Aslo, van harte gefeliciteerd, wat een prachtig veulie, mams mag er trouwens ook zijn
aslo
Geplaatst: 17-04-09 09:16
XLC70 schreef:
@Aslo Gefeliciteerd met je veulen!!! 1 jaar en 1 dag is het geworden, of niet??
Ja idd, maar vind het niet erg hoor dat ik je record niet gebroken heb Sjonge, ben zo blij dat ze er is, begon me stiekem toch wel flink zorgen te maken.
En wij hebben een gezond merriè veulen!!! Vannacht om half 3 geboren! Alles is gelukkig goed gegaan!
Kleur helemaal zwart en het lieve karakter van mama ze kwam meteen op me afgestapt! Een echte knuffel is het.. Bijdehand eigenwijs heerlijk! Genieten dus! Straks meer en fotós!zit nu even te genieten bij ze in de stal!
naat_je
Geplaatst: 17-04-09 09:36
hallo allemaal en een deel vast gefeliciteerd, ik kom even binnen vallen, en als julie het niet erg vinden lees ik niet alle 375 bladzijde (300 is wel genoeg) om over het eerste deel maar te zwijgen. Ik wilde graag van julie weten hoeveel last de merrie (s) van de dracht hebben (gehad). Mijn merrie moet nog 8 weken en kan op het moment niet stil staan, ze weet niet waar ze het moet zoeken, DA is geweest en komt zo weer, waarschijnlijk last van het veulen, deze ligt (al) in het bekken. ze kunnnen op 9 maanden last kirijgen (DA), wie heeft hier ervaring mee? alvast bedankt voor de reacties. (en sorry van het verpesten van de goede sfeer/ leuke dingen)(en als het al benoemd is graag de blz) groetjes Nathalie
even een update: na het enorme onweer van woensdag avond heeft onze merrie Fanci toch maar besloten dat het eindelijk (nadat we al 4 weken aan het waken waren) tijd was om een baby te krijgen!!! en ze is om 23:15 hrs. bevallen van een prachtige zoon!!! hij is helemaal donkerbruin en heeft een prachtige appaloosa blanket!! (net als zijn volle broer) hij luisterd naar de naam: Fancis wild Child Macx na een bezoekje van de VA vanwege koliek van mams, maken mama en baby het nu super goed!!!
dus mijn vraag van woensdag of ik ook zo'n dag kon krijgen is gelijk beantwoord!!! hahahaha
Van harte gefeliciteerd aan iedereen met een veulentje.
Hier is alles nog rustig. Ze moet nu nog eventjes wachten want ik moet binnen een uur op controle met mijn dochtertje. Van 13 u mag ze weer verder doen. Zal straks ook nieuwe fotos maken.
Laatst bijgewerkt door Sandravm op 17-04-09 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Naat_je : Denk dat het erg verschilt per merrie. Sofietje heeft er duidelijk meer last van de laatste 4 a 6 weken dan onze Daisy. Die had echt de laatste 2 dagen pas enorm last, heb nog nooit een merrie zo met haar staart zien zwiepen, ging echt de hele dag aan 1 toer door. En maar narrig kijken naar haar buik. Bij Daisy lag het veulen de laatste 3 weken toch ook echt al richting het bekken. Sofie had de laatste 4 weken veel moeite met opstaan, had lang van te voren harde buiken en ging regelmatig helemaal plat liggen zodat ze wat makkelijker adem kon halen.
XLC70
Geplaatst: 17-04-09 10:12
Mister01 schreef:
dus mijn vraag van woensdag of ik ook zo'n dag kon krijgen is gelijk beantwoord!!! hahahaha