[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 12:53

Dag Xsaartje,ik weet jou nog wel! Ik wens je deze keer (of toch je merrie) een hele fijne bevalling toe!

Angelpam verdacht! Zet er iets door?

Luna dat begint nu meer te worden inderdaad!

Azara je weet het nooit natuurlijk met zo een import.. Anders kon de DA gelijk nog even kijken naar Azara ook en het veulen eruitkijken. ;)

Jolandje ai de baarmoeder meepersen klinkt niet fijn...zou dat weer helemaal goedkomen? Zei ze nog verder iets over de navelstreng of vermoedelijke oorzaak? Ja die zal wel doodgeboren zijn hoor,dus eerst gestorven in de baarmoeder. Niet fijn voor Glowy ook,hopelijk herstelt ze snel. :(:)

Crines :(:) :(:) Duurt laaaaaaaaang. Vreselijk dat vol verwachting naar stal gaan en dan...niks verandering -O-
Heb je dan die stalwanden meegenomen of helemaal niet?

Knolselder en is er al iets?

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 12:58

Pfoe drukke tijd hier gehad. Ik heb wel grootste deel meegelezen maar niet gereageerd. Ik meld me weer vanaf hier. :)

Iedereen gefeliciteerd met alle geboren veulentjes! Wat een leuke foto's komen er voorbij!

Jolandje en exception sterkte met het verlies van de veulentjes!

Fre maakt het spannend!!

Zou fien nu ook door gaan zetten?

Luna die uier ziet er ook al goed uit!

Vera ook nog niks.. Kom op nou!

Imperiosa mag nou ook wel eens voort maken!

Azara dat is altijd mogelijk met die import.. Benieuwd!

angelpam

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 13:12

Azara aah dat wist ik niet nee dan is niet te doen dat snap ik.

Ik ben nu gaan werken. Ze stond net nog te slapen op stal. Dus tot nu toe nog niks aan de hand. Me broertje past op totdat me vader of moeder weer thuis is. Denk niet dat ze doorzet maar met een maiden weet je het maar nooit

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 13:27

Ze werd terug rustig en heb ze dan buiten gelaten bij Charlie en Suusje.
Staatt nu al heel dde dag te kroelen. Melktest wel nog gedaaçd. Ik hoop dat het dan echt voor vanavond/vannacht.is.

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 14:00

Afwachten dus .. Ben ik wel aan gewend zo langzamer hand :')

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 14:47

tjonge, Knolselder, de jouwe houdt je wel in spanning zo :D

Hier zitten we vandaag op 340 dagen. De boel komt steeds strakker te staan:

Afbeelding

Afbeelding
Oops, nogal in da face :o

Afbeelding
Anouk met haar cavia halster die er het hare van denkt.
Mevrouw wilde mee uit wandelen met mijn andere merrie maar moest in de wei blijven.
Kan de kleine er zo onderhand wel uit kijken.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 14:51

Azara misschien 2 voor xe prijs van 1. Is inderdaad redelijk normaal bij de import dames.

Knolselder jammer dat mensen niet altijd de waarhijs vertellen.

Aangespoelde walrus alert

Afbeelding

En ph stripjes

Afbeelding

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 15:36

Jeetje jolandje: ik schrik van je bericht! Wat ontzettend verdrietig!!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 15:39

Iemand een oplossing voor steigerende veulens :D
Livia heeft ontdekt dat dat ook kan.. Ik duw dr maar weg als ze dat doet..tis spelen denk ik maar ik hou dr nooit zo van.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 15:41

Duwen vind ik nog heel schappelijk. Ik tolereer echt geen hoeven in mijn nek :P

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 15:41

Natacha schiet lekker op hoor nu!

Pol1 inderdaad tonen dat je er niet gediend mee bent,en een tik geven,desnoods met zweepje.
Dat is tenminste wat ik zou doen.

Ik wil Neon nog even extra sterkte wensen voor morgen.. Morgen 5 mei...het is ook een dag gelinkt aan Neon voor mij,gewoon,je weet wel... :(:)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 15:51

Ik kan de foto's niet zien helaas.

Ik ga muis vannacht maar op stal zetten apart. Ze is net een paar keer gaan liggen en iets slappere mest.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 15:51

Als ze dr hoeven in mn nek legt krijgt ze gewoon een pak slaag :D maar dat heeft ze ( nog) niet gedaan..denk even uittestfase daar moeten we even gauw vanaf!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 16:02

sterkte Maaike morgen, al in vakantie?

xshaartje ik kan me jou en je zwarte merrie ook nog herinneren van vorig jaar, ik duim voor je, ze is al aan de tijd dus het wachten duurt niet meer lang.

natacha het begint goed te vullen nu en ik denk dat ze het halster niet zo mooi vind :P

en knolselder niks bij Fre, jeetje die schijnbewegingen altijd :P

angelspam ook al eentje met schijnbewegingen, pfff maar daarna is het voor echt

jolandje al wat bekomen :(:) dikke knuf, hoe is het met je merrie want een prolaps is toch heel zeldzaam bij paarden. Hij zal dan inderdaad al dood in de baarmoeder gezeten hebben waardoor ze zo hard heeft moeten persen. Hopelijk knapt je merrie vlug op.

duwen kan er bij mij ook nog door, likken, sabbelen ook een bokje met enkel poepsprong ook maar bijten en steigeren of slaan of nog maar oren plat en naar je toe komen grrr -:(-
zou haar ook tikje verkopen natuurlijk als ze al schrikkig is van zichzelf moet je ook opletten dat ze niet bang worden. das altijd zo moeilijk daar iets tussen zoeken he en sommige veulens zijn echt uitdagers.

