Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 16:05

klein mijlpaaltje hier 222dagen

_Marlijn

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 16:13

Nog geen veulens vandaag?! Die merries hier schieten ook niet op

jessje schreef:
(Ik ben heel de week niet op i'net gekund, dus bijlezen ga ik -zeker op dit uur) niet meer doen! Maar de post van Marlijntjuh geeft een mooie update )

Is het toch nog ergens goed voor

@Peetje. Hier is het ook echt geen lekker weer hoor Koude wind! En het sneeuwt zelfs af en toe

@Mayday. Dat zou wel lekker zijn! Zo'n meevaller

@Vrijalover. Gefeliciteerd met je mijlpaal

@Amandake. Jij ook gefeliciteerd met je mijlpaal Missy is ook 290 dagen drachtig vandaag

@Merel. Jij ook al een mijlpaal! Gefeliciteerd

@Frenia. Wat een plaatje is die hengst zeg Ik denk dat er een heel mooi prijskaartje aan hangt

@Max. Dat is wel een hele kunstzinnige foto

Ik heb net sinds een hele lange tijd weer op Missy gereden. Ze was echt vreselijk heet. Maar ik vond het wel grappig Ik heb na 10 minutjes het zadel er maar af gehaald, want nu ze zo vreselijk dik begint te worden ligt het niet meer zo lekker. Ik heb echt zo moeten lachen zonder zadel Ze gaat heel hard draven met haar hoofd in de lucht (zit echt NIET fijn) Maar zodra ik een beetje scheef ging zitten ging ze meteen stilstaan zodat ik er niet af zou vallen Dat vond ik toch wel heel schattig van haar! Maar ik ga haar nu weer wat vaker rijden om haar wat meer op conditie te houden. Ze vind het ook nog zo leuk om te rijden!

Ik heb ook nog wat foto's gemaakt vandaag van Missy's buik op mijlpaaldag 290 *hmm, computer werkt niet mee* Het lukt niet. Misschien lukt het vanavond wel. Dan plaats ik ze dan wel.

maroes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 16:14

Gefeliciteerd Sammie!
Ook al is het een klein mijlpaaltje.
Verder zie ik nog steeds geen veulens voorbij komen.
Wel een uierfoto van Max(waar ook ik even naar moest kijken eer dat ik het begreep!

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 17:01

@IS: die bult bij de navel kan een gust bult zijn. De merrie van Shira2 op bokt (8 dagen overtijd) heeft dat ook. Die kunnen zo opkomen en ook zo weer weg zijn.

Dus nog steeds geen veulens hier... Pfffff wat duurt het lang
Symfonie was het laatste veulen hier of niet? En die is aankomende dinsdag alweer 14 dagen oud.

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 18:28

ook hier dus niets geboren afgelopen nacht,(was allang blij moest vandaag werken) zelfs luna heeft nog geen veulen,
begint hier op stal een kleine strijd teorden wie van de merries geeft het eerste sollenburg veulen van het seizoen.
terra is enorm veranderd er hangen nu een paar enorme tieten onder
die na een rondje wandelen niet weggaan.
ze is vandaag officieel uitgerekend zelf houd ik het nog op de dertiende dus maandag.
wat de rest van de merries betrefd staan er 4 op knappen de spanning stijgt hier enorm.
luna 4 dagen over tijd terra uitgerekend kroket nog 2 dagen maar staat ook al een paar dagen te kegelen, valeur uitgerekend 19 maart staat ook met een vol uier
wie van de 4 gaat het worden

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 18:28

Kunnen jullie niet iets aan de achterkant van de merrie hangen om de veulens naar buiten te lokken?

Net naar de hengstenkeuring van de hackney's geweest, het was 3 keer niks. Had gehoopt op een leuke jonge hengst, maar helaas. De enige leuke was een grote maat, en wij fokken kleine maat. Nu is het nog de vraag of we Special Rose dit jaar laten dekken. We hebben een hengst voor haar uitgezocht (haar opa ) en die is al oud, en schijnt vorig jaar geen merrie bevrucht te hebben. Nu was het vorig jaar een slecht jaar, veel merries gust, maar het kan dus zijn dat hij onvruchtbaar is. Als dat zo is geen veulen voor ons volgend jaar.

