[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 09:59

Kiki, ja zeker op zulke momenten is het heel fijn. :j
Wat een bijzonder verhaal van Bo!

Fotsy, ja dat denk ik ook.
Haha, heel herkenbaar. :))

CubaLibre, kan me voorstellen dat het even wennen is.
Fijn dat je je ruin even kunt zien.

Noisy, gaaf he!
Hier de eerste keer ook darmgeborrel en toen dat 'pok'!
Eerst vraag je je nog af of het echt is, maar kan niet missen.

Luna, wij enten ook in mei.
Zelf zou ik het even navragen aan de DA. :j

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 10:07

Ik las hierboven dat de darmen van een paard duidelijk hoorbaar zijn, is dat iets wat bij een drachtigheid hoort?
Mijn merrie heeft dat namelijk ook. Het gaat echt flink te keer qua darmactiviteit :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 10:07

Mijn merrie heeft dit ook. :j
Veel extremer dan de andere paarden en ook sinds ze een tijdje drachtig was.
Maakt ook niet echt uit of het voor of na het eten is.

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 10:14

OK gelukig

Ik vond het ook al beetje vreemd......maar vorige paard had dit totaal niet. Ik heb haar ook nog maar 2 maanden dus ja........en geen ervaring met drachtigheid.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 10:36

Blinde darm hoor je te horen. Die vult bijna de hele rechterkant van de buik op. Mss dat door het veulen er meer op gedrukt wordt waardoor er meer beweging te horen is? Ik vind het altijd bijzonder dat als ik blokkades in de lenden losmaak of de blinde darm zelf dat de geluiden direct op gang komen :)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 11:01

Noisy wat leuk dat je het veulen gezien hebt! Dat maakt het allemaal weer net iets echter!

Dat zal wel dat je even moet omschakelen CL!

Fotsy dat is nogal een date met een rietje hé. Gelukkig heeft ze nog haar aanbidder IRL (Marcel),maar daar voelt ze dan weer weinig van of het is aan haar knieën ergens. :')

Kiki dat is ook een bijzonder verhaal,deze keer gaat het gelukkig anders zijn!

KBK soms kunnen ze inderdaad zo hun momentje hebben dat ze iets minder fit zijn,ik zie dit bij de meesten hier wel eens. Even later is dat dan weer voorbij. Dan denk ik ook dat hun veulen even minder goed ligt,of zouden paarden ook kunnen misselijk zijn van de dracht,net als mensen?

Neon lijkt op heel mijn kudde mini's.Die smelten allemaal ook in de regen. :+

Luna2006 ik vind Marley best al tonen ook hoor! Bij Luna was het dan ook extreem.

Ennasil92 knappe dame hoor en dat buikje is echt schattig!

Wat is het N.A.T. -O- Er lijkt steeds wel bij te komen net als je denkt dat het niet meer kan.
Vandaag zitten de dames weer buiten,ondanks het erg nat was,wilden ze nu toch wel graag buiten na hun dagje stal. Je merkt dan echt dat ze het nodig hebben want dan gaan ze minder goed eten en ik zag Karin gisterenavond ook een paar keer flemen dus voor hun darmpjes en allerhande moeten ze gewoon maar lekker weer buiten vandaag!

Ik kan trouwens voor Karin en Nikita ongeveer gaan aftellen van 100 want die zijn de vorige dracht beiden rond de 323 dagen bevallen. :D

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 11:46

Noisy ,wat leuk *\o/* *\o/* *\o/*
Dat voelen herken ik hoor O:) Doe dat nog bijna dagelijks wel. Nu 2x gevoeld en een keertje zien bewegen.

De darmen bij Bo hoor je idd nu ook meer dan anders. maar had dat eigenlijk niet aan de dracht gelinkt. Maar nu ik terug denk is het wel anders dan andere winters.
Bo is met de winter altijd wat gevoeliger op haar maag en darmen.

Ja ben blij dat ze toen ook een goede moeder was, ondanks haar eigen jeugdigheid. Want laten we eerlijk wezen was een kind met een kind haha.
En ook kwa groei is het allemaal goed gekomen. En is ze uiteindelijk kwa schofthoogte hoger geworden dan verwacht.
Aan de andere kant, zo zie je ook wel weer dat ook een hengstje van 9 mnd al wat kan versieren. iets waarvan veel mensen denken dat ze er nog niet "rijp" voor zijn.

