Gefeliciteerd Areke!!
Wat een mooi veulen Ozzyke.. een redbag.. jemig zeg!! wat een geluk heb je gehad!!
Ik heb ook wat fototjes gemaakt gistermiddag, helaas stalfoto's dus niet zo mooi, maar het is meer om een indruk te krijgen hoe hard hij gegroeid is!
Hij heeft het erg warm, hij heeft een hele dikke en dichte vacht, het lijkt wel schapenvacht, van dat kroeshaar.
Zelfs als hij buiten staat is hij wat klammig, en op stal is het nog warmer dus hij heeft het zwaar..
Maar ja, wat doe je eraan...
Die vacht moet toch een keer gaan verharen
Gisteravond is hij voor het eerst naast mama meegeweest een stukje rijden, 500 meter ongeveer.. aan de singel geknupt.. 90 % van het ritje liep hij met het touw strak naar voren omdat hij mijn been telkens voelde, en 10 % was hij aan het skieen omdat hij mijn been eng vond..(dus maar even stil gaan staan tot hij bij was.. want zijn hoefjes moeten niet verder afslijten.)
Ik had geen zweepje of touw om zijn kont om hem voorwaarts te maken helaas..
Maar hij deed het op zich heel braaf. Mams had het zwaar met het lopen.. ze is ook wat aan de dikke kant en uit conditie en de smid heeft haar hoeven iets te kort gekapt.
Ik maak me ook een beetje zorgen om de skistand van de achterhoefjes.. door een paar keer oefenen met meelopen toen hij er net was zijn de hoefjes vooral aan de achterkant afgesleten waardoor de punt van de hoefjes nu in de lucht hangt, de smid kon het niet geheel corrigeren met bijknippen, maar het lijkt mij ook niet heel erg goed als dit niet snel verbeterd?
Iemand ervaringen hiermee?
Nou hier de fototjes: hij is 7 weken oud nu!

oftewel Zorro