[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Charisma

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 08:46

Princeps: ja, ik hoop dat mijn Hera geen "Hera-tje" doet zoals die van jou! :o
Het is echt een knappe dame! Mams blij met het resultaat?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 08:55

Dwyne, ja leuke naam he.. Fab heet officieel aloha maar iedereen deed toen zo'n hoela poppetje na en vond ik niet leuk dus toen gingen we zoeken en was net high school musical en toen het liedje fabulous :)
Alleen jou fabje leeft niet meer volgens mij toch?

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:11

Charisma schreef:
Princeps: ja, ik hoop dat mijn Hera geen "Hera-tje" doet zoals die van jou! :o
Het is echt een knappe dame! Mams blij met het resultaat?

ja mijn moeder is heel blij. We zijn allebei super blij dat het toch nog een merrietje geworden is. En mama wou altijd al een vos met veel wit :') (ik vind zelf vos de lelijkste kleur haha :') maar een goed paard heeft geen kleur natuurlijk^^)

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:19

Perfect dan! En das een grote waarheid hoor, een goed paard heeft idd geen kleur! :)

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:22

Als die van jou een schimmel wordt dan kan je helemaal met zekerheid zeggen dat een goeie geen kleur heeft :')

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:24

Whahahahaha _O- let's hope so!! :o

Gentle_Vival

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:33

Goeie morgen :)

Charisma; jou veulentje komt ook heus gauw :D
Hoe veel dagen zit ze nou?

Poesnoes; Gefeliciteerd met je verjaardag!

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:37

329 vandaag :)

Gentle_Vival

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:43

Kijk, t schiet al op :D

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:45

Ja, is ook zo hoor Gentle! Normaal gezien was ze gisteren pas vertrokken, dus konden we vanaf vandaag beginnen aftellen :)
Lijkt of ze allang had moeten bevallen omdat ze snel is weggegaan, maar ze is nog perfect op schema! :o Het zal er wel uit komen als het klaar is, erin is het ook geraakt dus terug eruit zal ook wel lukken zekers! :)

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:46

Dustinlover schreef:
Steffie gefeliciteerd met je mijlpaal.

Manubres: je veulentje is al een grote man aan het worden :) heeft hij er ook al echt opgezeten? anders zou ik toch maar uitkijken.. Dan kan ze drachtig van worden..

Ik zal jullie geruststellen...en mezelf..hahaha...We zijn er continu bijgebleven en toen hij de neiging kreeg er op te springen hebben we ze gelijk uit elkaar gehaald. Hij heeft er dus niet echt op gezeten. Moet er toch niet aan denken...zoiets kan toch niet goed gaan een zoon die zijn moeder dekt? Al had ik het stiekem wel leuk gevonden als er nog een nakomeling van Chicago zou rondlopen (maar niet bij zijn moeder). Ik ben namelijk ooit als 15-jarige begonnen (bij een fokker) op de overgrootmoeder van Chicago, daarna verder op zijn oma en vervolgens heb ik (uit de oma) de moeder van Chicago (Olita) gekocht...Chicago is dus voor mij de 4e generatie waar ik op ga rijden. Toch wel jammer dat het dan hier stopt...had heel graag een merrieveulen gehad, maar ja...je krijgt ze niet op bestelling. Ik heb zelf mijn hele leven alleen op merries gereden, ben toch ook wel benieuwd hoe een ruin is. Ik vind hem nu nog erg vervelend (veel bijten) maar misschien wordt het beter als hij gecastreerd is en ouder wordt.

Princeps...gefeliciteeeerd!!!...een merrie!
Poesnoes...fijne verjaardag, aan het weer zal het niet liggen!

Gentle_Vival

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:47

Ik snap je spanning wel hoor :) En tuurlijk wil je het veulentje zien :D
Fijn dat ze wel mooi op schema licht, dan zal ze vast niet heel lang gaan over dragen ;)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:51

Poesnoes gefeliciteerd met je verjaardag :)

Manubres en uit die merrie nog een veulentje fokken?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:09

Manubres ik ken het gevoel,ik wou zo graag een merrietje om mijn merrie op te volgen,gaf ze tot 3x toe een hengstje natuurlijk :') ,ze is nu 20 en nu is ze te oud,dus geen opvolger helaas. Maarrrrr haar zoon was echt véél leuker om op te rijden en qua karakter,eens ze gecastreerd zijn,zijn ruinen echt superleuk te rijden! :j

Poesnoes gefeliciteerd met je verjaardag!!

Princeps gefeliciteerd!!! Ik vervloek bokt,die momenteel zo traag is dat hij de fotos niet laadt...maar ik ga ze ongetwijfeld nog bewonderen!

Ook de dikke buikjes van Faline krijg ik niet te zien momenteel,jammer ;( Zo te horen is't de moeite!