Hopen dat vanmiddag het weer een beetje meewerkt, jongste heeft weer les met Bo. Ondanks ze er de vorige keer was afgevallen heeft ze er wel weer heel veel zin in.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 12:05

Snazzy op 270 dagen
Afbeelding
Afbeelding
En de eerste (nog geen) uier foto. Mooi uitgangspunt om straks de uierfoto's mee te gaan vergelijken.

En dan is het al weer december en is ze volgende maand uitgeteld *\o/*
Ze zit zelfs eind deze maand al in de veilige periode.

Hier is het nu trouwens ook vreselijk nat hoor. De weilanden zijn gelukkig nog goed te doen en daar kunnen ze ook zelf beslissen of ze de schuilstallen in gaan.
De paddocks zijn echt vreselijk :(
De merries komen dan maar wat eerder binnen, 2 van de hengsten paddocks hebben plassen maar ook grote droge stukken maar de paddock met 2 jonge hengsten is echt nat. Lijkt wel of de hele bodem dichtgeslagen is ofzo. Die 2 heb ik gisteren dus ook maar op stal gezet. Ze kunnen wel in een droge schuilstal maar lopen het grootste deel van de dag buiten te spelen en hadden daar echt geen droog stuk meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 12:16

Cemlys, ik denk dat dat inderdaad ook meespeelt. :j

Pretty, ik heb geen idee of paarden echt misselijk kunnen zijn.
Ben in ieder geval blij dat ze niet kunnen overgeven. :o
Hier is het nu nog even droog!
Morgen en overmorgen schijnt het ook droog te blijven.
Spannend, aftellen!!

Kiki, komt vast goed met de les!
En inderdaad, het blijft oppassen met hengstjes.

Marije, jij bent vast de eerste met een veulentje in 2016!
Mooi bol buikje. <3

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 12:31

inowa Wat een buik :oo

231 dagen.

Afbeelding

DustinloverJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 12:41

Snazzy is zo knap Marije!

Inowa wat een buiken zeg!

Sorry mensen, ik heb het zo druk met mijn opknappertjes dat ik zelfs bijlezen al bijna niet red. Ik heb aankomend jaar ook maar 1 veulentje welke voor de helft van mij zal zijn en ben er eerlijk gezegd ook door de drukte totaal niet mee bezig :) Komt straks wel weer..

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 13:37

zo, even wat foto's gemaakt van mijn vieze merrietjes, maar het was eindelijk!! een keer droog buiten :D en ook gelijk de eerste uierfoto's gemaakt :j

Camille:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Glowy:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de dames lekker aan het kroelen <3
Afbeelding

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:04

Wat een leuke foto's allemaal! Die harige uiers := van de een na laatste foto, hihihi

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:07

Oh Marije, wat schiet het voor jou alweer op! Kunnen we straks weer lekker camera-staren!
DustinLover, kan me voorstellen dat je dan niet altijd puf hebt om mee te kletsen hier. Maar af en toe kan ook gewoon toch? ;-)
Ik ben helemaal niet van het proberen te voelen of zien van een veulen in de buik; volgens mij ben ik hier de vreemde eend in de bijt?! :P

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:11

Arianne ja jij bent één van de vreemde eenden dan in de bijt hihi.
Ik vind het nog altijd fijn om te zien of voelen!

Jolandje ze staan er knap op ondanks het haar,lekker met het hooi in hun haar ook,bekend gezicht hihi.
Camille is zo leuk,mocht je ze ooit beu zijn,ik hou me aanbevolen. :D

DL dat is dan Vetje? En Empty is niet drachtig?

Vrouwke leuke pony hoor,hier zie je goed haar veulenbuikje!

Marije dat schiet lekker op voor Snazzy. Als zelfs jij je paardjes al moet binnenhalen is het echt nat ja.

KBK ook een beetje etemofoob? Ik ook. :=

Hier is het tot nu toe ook droog. Lopen ze tenminste droog in de natte zooi. :o
Vanavond weer lekker hun stalletje in.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:26

Phoe wat gaan jullie snel zeg.

Ik zie een mooi stel harige buikjes voorbij komen.

