katten een hond en begin maart komt mijn grote droom uit en kan ik mijn husky pup naar huis halen :D
Verder geen vriend en geen kinderen. Hopelijk over niet al te lange tijd de kamers hier wel weer vol, we zijn bezig met het opzetten van een woongroep voor mensen met verstandelijke beperking. Tevens willen we dan ook dagbesteding aan gaan bieden.
Over een jaar of wat, als de gemeentes hier gefuseerd zijn gaan we ook weer een poging doen tot uitbreiding. Eerder hebben ze ontzettend dwars gelegen toen we een binnenbak (en extra stallen) wilden neerzetten. Nieuwe gemeente en indeling brengt hopelijk verandering in die zaak. :j

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 12:43

Wat leuk dat iedereen zich even spontaan voorstelt! En best een diverse groep mensen hier tussen 18-50 jaar tot nu toe.

Ik heb dus zelf 1 warmbloedmerrie en 10 mini's. Die hobby deel ik met mijn man die boerenzoon is. De paarden staan bij de schoonouders maar we hebben recent schuin over ons huis 1,5 ha wei gekocht welke later ons paardenstekje wordt.
Ikzelf werk al 16 jaar in het familiebedrijf,wij verkopen tweedehandse wagens.
Bij ons draait alles om pk's dus. :P

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 13:04

Evelien, 24 jaar oud, al bijna 2 jaar zeer gelukkig met mijn vriend. Woon nog thuis waar de paarden aan huis staan. 1 BWP merrie die nu 240 dagen drachtig is, 1 haflinger merrie en 3 shetlanders + 2 schapen.
Verder ook nog Vizslafokker :)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 13:19

Vizsla?

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 13:25

Evelien__ schreef:
Verder ook nog Vizslafokker :)

Zulke fijne honden :D Wij hebben 2 dagen in de week de Vizsla van mijn vriendin, om op te passen.

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 13:40

Vizsla's zijn leuke honden idd! Zie ze niet heel vaak.

Leuk dat iedereen zich voorsteld. Ik doe wel even mee :P
Ik ben Anniek, 23... ohnee... 24 jaar oud. (Net jarig geweest :+ ) Ik woon samen (in een gewoon rijtjeshuis :P ) samen met mn vriend, we zijn nu 4 jaar samen, en mijn hond (kruising keeshond x border collie x alaskan malamute) en kat. Nog geen kinderen, willen we ooit wel. Ik werk fulltime als paraveterinair. Mn vriend komt van een boerderij met melkvee, daar staat mijn eigen nrps paard Zolex, ze staat samen met de pony van mn schoonzusje. Zolex is dus drachtig van mn tweede paard :o. Dat was t wel zon beetje, zolex gaat dr gangetje, niet echt iets te melden. Is t al mei? :o :D :):)

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 13:42

Leuk, wij heen vroeger ij mijn ouders ook een viszla gehad. Super hond.

Ik zal me ook voorstellen: Ik en Mathilda 36 jaar en woon al ruim dertien jaar samen. We hebben twee zoontjes van 6 en 1 jaar oud. Verder wonen we in een 2 onder 1 kap woning met grote tuin, helaas geen weiland erij. Momenteel lopen mijn 7 miniatuurpaardjes en 1 op komst op ruim 3000 m2. en heben we uitwijk mogelijkheid bij mijn schoonouders met ruim 1 ha weiland. Helaas ben ik degene die de paardjes als hobbey heeft. Mijn vriend heeft er niets mee. Mijn oudste zoontje wel op zijn manier. Met het mennen wil hij wel altijd graag mee.
Onze andere dieren:
Thuis hebben we een vijver met vissen. Eerder hadden we ook altijd poezen, maar die hebben telkens maar een kort leven door de drukke straat. Daar beginnen we dus maar niet meer aan.
Als het goed is komen er hier in het voorjaar kippen te lopen. Ook erg leuk.
Wij wonen zo'n 7 km bij atractiepark slagharen vandaan.
Momenteel ben ik werkloos, maar ga zeer binnen kort de opleiding HBO bachelor pedagogiek volgen. Zeer spannend. Hopelijk lukt het mij om de diploma te behalen. Ben al ruim 16 uit de schoolbanken.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 14:12

Hey Mijn oom woont daar ook pal om de hoek, in Lutten, die kan het vanuit zijn achteryuin zien liggen ;)
Mooie omgeving daar

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 16:05

Ff geen tijd gehad om bij te lezen, kom ik ff piepen en dacht ik dat ik het verkeerde topic had open geklikt toen ik al die "hallo ik ben..." voorstellingen las :+

