Het is heel goed gegaan. Ze had wel beetje hulp nodig en lag wat ongelukkig, maar ging super verder. Toen ik bezig was, zei ik al gelijk; het is een merrietje. Ze sprong er nog letterlijk net niet uit en wilde al gaan staan toen ze er pas half uit was.
Melkbar vond ze ook echt heel snel. Even moeten wachten op 1e hoopje, maar ging ook goed.
Haar zoon mocht gewoon kijken en contact maken, dus dat is wel mooi om te zien. Jammer dat het nu regent.
Zoveel wit had ik uit deze combi niet verwacht. Ze heeft zelfs een wit vlekje op dr been. Achter 2 hoge witte beentjes.
En achter lange witte stelten en heel apart een wit vlekje op dr ene voorbeen wat maakt dat ze dubbel geregistreerd kan worden.
Weet nog niet of we dat belangrijk vinden en ook gaan doen, maar had niet zoveel wit verwacht.
Dank jullie wel weer ☺️
garffpamela
Geplaatst: 26-06-25 22:35
Ponytante heel veel sterkte. Fijn dat je een pleegmerrie hebt gevonden. Maar zo verdrietig om je eigen merrie kwijt te raken.
Superpony gefeliciteerd en alle andere veulens die ik misschien gemist heb…
magic_lover
Geplaatst: 26-06-25 23:33
Gefeliciteerd met de veulentjes welke weer geboren zijn, heel knap!
Wat fijn dat het koppelen met de pleegmerrie gelukt is ponytante!
Hier doet de lieve brutale man het goed, het is echt weer een heel mensgericht veulen (dat hinnikje zodra hij je ziet, ohh smelt )
Ben er heel content mee! Vandaag heel even laten lopen om te kijken of het eventueel leuk is om mee naar de keuring te gaan. Hij vind vooral heeeel hard scheuren door de wei erg leuk namelijk
Lekker eigenwijs Het liefst staat ie de hele tijd zo, ongeveer in je broekzak En vandaag met moeders mee op de trailer vh eerst, ook peanuts voor meneer
Dierenarts meteen even laten kijken na het navelbreukje, die was al bijna helemaal dicht nog wel even in de gaten houden, maar hij had goede hoop.
nieky1993
Geplaatst: 26-06-25 23:43
Ik lees morgen weer bij..voor nu nog vlug het lijstje
Lijst veilige merries. Stuur mij een pb als je op de lijst wil Pony's vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen Rensju - Bjoet - 335 dagen Winston_f - Fiona - 326 dagen
Hij kan lekker bewegen magic_lover! Zijn op het lijstje de laatste te verwachten veulentjes? Of komen er nog bij?
nieky1993
Geplaatst: 27-06-25 12:38
Rensju Hoe is het vandaag met je merrie..nog vorderingen?
Ponytante Fijn dat het koppelen gelukt is hoe is het veulen eronder? Ben wel benieuwd of het koppelen met een ouder veulen moeilijker gaat als een jong veulen. Fijn dat de merrie ook lang mag blijven.
Winston_f nog steeds geen vorderingen bij je merrie?
Superpony wat fijn dat alles zo goed is gegaan. Nu lekker genieten maar.
Magic_lover Fijn dat het zo goed gaat. En super nieuws dat de navelbreuk dicht is
Lijst veilige merries. Stuur mij een pb als je op de lijst wil Pony's vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen Rensju - Bjoet - 336 dagen Winston_f - Fiona - 327 dagen
_Inge
Geplaatst: 27-06-25 13:35
Gefeliciteerd superpony , mooi zoveel wit, hou daar ook wel van!
Ponytante, fijn dat het koppelen gelukt is.
Magic_lover, wat een schatje, en super van de positieve vorderingen met het navelbreukje.
Nieky, jouw veulentjes zijn altijd zo leuk! Fijn dat er twee samen verkocht zijn.
Hier nog geen spannende dingen, ph die sky high blijft, banden nog niet slap genoeg, ze is het wel goed zat, meer dan 10 min liggen gaat niet meer, staan is ook vermoeiend, Sofie is altijd heel erg prinsesje en dit valt haar toch vies tegen
Is Luan zo een monstertje of bijten jullie hengstenveulens ook zo veel, kleine piranha , ze gaan elke nacht op stal hier wegens Sofie en op de camera haar zo beter in de gaten te kunnen houden in de nacht, Pasja en Sofie kunnen niet zonder elkaar dus gaat alles snachts op stal, maar bij het binnen halen is die kleine een monstertje, hap hap , niet gemeen of zo maar in alles bijten en zo ook je kleding als die kan. Pasja is de mega liefste mama die haar kind nooit terecht wijst, Sofie is meer de kattige grote zus die gelukkig nog wel eens boos naar hem doet als die stout is.
Ouder veulen koppelen is iets lastiger. Ze weet dat het mama niet is en heeft in 24 uur toch de smaak van poedermelk te pakken. Maar ze drinkt wel en het wordt aangevuld met de emmer, waarbij de bedoeling is dat ze minder emmer meer merrie gaat doen. Pleegstal neemt de tijd om dit op te lossen, vind ik prima, alles voor het beste resultaat (bij andere aanbieders las ik over enkele dagen en dan ophalen, hier gaat waarschijnlijk meer dan een week overheen).
De mijne is sinds de geboorte in de hap-periode (terwijl het een merrie is). Laatst trok ze de knoop van mijn shorts open bij afspuiten, bijna met de billen bloot . Schoenveters idem, of gewoon kleding, hap en trekken. Als het kan ook hap bovenarm incl huid maar ben zelf steeds beter in het voorkomen, na een paar kleine blauwe plekjes zaten de reflexen erin (op tijd hand ervoor en hoofd wegduwen).
Seven
Geplaatst: 27-06-25 17:39
Hier gelukkig geen happers maar dat word ook niet geaccepteerd.
Vortex is een knuffel bibs daar kan je echt uren mee knuffelen
Volumia is wat terughoudender maar camdaag met de smid ook super lief en braaf. Ze begint nu terug te kriebelen.