Fien ligt de laatste veel denk dat ze last van haar buik heeft dan. Haar uier groeit gestaag Door moet ik zeggen.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:36

pretty, ik vond het zo grappig al dat hooi, je kunt wel zien wat hun favoriete hobby is :+
ik denk niet dat Camille hier nog weggaat hoor, ik vind haar ook érg leuk :j

uiertjes stellen nog niet veel voor , maar ach, dan kan ik mooi in de gaten houden of er verandering in zit ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:56

Inderdaad harige uiertjes. <3

Pretty, niet echt, maar zou het liever niet willen opruimen. _O-

Hier een rustige dag ook verder.
Kim vindt het een heel leuk grapje om me constant de weg te versperren.
Maar ze lijkt zich weer beter te voelen.

DustinloverJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:58

Pretty alleen vetje is dragend ja. Empty had een laat veulen in augustus dus die gaat begin volgend jaar naar de hengst toe :)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 15:17

Dat lijkt me ook slimmer DL. Door welke hengst wil je ze dit keer laten dekken?

Nee KBK dat lijkt me ook nog een behoorlijk hoopje kots dan. :=

Jolandje gelijk heb je hoor. Ik had gisteren nogal weldadig gestrooid terwijl ze binnen moesten blijven en dan hangen de pony's ook vol,vanmorgen had er ééntje nog altijd stro op haar ruggleufje liggen :+

Angelpam een groeiende uier,en hoever was jouw merrie weer? Als die uier echt te hard groeit voor zijn tijd moet je wel op tijd eens advies inwinnen bij je DA.
Een ietsiepietsie is niet erg en kan hormonaal zijn.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 15:48

Ja Rowan, had ik ook een vraagje over. Ik weet dat je (ook) met je 2jarige knapperd wil proefdekken. Maar laat je ze dan allemaal door hem dekken? Maak je je geen zorgen over papierloze veulens als hij niet goedgekeurd zou worden bijvoorbeeld? Vraag me heeeeel erg af hoe mensen daar over denken welke ook dekken met 2jarige hengsten. :)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 15:55

Iemand die met een 2jarige dekt heeft er denk ik heel goed over nagedacht en laten nakijken door een da voor de veterinaire

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 16:40

Ik heb mijn eerste premie Nederlandse Trekpaardmerrie laten dekken door een Kampioenshengst Shire, maar daar komt ook een 'papierloos' veulen uit. :o
Denk dat het ook ligt aan het doel dat je voor ogen hebt; wij fokken het veulentje puur voor onszelf, niet voor de verkoop.

Zelf geef ik echt helemaal niks om papier.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:04

Wat kan er dan aan de hand zijn met de uier Pretty? Omdat je zegt dat die in het oog moet worden gehouden als die te fel groeit voor het einde van de dracht in zicht is? Ik had ook de indruk dat de uier van mijn merrie (op bijna 200 dagen) een beetje gegroeid was.

Goede tip trouwens (van ... sorry ik weet niet meer wie) om bevallingsfilmpjes te kijken op het internet. Akelig wel die filmpjes waar het mis gaat ;(
Maar toch erg leerzaam, zeker als volledige leek zoals ik, die zich helemaal niets kon voorstellen bij een paardenbevalling :o

En wie was dat ook weer die me een lijst aanbood met Spaanse namen? :o Heel erg graag ja, dankje :

Oohja en hier is het natuurlijk ook vreselijk NAT -O- Thuis krijg ik mijn hengst letterlijk met geen stokken in de blubberpadock. (Jup ik heb er met de bezem achter gezeten :o :Y) ). Die blijft gewoon op zijn klein stukje verharding en voor de rest staat hij vanuit zijn stal naar buiten te gapen :=

En in de weide is het een waar moeras. Ik weet dat het gras er heel mooi bij staat op de foto Pretty, maar daar mag ze enkel in het weekend in :Y)

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:46

Volgens mij komt het omdat we nu veel meer met de buik bezig zijn dat we meer geborrel horen :))

Vandaag de regen getrotseerd en weer even gereden. Ze loopt nog steeds vlot door, die buik maakt niks uit volgens haar.
Beetje wazig maar het gaat om het buukske :D
Afbeelding
Afbeelding
Daarna lekker happen op stal
Afbeelding