Wel heel fijn om lezen idd. Zo ontdek je een beetje wie er achter die dikke buiken zit :D (ook al weet ik van sommigen wel al het één en ander na DBT 2016)

Nouja, dan ga ik me ook maar eens voorstellen.
Ik ben Eva, 26 jaar, en de enige in de hele familie die paardengek is *D
Ik woon voorlopig nog bij mijn ouders, maar heb wel 2 jaar geleden een vervallen boerderij gekocht van ruim 160 jaar oud. Ik heb zo'n 2ha weiland met aangrenzende stallen bij de boerderij. Het huis moet nog volledig verbouwd worden. De plannen zijn om alles zelf te doen, dus het zal heel intensief worden en van lange duur zijn, maar dat heb ik er voor over, want dit is mijn grote droom.
Ik heb 5 PRE (Pura Raza Española) paarden:
- 6-jarige zwarte, goedgekeurde dekhengst Quiero
- 17-jarige zwarte fokmerrie Imperiosa
- 5-jarige bruine merrie Esquina
- 10 maand oud schimmel hengstje Furioso (eigen fok)
- 8 maand oud bruin merrietje Guapa (dochter van Esquina)
(en het 9 maand oude hengstveulen van Imperiosa: Espero, logeert voorlopig ook nog bij mij tot zijn nieuwe eigenaars hun nieuwe stal gebouwd hebben)
Ik combineer de paarden en verbouwingen met mijn carrière als advocate en met het uitbouwen van een jong landbouwbedrijf (paardenfokkerij, kleinschalige fruitteelt en hooi) en af en toe probeer ik tussendoor nog eens adem te halen ook :o :') (vandaar dus dat ik niet altijd even uitgebreid reageer op iedereen of dat ik soms eens een week of langer van de radar verdwijn :o ). Ik steek het op mijn chronisch tijdgebrek dat ik 'de eeuwige single' was, maar daar is 3 maand geleden verandering in gekomen. Met als gevolg: nog groter tijdgebrek 8)7

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 16:06

Whoehoe nog meer hondenfokkers ook :D
Ik fok flatcoated retrievers :D

Zoey_julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 16:11

Wat leuk dit! Ik ben denk ik de jongste, 16 jaar. Ik ben Julia en zit in 5 VWO, ik ben de dochter van Juval en ik heb 3 zusjes. Wij hebben 1 paard, Lucy vandaag 227 dagen drachtig en 2 pony's Zoëy 25 en Smarti 4. Verder nog 3 katten Tijger, Smikkel en Creepy, een paar kippen en vissen en een hond Indy van bijna 13.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 16:18

Ik heb een tijdje geleden al wat gepost maar verder ben ik niet heel actief. Deels omdat mijn merrie nog niet ver in de dracht is en ik het heel spannend vond of ze drachtig zou blijven. Inmiddels zijn we bijna op 1/3 van de dracht en durf ik er wat meer over te praten :P

Ik ben Suus en ik heb een haflinger van 14 jaar, Mette. Helaas werd er in mei 2016 een peesblessure, tussenpees aanhechting kogelgewricht, geconstateerd. Ondanks alle inspanningen en therapieën is het niet hersteld. We denken dat ze ook een beschadiging in het kraakbeen heeft en daardoor in een vicieuze cirkel zit. Tot mijn grote verbazing mocht ik wel een veulentje met haar fokken en dus verwacht zij begin september haar eerste veulen! Ze is drachtig van Groninger hengst Borre. Het is laat in het seizoen maar gelukkig hebben wij op stal jaarrond weidegang.

Ondertussen kan ik echt aan haar merken dat ze drachtig is. De ene dag wil ze constant knuffels en de andere dag kan ze alleen maar kwaad kijken. Tja.. Je doet er niks aan :D

Leuk om alle voorstelrondjes te lezen!! :)

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 16:27

Kabayo, Stoer van je om na zo'n ongeluk het buiten rijden toch weer op te pakken.
Fijn dat Lady ook braaf was!

Caesar,Dat wordt al een mooi uiertje!
En je oudje :wow:

Chantalll, Blijft leuk om te zien hoor, dikke buiken spam

mijnlieverd en sultan15, Het schiet bij jullie ook al lekker op!

Dyonne en LisaGentle, Mooie buikjes hoor!

inowa, Een boze Pepper.....

Tinniie, Geweldige namen :=

mooney, Onze zoon heet Tijmen :o