kiki hoe is de diarree nu? is bryanne er al vanaf?
edit lees net dat je al had gepost en dat het beter was, gelukkig

bij import kan het natuurlijk he azara

butengewun ik zie helaas geen foto's :o

pretty amai zeg straks steekt Lisa haar nog voorbij, de hoop op een meisje slinkt met de dag bij vera ;)

luna wat heeft ze toch een grappig uiertje

crines ze mag er nu best wel eens werk van maken, duidelijk niet jaloers op Sierra

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 16:04

Lastig he pol.. Hier begint meneer ook al overal aan te bijten. Net een week oud! Ik wil voorkomen dat hij niet meer naar je toe komt maar bijten tolereer ik niet... Hoe pak je dat aan?

bokker1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 16:07

ik weet de oorzaak, het veulen lag verkeerd dus kon er niet uit..

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 16:13

Volgens mij heeft iemand de boodschap begrepen, uiertje weer wat voller op een halve dag :D Hou haar paranoia in de gaten. Ga om het half uur even kijken nu bij haar. Na vorig jaar heb ik echt schrik dat er iets verkeerds gaat.... En omdat zij al een veulen kwijt is geraakt wil ik dat alles goed gaat.
Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 16:16

L_isanne schreef:
Lastig he pol.. Hier begint meneer ook al overal aan te bijten. Net een week oud! Ik wil voorkomen dat hij niet meer naar je toe komt maar bijten tolereer ik niet... Hoe pak je dat aan?

Tori komt ook echt likken en sabbelen van zodra hij probeert te bijten, trek ik me vlug weg en dan schrikt hij, zo heb ik dit Olaf helemaal afgeleerd, het enige dat die nog durft te doen, is kusjes geven (heb er dan ook een commando van gemaakt) en dan krijg je een lekker tong tegen je geplakt. :D

gelukkig dan voor de merrie exception want vaak loopt dat ook nog slecht af

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 16:31

ik ben door mijn schrik en verdriet wel een beetje ego geweest, exception ook heel veel sterkte met het verlies van je veulentje ;( ,

iemand op bokt had ook een te vroeg geboren dood veulentje, ook een mini, en vroeg om navelstrengen op te meten, wellicht zit daar een oorzaak in voor vroeggeboorte, bij haar veulen was de navelstreng ruim 70 cm, bij mijn veulen bijna 70 cm. bij mijn vriendin ( stal HD) was bij een voldragen en gezond veulen de navelstreng ongeveer 15 cm. lijkt mij ook dat zo'n korte navelstreng nooit om een hoofdje vast kan zitten en bij die lange wel, mijn veulen lijkt dus ook in de baarmoeder al "gewurgd" door de navelstreng en dus dood geboren, bij nader inzien moet hij geboren zijn vlak voordat ik aankwam, want de hele paddock was nat en vol bloed, even later was dat opgedroogd, ik realiseer me dit nu pas

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 16:32

Exception; wat ontzettend balen ook. Hopelijk heeft je nog komende merrie meer geluk!! Wat naar.

Xshaartje; welkom weer in dit topic. Hoop dat je dit jaar meer geluk en een mooi veulentje hebt!

Hier goed nieuws; ik kan me gaan melden bij DBT 2017 want alle merries zijn drachtig. Ik heb dus eind februari en half maart veulentjes (2 om 2). Heel benieuwd!!

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 16:38

pretty schreef:
Crines :(:) :(:) Duurt laaaaaaaaang. Vreselijk dat vol verwachting naar stal gaan en dan...niks verandering -O-
Heb je dan die stalwanden meegenomen of helemaal niet?

Nee heb ze laten liggen. Het was echt absoluut niet wat we afgeproken hadden en daarbij dan nog veel te duur aangezien er een wand minder was en dat er stukken ontbraken en de schuifdeuren kapot waren en dergelijke.
Jammer van de tijd en de diesel, maar niet aan te doen.

Ik hoop echt dat ze wat doorzet nu hoor. Ik begin ongelofelijk te stressen. Als ze niet bevalt voor ik op het vliegtuig stap dan weet ik echt niet meer wat te doen.

En een pasgeboren veulen achterlaten in de zorg van mijn ouders durf ik eigenlijk ook niet aan :=

Xshaartje: welkom. Ik wens je echt een vlotte bevalling en gezond veulen en merrie toe!

Luna: dat vlot wel zeg. Gaat goed vooruit nu zo te zien. Veel succes met waken!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 16:39

sara wat spannend, ze is al goed op weg

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 17:13

is toch begrijpelijk jolandje :(:) zo sneu maar nu je het zegt, de navelstreng hier was op twee plaatsen afgebroken net aan de navel en dan net aan de zak, was inderdaad zo een 15-20cm

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 17:21

Jolandje, gelukkig heeft de DA dus gechecked, niet fijn dat de baarmoeder van de plaats af geperst is.

Stikken omdat de navelstreng om de nek in de baarmoeder zit kan dus niet, veulen krijgt lucht via de rode bloedcellen door de navelstreng, en ademt niet zelf.

Pretty, dat je dat nog weet! 5 mei is inderdaad een speciale dag, ook in combinatie met hemelvaart op 5 mei. Op hemelvaartsdag 5 mei 2005 is dus Devdan geboren, en op 5 mei 2009 is Dotje geboren.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 17:25