Winoa die heel erg haast gaat maken,en dan te denken dat je de moed al verloor dat ze op tijd zou gaan!

Mijn moed zakt me ook al wat in de schoenen.. :') Lisa is morgen 320 dagen en ze krijgt wel minder uier in plaats van meer..maar ze zondert zich wel meer en meer af en haar buik lijkt wel nog te groeien. 't zal dus wel opeens opschieten,net zoals Vera,maar wanneer?? :')

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:10

winoa was vanmorgen niet echt zichzelf,erg sjaggie en nukkig..

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:17

lisch schreef:
muzefee mooie pony he die zwarte van brouwer ;) (lang leve de facebook :') ) :')

Zeker weten! Haal die twee zwarten nog wel door elkaar (ben geloof ik niet de enige), één van de twee zit weer Heidehof's bloed achter en de ander is een Valentijn (die hengst heb ik niks mee). Maargoed, we gaan het zien! :D

Poesnoes, gefeliciteerd!

Inowa, ook Nathalie hier is enkele dagen stikchagrijnig. :oo Zal het aan de uitgerekende datum liggen? :+ Nathalie eet d'r brok ook niet meer op en liep in de weide op en neer te marcheren met de oren in de nek?!

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:18

Gefeliciteerd Princeps, eindelijk maar toch. :)

RvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:21

Gefeliciteerd Princeps!

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:24

Dustinlover schreef:
Poesnoes gefeliciteerd met je verjaardag :)

Manubres en uit die merrie nog een veulentje fokken?

Ik heb zelf ook getwijfeld of ik het nog een keer zou proberen. Maar ten eerste werd ze vrij moeilijk drachtig...En ten tweede ben ik erg geschrokken hoe zwaar ze het heeft gehad. Ze is door het veulen ineens heel erg oud geworden, van mooi sportpaard naar "oud-karrenpaard" Tijdens het zogen kon ik de zakken voer niet aanslepen, op 5kg per dag was ze nog graatmager. Daarnaast heb ik er een jaar over gedaan om haar weer goed te krijgen, ze was achter na de bevalling erg onregelmatig. Nu loopt ze eindelijk weer zuiver, maar ze is nog steeds erg stram en stijf. Ze is 16 jaar en ik heb besloten dat ik het haar niet nog een keer wil aandoen alleen omdat ik zo graag een merrie wil. En zoals Pretty ook aangeeft...het kan weer een hengstveulen worden...

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:26

Muzefee schreef:
lisch schreef:
Inowa, ook Nathalie hier is enkele dagen stikchagrijnig. :oo Zal het aan de uitgerekende datum liggen? :+ Nathalie eet d'r brok ook niet meer op en liep in de weide op en neer te marcheren met de oren in de nek?!

winoa is ook steeds aan het jagen met haar oren in haar nek,soms zelfs nukkig tegen mij en dat is echt apart.
eten doet ze nog wel goed maar dat heeft ze altijd wel gedaan.

overigens was winoa zondagavond echt hyperactief aan het rondrennen en bokken en springen,terwijl ze juist de laatste tijd niet vooruit te branden is.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:30

Spannend Inowa, duurt niet lang meer dan! Hoe ver is ze nu juist?
Muzefee: de eerste van de merries begint dus aan een spannende tijd!
Gentle: ja, voor een maiden doet ze het goed, had ook niet gedacht dat ze veel vroeger ging gaan hoor, ook al blijf ik er van overtuigd dat ze 8 april niet haalt :) Hoop enkel niet dat ze ons (incl. de eigenaar van de bevalstal) voor de gek houdt en bevalt zonder uier voordat ze is ingenaaid :o gelukkig staat ze nog wel onder de camera...

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:32

charisma,vandaag 318 dagen dracht...

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:33

Klopt Charisma! Ze is nu zo uit mijn hoofd op 318 dagen, dus bijna veilig. :) Heb serieus het idee dat het nog wel eerder kan komen, ze is ook zo zwaar... Maar aan de andere kant is dat niet gewoon voor haar. :n

Bij jou ook spannend! Echt aftellen geblazen. :))

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:36

Poesnoes, gefeliciteerd met je verjaardag!

Inowa, het wordt dus spannend bij jou. Winoa kruipt dus mooi voor. :P

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:36

Komen mijn shetters aan met 319 dagen en bijna geen uier.. :')
Ik ben wel trots op Lisa,intussen kan en mag ik zonder gevaar aan het uier tasten! Dit na weken intensieve uiertraining.. :') Vind het wel makkelijker zo want op het zicht is het moeilijk inschatten.
Bij Vera wordt het haar 4e veulen en ik kan nog steeds niet voelen zonder gevaar op hoofd-intrappen..ik heb haar wel geleerd zich te draaien zodra ik wil kijken,ik kijk dan via haar staart,is iets veiliger dan mezelf onder 76 cm pony te maneuvreren :j