[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DendroFleur

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 19:19

Jeetje Fer, wat een mooie foto's.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 19:31

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 21:20

Fer, hi, brutaal ding!

Dustin lover, leuke paarden hoor.

:+ Masieke, dat staartje!!!! Wat een enig veulen heb je toch, zo'n deftig paardje!!

Kreeg vandaag verlaat kraam cadeautje van 2 vriendinnen....
Als grote foto op canvas, mijn 2 dames! (Daar was Hepsi 5 dagen oud.)
Afbeelding

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 21:42

Mooie foto zeg, en wat groeien die kleintjes toch zo snel.

Ja dat staartje van Girlie daar moet ik ook altijd om lachen.
Heb ze uit zichzelf laten lopen aangezien dit een zware bak is en monchique loopt niet helemaal zuiver dus als het wat beter weer gaat worden en ze staan dan lekker op de wei zal ik eens met een zweep gaan zwaaien :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 22:00

Wat een mooie foto's van Sirana en jou. Ik keek nog even in je profiel, wat is ze gegroeid zeg. :D

Heidie, leuke filmpjes. Girlie lijkt echt wel op Silke, alleen dan de paardenuitvoering. Qua beweging lijken ze op elkaar, qua kleur, qua geen aftekeningen ( :') ) en ook dat staartje. :D

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 22:06

Blijf het toch apart vinden hoor Maaike, dat we idd het zelfde veulen naast onze merrie hebben lopen alleen jij idd pony en ik een paard uitvoering. :)

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 22:38

Wat een deftig dametje is Girlie toch!
Sjolvir wat een mooi cadeau!

Is het weer bij jullie ook zo slecht? Het regent hier al 24 uur bijna onafgebroken (gelukkig niet constant heel hard), en voor de komende 24 uur voorspellen ze nog eens hetzelfde..

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 23:51

Wat kan girlie super bewegen!! Een matcho-woman..
Ik moet binnenkort eens een filmpje maken van guusje..
Echter die doet niet wat ik wil als ik film :P

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 23:55

Misschien is het leuk maseike en neonlight om jullie veulens.. eens 2 foto's naast elkaar te zetten..
tis denk ik heel leuk om te zien wat de overeenkomsten zijn of beter gezegt de verschillen!!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 00:12

ysr dat is inderdaad mijn wormenspuit haha :p

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 00:21

Whisperke schreef:
Misschien is het leuk maseike en neonlight om jullie veulens.. eens 2 foto's naast elkaar te zetten..
tis denk ik heel leuk om te zien wat de overeenkomsten zijn of beter gezegt de verschillen!!

Vind dat een erg leuk idee, maar dan moet Maaike ook willen natuurlijk :P

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 07:19

Goeiemorgen Heeft Es al een baby?? :P

Nou vandaag komt er iemand voor mijn 2 jarige hengst om hem beter proberen te maken. Bij fabbie is dat gelukt op de hokus pokus manier.. Nu hopen voor mijn 2 jarige dat het ook aanslaat :) Dus doen jullie ff duimen :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 07:24

Ik zal het eens proberen, maar het lukt me niet zo om foto's of filmpjes te maken dit jaar. Moet ik eigenlijk doen als ik een keer 's morgens op stal ben, en dat ben ik de komende weken niet echt.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 09:16

Zie net dat filmpje van Girlie.. Echt zo'n Plumo dat staartje(weet nie hoe je t schrijft) :P

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 09:34

Dustinlover,, wat heeft je 2 jarige dan??
Overigens is je merrie dragend??

Es al een veulen :P ??

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 09:49

Wat de 2 jarige precies heeft is niet duidelijk.. We hopen op een beknelling.. Hij loopt kreupel, maar word wel wat beter. Of Fab dragend is weet ik volgende week woensdag :)

Ben ook wel benieuwd naar Es

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 10:39

Onze Belle gaat ook lekker. Vandaag 315 dagen en haar uier groeit lekker dus nog even afwachten en dan kunnen we haar eerste veulen bewonderen.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 11:20

Ben benieuw of es al een baby heeft.

Dustinlover succes met je 2 jarige.

Kyra is net voor het eerst bij de hoefsmid geweest. Zal dalijk verslagje doen:D

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 12:01

*\o/* Vannacht om 1.30 is geboren: Elite *\o/*

Een zwart merrieveulen zonder aftekeningen van mama Es(quire) en papa Kasparow.

Es werd rond 22.30 wat onrustig, maar nog met grote pauzes er tussen. (we hebben cameratoezicht dus konden dat mooi volgen)
Vanaf een uur of 0.00 werd het serieuzer en werden de pauzes korter. Ze liep rondjes door haar stal en wist niet goed hoe ze moest staan.

