Mallow gaan we niet voorlopig niet terug dekken. Gingen nu eindelijk zo lekker met rijden en nu staat ze stil met dracht, super jammer maar ze geeft aan dat voor nu ff oke is. Dus dan doen we rustig aan.
Lizzy is moeilijk. Ze is al op leeftijd, raakt wel redelijk makkelijk dragend, doet de dracht zonder enige moeite en vind moederen heerlijk. Als we het nog n keer doen, is het wel echt de laatste keer. Bij Zaira (de eerste) was ze 19, nu 21.
Kijk wel mee met jullie keuzes, leerzaam en ook heel leuk, al die knappe mannen!
Laatst bijgewerkt door MallyBelly op 08-03-20 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik haal morgen de rietjes weer op en leg ze vast op de kliniek neer. Dan even scannen van de week waar ze ergens in d'r cyclus zit. Ze toont niet hengstig dus ik heb geen idee
Muronia
Geplaatst: 08-03-20 19:19
Conejo bah, sterkte.
Ik laat Wainonia wel weer dekken. Ik denk dat ze rond half april bevalt van haar veulen en ik denk dat ik de veulenhengstigheid oversla, dat voelt op de een of andere manier wel erg snel weer. Dan zouden we in mei terug kunnen dekken.
Ik twijfel nog een beetje om mn jonge merrie ook te laten dekken. Ze wordt nu 5, maar ik rij haar ook in de sport. Zou het verstandig zijn om op deze leeftijd voor een eerste veulen te kiezen?
Voor beide heb ik al een hengstenkeuze klaar liggen.
Valdez heb ik ook op mijn lijstje staan. Alleen ik heb vraagtekens bij het dekgeld en waarom die nu al met pensioen is.
Even bellen naar Lauw die kan je vast antwoord geven. En dekgeld is al langer laag hoor. Ik ben in ieder geval erg tevreden met mijn inmiddels 4 jarige Valdez uit mijn Zhivago merrie
Het lijkt mij een mooie kans op een meer dressuur gefokt veulen uit mijn merrie. Daar ligt mijn hart uiteindelijk toch in en ik hou in mijn achterhoofd dat het haar laatste veulen zou kunnen worden. Ze wordt volgend jaar ook alweer 18.
Als die vraag voor mij telt. Nee zeker niet. Ik denk dat hij zeker mijn merrie goed kan aanvullen. Alleen juist het lage dekgeld doet mijn vraagtekens geven. Want waarom is dat?
Vulina
Geplaatst: 08-03-20 20:45
Omdat het geen modern "gewilde" hengst meer is..
Muronia
Geplaatst: 08-03-20 20:50
Voor mij ook niet, ik had hem een paar jaar geleden al op mijn lijstje voor deze merrie, maar ik wilde eerst haar merrielijn terugbrengen naar het Groninger Paard, omdat ik denk dat het een mooie, redelijk vrije lijn is met oud, aansluitend bloed. Nu ik dat heb gedaan, wil ik graag ook binnen het kwpn een veulen fokken. Ik had in eerste instantie aan Casaron gedacht voor haar, maar toevallig kwam ik Valdez door een artikel ergens weer tegen. Omdat het voor mijzelf wel heel mooi zou zijn om een dressuurpaard eruit te krijgen, dus niet zo zeer voor verkoop, heb ik informatie en advies ingewonnen bij van Vliet en zo zijn we ertoe gekomen dat dit een geschikte combi zou zijn.
Kleine edit na je aanvulling: ik heb niet per se iets met gewilde moderne hengsten. Ik kijk naar wat ik zelf graag zie. Ik vind dat deze hengst wat meer fundament heeft, maar wel een hele sterke bovenlijn en achterhand plus maat. Precies wat die van mij nodig zou hebben.
Birdie60
Geplaatst: 08-03-20 20:59
Heel veel sterkte Conejo.
Luna2006
Geplaatst: 08-03-20 21:17
Mijn maiden vult verder! Ze is nog maar 304 dagen dus ze gaat echt snel. Of ze loopt zo nog een maand rond dat kan ook
Ik ga binnenkort maar eens kijken hoe de geboortemelder eruit ziet. Nieuwe batterijen ofzo.
Merrie verandert weinig in uier. Maar er zit al wat meer dan slappe theezakjes. Beniruwd hoe snel het gaat
AM_Horses
Geplaatst: 08-03-20 21:57
Luna. Flink uier al zo vroeg.
Muronia. De schimmel is stoer
Cp. Mooie combi zeg. Toont ze ook niet goed hengstig?
Mirjamalvaro. Mooi zicht. Heeft ze al tekenen van bevallen?
Voor mijn Jazz merrie weet ik het echt nog niet. Er zijn zoveel hengsten. Ze heeft maat en formaat nodig. Niet te zware hals hoofd verbinding. Vind het nog lastig
De eerste combi Uphill x Jazz merrie van ongeveer 1.80 hoog. Met Formidable (Florret AS x Ulster) Ze is afgelopen vrijdag gescand eitje van 3cm en iets verandering in baarmoeder. Morgen ochtend word ze weer gescand.
Luna die gaat denk ik niet voor de 340 dagen als ze zo doorgaat nee!
Mooi Mirjam, ik krijg alleen hoogtevrees als ik naar dat plaatje kijk. Heb je de camera zo hoog hangen? Wel mooi de hele stal in beeld.
AM-horses ik zag al een filmpje langskomen op fb. Gaaf om te zien dat hij zich zo mooi ontwikkeld heeft gedurende de jaren. Hij loopt echt sterk, loon naar werk, respect!
Eminenz is waarschijnlijk alleen dit jaar in NL ter dekking. Daarom zit ik ook zo te twijfelen om de jonge merrie dit jaar toch te laten dekken. Ik vind het een hele aansprekende hengst binnen de zware warmbloeden. En hij kan die merrie mooi aanvullen met wat meer bil en kracht.
jumpyhorse
Geplaatst: 08-03-20 22:21
Conejo bah, wat stom zeg! Hier is flup vandaag op 300 dagen!
Ik laat haar niet dekken dit jaar aangezien ik maar 1malig een veulen van haar wil
Hier duurt het echt nog lang. Pas in mei, daardoor wel mooi tijd om over hengsten na te denken. 19 maart ga ik naar het KWPN dus daar zal ook wel wat uitkomen. Voor nu heb ik echt geen idee..
loulou
Geplaatst: 08-03-20 23:27
Hier hangt de camera ook wel 3 a 4 meter hoog. Ook omdat hij daar makkelijk vast te zetten was en dan heb ik overzicht in de hele stal.
Hier gaat weer niks gebeuren denk ik. Vanochtend nog een hele strakke uier en nu opeens veel minder.