Nou, snel even eten, en dan naar Neon's lover. Hopelijk de laatste wedstrijd in de M2, en dan volgende week Z starten.

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 19:20

Jammer dat er geen leuke geschikte hengsen waren!
Kun je haar niet gewoon door de hengst waar ze nu drachtig van is laten dekken dan? Of dekt hij niet omdat hij wedstrijden rijd ofzo?

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 20:18

Ik heb de prijs binnen en ik moet zeggen: vind persoonlijk dat het best meevalt (al is het megaveel geld ) de prijs ligt zo'n 5000€ lager dan ik gevreesd had! Bovendien is hij zelfs door beginners te rijden Hij moet 8500 kosten...

Heb ook meteen prijs gevraagd voor twee andere friezen:

Tetske, merrie van 7 jaar.
157 cm.
schitterend karakter, leergierig en vriendelijk
kolletje
Cetifikaat FPS groen en geel
vader ouke
2° premie
Zowel voor beginners als gevorderden, gereden en aangespannen (enkel dubbel en vierspan)
6200 €

Afbeelding

Hendrik
hengst, 3 1/2 jaar
159 cm
Speelvogel, maar wel een vriendelijk en voorzichtig karakter
Certifikaat FPS groen en geel
vader: Thomas
2° premie
Bereden
6500 €

Afbeelding

Voor de friezenkenners:
wat betekent dat certifikaat? en zijn de prijzen normaal??
en wie kent ouke en thomas?

enne: sorry voor het offtopic gaan

@marlijntjuh: als ik het goed heb was de hackney merrie dit jaar niet gedekt/drachtig... of wel?

Samir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 20:36

Ik weet dat niet, ben geen friezenkenner! Wel mooie paardjes!

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 20:42

IK zal alle merries die moeten veulenen ff instralen van achter mijn laptop , zodat er morge minimaal één veulentje is, dus ikzeg morge is er minimaal één geboren (me niet lastig gaan vallen als t nie is gelukt he )

Samir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 20:43

Hahahaha, straal ze! Ik zal even foto's zoeken van Madeira...

Samir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 20:51

merel1618

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 20:55

whow wat zijn die mooi zeg de friesen tetske en hendrik en natuurlijk gatse ook .
ik heb niks geen verstand van de prijzen.
sucses met beslissen hij is in iedergeval geweldig mooi

crazy_funky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 21:21

whaa hier ukkie op dag 300!!!
sterre op 295.. ook bijna de 300..
gaat nu echt snel..

de andere ook gefeli met hun mijlpaal.. en de wakers veel succes!!

_Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 21:33

Er zou bij ons een frieze merrie gestald worden voor een paar weekjes tot zij naar buiten kan bij de boer zijn nieuwe huis.
Wat blijkt nu het is een hoog drachtige merrie van 6 en een half jaar oud. ze is vanmorgen gearriveerd vanuit (hoe kan het ook anders) friesland. Haar naam is Ymkje
Ze is nu 311 dagen drachtig heeft al 2 veulens gehad 2 hengstjes beide geboren op de 320 ste dag van de dracht dus het wordt ook hier spannend.
Ze heeft bij de vorige eigenaar op het land gelopen en in een open loopstal gestaan vandaar dat ze zo smerig is.
Zie hier de foto's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

de beveiligings camera komt nu dus goed van pas die ik van de week gekocht heb.

@ frenia ze kan niet tippen aan de friezen die jij hier laat zien, die zien er echt mooi uit. Heb geen idee wat de prijzen zijn van friezen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 22:06

marlijntjuh schreef:
Jammer dat er geen leuke geschikte hengsen waren!
Kun je haar niet gewoon door de hengst waar ze nu drachtig van is laten dekken dan? Of dekt hij niet omdat hij wedstrijden rijd ofzo?