Om 0.45 zijn we naar stal gegaan omdat ze leek te gaan willen liggen.
Ze bleef onrustig en om 1.20 ging ze dan eindelijk liggen, stond weer op, ging weer liggen en toen braken de vliezen.
De pootjesblaas volgde en het eerste beentje werd zichtbaar, even gevoeld of het andere beentje en het hoofdje goed lagen en dit was het geval.
Es perste wel wat maar niet voldoende, ze keek achterom alsof ze wilde zeggen: Hey, help eens even, net als vorig jaar. (toen lag ze met haar achterwerk tegen de muur met bevallen en heb ik geholpen)
Ik pakte de beentjes vast en trok zacht mee met een wee en toen zette Es ook goed bij en was het veulen er met 3 keer meetrekken.
Het was zwart, wat een geluk, vorig jaar ook al een zwarte!

De achterbenen zaten nog in Es en ik besloot ze eruit te halen omdat Es niet altijd goede balans heeft als ze opstaat en ik geen ongelukken wilde.
Het restant van het vlies heb ik er gelijk afgehaald en toen kon ik even gauw onder de staart gluren wat het geslacht was.
Mijn gevoel zei al tijden dat het een merrie zou zijn maar ik durfde dat niet te geloven om teleurstelling te voorkomen ( een hengst is ook welkom overigens hoor, maar omdat dit Es haar laatste veulen is wilden we graag opvolging)
Maar het was echt zo, een merrie! een Zwarte Merrie, precies wat we heel graag wilden!
Ik heb daarna onze verzorgsters, die ook bij de geboorte waren, even laten checken of ik het wel echt goed had gezien!

De naam van het veulen stond eigenlijk al maanden vast, en kon voor zowel merrie als hengst dus dat was makkelijk.
Elite!

Ze lijkt op haar broer Ekaro, hengstje van vorig jaar, maar is wat fijner gebouwd, logisch omdat ze een merrie is.

Opstaan, daar had ze nog niet zo'n zin in, dus heb ik haar op een gegeven moment even geholpen. Na wat balansproblemen ging dat al snel uit haarzelf en moest ze het lopen door zien te krijgen.
Es was in haarzelf gekeerd door de naweeen, en leek het wel handig te vinden dat wij mensen in de buurt waren om te helpen het veulen te stimuleren.
Ze hielp Elite niet echt veel om het uier te vinden, ging er alleen voor staan maar meer ook niet.
We hebben het Es even zelf laten uitzoeken maar ze was erg moe en dus op een gegeven moment licht bijgestuurd om Elite te laten drinken.
Zoals het een merrie betaamd begreep Elite heel goed wat ik bedoelde als ik hoog op haar kontje of laag op haar kontje kriebelde en bewoog ze haar hoofd daardoor goed richting uier. Na een paar minuten proberen had ze nog niet gedronken maar wist ze wel waar het uier was en heb ik ze weer met rust gelaten. 10 minuten later ongeveer dronk ze zelf!
De nageboorte kwam héél af, erg fijn!

Es kreeg wat krachtvoer en hooi en we hebben ze met rust gelaten. Om 3.40 lagen we in bed en heb ik elk uur nog even op de camera gespiekt of alles goed ging met mama en kind.
Elite is al lekker aan het rennen in de stal en hinnikte vanmorgen al naar Hans en mij toen we de stal in kwamen.
Es is er gek mee zoals altijd. Helaas is het erg slecht weer vandaag en kunnen ze waarschijnlijk niet naar buiten, misschien even de benen strekken in de bak als het droog is straks.

We zijn enorm blij met Elite!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Es heeft ons met Elite een prachtig kado gegeven als besluit van haar fokcarriere!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 12:04

Vandaag is Kyra voor het eerst naar de hoefsmid geweest.
Eerst was die bolle aan de beurt(mams) en daarna de kleine Kyra.
Kyra kent alle 4 de voetjes geven al goed, dus dat was makkelijk.
Wel heeft ze een paar keer geprobeerd weg te komen door omhoog te springen, soort stijgeren.
Maar hoefsmid hielt gewoon haar voetje ontspannen beet en ze ging weernaar achter. Met haar achter hoefjes bleef ze heel de tijd gewoon stil staan en stond ze met haar hoofdje ontspannen naar beneden.
Smid vond het een erg braaf ding, zei dat we daar later veeeel plezier van gaan hebben hoe goed ze alles nu al doet. En peeps staat weer mooi op haar voetjes, peeps heeft een scheve stand.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 12:06

Gefeliciteerd MI! Weer zo'n beauty. <3 Ze lijkt inderdaad op Ekaro, maar met name het hoofdje is luxer.
Jij gaat een probleem krijgen als je uit wil dunnen in het paardenbestand...... :=

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 12:07

MI: Wat een prachtig veulen heeft Es jullie gegeven zeg. Mag je trots op zijn. :)
En dat hoofdje van Es op de 3e foto's, haha. :)
Gefeliciteerd. :D

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 12:12

M_I, van harte gefeliciteerd met Elite! Wat een plaatje! Hij geeft ze inderdaad heel mooi hoor, die Kasparow. Ik kan me voorstellen dat je erg blij bent met deze opvolgster voor Es.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 12:17

Magic_Ice wauw en nogmaals wauw.
Natuurlijk van harte met deze knappe meid en dat word genieten nu voor jou.
Gave naam en wat een mooie afsluiting .............

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 12:43

MI, wat een schitterend veulen! Echt geweldig! Gefeliciteerd!