Jeetje Conejo, heftig hoor. Waren jullie niet bij de geboorte aanwezig dan? Hebben jullie het veulen nog nagekeken? Misschien iets met de navelstreng? Was het veulen in de buik nog wel actief? Sorry voor de vele vragen maar nu Joan zo ver is en ik dit lees krijg ik de kriebels brrrr
Ze heeft heel stiekem het veulen gekregen veulen zag er goed uit en niks aan te zien waar door het gebeurt is. Ook er voor geen teken dat het mis was. Wat we op de beelden zagen was dat het ook niet bewogen heeft na de geboorte. Er is door meerdere mensen gekeken in de nacht 2 mensen op vaste tijden. Rest als ze wakker waren. Ik zelf was paar keer wakker en heb gekeken maar ze stond rustig. Wat op de beelden te zien is dat ze tot paar min voor de beveiliging rustig stond. En geen teken waren dat ze bezig was. Wat we zo zagen is dat dit op geen enkele manier voorkomen had kunnen worden.
Zo net de merrie in de wei gebracht. Mega fris geloof niet dat het vandaag komt
Dat zegt niks, Olivia rende 's avonds nog vrolijk de bak in om met haar beste vriendin te knuffelen.
Heftig Conejo, sterkte ermee.
Wij gaan volgend weekend naar de hengstenhouder om te kijken welke hengst we voor de 3 jarige gaan gebruiken. Olivia gaat nu eerst een jaar de sport in, die gaat volgend jaar weer onder de hengst.
StalMelyn
Geplaatst: 08-03-20 15:15
Conejo, zo ontzettend rot en balen. Ik hoorde dat Pleun meer van streek was dan de merrie zelf. (Voor de anderen; de merrie is pleuns vriendin en ze stonden naast elkaar op stal)
Ik ben echt aan het aftellen tot april. Zo spannend weer, Pleun nu op 308 dagen.
Wat een naar bericht Conejo, sterkte met het verlies.
Baudyh hoop dat er inmiddels misschien weer wat vordering is bij mevr G en dat het veulen er snel bij kan.
Wordt toch wel spannend nu voor sommige! komen straks allemaal tegelijk
Hier vandaag de 300 dagen bereikt. Ik had laatst wat problemen met de merriebox waar ze niet meer in durfde en we haar terug hadden gezet in haar oude stal. Inmiddels hebben we een andere merriebox kunnen regelen, en met oefenen om erin te lopen ging het tot nu toe goed. Omdat ze geen andere paarden om haar heen duld als ze op stal staat, gisteren alle wanden dicht gemaakt. Nu nog even camera ophangen en dan kan ze van de week over naar die stal. Ben zo benieuwd, komt echt dichtbij nu!
Hier staat de eerste merrie nu onder de camera. Uier begint te vullen en ze ging uit zichzelf al steeds meer binnen staan. Zit volgens mij nu op dag 323. Ben erg benieuwd wanneer de kleine spruit zich gaat laten zien.
Sterkte Conejo. Wat ontzettend rot om zo het seizoen te beginnen. Niet leuk!
Ik ben er nog niet over uit of ik onze merrie dit jaar opnieuw laat dekken. Ik heb al wel een hengst uitgekozen, maar gevoelsmatig sla ik liever een jaartje over. We wachten de bevalling eerst af en kijken dan verder.
Tiana zit vandaag op 317 dagen. Woensdag gaan we stro ophalen en dan gaan de paarden hier 's nachts op stal. Tiana is ook super sagerijnig naar de andere paarden, dus die vindt dat vast niet erg. Naar mij is ze gelukkig wel poeslief.
Wij gaan dit jaar niet meer dekken, merrie wordt 16 en vind het wel genoeg geweest voor haar (zeker aangezien drachtig krijgen moeizaam ging), wie weet over paar jaar weer met een andere merrie maar voorlopig is dit de laatste.
Wat naar Conejo... ook omdat je bij het terugkijken van de beelden niks kon zien. Dus ook niet in vlies o.i.d... het is al vervelend maar soms helpt een "oorzaak" wel relativeren. Sterkte!