Op dit moment is Neon drachtig, apaloosamerrie. Die zal dit jaar niet gedekt worden omdat ze een laat veulen krijgt. We hebben nog een 3-jarige hackney-merrie staan die we wilden laten dekken, zodat ze een veulen heeft voordat ze de sport in gaat. Maar helaas dus geen geschikte kandidaten. Hopelijk is de hengst die we op het oog hebben nog vruchtbaar!

@Frenia: heeft dat certificaat misschien met die kol te maken? Ik vind het knap veel geld voor een merrie die eigenlijk niet geschikt is voor de fokkerij vanwege die kol. Is toch een flinke schoonheidsfout, en ik vraag me af of hij haar voor die prijs kan verkopen. Friezenliefhebbers willen geen kol, dus ik denk dat hij in prijs moet zakken.

crazy_funky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 22:13

voor het stamboek mogen ze een kol hebben toch?
ze worden dan wel minder waard.. nouja ook hard gezegt maar even voor de duidelijkheid..

maar dat van groen en geel
zou je anders op de site van het friesche stamboek moeten kijken!

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 22:25

friezen mogen een kol hebben. ze worden minder aantrekkelijk er mee. want je moet wel kunnen bewijzen dat het een echte fries is. en geen mengelmoesje
vind het als nog TE veel geld. ze hebben hun sporen in de sport etc niet verdient NOG.

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 22:54

friezen mogen idd beetje witte aftekeningen hebben, maar worden er wel minder waard door, tot zover reikt mijn friezenverstand nog
wat betreft sportprestaties: voor ons toch niet belangrijk, want we gaan er toch de sport niet mee in maar in principe heb je wel gelijk, vandaar dat ik helemaal int begin zei dat ik friezenprijzen meestal belachelijk hoog vind ivm hun prestaties enz...
Ik denk dat het Gatse gaat worden nouja...mits we nog een aantal maanden sparen ALS hij dan nog te koop is...mag ie wel hengst blijven maar dus nu eerst eens afwachten of hij tegen de tijd dat we de nodige pingping hebben, nog te koop staat

@mabon: toch een erg mooie merrie hoor als drachtige muts mag je er iets minder uitzien wordt erg spannend nu dus!!!

@ingeuh: leuk paardje!!!

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 23:25

Sorry Frenia, zoveel verstand heb ik er ook niet van

Zien er allemaal wel leuk uit!

Ik heb vanavond weer een hele stap voorwaarts gemaakt!!! Baltimore het halster weer om en daar nu voor het eerst in de bak een touw aan vast gedaan en mee gewandeld (moeders ernaast natuurlijk!) maar het ging super!!! Hij is 1 keer in de stop gegaan, maar dat geeft niet.

Benjamin was nu voor het eerst los met het halster om, die is lang zo uitbundig niet. Maar die staat in de box nog, Baltimore bokt en springt en gaat hartstikke snel galopperen. Maar die is blij als hij is het schone stro kan liggen haha!
Ik heb nu bij Benjamin een touw om de hals gehad, zodat hij kan wennen aan een beetje druk en sturing. En helemaal plat geknuffeld.

Ze zijn allebei super braaf!!!

Valeria

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 23:38

Jaaaahhhaaaa Mensen VeullieNIEUWS!!!!

Vanessa is na 3 dagen overtijd te zijn geweest Bevallen van een prachtig Merrieveulentje wat de naam Sunshine's Esperanza (laatste is
"hoop" in het spaans)Draagt. Bevalling is probleemloos verlopen heeft de stalhouder mij gezegd was er zelf niet bij.
Esperanza is omstreeks 11 uur vanochtend geboren!
hier de eerste foto's
Afbeelding
Afbeelding

Morgen zeker meer foto's!!

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 23:39

gefeli!

Valeria

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 23:40

@t Sammie Dankjewel!!!

Valeria

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 23:57

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 23:59

Gefeliciteerd Ga meteen even in je topic kijken!

@Frenia. Die hengst is wel geweldig zeg!